Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2007, 19:02   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Mijn kinderen hebben erg genoten in het park van" Maja de bij " of zoiets? ,bij de Panne.
Ik weet niet of het nog bestaat.
Zelf moet ik Bobbejaanland nog een keer bezoeken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 19:22   #42
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zelf moet ik Bobbejaanland nog een keer bezoeken.

Ja jij wordt toch wel iets te groot om met mij mee te gaan
Overigens geldt dat nu ook voor mijn kinderen.
Zij gaan liever met me naar de Gentse feesten.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 11 juli 2007 om 19:23.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 19:28   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jij wordt toch wel iets te groot om met mij mee te gaan
Overigens geldt dat nu ook voor mijn kinderen.
Zij gaan liever met me naar de Gentse feesten.
Het is mijn streven elk bekend Europees attractiepark te bezoeken.
Oud 11 juli 2007, 19:38   #44
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Niemand van globalizering gehoord ? Air France = KLM , de naam KLM bestaat enkel en alleen nog uit commerciele overwegingen , le "grand patron"
est bien français ! Indien er in Vlaanderen eelectrictieit uit onze leidingen vloeit gaat de winst ook naar een frans bedrijf (de oude société générale de Algemene Maatschappij nog opgericht door Willem I koning der Nederlanden
heet nu Suez en is fransch).. Kennen jullie nog bedrijven zoals Fokker, DAF ???

Geen nood : nederlandse en belgische topmanagerianen vinden best een leuke baan in al die multinationals.. maar inderdaad de absolute top haal je niet als je geen native english speaker bent (Esperanto is toch zo'n lelijke taal, wie promoot er nu zoiets ? Intussen worden alle niet-anglosaxoniërs
toch maar gediscrimineerd en financieren wij het angelsaksisiche cultuurleven
�* rato van 65 dollar per persoon per jaar (�* rato van 5 miljard niet engelstaligen) Dat noem ik een transfert !

Indien we als "Lage Landen/Heel-Nederland" iets willen verankeren of nog iets te betekenen hebben zullen we ons moeten verenigen - het engels, frans, duits, amerikaans, japans bedrijfsleven palmt ons volledig in en na deze komen de indiërs, de chinezen en de brazilianen (Ambev.. de staalgigantjes...)

Of er nu een Fries, Drent, Hollander, Limburger of Luxemburger CEO is van Fortis maakt mij niet uit.. maar waarom een fransman of duitser ? Zolang het maar geen Neger is zeker ?
Dan zullen er eerst nog wat probleempjes in Belgie moeten worden opgelost. Grappig dat je over KLM begint. Want KLM had best willen samengaan met Sabena. Waarom mislukte dat ook al weer? Dus ja, nu zit KLM bij Air France. Mischien dat KPN en Belgacom nog wat kunnen doen samen. Maar de kans daarop acht ik heel klein. Belgie is het jachtgebied van de Fransen. Het Nederlandse bedrijfsleven is daar niet welkom. Volgens mij laten ze zich bij Belgacom nog liever opslokken door France Telecom, dan samen te gaan met KPN. Een tijdje terug had Belgacom een werelddeal kunnen krijgen toen KPN in moeilijkheden zat. Maar zelfs toen wouden ze niet. Het wantrouwen jegens de Ollanders zit in Belgie diep verankerd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 19:54   #45
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Het is heel opzettelijk dat Spinoza voortdurend over Belgen spreekt. Zou hij beseffen dat de gemiddelde Waal amper iets van Nederlanders weet? (Die worden bestookt met grappen vanuit Frankrijk..)
Als jij geen Belg bent, dan hoef je je echt niet aangesproken te voelen. Ik verwelkom iedereen die wel normale relaties met Nederland wil onderhouden.
Oud 11 juli 2007, 19:57   #46
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vanuit historisch oogpunt heb je gelijk.
Alleen denk ik dat met Barclays de werkgelegenheid hier meer gegarandeerd zal zijn ,want ze hebben in Nederland geen kantoren.
Belangrijker is dat we met Barclays minder te lijden hebben onder die typisch Belgische vriendjespolitiek bij Fortis die Dimitri al aanstipte. Een overname door Fortis betekent een Belgische dictatuur.
Oud 11 juli 2007, 20:01   #47
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
schande ....Spinoza komt uit Breda , hij zou van Belgen moeten houden

