![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 juli 2007 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Wat heb je trouwens 30x in India gedaan, spitsmuis? Het had toch niets met lage loonarbeid te maken, mag ik hopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Tja... dat India een erg mooi land is, dat weet iedereen, die er geweest is, idd...(de meeste arme landen zijn mooi, net zoals oude Amerikaanse auto's ![]() ![]() Maar de eerste keer dat ik van India thuiskwam huilde ik als een kleine muis tegen mijn moeder.. Omwille van alle armoede en ellende, die ik daar gezien had... Mijn zus (en haar commie ![]() Zij - de commies - hadden zelfs op het trouwfeest van een van de rijkste families van Dehli gezeten ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vergelijking met Indië, en met veel landen, is Cuba een paradijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel nooit naar de himalaya geweest, daar wil ik wel nog eens naar toe. Maar wat de cultuur betreft: geef mij toch maar Zuid-Oost-Azië, Afrika, of Latijns-Amerika, dat spreekt mij veel meer aan. (en de voormalige Sovjet-Unie uiteraard). Sri Lanka vond ik ook maar niets, dezelfde mentaliteit als in Indië, maar valser, luier en achterbakser, oerlelijke steden, wel mooie natuur. Trouwens indiërs in het buitenland zijn ook niet te vertrouwen, de Indiërs in Myanmar, Thailand, Tanzania en Kenya hebben terecht een zeer slechte reputatie als maffia. De zachtaardige glimlach verbergt een kil zakeninstinkt zonder scrupules. Landen die mij het meest aanspreken (behalve Rusland en omstreken natuurlijk) waren Laos, Cambodia, Guatemala, Myanmar en Kenya. De natuur, de gastvrije sympathieke bevolking, ook de cultuur, etc. Heel andere culturen maar toch mensen waar je mee kunt klappen, die je kunt doorgronden. Laatst gewijzigd door tomm : 30 juli 2007 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw ik was in Indië samen met onder meer een Cubaanse, als er nu eens 2 culturen zijn die absoluut niet compatibel zijn dan is het wel Cuba en Indië!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Qua religieus fundamentalisme viel het allemaal ook nogal mee moet ik zeggen. Het duurt inderdaad soms wel even voor je een normaal gesprek kan voeren met de mensen, maar dat ervaar ik toch eerder als typisch voor ontwikkelingslanden en niet zozeer specifiek voor Indiërs. Hoewel ik nooit in luxehotels heb gelogeerd, noch dubieuze oorden heb moeten opzoeken, was het trouwens echt niet zo moeilijk om ergens rustig een pintje te kunnen drinken... Culinair is het inderdaad een beetje eentonig en ik heb er een afkeer voor linzen aan overgehouden... na er een keer goed ziek van te zijn geweest kon ik dan ook geen dahl meer rieken of zien. Dat Indiërs in het buitenland niet altijd een goede reputatie hebben, zegt weinig over de Indiërs in Indië zelf (en dat geldt trouwens ook voor Cubanen in het buitenland). Meestal zijn het toch een bepaalde groep mensen die naar het buitenland trekken. En in dat buitenland komen ze dan meestal ook nog eens terecht in een subcultuur die hen ook verder vormt... Vergelijk het met Belgische expats. Ook niet echt representatief voor de gemiddelde Belg... In Zuid-oost Azië ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar in Afrika ben ik toch al op veel plaatsen geweest en dat je nu juist Kenia er uit pikt als land dat je aanspreekt, verwondert mij enorm. Daar heb ik dan weer veel minder voeling mee. Ik beschouw het als één van de landen waar de uitwassen van het kapitalisme het meest zichtbaar zijn... En de vijandigheid tussen de verschillende etnische groepen vond ik er uiterst onaangenaam. Laatst gewijzigd door Edina : 30 juli 2007 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Onze Tomm heeft heel de wereld al minstens tweemaal afgereisd...
Hij heeft er met ontelbare vrouwen de liefde bedreven en tegen de sterren omhoog gezopen... ![]() En ja, Rusland en China vond hij de tofste landen.. De commieneuker.. ![]() Tweederangs ambtenarenjobjes moeten wel veel vrije tijd én geld creëren..; ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() China ben ik ene keer kort geweest, vond het geen zo'n tof land, bewonder wel het systeem. Laatst gewijzigd door tomm : 30 juli 2007 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |