Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2007, 01:38   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De verhalen over Arabieren die zo goed als alle mannelijke slaven zouden gecastreerd hebben waren al in mijn jeugd gemeengoed, maar dat bewijst op zichzelf natuurlijk niets.

Helaas kan ik ook op Net geen gezaghebbende bron ontdekken; wordt er met opzet iets voor ons verzwegen of gaat het om een fabel?

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...reerd&where=nl
Oud 28 juli 2007, 01:40   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De verhalen over Arabieren die zo goed als alle mannelijke slaven zouden gecastreerd hebben waren al in mijn jeugd gemeengoed, maar dat bewijst op zichzelf natuurlijk niets.

Helaas kan ik ook op Net geen gezaghebbende bron ontdekken; wordt er met opzet iets voor ons verzwegen of gaat het om een fabel?
Ik geloof niet in complottheoriën. Weer een fabel ontsproten uit de wilde fantasie van idioten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 07:49   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...reerd&where=nl
Een ernstige historische tekst die zegt dat alle arabische zwarte slaven werden gecastreerd, heb ik evenmin gevonden. Maar, sluit niets uit. Substantiële informatie heb ik echter nog steeds niet bekomen. Wij weten dat castratie helaas in alle culturen voorkwam. Zoals ik zei, zowel aan het Byzantijns hof als aan het Chinees hof.

Bekend zijn ook 'de castraten' uit de 17 eeuw. Kinderen die een mooie stem hadden in een kerkkoor werden gecastreerd. En dat moest tijdig gebeuren voordat de stem ging muteren. Men overlegde wel met de ouders, maar in de praktijk stonden de ouders machteloos tegenover de kerk, die een mooie carrière beloofde voor het gecastreerd zoontje.

Dus castratie hier in het belang van het kerkkoor en desbetreffende prelaat. Of met andere woorden: castratie om mooi te kunnen zingen in de kerk en dit ter ere van de christelijke God.

De laatste castraat zong nog in 1901 in de Sixtijnse kapel.

Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2007 om 08:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 08:31   #44
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Deze tekst zegt op zichzelf absoluut niet dat alle slaven gecastreerd werden. De tekst suggereert wel dat er vele sexuele contacten waren tussen afrikaanse slavinnen en arabieren met kinderen tot gevolg.

Het feit dat er weinig sporen zijn van mannelijk afrikaans genetisch materiaal is te wijten aan verschillende oorzaken.

This is thought to be because relatively few menmainly employed in manual labor and military service or castrated and employed as eunuchsleft descendants.

De mannelijke slaven hadden relatief weinig nakomelingen omdat de mannelijke slaven hoofdzakelijk gebruikt werden voor handenarbeid, militaire dienst of castratie en, in het laatste geval dan, gebruikt werden als eunuch.

De stelling die boven werd gesuggereerd werd is dat arabische slaven automatisch gecastreerd werden. En dit is dus niet zo. Goed de teksten leren lezen is ook een kunst.
Feit is, dat die arabieren een heel dorp zwarten ontvoerden, de mooie vrouwtjes in een harem stopten, en de mannen kastreerden.Die mochten dan als eunuch op wacht staan voor de harem, terwijl de arabieren hun vrouwen neukten...
Ze fantasmeren daar trouwens nog altijd over, vandaag de dag.Hoe dikwijls heb ik hen smalend bezig gehoord over negers ( on les vendait comme du betail, il y a pas si longtemps...), en als ze kwaad zijn op iemand, vooral als het een blanke is (je vais le niquer, lui couper les couilles, baiser sa femme et sa mère...). Geloof me vrij, ze zijn nog niks veranderd sinds de tijd van de slavenhandel...Trouwens, het is algemeen bekend dat in Saudi Arabië, en de Emiraten nog steeds slaven zitten. Gewoon gekocht van slavenhandelaars die ze gaan halen in Zwart afrika.Maar niet openlijk meer, zoals vroeger, natuurlijk, nu doen ze dat "in het zwart"...de laatste officiële slavenmarkt in Mekka werd gesloten in 1939, op aandringen van de Beschaafde Westerse Wereld natuurlijk, niet uit eigen wil...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 08:32   #45
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
over nuance gesproken
ongenuanceerd, wellicht, maar daarom niet minder waar...Spijtig genoeg.
Oud 28 juli 2007, 08:39   #46
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je kan blijven vallen over elk woord hoor. Toen dit aspect van de behandeling van slaven door de mohammedanen aan bod kwam had je zelfs nog niet gehoord van de systematische castratie en emasculatie.

