Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 20:55   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
bedankt Anna List om pietje eens op zijn plaats te zetten en de juiste context weer te geven.
Juiste context ??? Volgens "VB-normen" zeker ??

Weerleg liever mijn post met argumenten :

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=31
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:05   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
We moeten met zijn allen leven van clichés nietwaar. Zo speelt la belgique ons tegen elkaar uit. La Belgique heeft een micro-klimaat waarbinnen klassen en rassen en taalgroepen tegen elkaar uitgespeeld worden. De eerste die door die zaken prikt en zegt waar het op staat komt achter een cordon sanitaire. De tweede die erover begint krijgt een kiesdrempel. De derde moet nog komen maar moet misschien wat docu's over Fortuyn of Van Gogh gaan bekijken. En in dat circus draaien we rond met de media die ons voeden wat we als onze convenient truth willen. We willen gevoed worden met feelgood berichten.

No more water but fire next time.
oh yeah. it's hell.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:24   #43
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
tuurlijk willen de profiteurs de zaak bij elkaar houden !

ge maakt toch ook geen ambras met uw maat die altijd trakteert op café ?
Als mijne maat trakteert dan trakteer ik ook. Blijkbaar zit uwe wereld anders in elkaar.
Oud 18 juli 2007, 21:24   #44
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
zijn jullie al in kaapstad geweest ?
een voorbeeld waarbij verschillende bevolkingsgroepen samenleven en werken.
niet het ideale paradijs maar dat bestaat nergens en nooit niet
Ik dacht nochtans dat de criminaliteitscijfers in de Zuid-Afrikaanse steden heel hoog waren. (een van de hoogste van de wereld).
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 14:26   #45
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zo lijkt het er alleszins op, ja.
Borms slaagde erin om tijdens twee opeenvolgende oorlogen met de Duitse bezetter te collaboreren.Al vanaf de zomer van 1915 heult Borms met de Duitsers. Na het einde van WOI wordt hij op 6 september 1919 ter dood veroordeeld door het Brusselse Hof van Assisen. Al na enkele maanden wordt op 23 januari 1920 zijn doodvonnis omgezet in levenslange dwangarbeid. Op 17 januari 1929 komt hij vervroegd vrij.
Tijdens WOII kiest hij wederom de zijde vd Duitsers.
Half oktober 1945 wordt Borms door de Krijgsraad ter dood veroordeeld en gefusilleerd.

De Apartheidspolitiek van het toenmalige Zuid-Afrika werd door heel de wereld veroordeeld en uitgespuwd. De hele wereld is dus links ?
Wat betreft de hele wereld is (s)links, houd het maar bij dromen traag maar waar wordt dit wereldbeeld naar de prullenbak verwezen. Symphatie voor den Duits, wat is daar de oorlogsmisdaad van? In het eigen land beschouwd worden als tweederangsburger en dus een keus maken voor een systeem waar men meer wordt in gewaardeerd, is geen misdaad is een goede en verstandige keuze. Niet vergeten dat men A.Borms al had opgepakt in de mei dagen van '40 en hij en andere Vlamingen naar kampen werden 'gedeporteerd'. Gedeporteerd, u weet wel dat is één van de woorden die men na '45 is gaan gebruiken als zijnde één van de oorlogsmisdaden. Dit hebben dan bepaalde Vlamingen weer mogen ondervinden (deportatie) naar de A'pense zoo, Breendonk, kamp van Beverlo waar men rustig op deze personen oorlogsmisdaden kon plegen zonder dat er een haan naar kraaide. Oeps, sorry waren geen oorlogsmisdaden meer de oorlog was teneinde, waren gewoon 'misdaden'.

De apartheidspolitiek van ZA werd door de hele wereld veroordeeld? Door hen die de media op zak hadden en door hen die mensen aan grootwarenhuizen gingen lastigvallen en controles gingen uitvoeren wat hier door de klanten was gekocht aan ZA producten.

Een antwoord op welk verschil het toenmalig apartheidsregime (welstand) was en het huidig (s)links bewind is (armoede) zal er wel niet komen zeker, ook niet op de brutale moorden gepleegd door de verrijkers van het anc. Buiten armoede en ellende nog iets dat deze anc verrijkers hebben gebracht voor hun volk. Misschien het volgende, een grote financiele verrijking voor een minderheid de voormalige criminele leiders van het anc. De rest van de bevolking ellende en armoede zoals overal waar een (s)linkse dictatuur het voor het zeggen heeft of heeft gehad.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 20 juli 2007 om 14:28.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 17:07   #46
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wat betreft de hele wereld is (s)links, houd het maar bij dromen traag maar waar wordt dit wereldbeeld naar de prullenbak verwezen. Symphatie voor den Duits, wat is daar de oorlogsmisdaad van? In het eigen land beschouwd worden als tweederangsburger en dus een keus maken voor een systeem waar men meer wordt in gewaardeerd, is geen misdaad is een goede en verstandige keuze. Niet vergeten dat men A.Borms al had opgepakt in de mei dagen van '40 en hij en andere Vlamingen naar kampen werden 'gedeporteerd'. Gedeporteerd, u weet wel dat is één van de woorden die men na '45 is gaan gebruiken als zijnde één van de oorlogsmisdaden. Dit hebben dan bepaalde Vlamingen weer mogen ondervinden (deportatie) naar de A'pense zoo, Breendonk, kamp van Beverlo waar men rustig op deze personen oorlogsmisdaden kon plegen zonder dat er een haan naar kraaide. Oeps, sorry waren geen oorlogsmisdaden meer de oorlog was teneinde, waren gewoon 'misdaden'.

