Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 16:08   #41
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Opzettelijke doodslag met voorbedachte rade...
Je weet waarschijnlijk dat in Belgie een "moord" met een mes bijna nooit als "moord" wordt gecatalogeerd, maar steeds als "doodslag" of zelfs "onopzettelijke doding" : "mijn client heeft wel met zijn mes gestoken meneer de juge, maar hij wist echt niet dat ge daarmee iemand kon doodmaken ..."

Dus als we de logica van de pers volgen, en enkel vermelden wat er officieel als "moord" wordt gecatalogeerd, dan worden alle "messenmoorden" (en messen zijn het meest gebruikte moordwapen in Belgie) doodgezwegen.
Steek elkaar maar omver, het komt toch niet in de officiele persberichten over de criminaliteit ...
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:26   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Allemaal den bak in. Maar mijne kleine teen zegt dat het overwegend poco huishoudens zijn.
ik denk zelfs dat het overwegend veganistische hippies zonder gsm en digital TV zijn die elkaar de kop inslaan.

of zouden het toch meer zo'n types zijn:

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:56   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Beste,

ik heb niets veranderd in mijn tweede post.

Ook in mijn eerste post ben ik 100 % duidelijk geweest :"In werkelijkheid zijn ze met 7 % gestegen ! Het volstaat in de officiele statistieken van de Federale Politie de geweldadige overlijdens op te tellen (moord + doodslag + onopzettelijke doding) om te zien dat we van 186 in 2005 tot 199 in 2006 gestegen zijn."
Dank u, perfect beeld van de fout die ik, oorspronkelijk aankaart: ge vergelijkt "moord" met "alle vormen van doodslag", of zoals ik eerder zei : "ge moet het maar doen".

Citaat:
Velen maken nu zonder twijfel al een vreugdedansje omdat "het aantal moorden met 4 % gedaald is", terwijl in werkelijkheid er 7 % meer mensen zijn doodgestoken, gewurgd, doodgehamerd, doodgeschoten, ... Extra doden door geweld zijn niet erg, zolang ze officieel maar niet als "moord" worden omschreven ?
Wat doe je met een dodelijk auto-ongeluk? Da's juridisch ook "onopzettelijke doding"...

Wanneer je probeert commentaar te geven over cijfers, zeker als je over "politieke vervalsing" schreeuwt, probeer dan eerst effekkes serieus en geloofwaardig over te komen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 juli 2007 om 16:57.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:10   #44
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat doe je met een dodelijk auto-ongeluk? Da's juridisch ook "onopzettelijke doding"...

Wanneer je probeert commentaar te geven over cijfers, zeker als je over "politieke vervalsing" schreeuwt, probeer dan eerst effekkes serieus en geloofwaardig over te komen.
Beste,

Neen, een auto-ongeluk staat in de statistieken bij de 1.945 gevallen van "onopzettelijke slagen en verwondingen" (eventueel met de dood tot gevolg), en niet bij de 25 gevallen van "onopzettelijk doden".

Geluk dat jij steeds zo geloofwaardig overkomt
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:15   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoe je huiselijk geweld gaat verminderen door meer vuurwapens te kopen moet je echt beter gaan uitleggen....
Hoe je inbraken in auto's gaat verminderen ook.
De sexueel gefrustreerde mannetjesaap kan echt niet zonder zijn ersatz penis in de vorm van een geweer.
Misschien helpt meer sexuele activiteit beter dan een geweer in een relatie.
Mijn gedacht
Nagels met koppen, Eric!

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:19   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zoals gewoonlijk is de persmededeling ivm de criminaliteitscijfers voor 2006 POLITIEK VERVALST :

In de kranten kunnen we het BELGA bericht lezen dat de moorden met 4 % gedaald zijn in 2006.

In werkelijkheid zijn ze met 7 % gestegen ! Het volstaat in de officiele statistieken van de Federale Politie de geweldadige overlijdens op te tellen (moord + doodslag + onopzettelijke doding) om te zien dat we van 186 in 2005 tot 199 in 2006 gestegen zijn.

Blijven die leugenaars nu echt denken dat wij te stom zijn om zelf statistieken te lezen ??
Van leugens gesproken...

Als de kranten over een daling van het aantal moorden bericht, dan moet je in de statistieken ook alleen het aantal moorden tellen en daar niet het aantal gevallen van doodslag en onopzettelijke doding bijtellen, want dat zijn dus geen moorden. Dat is toch zo klaar als pompwater.

Je gebrul over "politieke vervalsing" is dus niet meer dan stemmingmakerij.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 juli 2007, 17:24   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet waarschijnlijk dat in Belgie een "moord" met een mes bijna nooit als "moord" wordt gecatalogeerd, maar steeds als "doodslag" of zelfs "onopzettelijke doding" : "mijn client heeft wel met zijn mes gestoken meneer de juge, maar hij wist echt niet dat ge daarmee iemand kon doodmaken ..."
Kwatch. Dat heeft in de verste verte niets met het gebruikte wapen te maken. Van moord is er alleen sprake wanneer er voorbedachtheid is.

Citaat:
Oud 18 juli 2007, 17:30   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus als ik het goed begrijp werd er minder gemoord, maar werden er meer mensen gedood (gewoon afgeklopt maar ze moesten niet persé dood, was maar een bijverschijnselke, moesten ze maar geen dhimmi zijn vb.).

Zo van: ik geef die kinderen geen eten, hé tiens nu zijn ze dood, was niet mijn bedoeling.

of:
ik ga die dhimmie eens goed afmotten en een paar messteken geven. oops... verdomme nu heb ik in zijn hart gestoken en hij is dood! sorry mijnheer, was niet de bedoeling, maar had je maar niet in mijn weg moeten lopen.

of:
die smerige teef wil maar niet zwijgen als ik ze wil neuken, zal haar mond even dichthouden! gut verdomme ze is gestikt; had ze maar niet zo moeten gillen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2007 om 17:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:32   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp werd er minder gemoord, maar werden er meer mensen gedood (gewoon afgeklopt maar ze moesten niet persé dood, was maar een bijverschijnselke, moesten ze maar geen dhimmi zijn vb.).
Zoals gewoonlijk heb je ook d�*t weer niet goed begrepen. Misschien wil iemand de moeite doen om het je uit te leggen. Ik niet. A complete and utter waste of time.

Citaat:
Oud 18 juli 2007, 17:51   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opzettelijke doodslag met voorbedachte rade...
Denk wel dat dit klopt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:58   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik denk zelfs dat het overwegend veganistische hippies zonder gsm en digital TV zijn die elkaar de kop inslaan.
Uw probleem is dat ge teveel humo leest (en dat is misschien nog niet zo erg, maar er nog in opgaan ook)
Maar ernstig. Het aantal echtscheidingen in een bepaald milieu zal ons inderdaad al een goed beeld geven.
Oud 18 juli 2007, 18:01   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kwatch. Dat heeft in de verste verte niets met het gebruikte wapen te maken. Van moord is er alleen sprake wanneer er voorbedachtheid is.
Maar de kunst bestaat er wel in van voorbedachtheid te transformeren in onvoorbedachtheid.
Oud 18 juli 2007, 18:20   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de kunst bestaat er wel in van voorbedachtheid te transformeren in onvoorbedachtheid.
Het is aan de aanklager om de voorbedachtheid te bewijzen. Dat is nu eenmaal ons systeem: men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Citaat:
Oud 18 juli 2007, 19:55   #54
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is aan de aanklager om de voorbedachtheid te bewijzen. Dat is nu eenmaal ons systeem: men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Uiteraard. Dat betwist ik ook niet.
Oud 18 juli 2007, 20:20   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Dat betwist ik ook niet.
't Zou er nog aan mankeren.

Citaat:
Oud 19 juli 2007, 00:18   #56
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een cijfer over het aantal moorden interpreteren op basis van een cijfer over het aantal moorden + doodslag + onopzettelijke doding, ge moet het maar kunnen ...
Het artikel in de openingspost meldt een stijging van de criminaliteit. Het gaat om een miljoen criminele feiten. Dat ga jij vergelijken met het aantal moorden.

Sterk. En ik die dacht dat er nog andere criminele feiten waren dan moord alleen. Domme ik.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 09:25   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Het artikel in de openingspost meldt een stijging van de criminaliteit. Het gaat om een miljoen criminele feiten. Dat ga jij vergelijken met het aantal moorden.

Sterk. En ik die dacht dat er nog andere criminele feiten waren dan moord alleen. Domme ik.
Tiens, slimmerik, quote eens de post waar ik zo'n vergelijking maak ...
Oud 19 juli 2007, 09:46   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De conclusie is in feite dat je minder kans maakt om bewust door je partner vermoord te worden, terwijl je hoe langer hoe meer kans maakt om door een doodvreemde "per ongeluk" te worden doodgeklopt.

Met dien verstande dat het "per ongeluk" uiteraard je eigen schuld kan zijn vermits vele dingen als "uitlokking" kunnen worden beschouwd.

Moraal van het verhaal: hou je gedeisd, blik op de grond gericht, ga uit de weg indien je een persoon moet kruisen op het voetpad, geen geen aanleiding, geen aanstoot, geen blijk van aanwezigheid.
Kortom: gedraag je als een dhimmie en het kan best nog goed komen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 10:12   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk heb je ook d�*t weer niet goed begrepen. Misschien wil iemand de moeite doen om het je uit te leggen. Ik niet. A complete and utter waste of time.
Opnieuw een mooi voorbeeld van jou rond de pot gedraai ja. Jij wil alles maar mooi klasseren volgens de papiertjes, als het maar een mooi naampje krijgt. In de praktijk is het allemaal heel anders. En om dat aan JOU uit te leggen is een complete waste of time.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 10:13   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Bush is ook onschuldig?

Laatst gewijzigd door illwill : 19 juli 2007 om 10:13.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be