Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 12:27   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Nu moet ik nog harder lachen!

Conflict?! Pubers onder elkaar met haantjesgedrag is nu niet echt niet iets dat ik mis of als een conflict beschouw. Misschien dat u het pijnlijk vindt door het ouder worden niet meer te mogen deelnemen aan de activiteiten van pubers met haantjesgedrag, maar mij boeit dat niet meer.
Pubers onder elkaar?

Wat Noord-Afrikaans uitschot die meisjes van 4 tot 18 jaar lastigvallen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 16:05   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Jammer dat het hier weer meer over de eventuele afkomst van die jongeren gaat dan over iets anders. Net alsof de aanpak van zo'n jongeren hiervan afhankelijk zou zijn.

Ik ben benieuwd wat de politie hieraan zal doen. Ik hoop dat het effect heeft want het moet vreselijk zijn om je kamp zo in rook te zien opgaan terwijl je enkel maar kan of durft toekijken.
Ik vind eigenlijk dat ze verkeerd hebben gereageerd. Ze hadden onmiddellijk duidelijk moeten reageren tegen hun gedrag, desnoods in groep, door eens duidelijk tegen die jongens te gaan zeggen dat hun gedrag niet gewenst is en dat er anders stappen zullen volgen.
Ik vrees dat ze hier te lang mee gewacht hebben en de jongeren de indruk hebben gegeven een groep bange watjes te zijn. Dan gaan ze natuurlijk niet weg, integendeel, het wordt een interessant spelletje.
Oud 14 augustus 2007, 16:07   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jammer dat het hier weer meer over de eventuele afkomst van die jongeren gaat dan over iets anders. Net alsof de aanpak van zo'n jongeren hiervan afhankelijk zou zijn.

Ik ben benieuwd wat de politie hieraan zal doen. Ik hoop dat het effect heeft want het moet vreselijk zijn om je kamp zo in rook te zien opgaan terwijl je enkel maar kan of durft toekijken.
Ik vind eigenlijk dat ze verkeerd hebben gereageerd. Ze hadden onmiddellijk duidelijk moeten reageren tegen hun gedrag, desnoods in groep, door eens duidelijk tegen die jongens te gaan zeggen dat hun gedrag niet gewenst is en dat er anders stappen zullen volgen.
Ik vrees dat ze hier te lang mee gewacht hebben en de jongeren de indruk hebben gegeven een groep bange watjes te zijn. Dan gaan ze natuurlijk niet weg, integendeel, het wordt een interessant spelletje.
Soms denk ik (ik hoop het niet) dat je voor de rest van je leven een naïef meisje zult blijven.
Oud 14 augustus 2007, 16:10   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 14 augustus 2007, 18:07   #45
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Pubers onder elkaar?

Wat Noord-Afrikaans uitschot die meisjes van 4 tot 18 jaar lastigvallen ...
Je bedoelt dat noord afrikaans uitschot het vlaams uitschot kwam lastig vallen? Of het nu wit of bruin is uitschot is uitschot
Oud 15 augustus 2007, 11:29   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Je bedoelt dat noord afrikaans uitschot het vlaams uitschot kwam lastig vallen? Of het nu wit of bruin is uitschot is uitschot
Jeugdbewegingen zijn dus allemaal uitschot?
Oud 15 augustus 2007, 11:36   #47
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Neen wij zijn verstandig genoeg om als geen enkel weerstand uitstralende mietjes braaf wachten tot te politie komt. En dan maar klagen dat er geen echte mannen meer zijn.
Er was een tijd dat je met gemak een robbertje kon gaan vechten met bullebakken.
Tegenwoordig zijn ze rap om een mes of een boksijzertje boven te halen.
En als je per ongeluk de verkeerde treft heb je ineens tien man voor je neus staan die hun makker komen helpen.

Natuurlijk zijn er nog echte mannen, maar tegenwoordig heb je onder het gewone volk ook al echte criminelen.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 11:49   #48
The Ottoman
Vreemdeling