De apartheidspolitiek van ZA werd door de hele wereld veroordeeld? Door hen die de media op zak hadden en door hen die mensen aan grootwarenhuizen gingen lastigvallen en controles gingen uitvoeren wat hier door de klanten was gekocht aan ZA producten.

Een antwoord op welk verschil het toenmalig apartheidsregime (welstand) was en het huidig (s)links bewind is (armoede) zal er wel niet komen zeker, ook niet op de brutale moorden gepleegd door de verrijkers van het anc. Buiten armoede en ellende nog iets dat deze anc verrijkers hebben gebracht voor hun volk. Misschien het volgende, een grote financiele verrijking voor een minderheid de voormalige criminele leiders van het anc. De rest van de bevolking ellende en armoede zoals overal waar een (s)linkse dictatuur het voor het zeggen heeft of heeft gehad.

Leve adolf
Oud 21 juli 2007, 08:13   #47
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
La belgique speelt niemand tegen elkaar uit. La belgique staat net voor de verbondenheid van alle belgen. Willen belgen belgie splitsen? helemaal niet. Vlamingen die in belgie willen wonen en willen samenleven met walen en of wie dan ook moeten zeker niet uitgewezen worden naar antartica!
De meeste Vlamingen geven geen fuck om België.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 10:01   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

En je kunt dat hoe bewijzen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:58   #49
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De meeste Vlamingen geven geen fuck om België.

Maar ook niet om vlaanderen mijn beste,iets dat vlaams nationalisten nogal eens vergeten. Vandaar ook dat jullie nog steeds in BELGIE wonen

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 21 juli 2007 om 13:59.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 16:36   #50
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ook niet om vlaanderen mijn beste,iets dat vlaams nationalisten nogal eens vergeten. Vandaar ook dat jullie nog steeds in BELGIE wonen
Vanwaar die adoratie voor de Belgische staat? Als linkse medeburger bent u toch tegen elke vorm van nationalisme?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 18:45   #51
Bazilfunk
Minister

Standaard

Ik zou totaal niet weten waarom ik achter een vlaamse vlag zou moeten aanhollen. De geschiedenis heeft al uitgewezen dat vlaanderen nooit gewerkt heeft. Kijk naar wat er van de vlamingen in Belgie is geworden. Ze hebben het nooit zo goed gehad en dan zou ik moeten mee stappen in een non debat dat is gebaseerd op de onderdrukking van de vlaming? Pffffffff Arm Vlaanderen inderdaad!

Moesten mijn voorouders ook met de vijand hebben geheuld en natuurlijk terecht zouden zijn gestraft door de belgische staat zou ik er misschien ook anders hebben over gedacht. Maar ja het was zowiezo landsverraad daar hadden ze in de tijd maar aan moeten denken. De vlaming is rijk genoeg geworden zonder den duits

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 21 juli 2007 om 18:48.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 19:07   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik zou totaal niet weten waarom ik achter een vlaamse vlag zou moeten aanhollen. De geschiedenis heeft al uitgewezen dat vlaanderen nooit gewerkt heeft. Kijk naar wat er van de vlamingen in Belgie is geworden. Ze hebben het nooit zo goed gehad en dan zou ik moeten mee stappen in een non debat dat is gebaseerd op de onderdrukking van de vlaming? Pffffffff Arm Vlaanderen inderdaad!
Je moet niet achter de Vlaamse vlag aanhollen. Maar ik vind het wel jammer dat je achter de vlag van een kunstmatige staat aanholt die wel staat voor onderdrukking en anti-democratie.

Citaat:
Moesten mijn voorouders ook met de vijand hebben geheuld en natuurlijk terecht zouden zijn gestraft door de belgische staat zou ik er misschien ook anders hebben over gedacht. Maar ja het was zowiezo landsverraad daar hadden ze in de tijd maar aan moeten denken. De vlaming is rijk genoeg geworden zonder den duits
Zo terecht was de repressie na '45 niet. Iedereen met iets of wat Vlaamse sympathiën werd zonder enig proces door de agitatoren van de staat aangewezen als de vijand en opgesloten, mishandeld/verkracht. Ik weet niet of zo een toestand iets teweeg brengt bij je, maar het appeleert wel aan mijn rechtvaardigheidsgevoel. Misschien is het ijdele hoop van me dat jij iets hebt dat daar nog maar remotely op trekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 19:09   #53
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Och de onnozelaars kennen wrsch niet eens de definitie van het woord: 'eer'.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be