![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw geloof | |||
Hindoe |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Sikh |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Boeddhist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,99% |
Ietsist |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Deeïst |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,98% |
Agnost |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,90% |
Atheïst |
![]() ![]() ![]() |
44 | 43,56% |
Christen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 25,74% |
Scientologist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,99% |
Moslim |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,94% |
Rastafari |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,89% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb de Bijbel gelezen, meer dan ééns zelf. Wie zegt dat de leer van Christus gebaseerd is op angst, heeft Jezus' boodschap niet begrepen.
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn wel veel joden onder ons dan je dacht.
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De islamfundamentalisten blazen zichzelf op met vliegtuigjes en denken dat ze dan in de hemel komen met 72 maagden aan hun slangenbezweerdersfluit zoals Mohammed het wou. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() De "Hoofdzonde" van Sodom was echter ongastvrijheid, het slecht behandelen van vreemdelingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een christen. Ik geloof in de symboliek van de Drie-eenheid en in de leer van Jezus van Nazareth.
Ik heb veel respect voor tal van andere geloven en ben niet dogmatisch in mijn eigen filosofische en religieuze overtuiging. Als het goed is, en je je goed voelt, is het goed. Qua opdringerigheid is de Gouden Regel een leidraad in mijn leven. Het is tegen de wil van de vrije mens in om zijn naaste te dwingen iets te geloven of te doen, en dat geldt eveneens voor die naaste.
Laatst gewijzigd door lombas : 24 juli 2007 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 24 juli 2007 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat ik echt al een probleem op zich vind is dat er hier een lijst is, typisch kudde gedrag van mensen, als ze dan perse willen geloven dan hebben ze nog niet eens de verbeelding om zelf wat te verzinnen, neen, ze krijgen het van kinds been af door hun strot gestampt door de locatie of ze kiezen uit het menu van de nonsense op latere leeftijd.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 24 juli 2007 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben blij met mijn geloof. Ik heb er lang over gedaan om het te vinden. Daar hoef jij niet tegen te kankeren.
Laatst gewijzigd door lombas : 24 juli 2007 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En je hebt er ook 1tje uit het menu gekozen dan, misschien met dat toch een persoonlijke twist, kwestie van het iets 'intelligenter' te maken?
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]()
Citaat:
Wee u, Chorazin! Wee u, Betsaïda! Waren in Tyrus en Sidon dezelfde machtige daden gebeurd als bij u, dan hadden zij zich, in zak en as gezeten, allang bekeerd. Nee, voor Tyrus en Sidon zal het bij het oordeel draaglijker zijn dan voor u. En Kafarnaüm, zou u hemelhoog verheven worden? Tot in het dodenrijk zult u neerdalen! Wie naar jullie luistert, luistert naar Mij, en wie jullie afwijst, wijst Mij af; maar wie Mij afwijst, wijst Hem af die Mij gezonden heeft.’ Dus als men zich niet bekeert dan zwaait er wat. Lijkt me toch wat dogmatisch. Hij zegt eigenlijk: het is zo en niet anders en wee degenen die anders denken. Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2007 om 18:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Kankeren op religies is trouwens zó 1990.
![]() |