Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2007, 01:23   #41
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Pesoonlijke voorkeuren en belangen primeren op Vlaamse belangen en dit geldt voor allen.
je hebt met één zin de zeer spijtige verdeeldheid in de Vlaamse Beweging verwoord.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 08:16   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zou me niet vergissen in FDW. Die kerel is overtuigd Vlaams-Nationalist, maar het klopt dat het oude Vlaams Blok van Karel Dillen mensen heeft teruggejaagd naar de VU of uit de partijpolitiek door het migrantenhoofdstuk dat werd binnengebracht door toenmalige jonge en ontstuimige Dewinter. FDW is altijd een zorgenkind geweest in het VB. Tegelijk was hij immens populair in een stad als Antwerpen die op 20-30 jaar tijd ineens de stad van de vreemdelingen werd, maar tegelijk was zijn ingebakken agressie iets wat sommige brave en intellectuele Vlaams-nationalisten tegen de borst stootte en hen het Vlaams Blok deed verwijten dat ze de Vlaamse Vlag kaapten om ook op andere thema's te rijden. Ik kon hen TOEN geen ongelijk geven.

Vandaag is FDW rustiger. Soms zie je nog eens zijn agressie sluimeren maar de man wordt ouder. Hij heeft ook veel geleerd. Enorm veel eigenlijk. Vandaag zie ik FDW vooral als een goed debater die ongeveer op de hoogte staat van FDG (ons Guchtje, zou zijn Mireille zeggen) en enkel Bart De Wever moet laten voorgaan. Ik ben het VB zowat beginnen volgen (en daarmee bedoel ik dat ik hun in het oog hield) in de negentiger jaren, deels nog in de periode dat ik jeugdpuistjes had moeten hebben (maar die zijn er nooit gekomen) en toen was die harde taal er van de FDW vleugel. FDW heeft het Vlaams Blok groot gemaakt op ruige taal, daar bestaat geen twijfel over.

De FDW van vandaag is me de laatste jaren gaan verbazen en in positieve zin. Het tierend ventje dat wordt weggesleept door agenten is weg. De tacticus is er. Liever laat dan nooit. Hij geeft gesmaakte interviews weg op zowat alle televisie zenders behalve de 'belgische'... hij is graag gezien gast in de studios in Nederland als men even een taartje in het gezicht of vernielde wagen buiten beschouwing laat. Ik geloof dan ook in zijn visie van verruiming van de partij gepaard gaande met een beetje meer real-politik zoals hij die voor 2004 begon uit te rollen en wat hen verdomd geen windeieren heeft gelegd.

De strubbelingen (want die zijn er wel) in de partij, die kan ik nu niet analyseren want er zijn geen goede getuigen. Knack dat een heel goed blad is voor allerhande achtergrondinformatie heeft nooit een geheim gemaakt van het feit dat ze net als De Morgen en Bart Brinckman van De Standaard enkel over het VB zullen berichten als "ze erop kunnen kloppen". Prima, zo vergooi je meteen ook je geloofwaardigheid en vertel je je lezer dat wat ze gaan lezen geselecteerd is om het onderwerp af te maken. Het wordt de komende maanden afwachten wat er echt is gebeurd of aan het gebeuren is binnen het Vlaams Belang. Ik vond de reactie van Morel op het artikel in elk geval erg geloofwaardig. Haar opmerking daarin dat ze naar het Vlaams Belang ging toen de CD&V de N-VA oplegde om het cordon te respecteren snijdt in elk geval hout. Haar bewering dat Bart De Wever er toen ook serieus over nadacht om die overstap te doen is door die laatste niet ontkend geweest. Hij spreekt het niet tegen, er is geen klacht er is niets. Bart zwijgt hier.

There's more than meets the eye...
Schitterende analyse, Jazeker!
Vooral wat je op het einde in een ander lettertype plaatst is het vermelden waard.
Morel was nu eenmaal goed bevriend met Bart en kan het weten. En Bart ontkende het idd niet. Zoals Bart wel meer niet ontkende. Zijn 'gesprek' met Van Hecke bijvoorbeeld...

Ook dat Morel verplicht werd aan het cordon vast te houden geloof ik. Robert Tondeleir werd immers ook geschorst omdat ook hij liever rekening hield met wat er op het N-VA-congres werd besloten dan met het dictaat terzake van Dewever.

Van FDW ben ik nooit een grote fan geweest maar iedereen met een greintje gezond verstand moet toegeven dat die kerel over een bovenmenselijk beheersingsvermogen moet beschikken om rustig en kalm te blijven bij de tonnen stront die hij over zich heenkrijgt. Dan hebben we het nog niet over de geniepige oproepen om hem onder een trein te sjotten of het vandalisme waarmee zijn zeer geachte tegenstanders bewijzen hoeveel verdraagzamer ze wel zijn dan hun gehate mikpunt.
Oud 27 juli 2007, 08:20   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
je hebt met één zin de zeer spijtige verdeeldheid in de Vlaamse Beweging verwoord.
De oorzaak ervan toch.

We hebben nooit anders geweten dan dat onze Vlaamse politieke elite zich liet omkopen door de belgicistische.

Derk-Jan Eppink legt de vinger hier ook weer op dezelfde wonde:

http://www.ovv.be/page.php?ID=1953

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juli 2007 om 08:23.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 12:41   #44
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou me niet vergissen in FDW. Die kerel is overtuigd Vlaams-Nationalist, maar het klopt dat het oude Vlaams Blok van Karel Dillen mensen heeft teruggejaagd naar de VU of uit de partijpolitiek door het migrantenhoofdstuk dat werd binnengebracht door toenmalige jonge en ontstuimige Dewinter. FDW is altijd een zorgenkind geweest in het VB. Tegelijk was hij immens populair in een stad als Antwerpen die op 20-30 jaar tijd ineens de stad van de vreemdelingen werd, maar tegelijk was zijn ingebakken agressie iets wat sommige brave en intellectuele Vlaams-nationalisten tegen de borst stootte en hen het Vlaams Blok deed verwijten dat ze de Vlaamse Vlag kaapten om ook op andere thema's te rijden. Ik kon hen TOEN geen ongelijk geven.

Vandaag is FDW rustiger. Soms zie je nog eens zijn agressie sluimeren maar de man wordt ouder. Hij heeft ook veel geleerd. Enorm veel eigenlijk. Vandaag zie ik FDW vooral als een goed debater die ongeveer op de hoogte staat van FDG (ons Guchtje, zou zijn Mireille zeggen) en enkel Bart De Wever moet laten voorgaan. Ik ben het VB zowat beginnen volgen (en daarmee bedoel ik dat ik hun in het oog hield) in de negentiger jaren, deels nog in de periode dat ik jeugdpuistjes had moeten hebben (maar die zijn er nooit gekomen) en toen was die harde taal er van de FDW vleugel. FDW heeft het Vlaams Blok groot gemaakt op ruige taal, daar bestaat geen twijfel over.

De FDW van vandaag is me de laatste jaren gaan verbazen en in positieve zin. Het tierend ventje dat wordt weggesleept door agenten is weg. De tacticus is er. Liever laat dan nooit. Hij geeft gesmaakte interviews weg op zowat alle televisie zenders behalve de 'belgische'... hij is graag gezien gast in de studios in Nederland als men even een taartje in het gezicht of vernielde wagen buiten beschouwing laat. Ik geloof dan ook in zijn visie van verruiming van de partij gepaard gaande met een beetje meer real-politik zoals hij die voor 2004 begon uit te rollen en wat hen verdomd geen windeieren heeft gelegd.

De strubbelingen (want die zijn er wel) in de partij, die kan ik nu niet analyseren want er zijn geen goede getuigen. Knack dat een heel goed blad is voor allerhande achtergrondinformatie heeft nooit een geheim gemaakt van het feit dat ze net als De Morgen en Bart Brinckman van De Standaard enkel over het VB zullen berichten als "ze erop kunnen kloppen". Prima, zo vergooi je meteen ook je geloofwaardigheid en vertel je je lezer dat wat ze gaan lezen geselecteerd is om het onderwerp af te maken. Het wordt de komende maanden afwachten wat er echt is gebeurd of aan het gebeuren is binnen het Vlaams Belang. Ik vond de reactie van Morel op het artikel in elk geval erg geloofwaardig. Haar opmerking daarin dat ze naar het Vlaams Belang ging toen de CD&V de N-VA oplegde om het cordon te respecteren snijdt in elk geval hout. Haar bewering dat Bart De Wever er toen ook serieus over nadacht om die overstap te doen is door die laatste niet ontkend geweest. Hij spreekt het niet tegen, er is geen klacht er is niets. Bart zwijgt hier.

