![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: De Vlaamse Leeuw | |||
We moeten deze strofe herschrijven - zo destructief zijn we nu ook weer niet |
![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Neen ! We kunnen Di Rupo niet snel genoeg verslinden ! |
![]() ![]() ![]() |
37 | 68,52% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat zou ik die naam niet kennen? Ik ben bekend met mijn geschiedenis hoor.. Maar als je het zo wilt spelen; Ooit van Bertje Ureel gehoord? Zij heeft als klein ukkie moeten ondergaan hoe haar vader op een laffe manier werd afgeslacht door verraad uit naam van de 'Vlaamsche Republiek'.. Laten we onze geschiedenis nu maar niet vergeten, maar het is onnodig om alles steeds terug op te rakelen. Daar heb je idd gelijk in. Maar ik kan me misschien wel voorstellen dat jou verbondenheid met Vlaanderen (what ever it may be..) even groot is als mijn verbondenheid met mensen..
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Begrijpt iemand die onzin? Vlaanderen is niet louter een lap grond... Het zijn ook de mensen die er wonen, onze voorouders, onze taal, onze geschiedenis, onze cultuur, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Het gebeurde 60 jaar geleden. Degenen die het hebben meegemaakt zijn nu seniele oude mensen. Get over it. 2. Niet alle flaminganten waren collaborateurs. 3. Niet alle collaborateurs waren flaminganten. Ook uw vriendjes de belgicisten konden er wat van. 4. Er waren flaminganten bij het verzet. Om de flaminganten (de hedendaagse dan nog!!) de collaboratie in de schoenen te schuiven is dus gewoon belachelijk en kinderlijk. Kijk, het is jammer dat je opa een 'politiek gevangene' was, en ik ben er zeker van dat hij herhaaldelijk in elkaar geklopt werd door mensen waarvan hij expliciet wist dat ze Vlaams-nationalistisch waren. Maar om daarom voor het behoud zijn van een totaal voorbijgestreefde, corrupte, imperialistische en authoritaire staat zoals België begrijp ik niet. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In 't Bronsgroen Eikenhout Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt; Over 't malsche korenveld 't lied des leeuwriks klinkt; Waar de hoorn des herders schalt langs der beekjes boord: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar de breede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; Weeldrig sappig veldgewas kostelijk groeit en bloeit; Bloemengaard en beemd en bosch, overheerlijk gloort: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar der vad'ren schoone taal klinkt met held're kracht; Waar men kloek en fier van aard vreemde praal veracht; Eigen zeden, eigen schoon, 't hart des volks bekoort: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Waar aan 't oud Oranjehuis, 't volk blijft hou en trouw; Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en rouw; Trouw aan plicht en trouw aan God, heerscht van Zuid tot Noord: Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord! Hieruit kunnen we namelijk afleiden dat alle Limburgers die eens hun volkslied zingen dikke racisten zijn. Schande!! Dood aan alle Limburgerse scouts en dergelijke, de vuile nazi's! |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Dit is toch een duidelijk bewijs dat alle Limburgers nazis zijn! Hun historisch volkslied niet willen veranderen, en dat terwijl er zeker 4 zinnen in staan die niet door de beugel kunnen!! Wat zal Knipp daarvan zeggen?
|
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() La Marseillaise
Allons enfants de la patrie, Le jour de gloire est arrivé Contre nous de la tyrannie L'étendard sanglant est levé Entendez vous dans les campagnes, Mugir ces féroces soldats? Ils viennent jusque dans nos bras Egorger nos fils, nos compagnes! Refrain Aux armes, citoyens! Formez vos bataillons! Marchons! Marchons! Qu'un sang impur Abreuve nos sillons! Amour sacré de la patrie, Conduis, soutiens nos bras vengeurs! Liberté, Liberté cherie, Combats avec tes defenseurs! Sous nos drapeaux, que la victoire Accoure �* tes males accents! Que tes ennemis expirantsVoient ton triomphe et notre gloire! Refrain Nous entrerons dans la carrière Quand nos ainés n'y seront plus; Nous y trouverons leur poussière Et la trace de leurs vertus. Bien moins jaloux de leur survivre Que de partager leur cercueil, Nous aurons le sublime orgueil De les venger ou de les suivre! Refrain |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
#53 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1. "Vlaamsch" is een term die ik bewust gebruik, geen banale spelfout van mij (die kunnen voorkomen ja..) Me dunkt trouwens dat je niet erg veel respect hebt voor je 'voorouders', als je ze al seniel noemt.. 2. Dat heb ik nooit beweerd; het enige wat ik hier zeg dat is dat beide partijen zo opportunistisch waren de "Vlaamsche "Zaak" te pas en te onpas aan te halen en als motivatie gebruikten. En dat gebeurt nu nog steeds. Vind je het dan zo gek dat er heel wat verwarring ontstaat over Flaminganten en aanverwanten?! 3. Idem. 4. Ik ken mijn geschiedenis en bijgevolg ben ik daar ook van op de hoogte Verder herhaal ik nog eens wat ik al eens gezegd had: het is idd onnodig om de geschiedenis steeds opnieuw aan te halen..
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Beperkt? Ik denk vooreerst dat ik een groter deel van mijn leven in het buitenland heb doorgebracht dan u (o.a. verbleef ik enkele jaren in de Golf, temidden van de Arabieren dus). Door mijn contact met de Arabische volkeren (voor wie fierheid op het eigen volk heel normaal is) ben ik trouwens de waarde van mijn Vlaams-zijn veel beter gaan aanvoelen. Dat heeft de Arabische fierheid (want dat zijn ze!) me echt geleerd. |
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Ja, meneer Jan van den Berghe,
het zal aan mijn prille leeftijd liggen en mijn naïviteit dat ik van de hak op de tak spring. U mag het mij niet kwalijk nemen.. Maar euhm, over welke a en welke b heb je het nu? Gaat het over het weigeren van het zingen van de Vlaamsche Leeuw vs. geen reden hebben om een Onafhankelijke Vlaamsche Republiek te willen (ja, dat staat idd nergens echt beschreven, maar ik heb getracht tussen de regels in te lezen.. en euhm dat was een reactie op een van jou eerder geplaatst bericht, was blijkbaar de helft vergeten.. of over De Vlaamsche Leeuw en aanverwanten vs. identiteit en cultuur? (ja, dat zijn twee verschillende reacties he, daarom staan ze ook in aparte berichten..)
#57 |
|
![]() Ok en leg nu 'ns uit waarom je er op staat 'Vlaamsch' te gebruiken? Ik had ook al door dat u het deed om het archaïsch te doen klinken, hoor.
|
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Omdat het gewoon archaïsch is.. Niet meer of niet minder..
#59 |
|
![]() Ah ja, leg eens uit?
|
![]() |
![]() |
#60 |
Schepen
|
![]() Awel, vertel jij mij maar eens eerst wat er zo belangrijk is aan dat Vlaanderen van jou en zijn belangen.. Het archaïsche wijst zichzelf dan wel uit..