![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maw, dit allemaal heeft te maken met de context waarin en bepaalde situatie gekeerd wordt, zoals oorlogs tijden ,vredes tijden, tijden van onderhandelingen tussen moslims en heidenen, en situaties waarin beide partijen in hongersnood gekeerd worden (dan zijn de beide partijen verplicht om elkaar "humanisch" te helpen !),.
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de praktijk wijst uit dat ex-moslims het moeilijk blijven hebben en verstoten worden en vaak mishandeld. En dat zullen niet altijd extremisten zijn die mishandelen. De islam verlaten komt bij praktisch alle moslims over als verraad. Het typevoorbeeld is Ehsan Jami. De voorzitter van het comité voor ex-moslims, Ehsan Jami, is zaterdag in zijn woonplaats Voorburg mishandeld. Het 22-jarige raadslid van de PvdA in Leidschendam-Voorburg wil verder niets over de molestatie kwijt. ?Daarvoor ben ik te emotioneel", aldus Jami. Voor de rest niets nieuws overigens. De katholieken ostracideerden vroeger hier ook mensen die overgingen naar een ander geloof of die niet meer geloofden. Deze 'ketters' werden gemeden als de pest. Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
En daarbij , niet enkel ehsan Jami werd bedreigd of gepest ,abu jah jah werd ook bedreigd en gepest ,fillip de winter wordt ook bedreigd en gepest en patrick janssens wordt ook bedreigd en gepest en zo ga je de hele lijn over (en dit allemaal voor en hele andere motivatie)...waarom nu ehsan zoveel aandacht krijgt van de media omdat en paar debielen hem opwachten om hem af te ransel is mij een raadsel...(wat niet gebeurd is, gellukkig maar want anders was het land in rep en roer...)
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 augustus 2007 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik noem Jami een typevoorbeeld. Overlaatst zei me iemand dat de vluchtelingenhuizen in Nederland ook redelijk bevolkt worden door moslimmannen (normaal verblijven in deze huizen gevluchte vrouwen) die ex-moslim zijn en die gevlucht zijn voor hun familie. Er is dus wel degelijk een probleem. Het gaat hier over de onverdraagzame islam op dit punt. Is dat zo of is dat niet zo? Wordt iemand verstoten wanneer hij zijn godsdienst (hier de islam) de rug toekeert of niet? Dat is wat ik u vraag. Vroeger was dit bij ons ook zo bij de katholieken. Door niet-katholiek te worden werd men in onze streken zelfs gebroodroofd zo snel als het maar effe kon. Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
En misdadiger bv die verstoten wordt in een maatchappij door in een gevangenis te zitten bv, noemen we dan deze maatschappij "onverdraagzaam" ?? Waarom het woord "verdraagzaamheid" hierbij betrokken wordt is mij weer één van de grote raadselen ??
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 augustus 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als men iemand verstoot uit zijn familie omdat hij een andere godsdienst aanhangt, noemt u dat dan een verdraagzame houding? Neen, ik beschouw dit als een hoogst fanatieke, dogmatische en onverdraagzame houding. Het is een recht in de democratieën om om het even welke godsdienst te hebben of om er geen te hebben. Maar zo werkt het blijkbaar niet in de islamitische wereld. Daar moet toch nog duchtig aan gewerkt worden. Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 17:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe roept u iemand als "onverdraagzaam" terwijl u zelf niet verdraagzaam bent, als u weet dat een "familliaal" toestand niet gelijk te stellen is als een maatschappelijke toestand !! Als er iemand van mijn kinderen en andere wet graag hanteert dan wat er in huis te verkijgen is dan gaat je verdekke er toch van langs krijgen zene, zo zijn wij nu éénmaal ,geen enkele wet gaat dat veranderen of het nu goed of kwaadschiks uitkomt maakt niet veel uit !
![]() |
![]() |
#48 | |||
Banneling
|
![]() [quote]Misschien, maar zo denken een behoorlijk aantal islamieten. Overgaan naar een ander geloof is afvallig worden. Afvallig worden is moreel slecht. Staat ook in de Koran. En daar kunt u niet van onderuit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 18:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() [quote=system;2855134]
Citaat:
Herrinert u zich over onze discussie over het geloof en paar weken geleden ,of ben je dat vergeten ? Ik hoop dat u mij begrijpt en dat vrijheid en goddelijke gift is voor iedereen !
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() [quote=lincoln;2855281]
Citaat:
Dat ouders het moeilijk hebben wanneer één van hun kinderen een ander geloof aanneemt kan ik begrijpen. Dat was hier ook zo vroeger maar nu niet meer. Zulke reactie is van de andere kant menselijk omdat ze ouders vaak het gevoelen hebben dat ze in dit opzicht gefaald hebben. Wat ik echter niet even goed begrijp is dat een islamitische familie het de ex-moslim familiegenoot moeilijk maakt of pest. Dat is een brug te ver. Dat de vrijheid 'een goddelijke gift is' laat ik aan uw appreciatie over. Wat ik wel weet is dat de vrijheid van godsdienst een grodwettelijk recht is. En zo is het goed. En zo moet het blijven. Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() [quote=system;2855353]
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 augustus 2007 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of wel? Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat uw probleem is ?
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 augustus 2007 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Buitensporig ? is het al zo ver gekomen dat u een privé afkeuring als "buitensporig" noemt ? man man man, wat een hysterie zeg...
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Mijn vraag is tweevoudig.
1) of u die islamitische families die hun 'afvallige' zoon of dochter niet alleen verstoten maar ook lastig vallen, of u zo'n handelswijze afkeurt? 2)Wordt die houding van die families niet in de hand gewerkt door datgene wat in de Koran staat? (zie boven). Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij u het er wel mee eens bent natuurlijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 20:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar wordt die zogenaamde "vrijheid als goddelijke gift" voor veel van jouw geloofsgenoten niet aanzien als dusdanig...
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oink?
Hoog tijd voor een mentaliteitsverandering dan...