Schitterend stukje analytisch denken Jazeker...

Daarenboven een extentie op de typering van de man FDW die een paar jaren geleden door een Vanderkelen werd omschreven als "de grootste vlaamse naoorlogse politicus"...
Oud 27 juli 2007, 13:21   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

scherpe analyse

bovendien schept het hoop ... blijkbaar is zelfs een BdW nog niet verloren voor een mogelijk Forza ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 13:25   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Scherpe analyse en zeer goed geschreven.

De krantenverkoop zou nogal de hoogte ingaan als er dergelijk juweeltjes in voorkwamen.
Oud 27 juli 2007, 17:29   #47
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zoals reeds verschillende malen vermeld een zeer goede analyse, maar je zal het mij niet kwalijk nemen, mij een beetje kennende, dat ik die zaak uit een ietwat andere hoek wil toelichten.

Ik zou even naar de kern van de zaak willen gaan, nl. Forza Flandria : moddergevecht? De verenigde Vlaamse pers, het ganse zootje gaande van de Standaard naar Knack, De Morgen en tutti quanti geven geen moer om de inhoud van deze term, namelijk een bundeling van ALLE Vlaams-nationale krachten om gezamenlijk te komen naar wat de betrachting ervan is, nl. de verwezenlijking van een onafhankelijk Vlaamse Staat.

Ik houd dan ook geen rekening met hun gewauwel dat enkel bedoeld is de VLaams-nationale partijen te verdelen. Hetgeen mij interesseert is de onderlinge verstandhouding tussen de betrokken partijen. En daar ligt het paard gebonden. We zijn op dit punt absoluut niet goed bezig.
Ik zal je een paar voorbelden geven : sedert zijn overstap naar lijst DD
doet Verstrepen niks anders dan zijn vroegere partij in een slecht daglicht plaatsen, hetgeen natuurlijk resulteert in een zware tegenreactie van het VB. Bart De Wever en Morel waren vroeger beste maatjes, nu zijn het aartsvijanden die elkaar bezwadderen dat het niet mooi meer is. De Decker, in mijn ogen een uiterst intelligent politicus, wordt hier op dit eigenste forum uitgescholden voor het grootste kieken dat er rondloopt. Ik zou graag even de relevantie van al die verdachtmakingen kennen. Ik zie ze niet.

Inmiddels zijn de regeringsonderhandelingen aan de gang, uiterst belangrijk voor onze toekomst van de volgende jaren. De enige formatie die iets zou kunnen realiseren voor de volgende jaren ligt onder bijzonder zwaar vuur, zowel Open-VLD als de Franstalige partijen
gunnen de Vlamingen het zonlicht in de ogen niet, ze zullen er alles voor over hebben ons zwaar te doen betalen voor de minste vooruitgang, op welk gebied dan ook.

Indien CD&V-N-VA op zijn bek gaat, wie gaat daar van profiteren, denk je? Partijpolitiek gesproken zou dat een goede zaak zijn voor het VB, maar is dit wel zo? Zelfs indien ze een monsterscore zouden behalen, is daarmee het cordon sanitaire van de baan? De vraag stellen is ze beantwoorden. De enigen die er baat zouden bij hebben zijn diegenen die deze rotstaat ten alle prijze willen behouden. En zoals reeds gezegd op dit forum, alles hetgeen we nu prijsgeven zijn we definitief kwijt.

Conclusie : stop de onzinnige twisten tussen gelijkgezinden, focus op het uiteindelijk doel waarvoor we het uiteindelijk allemaal doen, namelijk ons eigen huis. Ik ben het onderlinge gekrakeel kotsbeu.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 17:54   #48
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Er speelt natuurlijk wel wat meer op de achtergrond. En daar blijf ik ook met mijn kritiek op die zogenaamde 'Forza Flandria': als het niet meer is dan een partijpolitiek project zal het altijd moeilijk blijven om alle belangen op één rijtje te zetten.