ik schaam voor de mensen in de stad die niet Pro Vlaams / Pro Belgisch is
Iedereen die mijn geliefde vaderland onrecht aandoet, of onheus bejegend, kan rekenen op mijn giftige tong.
Oud 11 juli 2007, 20:03   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De verhoudingen liggen niet zo vijandig als jij denkt.
Oud 11 juli 2007, 20:09   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het Vlaams-nationalisme in Nederland op veel steun kan rekenen, zeker vanwege het slechte imago dat Wallonië hier heeft. Wanneer ook nog eens aan de kaak wordt gesteld hier hoe Wallonië het Polen van België loopt uit te hangen, zal men in Nederland zeker overstag gaan.
Wat is dat nu, die obsessie met die Polen? Afgunst t.o.v. mensen die dynamischer zijn?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 20:11   #50
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
De verhoudingen liggen niet zo vijandig als jij denkt.
De verhoudingen liggen in ieder geval vijandiger als ik dacht. Een aantal jaar terug had ik echt nog het idee dat Nederland en Belgie bondgenoten waren. Maar toen begon mij de vijandige houding van sommige Belgische politici op te vallen. Het gedrag van Verhofstadt op de top van Nice was voor mij het omslagpunt geloof ik. Hij spreide daar een enorme rancune jegens Nederland ten toon. Als hij de enige was dan kon het nog. Maar sindsdien hebben we er een hele rits gehad. van den Bossche, van Brempt, de Gucht, etc. En dan heb ik het alleen nog maar over de politiek.
Oud 11 juli 2007, 20:14   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat is dat nu, die obsessie met die Polen? Afgunst t.o.v. mensen die dynamischer zijn?
Als je met dynamisch, egocentrisch, beledigend, achterbaks, en parasiterend bedoelt... ja.
Oud 11 juli 2007, 20:16   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De verhoudingen liggen in ieder geval vijandiger als ik dacht. Een aantal jaar terug had ik echt nog het idee dat Nederland en Belgie bondgenoten waren. Maar toen begon mij de vijandige houding van sommige Belgische politici op te vallen. Het gedrag van Verhofstadt op de top van Nice was voor mij het omslagpunt geloof ik. Hij spreide daar een enorme rancune jegens Nederland ten toon. Als hij de enige was dan kon het nog. Maar sindsdien hebben we er een hele rits gehad. van den Bossche, van Brempt, de Gucht, etc. En dan heb ik het alleen nog maar over de politiek.
Die worden allemaal door de PS ingefluisterd. Ik vertrouw Walen ook niet, zij staan bekend om hun corruptie. Ook heb ik een oom in Wallonië, hij is heel aardig, maar ik vertrouw hem voor geen cent. Bovendien praat hij alle Belgicistische, anti-Hollander, anti-Vlamingpraat na. En dat terwijl hij zelf met een Nederlandse getrouwd is. Zelf spreekt hij geen woord Nederlands, dus... de omgang daar is strikt Frans.
Oud 11 juli 2007, 20:56   #53
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belangrijker is dat we met Barclays minder te lijden hebben onder die typisch Belgische vriendjespolitiek bij Fortis die Dimitri al aanstipte. Een overname door Fortis betekent een Belgische dictatuur.
Hebben jullie ook bewijzen van die "Belgische vriendjespolitiek bij Fortis" of klinkt het gewoon goed?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 11 juli 2007 om 21:01.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:00   #54
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ze dat hier in Leuven zeggen: "ge ziet spoken, vriend"

Trouwens, Verhofstad & co hebben de verkiezingen zwaar verloren. Die zal je dus niet meer op het nationale toneel zien verschijnen. De volgende federale premier wordt Leterme, die uitstekende relaties met Balkenende/Nederland heeft.
Oud 11 juli 2007, 21:07   #55
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Hebben jullie ook bewijzen van die "Belgische vriendjespolitiek bij Fortis" of klinkt het gewoon goed?
Tja, als ik die verhalen van sommige Nederlandse managers bij Fortis zo hoor...

Maar goed, technisch gezien is dat natuurlijk geen bewijs.
Oud 11 juli 2007, 21:10   #56
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zoals ze dat hier in Leuven zeggen: "ge ziet spoken, vriend"

Trouwens, Verhofstad & co hebben de verkiezingen zwaar verloren. Die zal je dus niet meer op het nationale toneel zien verschijnen. De volgende federale premier wordt Leterme, die uitstekende relaties met Balkenende/Nederland heeft.
Goed, laat ik dan maar een aantal Vlamingen zelf aan het woord laten.

http://lvb.net/?query=hollandofobie&amount=0&blogid=3
Oud 11 juli 2007, 21:12   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Het omgekeerde geld ook weet je wel, het op de Belgen neerkijkende minachtende Nederland?

Trouwens, zelfs al is het zo dat de Nederlanders vedwijnen is dat misschien gewoon een gevolg van interne machtsposities zoals aandeelhouderschap en afspraken bij consolidatie...

Wij Belgen hadden ook nooit gedacht dat met de fusie van Interbrew en Ambev tot de grootste brouwerij ter wereld Inbev, het juist wij Belgen gingen zijn die t.v.v de Brazilianen de macht zouden verliezen in het nieuwe bedrijf... doch dat is net wat er is gebeurd... nochtans was Interbrew groter dan Ambev.
Als je dan toch statements wil maken, dan zou het niet slecht zijn ook te weten waarover je het hebt; bij de fusie was Interbrew niet groter dan Ambev, noch zijn "de Belgen" de macht verloren. Je hebt een verschuiving gekregen, maar dat is logisch in zulk een bedrijf. Als je het proportioneel gaat bekijken, dan hebben "de Belgen" nog steeds een groot gewicht binnen Inbev. Als je het echt vanuit bedrijfsperspectief gaat bekijken, dan doet zo'n nationaliteit er geeneens toe.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:13   #58
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed, laat ik dan maar een aantal Vlamingen zelf aan het woord laten.

http://lvb.net/?query=hollandofobie&amount=0&blogid=3
Ah, hét bewijs!

Echt, je maakt van een mug een olifant.
Oud 11 juli 2007, 21:15   #59
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgische politici bestaan niet.
En Verhofstadt leidde een paarse regering die enkel in Wallonië nog een meerderheid had na 10 juni 2007.
Snap dat dan, dat de Belgische regering ook voor de helft uit Franstalige politici bestaat.
Jij hebt waarschijnlijk ook de Belgische Franstalige media afgeschuimd toen Leterme het wegenvignet geannuleerd verklaarde in Den Haag. De meest giftige reacties las ik over "Yves le Terrible" met zijn "copains du nord".
Nu goed ja, mok maar verder met je imaginaire vijand in je kop.

Laatst gewijzigd door evilbu : 11 juli 2007 om 21:15.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:18   #60
Spinoza
Minister-President

Standaard

Kennelijk beeld ik het me maar allemaal in. Wat een oen ben ik ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be