Wat je aanhaalt van mijn tekst is niet het enige wat verwijst naar het feit dat sommige negers niet geëmasculeerd werden (de uitzondering bevestigt de regel), en dat ik zelfs nog pockets van zwarte afstammelingen kon aanwijzen.

Het enige element dat ik misschien niet expliciet vermeld heb is hun gebruik in de legers. Jij gaat er, zonder enige grond, van uit dat die niét zouden gecastreerd of geëmasculeerd zijn. Maar ik moet je teleurstellen: de castratie of emasculatie gebeurde reeds voor zij op de markt kwamen.

Terloops: als het de heersers uitkwam dan moorden zij hun eigen zwarte soldaten bij duizenden uit.
de slaven ingevoerd uit Europa (uit de Slavische landen vooral, voor dat die volkeren gekerstend waren), werden door dikwijls Joodse slavenhandelaars, en met goedkeuring van de RKK, tot in de stad Samarcande gevoerd, waar de mannetjes gekastreerd werden alvorens naar alle uithoeken van de arabische wereld vervoert te worden...ik heb dat gelzen in een stuk over de rol der joden in de slavenhandel, een zeer aktieve rol trouwens...
Niet katolieke volkeren mochten van de RKK zonder probleem verhandeld worden, en zelfs verkocht aan andere ongelovigen.De joden, grote reizigers, met een voetje in elke kultuur, waren de ideale bemiddelaars voor zulke transakties .Dit gebeurde alles wel in een tijd waarin slavernij gemeengoed was, niks abnormaal...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 28 juli 2007 om 08:39.
Oud 28 juli 2007, 09:49   #47
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

De zwarten die door de mohammedanen werden weggesleept uit Afrika werden reeds gecastreerd of geëmasculeerd bij hun gevangenneming of "en cours de route". Velen bloedden natuurlijk gewoon dood.

Wie het toch ongecastreerd of niet-geëmasculeerd tot in de Arabische gebieden maakte, zouden in principe geluk moeten gehad hebben, want de mohammedaanse leer verbiedt het slecht behandelen van slaven. De oplossing was dan dat joden of christenen de operatie moesten uitvoeren.

Joden en christenen hadden geen slaven, of slechts bij grote uitzondering. Ook dit wordt aangetoond door het ontbreken bij die bevolkingsgroepen van zwart DNA.

Voor wie het niet duidelijk zou zijn: bij Arabieren wordt wel een zekere hoeveelheid zwart DNA teruggevonden. Geen (of te verwaarlozen) mannelijk , wel vrouwelijk, maar zelfs niet in die mate die overeenstemt met het aantal zwarte vrouwen dat geïmporteerd werd. Zwarte kindjes van slavinnen waren ook niet zó welkom.

De meest gekende auteurs over de mohammedaanse slavernij zijn Segal en Lewis. Er zijn echter heel veel reisverhalen bewaard gebleven van Europeanen.

Terloops: een van de meest bekende slavenhandelaren was Tippo Tib (Hamed bin Mohamed bin Juma el-Murjebi), niet omdat er in de mohammedaanse bronnen veel over hem zou te vinden zijn, maar wel in de Europese.
Oud 28 juli 2007, 10:22   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De zwarten die door de mohammedanen werden weggesleept uit Afrika werden reeds gecastreerd of geëmasculeerd bij hun gevangenneming of "en cours de route". Velen bloedden natuurlijk gewoon dood.

Wie het toch ongecastreerd of niet-geëmasculeerd tot in de Arabische gebieden maakte, zouden in principe geluk moeten gehad hebben, want de mohammedaanse leer verbiedt het slecht behandelen van slaven. De oplossing was dan dat joden of christenen de operatie moesten uitvoeren.

Joden en christenen hadden geen slaven, of slechts bij grote uitzondering. Ook dit wordt aangetoond door het ontbreken bij die bevolkingsgroepen van zwart DNA.

