Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 13:03   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Jep, de helft van de hele bevolking, dat komt dus neer op een stilwijgende aanhang van tachtig procent minstens, volgens BUB algebra.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 13:09   #42
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Gisteren werden op ATV verschillende straatinterviews afgenomen en slechts één iemand die zich uitsprak voor de splitsing. Al de rest had met de huidige situatie geen probleem.
Had men in 1830 gevraagd naar een splitsing van Noord- en Zuid-Nederland, dan had men hetzelfde antwoord gekregen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 24 juli 2007 om 13:09.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 13:28   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze?

'Vlaamse Rel' in Dinant (artikel uit De Standaard) (11.07.2007)

Vlaamse rel

Het Belgicistische B Plus schopt ‘Vlaamse rel’ in Dinant. B Plus kondigde aan de Vlaamse feestdag in Dinant te zullen vieren. Dat is niet naar de zin van de Rassemblement Wallonie France (RWF), dat zijn bezwaren uitte in een brief aan alle inwoners van Dinant. Senator-burgemeester Richard Fournaux (MR) noemde die brief ‘schokkend’.

In de brief wijst RWF met een beschuldigende vinger naar burgemeester Fournaux: ‘Het Vlaamse volk bedankt de heer Richard Fournaux (ex-CDH, MR) voor zijn gehoorzaamheid en zijn onderwerping. Binnenkort zal het Waalse volk bereid zijn Vlaanderen te gehoorzamen!’
dit verrast mij absoluut niet, de Belgicisten blinken niet alleen uit in onwetendheid over de politieke evolutie in Vlaanderen en Wallonië de laatste 40 jaar; maar ook in onwetendheid over de publieke opinie in Wallonië en lanceren constant 'in Vlaamse ogen behoudsgezinde' voorstellen waar ik pertinent van weet dat ze daar in Wallonië niet mee moeten afkomen

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juli 2007 om 13:28.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 13:31   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een gesloten bibliotheek en gesloten winkels, dat is het enige dat mij gisteren deed herinneren aan het feit dat het een feestdag was, want ik was het rats vergeten (met dank aan die vrouw die me er op wees).

De rest van de dag heb ik hier in Antwerpen welgeteld twee trikoloren zien uithangen. Ik herinner me elf juli, toen er toch wat meer Leeuwen uithingen.

's avonds op de groenplaats, een doodgewone zaterdag. Geen shows, geen optredens. De grote markt heb ik niet bezocht, was daar iets te doen?

Conclusie: de nationale feestdag was blijkbaar zo gene feestdag. Door dat klotebelgique moet ik nu een boete betalen wegens het te laat binnen brengen van een cd en had ik geen avondeten
bij ons in t dorp welgeteld 2 tricolores kunnen tellen, heb met de fiets de dorpskern even verkend ... lijkt mij een pak minder dan vorige jaren, en op 11 juli had ik al de omgekeerde trend vastgesteld ...
Oud 24 juli 2007, 13:33   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Gisteren werden op ATV verschillende straatinterviews afgenomen en slechts één iemand die zich uitsprak voor de splitsing. Al de rest had met de huidige situatie geen probleem.

Was er zelfs één die iets zei in de trend van een onafhankelijk Vl. dat is momenteel nog een utopie, en gelijk heeft hij natuurlijk.
o ja, en die zender opgericht door en voor het stadsbestuur zou niet durven sellecteren ?!
Oud 24 juli 2007, 20:16   #46
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Iedere Belg wéét toch gewoon dat het op 21 juli Nationaal Feestdag is?
"Hoezo jullie zijn zaterdag gesloten?"
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:31   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dat was zo ongeveer mijn eerste reactie toen ik voor de gesloten deur van de bib stond.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be