![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee gij. Van een kogel zijt ge meestal dood. Een steen kan u vrij zwaar kwetsen, wat pijnlijk is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() met stenen hebt ge nog kans om terug te gooien, of te gaan lopen enzo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Ja, maar stel dat de vijand u omsingeld met honderd, en u begint te stenigen. Liever 100 kogels dan 100 stenen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() laten we anders stoppen met zeveren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Groene stroom is trouwens nu al de goedkoopste energie die momenteel te verkrijgen is voor kleine verbruikers. Dat kan je zelf hier nagaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat groene energie duur is omdat die centrales nog moeten gebouwd worden. Wat de meeste mensen echter niet weten, is dat de eerste definitieve opslagruimte voor het kernafval nog steeds moet gebouwd worden en dat de bouw daarvan evenveel zal kosten als voldoende groene centrales bouwen om de huidige kerncentrales te vervangen. Wat de bevolking ook niet weet, is dat de huidige kerncentrales reeds een paar jaar over hun houdbaarheidsdata zijn en dus niet meer zo betrouwbaar kwestie veiligheid als men doet uitschijnen. Maar men wil nu eerst winsten maken met die centrales, voor men ze sluit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Telt ook voor Jantje hoor !!!
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 juli 2007 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben dus akkoord met de deal. Maar jij gaat wel mogen betalen aan mij... Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2007 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men de zelfde terugverdientijd zou rekenen voor groene energiecentrales als deze die voor kernenergiecentrales nodig is,wel dan kan je zeggen dat groene energie zelfs gratis is. En is namelijk een groot verschil tussen wat welke energie kost en wat men aan de mensen aanrekend. Groene energie word op het ogenblik door de staat als wettelijk bestelingsmiddel gegund aan de energiebaronie, dit omdat de energiebaronie er zou in investeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Edina,
Ik heb gemerkt dat ik het in andere threads vaak niet eens ben met jouw visie. Hier is het anders. "Kernenergie zou veilig zijn". Dat probeerde men ons althans wijs te maken. Grote ongelukken hadden maar kans om eens in de 10.000 jaar te gebeuren. Na nog geen 50 jaar later, was het al van dat (Tsjernobyl). Ja maar Tsjernobyl was geen goed voorbeeld en mocht je als tegenstander niet inroepen omdat in het westen alles veel veiliger was. In Japan kijkt men doorgaans niet echt op de centen, klein land, grote bevolkingsdichtheid, alle redenen om alles super veilig te maken, en toch …. De pro’s zullen ook hier wel hun uitleg voor hebben. Na de feiten is het altijd gemakkelijk verklaringen te vinden. Voor mij is het ondertussen wel duidelijk. Kernenergie is als spelen met vuur. Wie dit doet zal zichzelf af en toe eens lelijk branden. Liever niet dus. Toch moet gezegd dat we door ons hoge mondiale bevolkingsaantal eigenlijk bijna gedwongen worden om dit soort van technologieën aan te wenden. Ik heb in deze thread enkel dycore dit verband tussen bevolkingsaantallen en kernenergie zien leggen. Het lijkt me belangrijk om dit te erkennen. Het wordt heel moeilijk om met deze techniek te breken zolang we met de huidige hoge bevolkingsaantallen zitten. Zolang dit het geval is zullen we dit en andere soorten van ongewenste neveneffecten er moeten bijnemen vrees ik. Vandaar mijn voortdurend pleidooi om naar een stabilisatie of lichte afname van onze aantallen te streven. Elke serieuse verbetering zal hiermee moeten beginnen Laatst gewijzigd door satiper : 18 juli 2007 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hier kan ze ook op mijn steun voor haar strijd tegen kernenergie rekenen. En idd het enige middel om te zorgen dat ons energieverbruik daalt, is zorgen dat er minder energieverbruikers zijn. Maar of de pro's nu nog veel gaan kunnen inbrengen is een andere vraag, want zelfs politiek Japan gelooft de verhalen over de super beveiligingen en hun deugdelijkheid niet meer. Citaat:
En zelfs het hoofd van dit bedrijf geeft toe dat alles werkelijk veilig houden een onbegonnen werk is en niet echt mogelijk. Laat de pro's die uitsprak maar eens weerleggen. Een kernenergiebaron die zelf zegt dat we de gevaren van kernenergie er maar moeten bijnemen en aanvaarden als we zoveel energie willen blijven gebruiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Met jou kom ik wel vaker overeen jantje, ook hier.
Het enige waar ik de pro’s gelijk moet in geven is dat kernenergie wel degelijk een bijzonder krachtige bron van energie is die je niet zomaar kan vervangen. Ik hoop dat het wel kan, maar vrees er wel een beetje voor. Zeker als de bevolkingsaantallen nog wat dreigen te stijgen en als de materiele welstand/persoon nog verhoogd (ieder zijn eigen wagen ….) Het wordt volgens mij dus kiezen tussen een veiliger en beter wereld met minder volk of een wereld met meer volk en de bijgevolg ongewenste neveneffecten (zoals kernenergie)daarvan Laatst gewijzigd door satiper : 18 juli 2007 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Bij elk ongeluk met kerncentrales zien we hetzelfde scenario. Initiële ontkenning dat er radioactiviteit is ontsnapt. Dan wordt toegegeven dat er radioactiviteit is ontsnapt, maar worden de feiten geminimaliseerd. En vervolgens wordt er toegegeven dat het ernstiger is dan eerst gemeld, maar dat er - vanzelfsprekend - nooit gevaar is geweest voor milieu en volksgezondheid. De werkelijke omvang van de ramp zal echter nooit bekend raken. En de gevolgen al helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu word energie slechts op één centrale plaats gewonnen met een zo'n krachtig mogelijke bron. Dat men voor deze bron ook een eneorme energie moet hebben om deze te kunnen gebruiken word wel even verzwegen. En dat deze energiewinning enorm duur is door de hoge arbeidsintensiviteit van zeer hoog geschoolde mensen word gewoon genegeerd. Maar ook het onderhoud en de beveilging van deze energiewinning kost enorm veel geld en arbeid en ook dat word vergeten. Maar het ergste van alles is dat men gewoon vergeet dat de helft van de huidige gewonnen energie nodig is voor de energiewinning zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het niet met je eens dat we daarom kernenergie nodig hebben. Er wordt gewoon veel te verspillend met energie omgegaan. En onze consumptiemaatschappij draagt al helemaal niet bij tot de ecologie. Daar moet verandering in komen. Plus investeringen in alle vormen van hernieuwbare energie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dat energiewinning één van je stokpaardjes is. Ik hoop dan ook van ganser harte dat je gelijk hebt en dat je er in slaagt om de mensen hiervan te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |