![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zelf heb een ontvoerde dochter die na drie jaar terug thuis komt,dus .....
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS: Fijn voor jou overigens dat ze terug thuis bij je komt. Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 juli 2007 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
toch aanstippen dat 'probleem'kinderen enkel vertoeven bij probleemouders. De rest gaat mij weinig aan, 'k wou enkel deze incorrectheid aanduiden.
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is wel heel symplistisch gezegd maar hier komt het wel MEESTAL op neer...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Tja... wat zijn probleemouders? Ik ben niet perfect, ben ik dan een probleemouder? Mijn zoon groeit op in 'nieuw samengestelde gezinnen'. Zijn wij dan per definitie probleemouders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probleemouders zijn mensen die geen minimaal vertrouwen kunnen bieden. Het zijn mensen die systematisch grenzen van anderen overtreden (in casu van hun kinderen), mensen die emotioneel gezien leven op de kosten van een ander. Hoe wil je in godsnaam het vertrouwen van je kinderen genieten als je, met naam en foto, je emotionele problemen met hen op het internet gooit, hen voor de hele wereld beschuldigt en beledigt, allemaal in een zielige poging om wat aandacht voor je eigen persoontje te krijgen? Hoe kan je zo een ouder zijn? Met nieuw samengestelde gezinnen heeft dat niets te maken. Er zijn voldoende nieuw samengestelde gezinnen die het heel wat beter doen en een stabieler nest bieden dan nogal wat klassieke gezinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook ik sluit me hierbij aan.
En neen, ik vind het niet echt boeiend om de andere kant van het verhaal te moeten horen. Het is overigens niet de eerste keer dat ik zulk verhaal hoor/lees. Sommige mensen zijn het gewoon niet waard om ouders te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry maar respect dient van twee kanten te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van een ouder wordt verwacht dat hij een minimum aan veiligheid en stabiliteit waarborgt, én persoonlijke grenzen respecteert. Iemand die constant aandacht voor zichzelf vraagt valt daar m.i. buiten. Citaat:
Volgens de oude volkswijsheid: je krijgt terug wat je gegeven hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan geen objectieve mening vormen als je slechts éénzijdig geïnformeerd bent.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Euh... wat is een vader waard????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Correct. Ieder geeft immers een gekleurd beeld weer van wat er gebeurd is en stelt de dingen rooskleuriger voor dan ze zijn om z'n grote gelijk te staven. Dat is nu eenmaal menselijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een vader is een hulpobject dat als enige doel heeft je geen homo te maken.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ieder vertelt wat hij of zij graag kwijt wil. Je moet het steeds van 2 kanten horen eer je hierover een uitspraak kan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch kan je uit de openingspost al heel wat essentieels leren over de persoonlijkheid van de poster en over de ware beweegredenen van haar kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Nietwaar. Je leert haar kant van het verhaal... je kan niet weten op hoeveel waarheid dit berust en in welke mate dit "gekleurd" is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor wie een minimum aan psychologisch inzicht niet afwijst, valt er heel veel te leren uit wat ze zegt en wat ze niet zegt, evenals uit haar toon, en wel over: - haar levenshouding - haar optreden tov. haar kinderen - de manier waarop ze met grenzen van andere mensen omgaat etc. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een moeder die haar privé-conflict met haar kinderen met naam en toenaam op het internet zet, en dat voor een schamele 5.000 euro... Hoe kan een kind daar ooit nog een greintje respect voor opbrengen?
sorry maar het gaat hier niet om die 5000 euro, daar hebben ze recht op ...zijnde de erfenis van hun vader en daar heb ik het ook niet over .... maar om aan die 5000 euro te geraken hebben ze me eerst met wat hulp van derden eerst 5 jaar lang alles afhandig gemaakt wat ik kon verdienen door mijn loon te stelen en daarbovenop schulden op mijn naam te maken met vervalste handtekeningen , toen ik niet meer opkon tegen het toenemend geweld en de slagen heb ik de vlucht genomen .... daarna hebben ze de gemeente bereid gevonden om me van ambtswege uit te schrijven en via de rechtbank uiteindelijk verkregen dat de woning kon verkocht worden ...wat ik kwijtgespeeld ben is mijn weddes van vijf jaar lang labeuren in de hoop ze eindelijk hun erfenis vrijwillig te kunnen uitbetalen ... het huis bracht 100000 euro op daarvan was bij wet 79000 euro van mij ...na betaling van alle schulden waar ze me mee hadden opgezadeld rest er mij 2000 euro ...ik heb in het begin geprobeerd gehoor te krijgen bij het gerecht , heb uiteindelijk een klacht met burgerlijke partijstelling kunnen indienen die gegrond werd verklaard en een doorverwijzing gekregen naar de rechtbank , maar ondanks alle bewijzen heeft de rechter onlangs beslist geen vervolging in te stellen ..... ik had gehoopt om met wat zou overschieten ergens een heel klein beetje zekerheid voor mezelf over te houden maar door al het gedoe met de gemeente die me niet wou overschrijven en mijn pas niet wou afleveren zie ik me nu ook nog eens gedwongen belastingen te betalen voor 2003 en 2004 over een geschat inkomen en dat terwijl ik al in april 2003 stopte met werken en naar het buitenland vertrok .... met wat de belastingen me afnamen had ik makkelijk een klein chaletje kunnen kopen in frankrijk en daar rustig van mijn oude dag genieten .... wat is een leven nog waard als je kinderen en de belgische staat daar bovenop nog eens je al je waardigheid afneemt ????? och noem het wat je wilt maar ergens moet een mens toch af en toe zijn frustratie over onrecht kwijt kunnen dus waarom niet hier .. de dag voor mijn man stierf heeft ie tegen me gezegd muis , we krijgen het eindelijk een beetje makkelijker in het leven .... we zullen de kinderen iets meer kunnen meegeven dan we zelf hebben mee moeten starten ....soms wou ik dat ie kon zien wat ze voor me in petto hielden na zijn dood .....we zijn 28 jaar samen geweest, de kinderen kwamen altijd op de eerste plaats .... maar ik denk niet dat ie ooit heeft kunnen vermoeden wat ze me zouden aandoen .... Laatst gewijzigd door marijke taffein : 25 juli 2007 om 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=marijke taffein;2809684]Een moeder die haar privé-conflict met haar kinderen met naam en toenaam op het internet zet, en dat voor een schamele 5.000 euro... Hoe kan een kind daar ooit nog een greintje respect voor opbrengen?
GEEN ENKEL GREINTJE RESPECT! |
![]() |
![]() |