![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of komt dat soort uitspraken spontaan bij u op na een nachtje schizo-disco-stappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Dat het in de VS verschrikkelijk is wat betreft obesitas is ongetwijfeld zo. Maar hun eten is navenant. Fast Food restaurants zijn daar even courant als flitspalen hier.
Het enige goede dat Roger Moore ooit gedaan heeft is die vetmestende sektor eens in een reportage te gieten. Maar ik zie niet het verband tussen Kapitalisme en Obesitas. Kdenk dat het veel meer te maken heeft met onze afiliatie met onze genetische broers en zussen, de varkens. Die vreten ook alles op en tot ze erbij doodvallen zelfs. En dat het in het Westen wat erger is... zal wel zijn omdat ook de huidskleur hetzelfde is.. integenstelling tot de Arabische, Aziatische of Afrikaanse broeders. Maar integenstelling tot Amerika is er toch wel hoop voor Europa waar toch een zekere vorm van gezonde voedings-maatregelen genomen worden, waarvan niet allemaal zichtbaar (neem nu de verscherping van de Light-labels of de vermindering van vitamines in zowat alle voedingen)
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 21 juli 2007 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Was dat in moonraker? ![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie fysiek eet als een dijkendelver moet fysiek werken als een dijkendelver..... en dat is nu juist het probleem..... ![]() En overigens,onder de grote aantallen mensen van Arabische afkomst hier wat verder over de Franse grens is obesitas ook zeer algemeen hoor....zodra ze de veertig over gaan "groeien" ze al zo hard als de anderen......tot zover een "culturele" factor..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
<<Putin, die toch meer en meer communistisch-autoritaire trekken vertoont>> Het is al vier jaar dat ik dat beweer en eindelijk krijg ik gelijk... en dat van een adorator van één de grootste massamoordenaars van de wereldgeschiedenis... ![]() Kelt moest dit eens lezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Het valt me trouwens op dat vooral marginalen last hebben van obesitas. Is dit een teken dat nu ook zij de mogelijkheid hebben om voedsel te kopen �* volonté maar er nog niet goed mee weg kunnen? Heropvoeding (of beter (voor hen): opvoeding) lijkt me de beste oplossing om dit tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Laten we dus de zaak omkeren en de echte daders aanpakken: zij die slecht voedsel produceren en promoten. Laten we die mondiaal zeer zwaar belasten. Met dat geld kunnen we dan de lagere sociale klassen van hun zwaarlijvigheidsprobleem verlossen. Laatst gewijzigd door C2C : 21 juli 2007 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt de prijs doorgerekend.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Dan verhogen we de belastingen, op mondiale schaal, nog maar eens.
En we blijven dat doen tot ge uw misdaden tegen de mensheid stopzet. We kunnen ook gewoon die criminele bende meteen oprollen. Ik ben daar eigenlijk wel voorstander van. Maar ge moogt dat niet te luid zeggen want daar staan tegenwoordig gevangenisstraffen op (zie de wet op het terrorisme: iedereen die de waarheid durft zeggen hangt gevangenisstraffen boven het hoofd). Laatst gewijzigd door C2C : 21 juli 2007 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Durf gij eens mijn bickyburger af te nemen, en ik weet je wel te vinden.
Ge hebt trouwens niet geantwoord op mijn vorige vraag?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Wat een vreemde redenering. Wat komt er eerst: de Amerikaanse welvaart en dán de daardoor gesponsorde oorlogen? Of eerst de oorlog, die de Amerikaanse welvaart opbouwt. Menig historicus zou zeggen dat het tweede het juiste antwoord is. Maar da's een beetje kip of ei. Bovendien stel je een zeer hypothetische vraag: wat als Amerika verstandig, rechtvaardig en vrij zou zijn, en dus zijn geld in sociale zekerheid zou steken en niet in oorlog. Ik vind dat zo'n absurde vraag. Dat is als vragen: wat als heel de wereld communistisch zou zijn, zouden de Cubanen dan minder worden uitgejouwd? Het feit is gewoon dat Amerika een gewelddadige, op moord en genocide opgerichte natie is, die permanent oorlog voert om zijn militair-industrieel complex te voeden, waarmee het zijn onrechtvaardige, racistische, ongelijke maatschappij opbouwt. Met als gevolg dat zeer velen onder deze verschrikkelijke cultuur lijden, zowel binnen als buiten Amerika. En de obesitas-epidemie is maar één voorbeeld van de verschrikkelijke misvormingen die dat systeem met zich meebrengt. Voor de rest vind ik uw hypotethische vraag absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Overvoeding hangt eerder vast aan materiele welvaart dan aan een bepaald economisch systeem.
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 22 juli 2007 om 09:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Roger Moore, pffffft. En gij wilt nog serieus genomen worden? ...
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook raar vind, is dat u het maar steeds laat uitschijnen dat wij kapitalistische onderdanen heel erg dom zijn en niet in staat vrije keuzes te maken. Hoe zit dat met u zelf? Woont u niet in het doorslechte, kapitalistische België? Toch slaagt u erin een hele andere politieke keuze te maken dan uw ongelukkige landgenoten. Moest u eens moeten proberen onder Stalin, Lenin, Chroestsjev, Mao, Castro enzovoort enzovoort
![]() |