Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2007, 15:53   #41
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

't Is niet als grap bedoeld en toch gaat iedereen ermee lachen . Ik voel me namelijk zeer sterk aangetrokken door Centraaleuropa ! Ik was al een keer of 15 in het zuiden van de Tsjechische Republiek, en het bevalt mij daar opperbest. Rust en stilte in de bossen, pitoreske kleine stadjes , schitterend heuvellandschap . Alleen : de taal is niet altijd even simpel , met Frans of Engels kan men nergens terecht , in de hotels en restaurants spreekt men meestal wel Duits . Waarom ik me daar zo thuis voel ? Geen flauw idee , maar ik heb blijkbaar een abnormale kronkel in mijn hersenpan die me naar " Slavisch " Europa trekt en ergens lui in de zon op een strand gaan liggen zegt me niks . Ik zou daar - raar maar waar - écht wel kunnen wonen !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 18:21   #42
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Er staat nergens vermeld dat men op de kap van de plaatselijke zielen wil gaan teren hé maar wel "je HOEFT niet meer te werken". Het was dus blijkbaar niet duidelijk genoeg dat je over voldoende middelen zou beschikken om het de rest van uw dagen uit te zingen. Bij deze....
Je kan het Vlaams archetype ook bezwaarlijk een gebrek aan zin voor integratie verwijten, het eerste dat we in "het buitenland" doen is proberen de taal te spreken en de plaatselijke normen en waarden respecteren.
Dat je over voldoende middelen beschikt was me wel duidelijk, wat me niet duidelijk is is wat veel geld hebben te maken heeft met integratie?! Net om de reden dat de niet werkende belg in het buitenland nu niet echt bekend staat als iemand die integreert. Ga maar naar onze grootste kolonie in Spanje kijken en je waant je in Antwerpen!
Oud 10 augustus 2007, 18:23   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dat je over voldoende middelen beschikt was me wel duidelijk, wat me niet duidelijk is is wat veel geld hebben te maken heeft met integratie?! Net om de reden dat de niet werkende belg in het buitenland nu niet echt bekend staat als iemand die integreert. Ga maar naar onze grootste kolonie in Spanje kijken en je waant je in Antwerpen!
met pittabars en zo?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 18:28   #44
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik had het eigenlijk meer over consumptie daar, als je al genoeg geld hebt verdiend. Als ik naar een ander land integreer dan is het eerste wat ik doe zorgen dat ik de taal machtig ben en mij aanpassen aan de gewoontes en gebruiken van dat land.
consumptie? Als vorm van integratie? En u gaat dan toch perfect de taal spreken?! Zo perfect dat niemand merkt dat je niet van daar komt. Want de meeste migranten hier kunnen ook wel een brood vragen in gebroken Nederlands, maar na een half uur gebroken Nederlands hebt ge het wel gehad natuurlijk. En de gebruiken vandaar overnemen? Ik wil het allemaal eens zien want de meeste bestemmingen die ik hoor zijn ver van huis dus de gewoontes van daar verschillen een pak van hier. Ik zou graag in Spanje wonen maar het mañana cultuurtje daar zal ik bvb nooit aan gewoon worden
Oud 10 augustus 2007, 18:31   #45
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
met pittabars en zo?
Nee met frituren
Oud 10 augustus 2007, 18:36   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

da's beter dan ok
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 21:20   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

- Zuid-Chili en Zuid-Argentinië
- Zuid-Afrika
- Canada
- Alaska

Dat zijn de plaatsen waar ik me aangetrokken tot voel. Buiten Zuid-Afrika heb ik nog geen van die landen bezocht, maar de combinatie van hun sociale, politieke, culturele, milieuachtige (klimaat, omgeving, ...) aspecten boeit me zeer.

Het meest waarschijnlijke is Canada (Edmonton, ...) of Alaska (Anchorage).

Maar ik sta niet alleen, natuurlijk. Dromen is mooi, echter.
Oud 13 augustus 2007, 11:56   #48
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Canada en Alaska kan ik omwille van hun stabiliteit en prachtige natuur best begrijpen, maar die maaaanden sneeuw en ijs, vriezen dat het kraakt zouden er voor mij veel te veel aan zijn. 'k Zoek het eerder in een qua temperatuur aangenamer stukje wereld. Niet te warm, als het even kan zonder vorst (temp. hé ) met een grote diversiteit van plant en dier. Rustig, weinig inwoners per km², een beetje afzondering lijkt me wel wat.
Maar politiek en maatschappelijk zonder de toestanden die we hier zien, het profitariaat, multiculturele verstikking, corrupte politici....

Nu nog die plaats vinden ....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 23:23   #49
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

marijke taffein's schermafbeelding

Standaard

ik heb vlaanderen definitief verlaten vier jaar geleden en woon sindsdien in engeland , maar indien ik echt moest kiezen dan zou het wellicht Australie worden , de regels om het land in te mogen zijn echter erg streng en ik kom geenszins in aanmerking , geen kapitaal en niet meer onder de leeftijdsgrens om er te werken maar het land is prachtig , ik ga er trouwens dit jaar voor de tweede keer heen voor vakantie
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 00:24   #50
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
je houdt het niet voor mogelijk wat sommigen durven schrijven...
de halve wereld waagt zijn leven om in een land als het onze binnen te kunnen geraken, maar het verwende vlamingske wil weg want het kan ocharme de miserie hier niet meer aan.

nee echt, dit is geen leven meer in dit apenland.
als BHV morgen niet gesplitst is hang ik mij op. ik het niet meer aan. écht niet.

Nee, nee, en nee. Ik ben het constante druilerige weer meer dan beu. Dat is erg, maar véél erger is dat ik gepluimd wordt door de fiscus.

Ik denk aan Monaco, financieel voordelig. Of Saint-Tropez, of elders in Zuid-Frankrijk of Noord-Italië. Of Zwitserland.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 00:27   #51
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik hou van structuur, en België wordt me wat te chaotisch, hoezeer ik ook van dat landje hou. Er zijn te vele minpunten.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 01:42   #52
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als geld geen issue is, dan pak ik the US of A. Als ik nog zou moeten werken, doe dan maar Qatar of Dubai voor een paar jaar.
Hetzelfde alleen voor dat werken had ik er niet aan gedacht... Zou Quatar of Dubai de ideale plaats zijn voor een jonge universitair om na zijn studies naar toe te trekken om snel geld te maken?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 01:55   #53
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Hetzelfde alleen voor dat werken had ik er niet aan gedacht... Zou Quatar of Dubai de ideale plaats zijn voor een jonge universitair om na zijn studies naar toe te trekken om snel geld te maken?
Er zijn veel Vlaamse en Nederlandse bedrijven die baggerwerken doen,wel maanden van huis weg zijn.
Oud 14 augustus 2007, 02:04   #54
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Er zijn veel Vlaamse en Nederlandse bedrijven die baggerwerken doen,wel maanden van huis weg zijn.
Maar maanden? Jaren is ook goed! baggerbedrijven... met boekhouding enzo...? Aja sebiet alleen die baggerwerken daar en al de rest hier...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 augustus 2007 om 02:05.
Oud 14 augustus 2007, 06:57   #55
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geld moet je verdienen.

Ik hoor de laatste tijd nogal wat expats klagen over Dubai.

Hun klachten vindt je hier goed samengevat:
http://www.azad-hye.net/article/arti...ew.asp?rec=210
Oud 14 augustus 2007, 08:02   #56
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar maanden? Jaren is ook goed! baggerbedrijven... met boekhouding enzo...? Aja sebiet alleen die baggerwerken daar en al de rest hier...
De Nul in Aalst, en ze moeten vandaag zo'n 1500 mensen hebben...

Maar de heren De Nul zijn van een beetje zwart circuit niet vies, zelfs al veroordeeld, dus als je daar als boekhouder aan de slag wil zal je uw boekhouding op zijn minst in tweevoud moeten maken...
Oud 14 augustus 2007, 08:12   #57
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
ik heb vlaanderen definitief verlaten vier jaar geleden en woon sindsdien in engeland , maar indien ik echt moest kiezen dan zou het wellicht Australie worden , de regels om het land in te mogen zijn echter erg streng en ik kom geenszins in aanmerking , geen kapitaal en niet meer onder de leeftijdsgrens om er te werken maar het land is prachtig , ik ga er trouwens dit jaar voor de tweede keer heen voor vakantie
In de UK zou ik ook nog kunnen aarden, op het platteland welteverstaan. Cornwall, streek rond New Forest, Dartmoor, Scilly, Cotswolds, Lake district...Gemeend sympathieke mensen, mooie natuur, minder druk en dichtgebouwd dan hier... ze noemen mij trouwens bij gelegenheid al McLantjes, dat klinkt niet slecht voor een in hart en nieren anglofiel hé...
Oud 14 augustus 2007, 13:26   #58
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Geld moet je verdienen.

Ik hoor de laatste tijd nogal wat expats klagen over Dubai.

Hun klachten vindt je hier goed samengevat:
http://www.azad-hye.net/article/arti...ew.asp?rec=210
Natuurlijk daarom juist zo ver mogelijk weg, een plaats waar de meeste liefst niet naar toe willen?

Oud 14 augustus 2007, 17:21   #59
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

marijke taffein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
In de UK zou ik ook nog kunnen aarden, op het platteland welteverstaan. Cornwall, streek rond New Forest, Dartmoor, Scilly, Cotswolds, Lake district...Gemeend sympathieke mensen, mooie natuur, minder druk en dichtgebouwd dan hier... ze noemen mij trouwens bij gelegenheid al McLantjes, dat klinkt niet slecht voor een in hart en nieren anglofiel hé...
anglofiel in hart en nieren mag je dan wel zijn , maar met het engels van onze lage landen ben je hier amper geholpen soms , er zijn zoveel typisch plaatselijke dialecten en uitspraken dat je wel een paar jaar echt hier moet wonen vooraleer je echt de taal de gesproken taal hier machtig bent ook al ben je dan een anglofiel .. en ja in londen zou ik ook niet willen wonen , edinburgh dan weer wel maar dat is dan ook weer een hele andere mentaliteit en niet echt engeland .. ik zit zowat halverwege de twee , helemaal op het platteland , een prachtig dorpje met twee pubs geen postkantoortje en twee zij het dan kleine supermarktjes en een beenhouwer , meer moet een mens niet hebben om te overleven
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 18:41   #60
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Waar? Het graf.
Motivatie? De wereld.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be