![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel nu dat je wat wiet kweekt omdat je er anders niet raakt met de rekeningen en zo. Stel..., wie is er daar het slachtoffer van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ge het wel verkoopt : de gasten van mijne gebuur bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 augustus 2007 om 02:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Op welke manier zijn die gasten slachtoffer? Op welke manier worden die jongens dan benadeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pas op, als vader is mijn gebuur daar nog steeds voor verantwoordelijk hé. Ik zou er begrip kunnen voor opbrengen als hij die leugenverkoper eens per ongeluk in elkaar sloeg. Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 augustus 2007 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben totaal onkundig over ons rechtsysteem, maar blijkbaar maakt de schuld van de aanklager de "onschuld" van de betichte. Het is erg raar, zeker als het om twee verschillende misdrijven gaat die kilometers van elkaar liggen (om het enigzins uit te drukken).
Drugs smokkelen is, in dit geval dan althans, een ergere misdaad dan de privacy van anderen "schenden". Die rechter moet wel slechtgezind van zijn werk naar huis gestapt zijn.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 augustus 2007 om 02:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Je legt niet echt uit hoe die jongens slachtoffer zijn of nadeel lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je verwart drugkoeriers met drugverslaafden. Drugkoeriers doen er alles aan om niet op te vallen, en zullen dus de laatsten zijn om mensen te gaan aanvallen. Een verslaafde die zijn dosis niet heeft gehad en psychotisch gedrag vertoont kan inderdaad gevaarlijk zijn.
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() aha we zijn nog eens anarchistisch vandaag.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 3 augustus 2007 om 07:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik maak dus wel onderscheid tussen wiet en coke, hero, speed enz.Zelfs iemand die wat poeder dealt, onder vrienden, en gelijkgestemden die daar toch al lang mee bezig zijn vind genade in mijn ogen.Een gast die met een valies vol hard-drugs de grens over komt al wat minder...Dat is een valies vol miserie, en als ge daar mee gepakt word moet ge niet komen zagen dat ze u lang wegstoppen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En neen, ge moet bij mij niet komen aankloppen om die mannen hun "rechten" te laten respecteren. En dat geldt voor nog een paar andere categorieën bijzonder smerige misdadigers. Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 augustus 2007 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Doet mij denken aan al die TV ploegen die al zijn moeten gaan lopen in Brussel als ze "jongeren" filmden. "On ne filme pas des muselmans......"
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het principe dat men afstand doet van een deel van zijn rechten door het plegen van een bepaald type van misdaden (drugshandel valt daar wmb onder), zou imho in de wetgeving moeten ingeschreven worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nu stel je de zaak karikaturaal voor ("filmen is een misdaad") om je punt te verdedigen. Het gaat er hem niet over of dat filmen nu zo ernstig is of niet. Het gaat er hem over dat dat filmen formeel verboden is door de wet. Wat jij hier wil verdedigen is dat het OK is voor gerecht en ordediensten om dat verbod te negeren voor bepaalde mensen, op basis van de feiten die hen ten laste worden gelegd. Dat is een principe dat indruist tegen de fundamenten van onze rechtsstaat. Ooit al eens nagedacht waarom Vrouwe Justitia steeds wordt afgebeeld met een blinddoek?
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Los daarvan kan je je natuurlijk in een individueel geval als dit afvragen of de inbreuk tegen de wetgeving die heeft plaatsgevonden opweegt tegen de invrijheidstelling van de misdadiger. Stel dat bijvoorbeeld tijdens het proces van Dutroux een procedurefout zou zijn aangegrepen om die man in vrijheid te stellen (in de praktijk niet mogelijk, maar stel), dat zou niemand aanvaard hebben. Maar dan gaat het ook over een gevaarlijke psychopaat. Hier gaat het over een drugkoerier. Daarom denk ik dat het uiteindelijk aan de rechter is om te oordelen of de procedurefout zwaar genoeg is om op te wegen tegen verregaande gevolgen als een invrijheidstelling.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat zeg ik niet. Wat mijn mening is over de toelaatbaarheid van filmen enz. doet niet ter zake. Feit is dat dat filmen op dit moment formeel door de wet wordt verboden.
![]() |