Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 12:52   #41
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
U lacht. Ik vind het triestig.
Ik werk in Brussel en ken ook een aantal Marokkanen. Ze beseffen het inderdaad zelf dat ze enkel voor ellende zorgen. Maar het kan hen bitter weinig schelen. Ze vinden het grappig.
De grap ontgaat u blijkbaar volledig, mijn man wil niet naar Brussel omdat er te veel vreemdelingen zijn zegt hij.
De grap: Hij is zelf arabier/moslim en dus vreemdeling
Nog steeds niet grappig?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:57   #42
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ze zijn niet één pot nat. Maar jij ziet nergens problemen met dit addergebroed. Ik zie wel degelijk dat er ook betere moslims zijn. Kijk, het zit zo: als we over 'moslims' spreken - zoals jij en ik dat doen - dan spreken we over een groep mensen. Het is immers onmogelijk om iedere moslim individueel te benaderen en dat heeft ook totaal geen zin. Het gaat dus om de moslims als groep. Enkele uitzonderingen daargelaten kan men deze groep kwalificeren als een storende factor in onze samenleving. Een religie waar wij Europeanen totaal geen behoefte aan hebben en ons niet mee kunnen associëren, hoe hard we ook geprobeerd hebben. We dachten bijna verlost te zijn van de kerk en nu dit.
Kijk hoe ik het zie: ik heb persoonlijk geen problemen met moslims, zou er nog aan mankeren, waar ik wel problemen mee heb dat zijn de buitenlanders die hier van ons systeem komen profiteren zonder er ooit zelf iets voor gedaan te hebben en ook niet de intentie hebben dat ooit te doen.
Waar ik nog problemen mee heb dat zijn diegenen die denken dat wij, autochtonen minderwaardig zijn en ons als dusdanig behandelen. Mensen die denken dat ze hier boven de wet staan en zich alles mogen permitteren. Maar dat heeft niets met religie te maken, eerder met cultuur en opvoeding of beter: het gebrek daaraan.
Denk je nu écht dat de 'hangjongeren' waar hier zoveel over te doen is hun vrjdagnamiddag in de moskee doorbrengen? Hun dagelijks aantal gebeden doen? Die mensen zijn evenveel moslim als u en ik, niet dus.

Islam hoeft geen storende factor te zijn in onze samenleving, mijn man bijvoorbeeld practiseert (naar mijn inzien) heel streng maar daar heeft niemand hinder van. Sommige moslims proberen hier hun willetje door te voeren en weet je wat, het lukt hen op vele vlakken nog ook maar wie is daar verantwoordelijk voor? Diegene die het toelaten toch?

Laatst gewijzigd door Laya : 17 juli 2007 om 13:01.
Oud 17 juli 2007, 13:08   #43
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
De grap ontgaat u blijkbaar volledig, mijn man wil niet naar Brussel omdat er te veel vreemdelingen zijn zegt hij.
De grap: Hij is zelf arabier/moslim en dus vreemdeling
Nog steeds niet grappig?
Neen, ik heb het wel degelijk begrepen. Daarom verwijs ik dan ook naar gelijkaardige kenissen.

Het is triestig wanneer zelfs de vreemdeling erkent dat vreemdelingen een probleem vormen.
Maar dat een groot deel van de autochtone bevolking dit weigert in te zien.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:15   #44
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb het wel degelijk begrepen. Daarom verwijs ik dan ook naar gelijkaardige kenissen.

Het is triestig wanneer zelfs de vreemdeling erkent dat vreemdelingen een probleem vormen.
Maar dat een groot deel van de autochtone bevolking dit weigert in te zien.
Naar mijn mening ziet het grootste deel van de bevolking dit wel in, alleen de regering blijkbaar niet, is me een raadsel waarom, te veel 'vreemdelingen' die mogen stemmen mss?
Oud 17 juli 2007, 13:18   #45
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk hoe ik het zie: ik heb persoonlijk geen problemen met moslims, zou er nog aan mankeren, waar ik wel problemen mee heb dat zijn de buitenlanders die hier van ons systeem komen profiteren zonder er ooit zelf iets voor gedaan te hebben en ook niet de intentie hebben dat ooit te doen.
Waar ik nog problemen mee heb dat zijn diegenen die denken dat wij, autochtonen minderwaardig zijn en ons als dusdanig behandelen. Mensen die denken dat ze hier boven de wet staan en zich alles mogen permitteren. Maar dat heeft niets met religie te maken, eerder met cultuur en opvoeding of beter: het gebrek daaraan.
Denk je nu écht dat de 'hangjongeren' waar hier zoveel over te doen is hun vrjdagnamiddag in de moskee doorbrengen? Hun dagelijks aantal gebeden doen? Die mensen zijn evenveel moslim als u en ik, niet dus.

Islam hoeft geen storende factor te zijn in onze samenleving, mijn man bijvoorbeeld practiseert (naar mijn inzien) heel streng maar daar heeft niemand hinder van. Sommige moslims proberen hier hun willetje door te voeren en weet je wat, het lukt hen op vele vlakken nog ook maar wie is daar verantwoordelijk voor? Diegene die het toelaten toch?
Idd. Zal niet lang meer toegelaten worden. En uw arme man zal mede het slachtoffer zijn. Omdat we nu eenmaal niet ieder individu apart kunnen beoordelen - spijtig maar zo is het.
En wel ik heb problemen met alle religie en zeker met religies die niet verwant zijn aan onze cultuur.
Islam en cultuur zijn sterk verwoven. De cultuur is onrechtstreeks gebaseerd op principes uit koran.

Islam is overigens niet altijd een bewust storende factor. Spoedig mogen wij ons aan een islam-partij verwachten die op vredevolle en democratische wijze onze wetgeving zal willen beïnvloeden. Dat zien we nu reeds in Brussel, maar het mankeert momenteel nog aan organisatie. Niettemin komt dat eraan. De islam is geen kleine minderheid zoals de joden dat zijn. En hun aantallen groeien snel. Op welke partij zal uw man in dat geval stemmen denkt u? Waarom is hij praktiserend? Allemaal goed bedoeld, maar nefast voor onze samenleving.
Oud 17 juli 2007, 13:19   #46
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar mijn mening ziet het grootste deel van de bevolking dit wel in, alleen de regering blijkbaar niet, is me een raadsel waarom, te veel 'vreemdelingen' die mogen stemmen mss?
Zal wel een rol spelen, maar is niet de oorzaak.
Sommige mensen zien nog steeds Hitler. Van het ene extreme in het andere. De gulden-middenweg is blijkbaar uitgesloten.
Oud 17 juli 2007, 13:44   #47
Dycore
Banneling

Standaard

Uw man is overigens niet de enige vreemdeling die Brussel zat is. Spread out and find the places where there is still some tranquillity left. Het worden harde tijden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 17 juli 2007 om 13:45.
Oud 17 juli 2007, 14:04   #48
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Islam is overigens niet altijd een bewust storende factor. Spoedig mogen wij ons aan een islam-partij verwachten die op vredevolle en democratische wijze onze wetgeving zal willen beïnvloeden. Dat zien we nu reeds in Brussel, maar het mankeert momenteel nog aan organisatie. Niettemin komt dat eraan. De islam is geen kleine minderheid zoals de joden dat zijn. En hun aantallen groeien snel. Op welke partij zal uw man in dat geval stemmen denkt u? Waarom is hij praktiserend? Allemaal goed bedoeld, maar nefast voor onze samenleving.
Eens mijn man mag stemmen stemt hij Vlaams Belang, hij vraagt zich af waarom ik dat niet doe maar ik ben er (nog) niet klaar voor. Dat zal waarschijnlijk zo zijn wanneer er islam-partijen komen (gaan we dat écht zover laten komen??)
Waarom hij practiseert? Omdat hij gelovig is en bang van God? Nogmaals, mijn man is niet minder dan iemand anders omdat hij practiserend is, ik bewonder hem daarvoor. Dit heeft geen enkele invloed op onze maatschappij.
Oud 17 juli 2007, 14:10   #49
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens mijn man mag stemmen stemt hij Vlaams Belang, hij vraagt zich af waarom ik dat niet doe maar ik ben er (nog) niet klaar voor. Dat zal waarschijnlijk zo zijn wanneer er islam-partijen komen (gaan we dat écht zover laten komen??)
Waarom hij practiseert? Omdat hij gelovig is en bang van God? Nogmaals, mijn man is niet minder dan iemand anders omdat hij practiserend is, ik bewonder hem daarvoor. Dit heeft geen enkele invloed op onze maatschappij.
Hoe ben jij getrouwd, maar uw man krijgt geen Belgische nationaliteit? Toch niet uit uw nek aan het lullen?
Oud 17 juli 2007, 14:15   #50
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe ben jij getrouwd, maar uw man krijgt geen Belgische nationaliteit? Toch niet uit uw nek aan het lullen?
Hij krijgt dat pas na 3 jaar huwelijk. Lullen, hoezo?
Oud 17 juli 2007, 14:16   #51
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij krijgt dat pas na 3 jaar huwelijk. Lullen, hoezo?
Hoe lang kende jij je man voor het huwlijk? En hoe lang ben je al getrouwd?