De Vlaamse Beweging, die eigenlijk had kunnen cementeren, is onbestaande en onbetekenend geworden. Er is dus nauwelijks druk op de partijen om tot samenwerking te komen en 't gevolg is dat iedere stem telt voor die ene zetel. En iedere zetel die aan iemand van buiten de partij wordt beloofd, is er één die niet naar iemand van de partij gaat. Kijk alleen eens naar welke problemen dat binnen de SP.a heeft gegeven.

Kortom: als er een Forza Flandria-project moet komen, zullen een aantal voorname figuren een stap vooruit moeten zetten, zodat de 'opofferingen' binnen de partijen geslikt kunnen worden en er geen discussie over bestaat.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 21:57   #49
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
De Vlaamse Beweging moet maar eens goed in twee gehakt worden. Het andere (grootste) deel mag dan afsterven van mij.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 22:00   #50
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Dat FF ontaardt in een moddrgevecht is niet moeilijk. Als er geen ideologische tegenstellingen zijn, blijft alleen nog de modder over.

LDD en VB zijn al lang "in de ban van de ring".
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 09:11   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En iedere zetel die aan iemand van buiten de partij wordt beloofd, is er één die niet naar iemand van de partij gaat. Kijk alleen eens naar welke problemen dat binnen de SP.a heeft gegeven.
Als dat het alfa en het omega is waarmee de "Vlaamsnationale" partijen gaan slapen en opstaan, dan stijgt mijn minachting nog een graadje hoger. In dat geval zou ik zeggen: rot op, VB en NVA. In het beste geval beschouw ik jullie als werktuigen die ik binnenpak en weggooi als het me politiek uitkomt. Maar eigenlijk is mijn zin om als Vlaamsgezinde voor jullie te stemmen compleet over.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 10:15   #52
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het VB heeft, wegens het cordon sanitair, veel meer moeite dan een andere partij om aan fatsoenlijke medewerkers te geraken.
Dit vind ik een mooie. Komende van een VB'er is dit veelzeggend. Het bevestigt het vooroordeel van het linkse kamp dat er in het VB niet veel soeps zit. Deze zelfkennis siert je, Knuppel.
Oud 28 juli 2007, 11:15   #53
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dit vind ik een mooie. Komende van een VB'er is dit veelzeggend. Het bevestigt het vooroordeel van het linkse kamp dat er in het VB niet veel soeps zit. Deze zelfkennis siert je, Knuppel.
Ik denk niet dat Knuppel daar op doelde, maar eerder dat daar er niet veel schone postjes te pakken zijn bij het VB ze niet aan medewerkers geraken.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:05   #54
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Ik denk niet dat Knuppel daar op doelde, maar eerder dat daar er niet veel schone postjes te pakken zijn bij het VB ze niet aan medewerkers geraken.
Parlementair medewerker aan 2000 euro per maand netto geen schoon postje ? En omzeggens niets er voor moeten doen... Vraag het maar aan de vrouwtjes !
Wie de ogen opent weet heel goed dat er niet veels soeps bij het Blok zit. Af en toe gaat het propagandatreintje van Knuppelken toch van de rails, een z�*lige (ongewilde) bekentenis...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:07   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
tuttut ze heeft gezegd wat ze gezegd heeft.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:26   #56
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als dat het alfa en het omega is waarmee de "Vlaamsnationale" partijen gaan slapen en opstaan, dan stijgt mijn minachting nog een graadje hoger. In dat geval zou ik zeggen: rot op, VB en NVA. In het beste geval beschouw ik jullie als werktuigen die ik binnenpak en weggooi als het me politiek uitkomt. Maar eigenlijk is mijn zin om als Vlaamsgezinde voor jullie te stemmen compleet over.
Kortaf, je moet de zin er voor ook meerekenen. Ik wil maar zeggen: wie van het Vlaams Belang die nu zetelt zou zijn zetel willen opgeven voor Jurgen Verstrepen of, als hij nog altijd die ambitie heeft, Geert Van Cleemput? Het probleem is dat er tussen die partijen persoonlijke problemen ook meespelen. 't Is allemaal des mensen hoor.