Standaard

1. Slim van de jeugdbeweging dat ze juist naar een plek gaan waar zoveel allochtonen zijn. Met de islam in de media moeten ze toch wel denken dat de allochtonen zullen storen.
2. Waarom zijn er geen jeugdbewegingen in Heusden voor zover ik weet. De jongeren hebben niks te doen. Dus komen ze samen en lachen ze of storen ze mensen. Als de overheid een bezigheid vindt voor jongeren, niet alleen voor allochtonen, zullen er veel minder incidenten plaatsvinden.
3. Het heeft niks met nationaliteit te maken, vroeger zijn we met de chiro ergens op kamp gegaan, daar hebben de 'Vlaamse jongeren' ons ook niet met rust gelaten dus ...
The Ottoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 11:52   #49
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Ottoman Bekijk bericht
1. Slim van de jeugdbeweging dat ze juist naar een plek gaan waar zoveel allochtonen zijn. Met de islam in de media moeten ze toch wel denken dat de allochtonen zullen storen.
2. Waarom zijn er geen jeugdbewegingen in Heusden voor zover ik weet. De jongeren hebben niks te doen. Dus komen ze samen en lachen ze of storen ze mensen. Als de overheid een bezigheid vindt voor jongeren, niet alleen voor allochtonen, zullen er veel minder incidenten plaatsvinden.
3. Het heeft niks met nationaliteit te maken, vroeger zijn we met de chiro ergens op kamp gegaan, daar hebben de 'Vlaamse jongeren' ons ook niet met rust gelaten dus ...

Alé, nu moet de overheid ook al een hobby bedenken voor jongeren die zich vervelen. What next? Moet de overheid manschappen uitsturen om pampers te helpen verversen? Moeten ze mes en vork vasthouden van die hulpelose allochtoontjes? Moet het leger ingezet worden om hun wc-papier aan te reiken ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 12:00   #50
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Ottoman Bekijk bericht
2. Waarom zijn er geen jeugdbewegingen in Heusden voor zover ik weet. De jongeren hebben niks te doen. Dus komen ze samen en lachen ze of storen ze mensen.
Vooral de 'dus' in de zin hierboven is onthullend.
Wanneer een normale mens, jong of niet, even niets te doen heeft, dan gaat die niet als gevolg daarvan anderen 'storen'.

Citaat:
Als de overheid een bezigheid vindt voor jongeren, niet alleen voor allochtonen, zullen er veel minder incidenten plaatsvinden.
Het is niet de taak van de 'overheid' om jongeren bezigheid te bieden. Waarom zou een belastingbetaler moeten opdraaien voor het 'bezighouden' van 'jongeren'? Dit soort uitspraken verraadt een doorgedreven slavenmentaliteit: de staat moet voor alles zorgen, en mensen zijn onverantwoordelijke wezens, die van overheidswege moeten geëntertaind worden.

Citaat:
Bekijk eens de samenstelling van de gevangenisbevolking.
http://www.wodc.nl/images/ca07-04_vo...cm44-80361.pdf
Oud 15 augustus 2007, 12:00   #51
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jeugdbewegingen zijn dus allemaal uitschot?
Het is toch jeugd of niet?
Oud 15 augustus 2007, 12:21   #52
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Vooral de 'dus' in de zin hierboven is onthullend.
Wanneer een normale mens, jong of niet, even niets te doen heeft, dan gaat die niet als gevolg daarvan anderen 'storen'.
1. Er bestaat niet zoiets als 'de normale mens'
2. We hebben het hier niet over 'even niets te doen hebben' allochtone jongeren behoren veel vaker tot de sociale en economische onderklassen van de samenleving, dit komt vooral door racisme en uitsluiting op de arbeidsmarkt. Bijgevolg hebben deze jongeren in hun vrije tijd weinig hulpmiddelen om zich te ontspannen en vervelen zich rot. Ze doen wat vele politici willen dat jongeren doen en gaan naar buiten om zich te amuseren. Daar is natuurlijk ook niet veel te doen en andere mensen ambeteren wordt dan al rap een tijdverdrijf.

Dat dit fenomeen enkel bij allochtonen of moslims of wie dan ook voorkomt is natuurlijk dikke bullshit.
zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Chavs
(helaas niets gevonden over de belgische variant: de johnnies)
Oud 15 augustus 2007, 12:32   #53
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Het zich voorgedane probleem beperkt zich niet alleen tot een gemeente als Heusden-Zolder en de chriro van kweet niet waar hoor. Ik heb zelf als jeugdleider heel wat ervaring met het medebegeleiden van kampen in die regio, Midden-Limburg, en herken de pesterijen van de 'lokale allochtone jongeren' als geen ander. Het heeft hier niets te maken met confrontaties tussen pubers onderling, zoals sommige naïevelingen hier beweren, maar wel met de uitwassen van sociaal-economische evoluties die de jongste twintig jaar in de regio plaatsvonden. Heusden-Zolder behoort immers, net zoals vele andere gemeenten (Houthalen, Beringen, Zonhoven, Genk, ...) tot het Limburgse (historische) mijngebied. Het is logisch dat hier veel allochtone jongeren vertoeven, daar vroeger vanaf de jaren zestig massaal veel Turken en Marokkanen naar de Limburg werden gehaald om te gaan arbeiden in de mijnen. Eind jaren tachtig begonnen de mijnen echter te sluiten, nu zijn ze al lang allemaal dicht, en de tweede en derde generatie migranten - om het zo te noemen - vinden geen werk (tenminste geen ongeschoolde arbeid) meer in de regio, wat onrechtstreeks leidt tot frustraties en storend gedrag voor de anderen.

Dit neemt echter niet weg dat deze situatie het storend gedrag van een minderheid van allochtone jongeren kan verantwoorden. Deze moeten door de politie / het gerecht / de besturen hard en duidelijk worden aangepakt. Helaas ontbreekt het vaak aan politieke wil om iets tegen deze probleemjongeren te ondernemen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 12:33   #54
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
1. Er bestaat niet zoiets als 'de normale mens'
2. We hebben het hier niet over 'even niets te doen hebben' allochtone jongeren behoren veel vaker tot de sociale en economische onderklassen van de samenleving, dit komt vooral door racisme en uitsluiting op de arbeidsmarkt.
Dit komt door hun onbekwaamheid, gebrek aan scholing, slechte attitude en uiteraard ook door hun apartheidsdenken ingegeven door hun religie en cultuur.
Citaat:

Bijgevolg hebben deze jongeren in hun vrije tijd weinig hulpmiddelen om zich te ontspannen en vervelen zich rot.
Een boek lenen uit de bib kost niets.
Citaat:

Ze doen wat vele politici willen dat jongeren doen en gaan naar buiten om zich te amuseren. Daar is natuurlijk ook niet veel te doen en andere mensen ambeteren wordt dan al rap een tijdverdrijf.
Het favoriete tijdsverdrijf van kutmarokaantjes. En dan zijn ze verbaasd dat men op de arbeidsmarkt niet voor hen kiest of dat ze geen dancing binnen mogen.
Trouwens, waarom gaan ze zelf niet bij de scouts. Mogen ze niet mixen met kaffirs? Overweegt hun cultureel-religieus aparheidsdenken weer?

Citaat:

Dat dit fenomeen enkel bij allochtonen of moslims of wie dan ook voorkomt is natuurlijk dikke bullshit.
zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Chavs
(helaas niets gevonden over de belgische variant: de johnnies)
[/quote]
Dat het niet uitsluitend bij moslimallo's voorkomt is een feit, dat het VOORAL bij moslimallo's voorkomt is ook een feit.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 12:37   #55
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Een boek lenen uit de bib kost niets
Inderdaad, ze zouden saaie dingen moeten leren leuk vinden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 13:50   #56
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Inderdaad, ze zouden saaie dingen moeten leren leuk vinden.
dat gij niet heel erg belezen zijt, weten we al lang
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 13:57   #57
sn00py
Banneling

Standaard

als ik zo dat fotootje in de openingstopic bekijk, versta ik het wel. Die domme, lege, achterlijke smoelwerken zeggen alles. De agressie staat erop te lezen en de domheid druipt ervan af. Dumb & dumbererererer. Die gasten hebben minder kansen, niet omdat wij racist zijn, maar omdat ze te stom zijn om iets nuttigs, positiefs te doen.
Hoe langer ik naar die foto kijk, hoe meer ik begin in te zien waarom sommigen het hebben over 'makaken'. Ik begin de gelijkenissen te zien.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 14:00   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Die gasten hebben minder kansen, niet omdat wij racist zijn, maar omdat ze te stom zijn om iets nuttigs, positiefs te doen.
Ze vertikken het om iets positiefs te doen.
Oud 15 augustus 2007, 14:21   #59
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik zo dat fotootje in de openingstopic bekijk, versta ik het wel. Die domme, lege, achterlijke smoelwerken zeggen alles. De agressie staat erop te lezen en de domheid druipt ervan af. Dumb & dumbererererer. Die gasten hebben minder kansen, niet omdat wij racist zijn, maar omdat ze te stom zijn om iets nuttigs, positiefs te doen.
Hoe langer ik naar die foto kijk, hoe meer ik begin in te zien waarom sommigen het hebben over 'makaken'. Ik begin de gelijkenissen te zien.
Het foto'tje in de openingspost is wel niet typerend voor de populatie in Heusden!! In Heusden wonen véél meer Turken en Italianen!!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 14:57   #60
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de trein zetten en afmaken dan maar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be