Voor wie het niet duidelijk zou zijn: bij Arabieren wordt wel een zekere hoeveelheid zwart DNA teruggevonden. Geen (of te verwaarlozen) mannelijk , wel vrouwelijk, maar zelfs niet in die mate die overeenstemt met het aantal zwarte vrouwen dat geïmporteerd werd. Zwarte kindjes van slavinnen waren ook niet zó welkom.

De meest gekende auteurs over de mohammedaanse slavernij zijn Segal en Lewis. Er zijn echter heel veel reisverhalen bewaard gebleven van Europeanen.

Terloops: een van de meest bekende slavenhandelaren was Tippo Tib (Hamed bin Mohamed bin Juma el-Murjebi), niet omdat er in de mohammedaanse bronnen veel over hem zou te vinden zijn, maar wel in de Europese.
Indien u een goed relaas wilt vinden over Tippo Tip dan moet u het boek van Peter Forbath lezen: Het Woud der schaduwen.

Dit gezegd zijnde, heb ik nog altijd geen overtuigend historische tekst die me zegt dat alle zwarte slaven gecastreerd werden. De enige tekst die ernaar verwijst, spreekt over relatief weinig mannelijk genetisch materiaal van zwarte slaven in de genenpool bepaalde arabische volkeren. Dit laatste zou dan te wijten zijn aan het feit dat de zwarte mannelijke slaven weinig nakomelingen zouden hebben gehad. En dat laatste zou-volgens de tekst- weer zijn oorzaak vinden in het feit dat deze slaven gebruikt werden als arbeidskracht, ze moesten dienen in het leger, en omdat zij gecastreerd werden om te worden gebruikt als eunuch . Andere degelijke informatie heb ik tot nu toe steeds niet.

Het verhaal van u dat vele onderweg stierven door castratie is mogelijk, maar het heeft geen zin slaven te gaan halen indien de meeste sterven door castratie. Dit is economisch alles behalve rendabel. Dan heeft het slavendrijven geen zin. Dus dat lijkt me niet zo overtuigend.

Dat de kinderen van zwarte slavinnen niet zo welkom waren? De engelse tekst zegt wat anders:

Women, by contrast, were imported specifically for the sexual gratification of élite males and for their reproductive potential. The practice of manumission meant that their offspring were born free. Female slaves were, therefore, readily integrated into Islamic society

En boven deze tekst staan de namen waarnaar u verwees in uw vorige posting, namelijk:
Martin Richards,1 Chiara Rengo,2,3 Fulvio Cruciani,2 Fiona Gratrix,4 James F. Wilson,5 Rosaria Scozzari,2 Vincent Macaulay,6 and Antonio Torroni7

Dus ik denk dat u gewoon alles kopieert zonder de inhoud goed te lezen.

Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2007 om 10:47.
Oud 28 juli 2007, 10:51   #49
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

In Turkije zouden er 3 miljoen Turken zijn die afstammen van Afrikaanse slaven.

Mustafa Olpak, zelf een Turk van Afrikaanse oorsprong, heeft een boek over dit onderwerp geschreven.

Voor alle duidelijkheid, Mustafa Olpak is die met zijn dikke snor en boek in zijn handen.
Oud 28 juli 2007, 11:08   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Feit is, dat die arabieren een heel dorp zwarten ontvoerden, de mooie vrouwtjes in een harem stopten, en de mannen kastreerden.Die mochten dan als eunuch op wacht staan voor de harem, terwijl de arabieren hun vrouwen neukten...
Ze fantasmeren daar trouwens nog altijd over, vandaag de dag.Hoe dikwijls heb ik hen smalend bezig gehoord over negers ( on les vendait comme du betail, il y a pas si longtemps...), en als ze kwaad zijn op iemand, vooral als het een blanke is (je vais le niquer, lui couper les couilles, baiser sa femme et sa mère...). Geloof me vrij, ze zijn nog niks veranderd sinds de tijd van de slavenhandel...Trouwens, het is algemeen bekend dat in Saudi Arabië, en de Emiraten nog steeds slaven zitten. Gewoon gekocht van slavenhandelaars die ze gaan halen in Zwart afrika.Maar niet openlijk meer, zoals vroeger, natuurlijk, nu doen ze dat "in het zwart"...de laatste officiële slavenmarkt in Mekka werd gesloten in 1939, op aandringen van de Beschaafde Westerse Wereld natuurlijk, niet uit eigen wil...
Ik ontken geenzins het fenomeen van castratie in de Arabische wereld. Waar ik vooralsnog geen bewijs voor heb door geen enkele zinnige tekst, is dat alle zwarte slaven die gevangen genomen werden door de arabieren gecastreerd werden. Daar gaat het nu even over. Nogmaals, indien men mij een degelijke tekst voorlegt waaruit dit historisch blijkt, dan heb ik er geen probleem mee dit te aanvaarden. Het gaat hier niet om gelijk te krijgen, het gaat of het gelijk overeenstemt met de historische waarheid.