Puur theoretisch is je stelling volledig correct, maar na 15 jaar ervaring in de effectieve politiek bekijk je het wereldje soms op een andere manier. Er is werkelijk niks van de menselijke gebreken dat je er niet tegenkomt en, dat maakt het soms nog erger, die op een dergelijke manier uitvergroot worden.

Daarom ook dat ik van mening ben dat een aantal onbesproken, vooraanstaande figuren dat verhaal partijpolitiek moeten belichamen.
Oud 28 juli 2007, 12:28   #57
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Parlementair medewerker aan 2000 euro per maand netto geen schoon postje ?
Psst, Culien: het is soms nog véél meer! En voor iemand die al van voor de val Rome weg is bij het Vlaams Blok weet jij blijkbaar verrekt veel over het arbeidsritme bij het Vlaams Belang....
Oud 28 juli 2007, 13:42   #58
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Parlementair medewerker aan 2000 euro per maand netto geen schoon postje ? En omzeggens niets er voor moeten doen... Vraag het maar aan de vrouwtjes !
Wie de ogen opent weet heel goed dat er niet veels soeps bij het Blok zit. Af en toe gaat het propagandatreintje van Knuppelken toch van de rails, een z�*lige (ongewilde) bekentenis...
Nou ja, ik bedoelde voor politiekers met heel grote ambities zoals minister worden dan is het VB toch geen goeie zaak? En Brugge Veilig en Leefbaar, om eerlijk te zijn; ik heb een hekel aan mensen die plots het licht gezien hebben en die dan gaan kankeren op hun ex-vrienden. Het doet me denken aan ex-rokers die plots geen sigaret meer willen zien in hun omgeving.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 13:52   #59
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
En toch heeft Knuppel overschot van gelijk...hoeveel talent kan je in een partij binnenhalen als je weet dat je als VB'er jouw job, die van jouw kinderen en die van gans jouw familie op het spel zet? Als je weet dat je gedurende gans jouw leven gedemoniseerd, geïncrimineerd, vernederd en ultiem gebroodroofd zal worden door oa een pers die voor 73% tot 83% uit linkse tot extreem linkse journalisten bestaat tegenover amper 2% ideologische bondgenoten. Als je weet dat de ganse accademische wereld enerzijds politiek is gefilterd en waar je als academicus anderzijds weet dat je einde carrière bent bij een eventuele diafonie.

Wat deze conclusie betreft werkt het CS wel degelijk.

Dientengevolge is het al jaren duidelijk dat het VB scoort enkel door zijn ideologie en programma en dat de meeste politieke vlaams nationalistische talenten zich met de gal in de mond kotsend van deze uiterst onrechtvaardige en antidemocratische situatie afkeren.

Of om het wat plastischer uit te drukken: welke wielrenner krijg je in jouw ploeg als je verplicht bent om elke wedstrijd met een achterstand van een half uur te moeten starten op een fiets van 25kg?

(En dan te weten dat het VB 15 klassiekers na elkaar heeft gewonnen...)
Oud 28 juli 2007, 14:11   #60
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Kortaf, je moet de zin er voor ook meerekenen. Ik wil maar zeggen: wie van het Vlaams Belang die nu zetelt zou zijn zetel willen opgeven voor Jurgen Verstrepen of, als hij nog altijd die ambitie heeft, Geert Van Cleemput? Het probleem is dat er tussen die partijen persoonlijke problemen ook meespelen. 't Is allemaal des mensen hoor.
Waarom zou mij dat als Vlaamsgezinde kiezer moeten interesseren? In ruil voor mijn stem, verwacht ik efficiëntie. Partijen, zetels en personenkwesties boeien me niet. De tijd dat onze "leiders" ons met dat soort verhaaltjes konden paaien is voorbij.

Ik heb op dat punt genoeg meegemaakt, ook binnenin partijen en Vlaamse organisaties, en ik zie hoegenaamd geen verschil tussen de Vlaamsnationale partijen en verenigingen en de andere.

Persoonlijk erken ik al lang geen leiders, geen partijen en geen programma's meer. Tactische verhalen nog minder. Mijn stem in ruil voor resultaten, dat is het.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be