![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is een anti-islambetoging gerechtvaardigd ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 72,92% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,75% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,33% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik zou het niet weten |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() als brussel niet op een normale manier met betogingen kan omgaan, dan moeten ze ook maar 'B' zeggen en toegeven dat ze het niet aankunnen om 'hoofdstad' te zijn van eender wat. 't is een provinciestadje met pretentie, maar uiteindelijk komt de aap uit de mouw.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Voor degenen die toch naar de betoging gaan en daar slaag krijgen en/of opgepakt worden, achteraf niet klagen, oftewel ook klagen over de manier waarop de recente Leuvense kraakbetoging werd aangepakt.
Dank bij voorbaat
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zij dat sommige gearresteerden toevallige passanten waren, daar was ik dan ook het kwaadst om, de betogers zijn ook hard aangepakt, maar die wisten waar ze aan begonnen, de toevallige passanten die er wat te alternatief uitzagen wisten dat niet.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
veiligheid van de burgers is geen prioriteit ! omdat ze daar geen 200.000 euro meer aan gaan besteden ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bis bis bis... zoals je zelf aanbrengt... geen argumenten.
Het enige argument is dat de veiligheid niet kan gegarandeerd worden door de politie en zijn verantwoordelijke : DE BURGEMEESTER ! Hij kan niet garanderen dat tegenbetogers GEEN geweld zullen gebruiken tegen de betogers. Dit risico wil hij niet nemen : 1. de ware aard van die mensen zou weer eens bevestigd kunnen worden 2. het zal tegen hen gebruikt worden 3. de burgemeester en politie zal die meute niet tegen kunnen houden 4. koren op de molen van rechts Vlaanderen-Europa moet ten alle prijze vermeden worden 5. het geweld komt steeds van links en gebruiken de tegenbetogers geweld.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijna iedere betoging lokt tegenreacties uit. Dat is eigen aan een betoging. Tegenbetogingen kunnen altijd. Een betoging verbieden omwille van geweld dat tegen de betogers zou gebruikt worden, is compleet van de pot gerukt. En juist omwille van dit feit gaat u akkoord met een verbod. Toch vreemd dat betogingen tegen racisme wel kunnen terwijl er altijd een risico bestaat voor extreem-rechts geweld. Gelooft u nu werkelijk dat het Freddy om de veiligheid te doen is? Hij schijt gewoon in z'n broek voor alle moslims in Brussel. Kom maar eens af om het te bekijken. Ik woon er middenin. Maar Freddy vergist zich. Door de betoging te verbieden maakt hij het front enkel sterker. Het ongenoegen over de islam is weer toegenomen. Als er niet betoogd mag worden, dan kan er dus niet op redelijke wijze uit de impasse gekomen worden en is de volgende stap een direct conflict. Dan mag je clandestiene operaties verwachten van mensen die het heft in eigen handen gaan nemen. Dat is blijkbaar wat het regime wil. En blijkbaar is dat ook uw wens. Laatst gewijzigd door Dycore : 13 augustus 2007 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik mij niet hardop mogen uitspreken tegen de islam op straat samen met wat vrienden? Ik ga niet akkoord met hun principes en wil dat uiten. Moslims doen niets anders. Waarom mag ik dat niet? Uiteraard zullen er steeds mensen zijn die zich direct aangesproken voelen. Dat is dan ook meestal de bedoeling van een betoging. Laatst gewijzigd door Dycore : 13 augustus 2007 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat willen we bereiken? Dat de staat luistert naar de algehele bevolking ipv constant te dansen naar de pijpen van marginale minderheden. Als dat gebeurde, dan zouden er bv nooit subsidies aan moskeeën verleend zijn. Democratie? Mijn kloten. Laatst gewijzigd door Dycore : 13 augustus 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |