![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() 't Is niet als grap bedoeld en toch gaat iedereen ermee lachen . Ik voel me namelijk zeer sterk aangetrokken door Centraaleuropa ! Ik was al een keer of 15 in het zuiden van de Tsjechische Republiek, en het bevalt mij daar opperbest. Rust en stilte in de bossen, pitoreske kleine stadjes , schitterend heuvellandschap . Alleen : de taal is niet altijd even simpel , met Frans of Engels kan men nergens terecht , in de hotels en restaurants spreekt men meestal wel Duits . Waarom ik me daar zo thuis voel ? Geen flauw idee , maar ik heb blijkbaar een abnormale kronkel in mijn hersenpan die me naar " Slavisch " Europa trekt en ergens lui in de zon op een strand gaan liggen zegt me niks . Ik zou daar - raar maar waar - écht wel kunnen wonen !
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() consumptie? Als vorm van integratie? En u gaat dan toch perfect de taal spreken?! Zo perfect dat niemand merkt dat je niet van daar komt. Want de meeste migranten hier kunnen ook wel een brood vragen in gebroken Nederlands, maar na een half uur gebroken Nederlands hebt ge het wel gehad natuurlijk. En de gebruiken vandaar overnemen? Ik wil het allemaal eens zien want de meeste bestemmingen die ik hoor zijn ver van huis dus de gewoontes van daar verschillen een pak van hier. Ik zou graag in Spanje wonen maar het mañana cultuurtje daar zal ik bvb nooit aan gewoon worden
![]() |
#45 |
Minister
|
![]()
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() da's beter dan ok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - Zuid-Chili en Zuid-Argentinië
- Zuid-Afrika - Canada - Alaska Dat zijn de plaatsen waar ik me aangetrokken tot voel. Buiten Zuid-Afrika heb ik nog geen van die landen bezocht, maar de combinatie van hun sociale, politieke, culturele, milieuachtige (klimaat, omgeving, ...) aspecten boeit me zeer. Het meest waarschijnlijke is Canada (Edmonton, ...) of Alaska (Anchorage). Maar ik sta niet alleen, natuurlijk. Dromen is mooi, echter.
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Canada en Alaska kan ik omwille van hun stabiliteit en prachtige natuur best begrijpen, maar die maaaanden sneeuw en ijs, vriezen dat het kraakt zouden er voor mij veel te veel aan zijn. 'k Zoek het eerder in een qua temperatuur aangenamer stukje wereld. Niet te warm, als het even kan zonder vorst (temp. hé
![]() Maar politiek en maatschappelijk zonder de toestanden die we hier zien, het profitariaat, multiculturele verstikking, corrupte politici.... Nu nog die plaats vinden .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik heb vlaanderen definitief verlaten vier jaar geleden en woon sindsdien in engeland , maar indien ik echt moest kiezen dan zou het wellicht Australie worden , de regels om het land in te mogen zijn echter erg streng en ik kom geenszins in aanmerking , geen kapitaal en niet meer onder de leeftijdsgrens om er te werken maar het land is prachtig , ik ga er trouwens dit jaar voor de tweede keer heen voor vakantie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk aan Monaco, financieel voordelig. Of Saint-Tropez, of elders in Zuid-Frankrijk of Noord-Italië. Of Zwitserland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik hou van structuur, en België wordt me wat te chaotisch, hoezeer ik ook van dat landje hou. Er zijn te vele minpunten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Hetzelfde alleen voor dat werken had ik er niet aan gedacht... Zou Quatar of Dubai de ideale plaats zijn voor een jonge universitair om na zijn studies naar toe te trekken om snel geld te maken?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 augustus 2007 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoor de laatste tijd nogal wat expats klagen over Dubai. Hun klachten vindt je hier goed samengevat: http://www.azad-hye.net/article/arti...ew.asp?rec=210
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de heren De Nul zijn van een beetje zwart circuit niet vies, zelfs al veroordeeld, dus als je daar als boekhouder aan de slag wil zal je uw boekhouding op zijn minst in tweevoud moeten maken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |