![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De verhalen over Arabieren die zo goed als alle mannelijke slaven zouden gecastreerd hebben waren al in mijn jeugd gemeengoed, maar dat bewijst op zichzelf natuurlijk niets.
Helaas kan ik ook op Net geen gezaghebbende bron ontdekken; wordt er met opzet iets voor ons verzwegen of gaat het om een fabel? http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...reerd&where=nl
![]() |
#42 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekend zijn ook 'de castraten' uit de 17 eeuw. Kinderen die een mooie stem hadden in een kerkkoor werden gecastreerd. En dat moest tijdig gebeuren voordat de stem ging muteren. Men overlegde wel met de ouders, maar in de praktijk stonden de ouders machteloos tegenover de kerk, die een mooie carrière beloofde voor het gecastreerd zoontje. Dus castratie hier in het belang van het kerkkoor en desbetreffende prelaat. Of met andere woorden: castratie om mooi te kunnen zingen in de kerk en dit ter ere van de christelijke God. De laatste castraat zong nog in 1901 in de Sixtijnse kapel. Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2007 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze fantasmeren daar trouwens nog altijd over, vandaag de dag.Hoe dikwijls heb ik hen smalend bezig gehoord over negers ( on les vendait comme du betail, il y a pas si longtemps...), en als ze kwaad zijn op iemand, vooral als het een blanke is (je vais le niquer, lui couper les couilles, baiser sa femme et sa mère...). Geloof me vrij, ze zijn nog niks veranderd sinds de tijd van de slavenhandel...Trouwens, het is algemeen bekend dat in Saudi Arabië, en de Emiraten nog steeds slaven zitten. Gewoon gekocht van slavenhandelaars die ze gaan halen in Zwart afrika.Maar niet openlijk meer, zoals vroeger, natuurlijk, nu doen ze dat "in het zwart"...de laatste officiële slavenmarkt in Mekka werd gesloten in 1939, op aandringen van de Beschaafde Westerse Wereld natuurlijk, niet uit eigen wil... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet katolieke volkeren mochten van de RKK zonder probleem verhandeld worden, en zelfs verkocht aan andere ongelovigen.De joden, grote reizigers, met een voetje in elke kultuur, waren de ideale bemiddelaars voor zulke transakties .Dit gebeurde alles wel in een tijd waarin slavernij gemeengoed was, niks abnormaal... Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 28 juli 2007 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() De zwarten die door de mohammedanen werden weggesleept uit Afrika werden reeds gecastreerd of geëmasculeerd bij hun gevangenneming of "en cours de route". Velen bloedden natuurlijk gewoon dood.
Wie het toch ongecastreerd of niet-geëmasculeerd tot in de Arabische gebieden maakte, zouden in principe geluk moeten gehad hebben, want de mohammedaanse leer verbiedt het slecht behandelen van slaven. De oplossing was dan dat joden of christenen de operatie moesten uitvoeren. Joden en christenen hadden geen slaven, of slechts bij grote uitzondering. Ook dit wordt aangetoond door het ontbreken bij die bevolkingsgroepen van zwart DNA. Voor wie het niet duidelijk zou zijn: bij Arabieren wordt wel een zekere hoeveelheid zwart DNA teruggevonden. Geen (of te verwaarlozen) mannelijk , wel vrouwelijk, maar zelfs niet in die mate die overeenstemt met het aantal zwarte vrouwen dat geïmporteerd werd. Zwarte kindjes van slavinnen waren ook niet zó welkom. De meest gekende auteurs over de mohammedaanse slavernij zijn Segal en Lewis. Er zijn echter heel veel reisverhalen bewaard gebleven van Europeanen. Terloops: een van de meest bekende slavenhandelaren was Tippo Tib (Hamed bin Mohamed bin Juma el-Murjebi), niet omdat er in de mohammedaanse bronnen veel over hem zou te vinden zijn, maar wel in de Europese.
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, heb ik nog altijd geen overtuigend historische tekst die me zegt dat alle zwarte slaven gecastreerd werden. De enige tekst die ernaar verwijst, spreekt over relatief weinig mannelijk genetisch materiaal van zwarte slaven in de genenpool bepaalde arabische volkeren. Dit laatste zou dan te wijten zijn aan het feit dat de zwarte mannelijke slaven weinig nakomelingen zouden hebben gehad. En dat laatste zou-volgens de tekst- weer zijn oorzaak vinden in het feit dat deze slaven gebruikt werden als arbeidskracht, ze moesten dienen in het leger, en omdat zij gecastreerd werden om te worden gebruikt als eunuch . Andere degelijke informatie heb ik tot nu toe steeds niet. Het verhaal van u dat vele onderweg stierven door castratie is mogelijk, maar het heeft geen zin slaven te gaan halen indien de meeste sterven door castratie. Dit is economisch alles behalve rendabel. Dan heeft het slavendrijven geen zin. Dus dat lijkt me niet zo overtuigend. Dat de kinderen van zwarte slavinnen niet zo welkom waren? De engelse tekst zegt wat anders: Women, by contrast, were imported specifically for the sexual gratification of élite males and for their reproductive potential. The practice of manumission meant that their offspring were born free. Female slaves were, therefore, readily integrated into Islamic society En boven deze tekst staan de namen waarnaar u verwees in uw vorige posting, namelijk: Martin Richards,1 Chiara Rengo,2,3 Fulvio Cruciani,2 Fiona Gratrix,4 James F. Wilson,5 Rosaria Scozzari,2 Vincent Macaulay,6 and Antonio Torroni7 Dus ik denk dat u gewoon alles kopieert zonder de inhoud goed te lezen. Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2007 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Turkije zouden er 3 miljoen Turken zijn die afstammen van Afrikaanse slaven.
Mustafa Olpak, zelf een Turk van Afrikaanse oorsprong, heeft een boek over dit onderwerp geschreven. ![]() Voor alle duidelijkheid, Mustafa Olpak is die met zijn dikke snor en boek in zijn handen.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de engels tekst waarnaar verwezen wordt, zegt men dat het feit dat er weinig genetisch materiaal van zwarte mannen in de genenpool van bepaalde arabisch volkeren aanwezig is, waarschijnlijk te wijten is aan drie oorzaken, waarvan één castratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet gaan zoeken of het ook in een taal verschenen is die ik ken. Tenzij jij het voor mij wil vertalen? ![]() Intussen een welgemeende dank voor het aanbrengen van die informatie!
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() "Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." Schene luchoth haberith, p. 250 b "hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. " Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855 "De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() tof artikeltje, topicstarter, maar toeval (?) wil nu wel dat het Afrika is dat het kapitalistisch systeem opgedrongen heeft gekregen, en niet Europa dat de amabachtelijke ruileconomie hanteert.
Zegt dus iets over het schaalverschil van kolonisatie en imperialisme, eh ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Ke Nan, de enige referenties die ik vind zijn naar de Turkse versie.
Op www.amazon.de is het bekend (ook al verkopen ze het niet / niet meer) maar dan ook in het Turks. Help? Ik heb her en der wel een stukje in het Engels over Olpak gevonden, bijvoorbeeld: http://www.qantara.de/webcom/show_ar...ml?PHPSESSID=5
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
tja, als je vindt dat je het BLOEDRECHT hebt verkregen van je god jahweh kan natuurlijk alles...inclusief slavernij én land pikken ![]()
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 28 juli 2007 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() ![]() Men wacht nog steeds op je bewijzen voor : dagdagelijkse aanslagen jegens VN troepen ![]() of geen enkele econ. activiteit buiten olie in die landen ![]() of geen geweld prediken vanuit het christendom ![]() etc (ik heb de rest van je massa blunders niet bijgehouden) "uitverkoren" basieltje is ondertussen flink door de mand gevallen, en iedereen hier heeft het door zionisten en leugens he |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien beschikt het land over olieraffinaderijen in Tehran, Tabriz, Isfahan, Abadan, Kermanshah, Shiraz, Bandar Abbas, Arak en op het eiland Lavan. Laatst gewijzigd door djimi : 28 juli 2007 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Helaas is mijn parate kennis van de Turkse woordenschat en grammatica bedroevend laag en zou het mij te veel moeite kosten om een correcte vertaling te maken van het artikel. Wikipedia vat het een klein beetje samen. Als je duits kan lezen, is dit ook wel leuk.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sluit niet uit dat er nog slavernij bestaat in Mauretanië en in de Soedan. In India bestaat er ook nog slavernij en waarschijnlijk op bepaalde haciënda's van rijke planters zal er ook een verkapte vorm van slavernij zijn, tenminste volgens een tv-reportage van enkel jaren geleden. ![]() Kinderslavernij in India? Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2007 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |