![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Everzwijnen horen normaal gezien thuis in de Limburgse bossen en in de kempen. In St Lenaarts werd in 1947 het laatste wild everzwijn geschoten. Het is de mens die met zijn ongebreidelde expansiedrang het wild zijn biotoop afpakt.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 3 augustus 2007 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() That's life...klein landje, sterke economie, expansie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over dieren die worden achtergelaten : ik heb nog niet zo lang geleden met eigen ogen een hertejong zien liggen dat frut vaneen was geschoten. Misschien was het met een schot op point blank "deftig omgelegd", omdat het toch niet meer kon overleven nu zijn moeder ook "deftig was omgelegd".
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() tegen wanneer de partij van de dieren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij leeft helemaal niet in een fantasiewereldje. Jij daarentegen... Als jij werkelijk denkt dat wat Doki hierboven beschrijft zó denkbeeldig is, dan is het nog erger met je gesteld dan ik al dacht. Ik kan alleen maar walging en minachting opbrengen voor mensen die dit barbarisme proberen goed te praten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() ik wens wel eens aangesteld te worden om te jagen op tamme UITGEZETTE JAGERS, dit alleen om het jagerbestand in in te perken zodanig dat deze geen TAM wild(wat een contra-dictio, maar ja van wild wild hebben onze jagers bang en probeer dat maar eens te schieten als je mentaal gehandicapt bent) meer hoeven uittezetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een hert loopt in het bos en een jager trekt thuis zijn laarsjes aan om zich te ontspannen. Na een uurtje rijden komt hij aan bij het bos waar het hert woont. Hij loopt wat in het bos, ziet het hert en schiet ernaar, maar mist. Het beest strompelt licht aangeschoten (letterlijk! ![]() Je kunt wel zeggen: jagen is leuk en ik heb geen respect of trots en bovendien k�*n ik het (wettelijk) doen, dus ik amuseer me. Je kunt niet zeggen: jagen is leuk en bovendien moreel verantwoord, nuttig, en diervriendelijk.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, indien er teveel varkens zijn zal hun voedsel op geraken waardoor het evenwicht vanzelf terug herstelt word. Kwa aanvallen van mensen...waar zijn de getuigenissen...waar zijn de artikels van mensen bij de dokter na een aanval?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() En sommige St-Hubertus vrienden van u proberen het te verkopen als een migratie uit Duitsland. (dat het tamme dieren zijn is dan een tijdelijke amnesie) Doch beste Jurgen ik vind het heel moedig van u dat u nog steeds uwe kop in het zand probeert te steken terwijl dat alle zand rondom u zo goed als verdwenen is. Zoals gewoonlijk dan maar schieten op de 'onwetendheid' van de oppositie, terwijl dit verre van relevant is. Het maakt niet uit met welke keur van cartauche, welk soort hagel of kogel er geschoten wordt. Héél die affaire met die everzwijnen stinkt !!! en tenzij je een serieuze snotvalling hebt kan een normaal mens duidelijk ruiken vanwaar die geur afkomstig is. Mag ik u Sinutab aanbevelen ? en laat dat hopen dat dit de oplossing is voor u ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ook geen beschadigde velden en tuinen terwijl dit toch eenvoudig aan te tonen is, en de betrokkenen dit graag laten zien aan de buitenwereld. wel zag ik in het nieuws iemand die zwaar mishandeld was door de politie waar men duidelijk een klein krasje op het been kon zien. Onze vriend Jurgen79 kan hier wel beamen dat een aanval van zo een beest iets meer bewijzen achterlaat dan een schrammetje, ist niet Jurgen ? Ook vind ik het jammer dat van al die klachten in Limburg, er niemand de moeite doet om te kijken hoeveel van de klagers lid zijn van de St-Hubertus vereniging ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() 50 zwijnen. Wat valt daaraan te controleren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Geen slecht idee. 't Is de enige oplossing voor de milieu-problematiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als er teveel kauwen zijn, waarom zijn ze dan beschermd? Gewoon voor de lol? Voorts zijn vogels op velden geen nieuw fenomeen. Een goede boer weet hoe hij dergelijke omstandigheden moet aanpakken. Vogelverschrikker is eeuwenoud. Een dode vogel ophangen kan misschien helpen. Netten spannen over uw veld helpt ook. In elk geval: er zijn veel te veel boeren in Europa en allen zijn veel te veel betaald. Ze moeten niet zagen over beesten op hun veld want ze hadden al lang verdwenen moeten zijn. Ze zouden gvd beter wat respect betonen voor de mensen die hun lonen garanderen. Laatst gewijzigd door Dycore : 6 augustus 2007 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vlees is een zeer belangrijk onderdeel van ons voedsel (eiwitten), en bovendien ethisch verantwoord omdat wij de dieren die we eten kweken via de landbouw. De jacht, daarentegen, is ethisch niet (meer) verantwoord in onze moderne maatschappij omdat het door de moderne wapens, de inperking van de natuur die er zowiezo al is etc. te belastend voor de natuur en totaal overbodig is geworden, tenzij voor het "plezier". Maar dat laatste geval "jagen voor het plezier", is een beetje ziek.
Inheemse volkeren, ook de amazone-indianen etc., hebben altijd al vlees gegeten. 'Vegetarisch' gaan leven zou voor velen de hongerdood betekenen. Vooral de Inuit leven enkel van vlees, omdat er daar gewoonweg GEEN planten groeien. Jagers in ons landje kunnen vrij meedogenloos tewerk gaan: als klein kind zag ik een keertje een groep jagers in mijn buurt, in het veld, en ik liep hen achterna om te zien wat ze aan het doen waren, niet beseffende dat dat heel gevaarlijk was... Plots schoot er een konijn weg uit het struikgewas tussen mij en mijn kameraadje aan de ene kant, en de jagers aan de andere kant. Onmiddelijk schoten de jagers erop, in onze richting, en trokken zich niets aan van het feit dat wij daar stonden. Later ben ik beginnen beseffen dat ik toen door het oog van de naald ben gekropen... De jacht moet worden afgeschaft; tenzij er echt een grote plaag is, of als er exotische diersoorten zijn. Laatst gewijzigd door Zonlicht : 7 augustus 2007 om 02:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je bent wel beperkt tot een bepaald gebied EN periode. Jaag je met pijl en boog, mag je iets vroeger op het seizoen beginnen dan de anderen. En indianen, mogen altijd en overal jagen. Hier in Alberta is het verboden, maar in Saskatchewan bvb. kan je op prive terrein gaan jagen, en daar worden dieren gekweekt enkel en alleen om er op te jagen. Die farms hebben een naam.... ontsnapt mij voor de moment. Maar volgens mij heeft heel dat jagen heel weinig te maken met het in stand houden van het wild. Dat werkte eeuwen en eeuwen, tussen de dieren onderling en toen de mens echt nog leefde van de jacht en de visvangst.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als het inderdaad om het plezier is, dan moet men niet komen lullen over het evenwicht van de natuur in stand te houden. Stel zoals het is: ik hou van jagen en dat houdt dus in, dat je een ander wezen doodschiet. En dat gebeurt nu eenmaal in de natuur: het ene beest eet het andere op en buiten de mens, zijn er nog beesten, die doden uit plezier. Dus op dat gebied verschillen we niet echt.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||
![]() |
![]() |