![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet meer dan een stukje door Frankrijk/België gestolen Nederland. Het is alleen al linguïstisch onmogelijk dat het een minderheid zou worden binnen Nederland. BTW: als het Vlaamsnationalisme moet dienen om zich, net als het Belgicisme, af te zetten tegen onze Nederlandse identiteit, dan kan het voor mij plain and simple de boom in. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde verwrongen identiteitsbeeld dat sommigen doet gruwen bij de gedachte door de 'Hollanders' bezet te worden maar er langs de andere kant geen graten in zien onderdrukt te worden door een Franstalige minderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Antwerpen 2020?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door I amsterdam : 16 juli 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop op 2010.
Citaat:
BTW, er mag ook nog een Nederlands vlaggetje op de kathedraal. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Snoeverij, jawel, maar pijnlijke snoeverij in het licht van de huidige politieke situatie. Vlaanderen kan nog niet eens Komen of Brussel aan, wat zou het Nederland kunnen annexeren? Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Hollanderhaat is nu eenmaal een fundament waarop de staat België is gebouwd. Gedurende 177 jaar worden Vlamingen geïndoctrineerd. Het is spijtig dat er ook flaminganten zijn die dat spelletje meespelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik denk wel dat de meeste Vlaams-nationalisten ook wel voorstander zijn van een nauwe samenwerking met Nederland. (hopelijk blijft dat zo) Laatst gewijzigd door stropdrager : 16 juli 2007 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, maar dat vind ik onvoldoende. We hebben geen samenwerking nodig, maar volledige staatkundige integratie. Elke beweging die zich, hoe miniem ook, daartegen verzet beschouw ik als mijn tegenstander. Ook als er een 'V' voor staat.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() stap voor stap....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grootste tegenstand voor die hereniging vind je vandaag bij belgischgezinden, niet bij vlaamsgezinden (hoewel er ook altijd uitzonderingen zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Daar heb je gelijk in. Eerst moet Vlaanderen onafhankelijk worden. Een onafhankelijk Vlaanderen is echter een tussenhalte; het eindstation is Groot-Nederland. Maar de trein kan pas beginnen rijden als België ophoudt te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ziet er meer en meer naar uit dat de onafhankelijkheidsstrijd in het beste geval een omweg is, in het slechtste geval een middel om het uiteindelijke doel te vermijden. Het zou goed zijn als de radikale Vlaamse Beweging die tussenstap gewoon zou overslaan en simpel en goed zou beginnen ijveren voor een aansluiting bij Nederland. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 juli 2007 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is wel leuk zo met vlaggetjes spelen
![]() Gent ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is voor mij het ideale scenario: Het is onmogelijk om nog een Belgische regering te vormen, de 3 deelstaten (Vlaanderen, Wallonië en de Duitstalige gemeenten gaan elk hun eigen weg). Meteen na de onafhankelijkheid van Vlaanderen, starten de Vlaamse en Nederlandse regering de onderhandelingen en een paar maanden na het uiteenvallen van België is Groot-Nederland een feit. Je kan dat scenario vergelijken met de hereniging van Duitsland. November 1989: val van de Berlijnse muur, daarna starten de onderhandelingen en in oktober 1990: hereniging van Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() * Vlaamsnationalisten * Belgicisten * Beneluxisten * Neerlandisten Zijn er nog meer soorten? ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 16 juli 2007 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |