Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2007, 21:29   #41
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Echt schokkend om een vijftienjarige (die -aangekleed-zo lelijk niet leek) in LA met haar moeder ernaast te zien vertellen dat haar vagina niet goed genoeg is. En die moeder die dan nog vond dat daarvoor financiële steun moest gegeven worden.
Financiële steun? Het verkleinen van de binnenste schaamlippen zodat ze er niet meer zouden uitfladderren terug betaald door de ziekteverzekering!

Hillarisch Amerikaanse toestanden ...

Oud 14 juli 2007, 21:31   #42
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Financiële steun? Het verkleinen van de binnenste schaamlippen zodat ze er niet meer zouden uitfladderren terug betaald door de ziekteverzekering!

Hillarisch Amerikaanse toestanden ...

De wonde is precies wel al rap genezen hé?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:32   #43
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja maar die 'moderne middelen' zijn ook een kwestie van vraag en aanbod. Als de vraag van vrouwen daarnaar daalt, zal ook het aanbod dalen. Het is niet allemaal de schuld van, euhm, mannen? Bovenbuur hoeft zich terecht niet zó schuldig te voelen (maar wel een beetje ).

En ik denk dat Playboy-vagina's voor de meeste vrouwen toch onbekend terrein zijn, dus kan het zeker geen trend zijn. Mannen doen tegenwoordig trouwens ook mee aan bijna al die soorten 'trends'.
Het is NIET de schuld van de mannen en NIET de schuld van de vrouwen ... het is de schuld van de geldgeile economie en de schuld van de ganse maatschappij die er zich door laat overhalen.
Oud 14 juli 2007, 21:32   #44
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wonde is precies wel al rap genezen hé?
?
Oud 14 juli 2007, 21:33   #45
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Toeval of niet?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 14 juli 2007, 21:34   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. Die 2 wijven zijn gewoon gek en helemaal niet representatief voor de meerderheid van het vrouwelijk geslacht.
Ze zullen niet representatief zijn voor de meerderheid van het vrouwelijk geslacht, maar ik vrees dat er toch meer "wijven" gekgemaakt worden dan die twee, en ik vind dat angstaanjagend.

Mocht je een grote groep vrouwen vragen om te tekenen hoe die modellen uit de boekskes er uit zagen vóór de photoshop eraan te pas kwam, dan zullen ze die modellen wellicht een pak slanker en knapper tekenen dan ze in werkelijkheid zijn. We zijn denk ik allemaal gekgemaakt, want we zien de werkelijkheid niet meer zoals ze is.

Ontzettend veel vrouwen zijn ontevreden over hun uiterlijk en willen er toch wel graag wat meer uitzien als die modellen - modellen die dus zo fake als iets zijn. En dat is wél representatief voor het vrouwelijk geslacht, helaas.

En de reportagemaakster had een ontzettend goed punt: ontharen was vroeger niet gebruikelijk, nu word je raar aangekeken als er vanonder je zomers rokje een stel goedbehaarde benen komen. Of als er een serieuze wollige hoop haar vantussen je oksel komt piepen. De meerderheid van de vrouwen hebben ze zo gek gekregen om dat haar allemaal netjes te verwijderen. Nu maakt botox zijn opgang. Doet iedereen dat straks ook? Wil jij de enige zijn met rimpels? Er zullen altijd vrouwen zijn die er zich niks van aantrekken de enige te zijn met weelderig behaarde benen en oksels, en er zullen er dus ook altijd zijn die rimpelig het leven door willen gaan, maar het gevaar is toch wel reeel dat met de loop van de jaren steeds meer vrouwen gaan toegeven aan de botox-rage, tot je abnormaal bent als je dat niet doet. En wat is dan het volgende?

Ik vind vrouwen met rimpels MOOI. Ik wil rimpelig oud worden. Maar ik geef toe: niet als ik de énige ben die zo oud word. Dan ga ik inbinden vrees ik, net zoals ik ook netjes mijn benen ben beginnen scheren omdat iedereen dat plots leek te doen toen ik in mijn puberteit kwam...
Oud 14 juli 2007, 21:47   #47
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ze zullen niet representatief zijn voor de meerderheid van het vrouwelijk geslacht, maar ik vrees dat er toch meer "wijven" gekgemaakt worden dan die twee, en ik vind dat angstaanjagend.

Mocht je een grote groep vrouwen vragen om te tekenen hoe die modellen uit de boekskes er uit zagen vóór de photoshop eraan te pas kwam, dan zullen ze die modellen wellicht een pak slanker en knapper tekenen dan ze in werkelijkheid zijn. We zijn denk ik allemaal gekgemaakt, want we zien de werkelijkheid niet meer zoals ze is.

Ontzettend veel vrouwen zijn ontevreden over hun uiterlijk en willen er toch wel graag wat meer uitzien als die modellen - modellen die dus zo fake als iets zijn. En dat is wél representatief voor het vrouwelijk geslacht, helaas.

En de reportagemaakster had een ontzettend goed punt: ontharen was vroeger niet gebruikelijk, nu word je raar aangekeken als er vanonder je zomers rokje een stel goedbehaarde benen komen. Of als er een serieuze wollige hoop haar vantussen je oksel komt piepen. De meerderheid van de vrouwen hebben ze zo gek gekregen om dat haar allemaal netjes te verwijderen. Nu maakt botox zijn opgang. Doet iedereen dat straks ook? Wil jij de enige zijn met rimpels? Er zullen altijd vrouwen zijn die er zich niks van aantrekken de enige te zijn met weelderig behaarde benen en oksels, en er zullen er dus ook altijd zijn die rimpelig het leven door willen gaan, maar het gevaar is toch wel reeel dat met de loop van de jaren steeds meer vrouwen gaan toegeven aan de botox-rage, tot je abnormaal bent als je dat niet doet. En wat is dan het volgende?

Ik vind vrouwen met rimpels MOOI. Ik wil rimpelig oud worden. Maar ik geef toe: niet als ik de énige ben die zo oud word. Dan ga ik inbinden vrees ik, net zoals ik ook netjes mijn benen ben beginnen scheren omdat iedereen dat plots leek te doen toen ik in mijn puberteit kwam...
Een post vol gevoelens waarvan mijn niet verwijderde haren recht overeind van gaan staan.

Verwacht je hier echt een serieus antwoord op van mij?

Ok, als onecht wijf is het voor mij heel simpel: ik laat me niet beïnvloeden door andere mensen, tenzij het mensen zijn waarom ik geef. Hun mening is zowat de enige die ik respecteer en waarmee ik rekening houd. Zo'n houding bespaart je als vrouw toch al heel veel 'ellende' in deze wereld.
Oud 14 juli 2007, 21:49   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mannen nu ook al?
Meer dan je vermoedt ... wel stiekem
Neen, serieus, als ik zo die verhaaltjes van de dames lees over wat ze allemaal verwachten van een droomvent. Een doordeweekse vent krijgt van minder complexen.
btw, p-magazine wordt ook niet uitsluitend door mannen gelezen.

Citaat:
Of vergis ik me van geslacht?
Nee, neen, verre van
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:57   #49
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, serieus, als ik zo die verhaaltjes van de dames lees over wat ze allemaal verwachten van een droomvent. Een doordeweekse vent krijgt van minder complexen.

Nee, neen, verre van
Stoppen met van die 'boekskes' te lezen. Ik begrijp zelfs niet dat jullie d�*t als mannen kunnen...

En ik weet dat het een beetje cliché is maar echte liefde overwint toch �*lles? (Droomventen is eerder iets voor tienermeisjes, denk ik.)
Oud 14 juli 2007, 21:57   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een post vol gevoelens waarvan mijn niet verwijderde haren recht overeind van gaan staan.

Verwacht je hier echt een serieus antwoord op van mij?

Ok, als onecht wijf is het voor mij heel simpel: ik laat me niet beïnvloeden door andere mensen, tenzij het mensen zijn waarom ik geef. Hun mening is zowat de enige die ik respecteer en waarmee ik rekening houd. Zo'n houding bespaart je als vrouw toch al heel veel 'ellende' in deze wereld.
"Ik heb er geen last van en het kan me dan ook geen zak schelen dat anderen er last van hebben".

Ik ken er trouwens nog zo'n paar, die zich nergens door laten beïnvloeden. Maar vreemd genoeg dragen die dan toch hippe kleren en hebben ze een leuk kapsel enzo. Of vinden ze het toch pijnlijk als ze uitgescholden worden voor walvis en andere leuke scheldnamen. Maar ze laten zich niet beïnvloeden hoor.
Oud 14 juli 2007, 22:00   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, neen, verre van
Ach, ge moet de flair lezen als een sensatieblad. Ik lees de flair bij mijnen osteopaat, en ik zit iedere keer met open ogen te kijken naar de onzin die daarin staat.

En ik ben één van de p-lezeressen
Oud 14 juli 2007, 22:06   #52
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
"Ik heb er geen last van en het kan me dan ook geen zak schelen dat anderen er last van hebben".

Ik ken er trouwens nog zo'n paar, die zich nergens door laten beïnvloeden. Maar vreemd genoeg dragen die dan toch hippe kleren en hebben ze een leuk kapsel enzo. Of vinden ze het toch pijnlijk als ze uitgescholden worden voor walvis en andere leuke scheldnamen. Maar ze laten zich niet beïnvloeden hoor.
Wel ja, anderen kunnen je dan nog altijd wel 'hip' vinden of 'een papegaai' of 'een walvis', al naargelang hun persoonlijke smaak. En dan? Je kan onmogelijk iedereen tevreden stellen met je uiterlijk.
Oud 14 juli 2007, 22:14   #53
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onafhankelijk zijn en je eigen ding doen is trendy. Anti-mainstream zijn is mainstream...
Oud 14 juli 2007, 22:17   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, anderen kunnen je dan nog altijd wel 'hip' vinden of 'een papegaai' of 'een walvis', al naargelang hun persoonlijke smaak. En dan? Je kan onmogelijk iedereen tevreden stellen met je uiterlijk.
Natuurlijk kan je dat niet, en dat is ook de bedoeling niet.

Ik ben niet iemand die de behoefte voelt om zich te conformeren aan het schoonheidsideaal (teveel werk aan ) maar het is gewoon lariekoek dat jij nou net die éne zou zijn die zich aan alle bewuste en onbewuste beïnvloedingen, die ons aan razend tempo overspoelen, kan onttrekken.
Het feit alleen al dat je denkt dat je daar allemaal boven staat doet me vrezen dat je niet eens doorhebt hoe het je beïnvloedt.

Ik denk ook absoluut niet dat het de bedoeling is dat we ons niét laten beïnvloeden door de maatschappij waarin we leven. Waarom zouden we ons in godsnaam moeten onttrekken daaraan? We leven erin, mens en maatschappij zouden elkaar wederzijds moeten beïnvloeden. Vrouwen die zich laten beïnvloeden door de maatschappij waarin ze leven zijn niét zwak, ze zijn gewoon NORMAAL. We hebben echter wel de macht om te bepalen waardoor we ons willen laten beïnvloenden, want WIJ ZIJN de maatschappij, we geven die zelf vorm. Het wordt dus echt tijd dat we heel dat anorectisch-en-eeuwig-jong-circus opbergen, en ons lekker laten beïnvloeden door toffe dingen.

Jij mag ondertussen verder denken dat je beter bent dan al die zwakke vrouwen. En ondertussen kun je je wentelen in je waan dat 'echte liefde alles overwint'.
Oud 14 juli 2007, 22:19   #55
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan je dat niet, en dat is ook de bedoeling niet.

Ik ben niet iemand die de behoefte voelt om zich te conformeren aan het schoonheidsideaal (teveel werk aan ) maar het is gewoon lariekoek dat jij nou net die éne zou zijn die zich aan alle bewuste en onbewuste beïnvloedingen, die ons aan razend tempo overspoelen, kan onttrekken.
Het feit alleen al dat je denkt dat je daar allemaal boven staat doet me vrezen dat je niet eens doorhebt hoe het je beïnvloedt.

Ik denk ook absoluut niet dat het de bedoeling is dat we ons niét laten beïnvloeden door de maatschappij waarin we leven. Waarom zouden we ons in godsnaam moeten onttrekken daaraan? We leven erin, mens en maatschappij zouden elkaar wederzijds moeten beïnvloeden. Vrouwen die zich laten beïnvloeden door de maatschappij waarin ze leven zijn niét zwak, ze zijn gewoon NORMAAL. We hebben echter wel de macht om te bepalen waardoor we ons willen laten beïnvloenden, want WIJ ZIJN de maatschappij, we geven die zelf vorm. Het wordt dus echt tijd dat we heel dat anorectisch-en-eeuwig-jong-circus opbergen, en ons lekker laten beïnvloeden door toffe dingen.

Jij mag ondertussen verder denken dat je beter bent dan al die zwakke vrouwen. En ondertussen kun je je wentelen in je waan dat 'echte liefde alles overwint'.
Oei, 'een persoonlijke aanval' post! Ik ga op het rode driehoekje moeten drukken.

Je moet me trouwens ook geen woorden in de mond leggen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 juli 2007 om 22:20.
Oud 14 juli 2007, 22:21   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, 'een persoonlijke aanval' post! Ik ga op het rode driehoekje moeten drukken.
De enige die ik aanval in die post is mezelf. Jezelf uitschelden is toegestaan op dit forum.

Verder nog iets nuttigs te vertellen?
Oud 14 juli 2007, 22:26   #57
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige die ik aanval in die post is mezelf. Jezelf uitschelden is toegestaan op dit forum.
Natuurlijk.
Citaat:
Verder nog iets nuttigs te vertellen?
Nee, doei!
Oud 14 juli 2007, 22:33   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog nooit een vrouw geweten die er niet goed wilt uitzien.

In zekere mate is ieder wel een beetje ijdeltuit, zelfs de grootste lelijkaard, de een al wat meer dan de andere, uiteraard, maar soit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 14:18   #59
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit een vrouw geweten die er niet goed wilt uitzien.
Ik ken ook bijna geen mannen die er niet goed, deftig of fatsoenlijk (naar hun normen) willen uitzien.
Citaat:
In zekere mate is ieder wel een beetje ijdeltuit, zelfs de grootste lelijkaard, de een al wat meer dan de andere, uiteraard, maar soit.
Inderdaad. En de manier waarop en de mate waarin men zich daarin laten beïnvloeden door de omgeving, is wel verschillend van persoon tot persoon.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 15 juli 2007 om 14:19.
Oud 15 juli 2007, 14:22   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Anti-mainstream zijn is mainstream...
Doet me denken aan dat artikel van P.J. O'Rourke over de punkscene in communistisch Polen.

"Ja, de punkscene groeit," zo vertelde iemand hem, "en dat wordt deels geholpen door het verzet tegen het regime. Maar het is moeilijk om aan de juiste kleren te geraken hier."

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be