In de engels tekst waarnaar verwezen wordt, zegt men dat het feit dat er weinig genetisch materiaal van zwarte mannen in de genenpool van bepaalde arabisch volkeren aanwezig is, waarschijnlijk te wijten is aan drie oorzaken, waarvan één castratie.
Oud 28 juli 2007, 11:45   #51
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In Turkije zouden er 3 miljoen Turken zijn die afstammen van Afrikaanse slaven.

Mustafa Olpak, zelf een Turk van Afrikaanse oorsprong, heeft een boek over dit onderwerp geschreven.

Voor alle duidelijkheid, Mustafa Olpak is die met zijn dikke snor en boek in zijn handen.
Da's interessant! Heb je het boek al gelezen?

Ik moet gaan zoeken of het ook in een taal verschenen is die ik ken. Tenzij jij het voor mij wil vertalen?

Intussen een welgemeende dank voor het aanbrengen van die informatie!
Oud 28 juli 2007, 12:02   #52
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de slaven ingevoerd uit Europa (uit de Slavische landen vooral, voor dat die volkeren gekerstend waren), werden door dikwijls Joodse slavenhandelaars, en met goedkeuring van de RKK, tot in de stad Samarcande gevoerd, waar de mannetjes gekastreerd werden alvorens naar alle uithoeken van de arabische wereld vervoert te worden...ik heb dat gelzen in een stuk over de rol der joden in de slavenhandel, een zeer aktieve rol trouwens...
Citaat:
..
oei oei...vermoedelijk heeft het met hun eigen geschriften te maken:

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens."
Schene luchoth haberith, p. 250 b

"hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. "
Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:05   #53
Ambiorix

Standaard

tof artikeltje, topicstarter, maar toeval (?) wil nu wel dat het Afrika is dat het kapitalistisch systeem opgedrongen heeft gekregen, en niet Europa dat de amabachtelijke ruileconomie hanteert.
Zegt dus iets over het schaalverschil van kolonisatie en imperialisme, eh
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:06   #54
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b
en dan zeggen dat ze zoveel "beschaafder" zijn dan de islamieten
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:07   #55
Basy Lys
Minister

Standaard

Ke Nan, de enige referenties die ik vind zijn naar de Turkse versie.

Op www.amazon.de is het bekend (ook al verkopen ze het niet / niet meer) maar dan ook in het Turks.

Help?

Ik heb her en der wel een stukje in het Engels over Olpak gevonden, bijvoorbeeld:
http://www.qantara.de/webcom/show_ar...ml?PHPSESSID=5
...

Today, all the countries in the Muslim world have abolished slavery, including Saudi Arabia in 1966. But the social suffering and the discrimination suffered by the slaves' descendants continue to have an effect even today. The Turkish entrant, Baa Baa Black Girl, shows this impressively. It tells the history of the dark-skinned Mustafa Olpak, whose African grandfather was bought as a domestic slave by an Ottoman Turkish family, and who came to Istanbul as a result of the Kemalist revolution.

