Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 15:11   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
1) U gaat er dus vanuit dat er geen gekwalificeerd personeel is in Vlaanderen om deze 6% in te vullen. U hebt ook al meermaals gezegd, en ik ontken dit niet, dat de scholing in Wallonië van lager allooi is. Dan vraag ik mij af hoe de Walen dit probleem in Vlaanderen kunnen oplossen, en hoe het probleem in zijn geheel zal worden opgelost als dan toch de enige reden is dat men geen gekwalificeerd personeel vindt ?!

Geloof U nu echt zelf dat al die openstaande vacatures enkel en alléén te maken hebben met kwalificatie en niet of nooit met de arbeidsvoorwaarden en omstandigheden ?
Ik zeg niet dat geschikt personeel de enige reden is, wel een belangrijke reden. Gemakzucht: liever dopgeld en wat zwartgeld, minder plezierig werk enz zal er ook wel bijkomen.

In ieder geval is het zo dat de hoge werkloosheid in Wallonië niet opgelost geraakt en dat men door de enorme transfers niet aangespoord wordt om daar iets aan te doen. Dat kan zo niet blijven duren.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 15:16   #42
luc broes

Standaard

Citaat:
Zitten we er dan zover af misschien ? En is de american way of life dan zoveel beter dan datgene dat we nu hebben ?
Ik werkte een tijdje in de VSA, ik vond het zeker niet beter dan hier;

Weet je nog altijd niet wat je tegen Frieda Van Themse hebt?

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 augustus 2007 om 15:18.
Oud 8 augustus 2007, 15:21   #43
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik zeg niet dat geschikt personeel de enige reden is, wel een belangrijke reden. Gemakzucht: liever dopgeld en wat zwartgeld, minder plezierig werk enz zal er ook wel bijkomen.

In ieder geval is het zo dat de hoge werkloosheid in Wallonië niet opgelost geraakt en dat men door de enorme transfers niet aangespoord wordt om daar iets aan te doen. Dat kan zo niet blijven duren.
Alé en slechte arbeidsomstandigheden, verloningen, etc... is dus geen deel ? En of het erg wordt...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 15:44   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
Alé en slechte arbeidsomstandigheden, verloningen, etc... is dus geen deel ? En of het erg wordt...
Elke mogelijke verontschuldiging, echt of niet echt, alles is geschikt om toch maar goed te praten dat de werkloosheid enkele tientallen km verder de werkloosheid plots dubbel zo hoog is.

Weet hurycane - voor de vijfde keer!- nog altijd niet wat hij tegen Frieda Van Themse heeft?

Laatst gewijzigd door luc broes : 8 augustus 2007 om 15:45.
Oud 8 augustus 2007, 15:55   #45
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee wat je daar dan zo positief aan kan vinden. Als er meer vacatures zijn dan werklozen in Vlaanderen hoe komt het dan toch dat we nog steeds werklozen hebben in Vlaanderen ?
0% werkloosheid is onmogelijk, dan zou iedereen constant een job moeten hebben. Er vallen constant ontslagen en mensen nemen ontslag, en vaak ben je toch wel een maand op zoek naar een nieuwe job maar je komt in de werkloosheidsstatistieken terecht. Zo zijn de werklozen van vandaag niet de werklozen van binnen pakweg 2 maanden. Het is een eeuwigdurende cyclus.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 16:01   #46
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Uiteraard, maar de flaminganten vinden dat geen goed idee. Die splitsen liever het werkgelegenheidsbeleid.
Splitsing van het werkgelegenheidsbeleid heeft daar niet veel mee te maken. De Fransen die in de streek van Kortrijk werken, mijn vader werkt in Nederland, zo zie dat 1 werkgelegenheidsbeleid niet nodig is om grensoverschrijdende arbeid te krijgen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 16:31   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Aantal dienstencheques in Brussel naar recordhoogte

In juni werden in het Brussels gewest 290.825 dienstencheques uitgegeven. Dat is een record.
Hoera! Het land is gered! Victorie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be