Laatst gewijzigd door Dycore : 17 juli 2007 om 14:17.
Oud 17 juli 2007, 14:18   #52
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe lang kende jij je man voor het huwlijk? En hoe lang ben je al getrouwd?
Ik weet waar je naartoe wil.
We zijn iets meer dan een jaar samen.
Oud 17 juli 2007, 14:28   #53
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet waar je naartoe wil.
We zijn iets meer dan een jaar samen.
Kom maar naar mij als je hem beu bent.
Oud 17 juli 2007, 14:36   #54
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zal nog niet zo gauw gebeuren.
Ma 'k zal't onthouden
Oud 17 juli 2007, 14:38   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
gij hebt aan den ingang dat rolleke niet zien staan om nummerkes te trekken zeker ?

da's bij forumsuggesties en reglementen , rubriek wachtlijst Laya ... k geloof dat er momenteel zo'n 115 wachtenden voor u zijn
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 14:22   #56
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
http://www.dumpert.nl/mediabase/1502...1f7/index.html

Woorden overbodig.
Zo'n situaties zijn het resultaat van het veel te lakse knuffelbeleid tgo. allochtoon jongerenkrapuul.
ahahahahahahahahahahahahahaha

jongen toch, zie jij hierin het failliet van de multiculturele samenleving? (wat een grote woorden zeg) Ik dacht dat je het ging hebben over terrorisme, discirminatie, moord en doodslag.
Je laat een filmpje zien van een fars kereltje dat ruzie zoekt met een meisje en uiteindelijk zelf op zen bek krijgt, het zou me ten zeerste verbazen moest één van de twee blauwe plekken hebben overgehouden aan dit voorval (je kunt het niet eens een incident noemen), maar door het internet is dit nu opeens zeer belangrijk.
Zo'n situaties komen overal voor waar mensen samenleven.
Oud 18 juli 2007, 14:25   #57
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

De Nederlandse samenleving is zwaar aan het verrechtsen en dat komt door een grote toevloed van reactionaire gelovigen uit het Midden-Oosten.
Geweld tegen homo's is daardoor zwaar toegenomen en de Nederlandse politici zelf worden steeds preutser en preutser, kijk maar hoe Balkenende reageerde op wat naakt op een affiche terwijl hij moeiteloos Nederlandse soldaten naar Afghanistan stuurt.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 15:49   #58
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Bruin stuk krapuul....
Wat mij persoonlijk meer ergert is al die blanke sukkels die er rond staan, en geen vinger uitsteken...

Maar toch mooi van de meisje toen ze hem vloerde en dan nog eens natrapte...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 22:07   #59
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Bruin stuk krapuul....
Wat mij persoonlijk meer ergert is al die blanke sukkels die er rond staan, en geen vinger uitsteken...

Maar toch mooi van de meisje toen ze hem vloerde en dan nog eens natrapte...
Absoluut, ze verdient een pluim daarvoor! Dat bruin moslimgespuis is idd een pest, maar wij moeten ook de hand in eigen boezem durven steken en onze kinderen opvoeden om zoiets zeker NIET te accepteren, maar dat gaat in tegen wat ze bijv. op school ingelepeld krijgen door poco-leraars die maar doorzeuren over "respect voor andere culturen etc;etc.", terwijl die "andere cultuur"(de islam dus) dat alleen maar als zwakheid ziet.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 20:53   #60
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Een aap leer je toch ook niet met vork en mes eten?
Heb daar ook al aan gedacht...Misschien 'kunnen' ze het gewoon niet, genetisch minderwaardig en inferieur?
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be