He may have then been legally a free man, but he still was unable to feed all his children, and so he gave up one of his daughters for adoption to an unknown family. Until 1964, that was a standard form of domestic slavery in Turkey. Movingly Mustafa tells how his father rediscovered the sister who had once disappeared into adoption. In 2006, Mustafa Olpak organised the first meeting of Afro-Turks with similar histories.
Oud 28 juli 2007, 12:12   #56
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en dan zeggen dat ze zoveel "beschaafder" zijn dan de islamieten
Ze noemen zich eerder "uitverkoren" boven alle anderen
tja, als je vindt dat je het BLOEDRECHT hebt verkregen van je god jahweh kan natuurlijk alles...inclusief slavernij én land pikken
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 28 juli 2007 om 12:14.
Oud 28 juli 2007, 12:22   #57
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Help?
die heb je idd nodig

Men wacht nog steeds op je bewijzen voor :
dagdagelijkse aanslagen jegens VN troepen
of geen enkele econ. activiteit buiten olie in die landen
of geen geweld prediken vanuit het christendom

etc (ik heb de rest van je massa blunders niet bijgehouden)

"uitverkoren" basieltje is ondertussen flink door de mand gevallen, en iedereen hier heeft het door

zionisten en leugens he
Oud 28 juli 2007, 12:29   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de arabische volkeren zijn de grootste slavendrijvers aller tijden.Absolute kampioen in deze materie.Ze zijn wel verplicht, omdat ze zelf niks kunnen, of te lui zijn om het te doen...Kijk maar eens naar Iran: de grootste olievoorraad ter wereld, maar te dom om het te raffineren...
Wel spijtig natuurlijk dat Iraniërs (Perzen) eigenlijk Indogermanen zijn, en geen Arabieren.

Bovendien beschikt het land over olieraffinaderijen in Tehran, Tabriz, Isfahan, Abadan, Kermanshah, Shiraz, Bandar Abbas, Arak en op het eiland Lavan.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 juli 2007 om 12:49.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 13:06   #59
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's interessant! Heb je het boek al gelezen?

Ik moet gaan zoeken of het ook in een taal verschenen is die ik ken. Tenzij jij het voor mij wil vertalen?

Intussen een welgemeende dank voor het aanbrengen van die informatie!
Ik heb het niet gelezen. Naar aanleiding van deze topic was ik een beetje gaan googelen in het Turks en ben ik onder andere dit tegengekomen.
Helaas is mijn parate kennis van de Turkse woordenschat en grammatica bedroevend laag en zou het mij te veel moeite kosten om een correcte vertaling te maken van het artikel. Wikipedia vat het een klein beetje samen.

Als je duits kan lezen, is dit ook wel leuk.
Oud 28 juli 2007, 14:11   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Héél veel dank voor het aanbrengen van dit artikel!

Sta me toe van enkele kanttekeningen te maken.

De mohammedaanse wereld heeft miljoenen slaven uit het zwarte Afrika gesleurd (zelfs de slaven die in Noord- en Zuid Amerika terecht kwamen waren in vele gevallen gekocht van mohammedaanse slavenhandelaars), maar blanke slaven bleven toch nog iets exclusiefs. Vrouwen voor de seksindustrie, en mannen om de rest van de industrie draaiende te houden omdat de mohammedanen zelf daartoe niet in staat waren. Wat ook blijkt uit uw artikel: “...landbouw, in de bouw, als waterverkopers en overal waar ze naar het oordeel van hun eigenaar nuttig werk konden verrichten.” Maar zelfs de meest beruchte piraten waren … Hollanders.

Ook Cervantes, de auteur van Don Quichote was ooit het slachtoffer van de mohammedaanse slavenhandelaren.

Ook vandaag zijn er in de mohammedaanse wereld nog steeds slaven. Ik heb er persoonlijk ontmoet in Mauretanië en in Soedan, maar in nogal wat andere mohammedaanse landen lijken moderne vormen van slavernij voor te komen.

Zie onder meer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_pirates

http://en.wikipedia.org/wiki/Cervantes

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade
Zeer juist. En de Arabieren sleurden de slaven uit zwart Afrika omdat er vraag naar was. Slaven waren helaas een handelswaar. En er was ondermeer een grote vraag naar omdat de Europeanen naar slaven vroegen. En ongeveer 10 �*11.000.000 hebben de Arabieren aan de christelijke Europeanen geleverd indien het historisch klopt die ze dan vervoerden met hun 'slavenschepen'.

Ik sluit niet uit dat er nog slavernij bestaat in Mauretanië en in de Soedan. In India bestaat er ook nog slavernij en waarschijnlijk op bepaalde haciënda's van rijke planters zal er ook een verkapte vorm van slavernij zijn, tenminste volgens een tv-reportage van enkel jaren geleden.

Kinderslavernij in India?

Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2007 om 14:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be