Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2007, 16:46   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op stormfront staan ook nieuwsberichten.
Dat maakt er nog geen nieuwssite van.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 16:46   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met de krakersbetoging?
Dat waren ook krakers. En net als toen werd er weer geweld gebruikt door krakers.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 16:47   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel waar zijn dat de politie van plan is de betogers te vervolgen, maar ik denk niet dat er ook effectief boetes gaan volgen.
Het is niet de politie die hen die boetes oplegt, maar wel de stad.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 juli 2007 om 16:54.
Oud 26 juli 2007, 16:47   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt er nog geen nieuwssite van.
Kwestie wat je onder een nieuwssite verstaat. Soit, het maakt ook geen verschil. Het ging me om de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van hun berichtgeving.
Oud 26 juli 2007, 16:50   #45
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwestie wat je onder een nieuwssite verstaat. Soit, het maakt ook geen verschil. Het ging me om de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van hun berichtgeving.
Heb je nog meer redenen om de betrouwbaarheid in twijfel te trekken, behalve de bron die je niet vertrouwt?
Oud 26 juli 2007, 16:50   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ze waren aan het station, waar flikken stonden om mensen van andere steden direct te kunnen arresteren.
Als dat zo is dan zal de politie wel enkele tientallen jongeren boetes hebben gegeven, want met die festivals zitten de treinen en stations meestal vol met jongeren (en tenten e.d.)

Citaat:
jij hebt andere beelden gezien als ik.
De beelden op het VTM-journaal.
Oud 26 juli 2007, 16:51   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Indymedia is niet de PvdA. De PvdA heeft zijn eigen website. De meerderheid van de medewerkers van Indymedia Belgium hadden inderdaad PvdA sympathieën, maar dat is de laatste tijd niet meer het geval.
De servers van Indymedia staan zelfs in de lokalen van de PVDA. Als morgen een stormfront.org server op het Vlaams Belang hoofdkwartier blijkt te staan, wat ga jij dan kwelen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juli 2007 om 16:51.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 16:51   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stormfront is een extreem-rechtse site en Indymedia extreem-links. Qua betrouwbaarheid en niveau zijn ze aan elkaar gewaagd.
Stormfront moet echt niet onder doen voor indymedia.
De vergelijking is totaal van de pot gerukt. Je vergelijkt een propagandasite van een bepaald gedachtegoed met een open nieuwssite. Los daarvan heb ik nergens beweerd dat je Indymedia niet kritisch moet lezen.
Oud 26 juli 2007, 16:53   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat waren ook krakers. En net als toen werd er weer geweld gebruikt door krakers.
So? De ene kraker is de andere niet. Zoals ik al zei: jij bent blijkbaar wel voorstander van collective punishment. En dan nog op basis van vermoedens en niet op feiten. Leuk maatschappijbeeld waar jij voorstaat!
Oud 26 juli 2007, 16:54   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergelijkt een propagandasite van een bepaald gedachtegoed met een open nieuwssite.
Ik vergelijk 2 politiek extreme sites, die qua berichtgeving niet moeten onderdoen voor elkaar.
En daarbij, een "open nieuwssite"? Ik vraag me af als ik er een rechts getint artikel op plaats, hoe open het dan nog is ...

Citaat:
Los daarvan heb ik nergens beweerd dat je Indymedia niet kritisch moet lezen.
Dat kan je best altijd doen, ongeacht welke bron ook.
Oud 26 juli 2007, 16:56   #51
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Als dat zo is dan zal de politie wel enkele tientallen jongeren boetes hebben gegeven, want met die festivals zitten de treinen en stations meestal vol met jongeren (en tenten e.d.)
nope, eerder een hondertal, ze pikken er natuurlijk diegenen uit die er wat te 'alternatief' uitzien

Citaat:
De beelden op het VTM-journaal.
ohja, de reportage die begint met het meisje dat uit frustratie tegen de camera slaat, als je zo een reportage begint, veroordeel je de betogers al van het begin. voor de rest raad ik u aan naar de fotos op indymedia te kijken (kwestie van het verhaal langs 2 kanten te beoordelen)

Laatst gewijzigd door An Arkos : 26 juli 2007 om 17:03.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 16:56   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So? De ene kraker is de andere niet.
De ene heeft idd al wat meer luizen als de andere

Citaat:
Leuk maatschappijbeeld waar jij voorstaat!
Beter dat dan een maatschappij waarin de laagste lagen van de bevolking andere mensen hun eigendom inpalmen, of de politie met stenen bekogelen.
Oud 26 juli 2007, 16:57   #53
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat jij voorstander bent van repressie, wist ik al langer. En dat jij gelooft dat op zo'n betogingen enkel mensen met reden worden gearresteerd, getuigt van weinig realiteitszin. Indien betogingen enkel nog maar met toestemming mogen gebeuren, dan schiet er niet veel meer over van het recht op betogen.
Tuurlijk worden vaak mensen gearresteerd zonder reden. Het zal u verbazen maar u kent mij niet zo goed als u vermoed. Als ik wat jonger was, stapte ik zelf op in betogingen. En ja, ik heb in de cel gezeten. En ja, ik heb vele vrienden in het krakers-milieu. Ik luisterde naar bands zoals Crass, Conflict, Rudimentary Peni, Flux of Pink Indians,... Ik ben nog steeds vegetarisch. Ik ben nog steeds milieu-bewust. Alleen geloof ik niet langer in al die belachelijke linkse voorstellen, die dan nog het lef hebben dergelijke thema's toe te eigenen. Wat mezelf betreft, ben ik ook nog steeds anarchist diep in mijn hart. Maar ik geloof niet langer dat dit mogelijk is voor alle mensen.

Ik weet perfect over wat ik spreek. En mensen die werkelijk een kijkje komen nemen, die herken je zo. Waarom moet je daar overigens een kijkje komen nemen? Als ik betrapt wordt naast een lijk, dan kom ik toch ook niet weg met een dergelijk excuus? Waarom moet je daar zijn? En een andere vraag: hoe wil jij beletten dat de politie soms wel dergelijke vergissingen kan begaan? Moeten ze eerst vragen aan betreffend persoon: ben u hier om te betogen of om een kijkje te nemen? Of vindt u dat de krakers moeten gerust gelaten worden en eender welk pand kunnen opeisen dat hen zint? Hé, wie heeft hier gebrek aan realiteitszin?

Ik verwerp een absoluut recht op staking en betoging omdat er teveel misbruik van gemaakt wordt. Het is een structurele evolutie die zichzelf in de hand heeft gewerkt.
Overigens behhort u te weten dat nu reeds een toestemming vereist is voor een betoging en dat er dus nu al niet al te veel overblijft van het recht op betoging. U zal ongetwijfeld akkoord gaan wanneer de skinheads dagelijks door de straten trekken.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 16:58   #54
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat het probleem is, is dat wanneer mensen enkel nog met toestemming mag betogen op een door de overheid vastgelegd parcours, dat er dan eigenlijk van recht op betoging niet echt nog sprake is (de betoging was wel degelijk aangekondigd, er was alleen geen toestemming verleend).
Daar kan je nite buiten, Edina, dat is nu eenmaal de wet.
Geen enkel recht is absoluut. Ook niet het recht om te betogen. Rechten hebben grenzen, en die grenzen bevinden zich waar andere rechten in het gedrang komen.
Citaat:
En wat helemaal een probleem is, is dat mensen willekeurig zijn opgepakt. Een vermoeden van te willen deelnemen aan de betoging was al voldoende om gearresteerd te worden. Zoiets heet repressie.
De bronnen van die willekeur zijn wel een beetje subjectief te noemen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 17:00   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nope, eerder een hondertal
Ah, en die festivalgangers hebben wss ook allemaal boetes gekregen owv tentenstokken ?

Citaat:
ohja, de reporate die begint met het meisje dat uit frustratie tegen de camera slaat, als je zo een reportage begint, veroordeel je de betogers al van het begin.
Tja, als er zo'n figuren rondlopen op uw betoging dan veroordeel je je eigen betoging al op voorhand. En ik had niet de indruk dat de meisje veel verschilde van de rest van de betogers.

Citaat:
voor de rest raad ik u aan naar de fotos op indymedia te kijken (kwestie van het verhaal langs 2 kanten te beoordelen)
Zal ik zeker doen, maar ik verwacht niet echt dat ze het eventuele geweld van krakers daar gaan tonen.
Oud 26 juli 2007, 17:03   #56
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Ah, en die festivalgangers hebben wss ook allemaal boetes gekregen owv tentenstokken ?
nee, 2 daarvan

Citaat:
Tja, als er zo'n figuren rondlopen op uw betoging dan veroordeel je je eigen betoging al op voorhand. En ik had niet de indruk dat de meisje veel verschilde van de rest van de betogers.
het is natuurlijk veel beter iedereen strak in het gelid te houden, volgen die partijlijn, en iedereen die ervan afwijkt de betoging uitsmijten, want ja, zo'n camera heeft ook gevoelens.

Citaat:
Zal ik zeker doen, maar ik verwacht niet echt dat ze het eventuele geweld van krakers daar gaan tonen.
3 keer raden waarom dat zo is
Oud 26 juli 2007, 17:15   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, 2 daarvan
Ik geloof er geen barst van. Iemand die met een tent en tentstokken rond reist krijgt geen boete voor wapenbezit.

Citaat:
het is natuurlijk veel beter iedereen strak in het gelid te houden, volgen die partijlijn, en iedereen die ervan afwijkt de betoging uitsmijten, want ja, zo'n camera heeft ook gevoelens.
Gewoon al wat minder marginaal gedrag zou al volstaan.

Citaat:
3 keer raden waarom dat zo is
Omdat het om een linkse vooringenomen nieuwssite gaat die die krakers liefst niet in een al te slecht daglicht plaatst.
Oud 26 juli 2007, 17:20   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De servers van Indymedia staan zelfs in de lokalen van de PVDA.
Ah ja? En heb je ook een bron voor die bewering of is dat aan je fantasie ontsproten?
Oud 26 juli 2007, 17:24   #59
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk 2 politiek extreme sites, die qua berichtgeving niet moeten onderdoen voor elkaar.
Nogmaals: Stormfront is geen nieuwssite, maar een propagandasite van extreem-rechts gedachtegoed. Die vergelijking slaat dus echt op geen bal.

Citaat:
En daarbij, een "open nieuwssite"? Ik vraag me af als ik er een rechts getint artikel op plaats, hoe open het dan nog is ...
Neem de proef op de som hé. Schrijf een artikel en publiceer het. En keep us posted! Let wel: racisme wordt niet getolereerd

Citaat:
Dat kan je best altijd doen, ongeacht welke bron ook.
Exactly my point!
Oud 26 juli 2007, 17:28   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter dat dan een maatschappij waarin de laagste lagen van de bevolking andere mensen hun eigendom inpalmen, of de politie met stenen bekogelen.
Het zijn enkelingen die de politie met stenen bekogelen. Stap nu toch eens af van je vooroordelen! En jij vindt het normaal dat mensen hun huizen laten leegstaan en verkrotten terwijl er mensen zijn die geen dak boven hun hoofd hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be