Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 12:00   #41
irisvdz
Vreemdeling

irisvdz's schermafbeelding

Standaard dit verdient niet eens een reactie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Buiten met die krapuulbarende vrouwen......
irisvdz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:03   #42
irisvdz
Vreemdeling

Standaard even wat dingen rechtzetten nr2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als ze zich gewoon aan onze wetten gehouden had (verblijfsvergunning aanvragen) dan was ze nooit opgepakt geweest!
Hieruit blijkt dat je niet eens weet waarover je het hebt... Mensen die een verblijfsvergunning aanvragen hebben niet de zekerheid dat ze die ook effectief krijgen. Heel veel illegalen hebben een aanvraag lopen en krijgen geen positieve reactie, ondanks dat hun kinderen wel naar school gaan, ze zich integreren en verder niets verkeerd doen
Oud 17 augustus 2007, 12:06   #43
irisvdz
Vreemdeling

Standaard even wat dingen rechtzetten nr3

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Illegaal met een foon,stereo,,tv en al de rest ook zekers.
In welk sjiek appartje van het ocmw was dat ?
Jij weet ook al niet waar je het over hebt... Deze mensen zijn ILLEGAAL, dit wil zeggen dat ze GEEN RECHT hebben op hulp van de staat... GEEN OCMW EN GEEN DOP - deze mensen werken, in het zwart weliswaar, maar betalen alles zelf, geen werk, geen geld, alle dingen die ze zichzelf kunnen veroorloven hebben ze zelf verdiend. Ik ben niet voor zwart werk en niet voor illegalen, maar in sommige situaties hebben ze geen keus.
Oud 17 augustus 2007, 12:13   #44
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door irisvdz Bekijk bericht
Ik ga hier eens serieus van mijn oren maken: dat meisje ken ik zelf, ik ben haar gaan bezoeken in het gesloten centrum in Brugge en ik kan dus bevestigen: die advocaat betaalt ze zelf!
waarom moet u daarom van uw oren maken? Ik stel de vraag.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 augustus 2007 om 12:14.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:15   #45
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Hieruit blijkt dat je niet eens weet waarover je het hebt... Mensen die een verblijfsvergunning aanvragen hebben niet de zekerheid dat ze die ook effectief krijgen. Heel veel illegalen hebben een aanvraag lopen en krijgen geen positieve reactie, ondanks dat hun kinderen wel naar school gaan, ze zich integreren en verder niets verkeerd doen
Wat een onzin zeg. Zolang iemand een aanvraag lopende heeft, is ie een asielzoeker. Wanneer hij/zij geen aanvraag lopende heeft, of daarvoor is afgewezen, dan is die persoon illegaal zolang hij/zij in ons land blijft. Dat is zo klaar als een klontje.
Oud 17 augustus 2007, 12:17   #46
irisvdz
Vreemdeling

Standaard Sorry voor de vele berichten

Ik was aan het wachten op de activatie van mijn account om even wat reacties te kunnen plaatsen.

Ik ken dit meisje persoonlijk en daarom voel ik mij hier mee bij betrokken.

Veel mensen die reageren op dit artikel, als ook op het forum van HLN.BE doen domme uitspraken.

Ok, ze zijn illegaal en ze werken in het zwart en dit kan niet. Maar wie laat dit toe? Deze mensen konden tot een 4-tal jaar geleden nog gewoon met een geldig paspoort naar Europa reizen. Ze zijn hier gebleven, dienen een aanvraag in tot regularisatie, maar krijgen steeds uitstel of een negatief antwoord, terwijl ze wel werken en schoolgaande kinderen hebben.

Deze mensen teren niet op onze centen, hebben geen hulp van de staat(dop-ocmw), geen mutualiteit en betalen overal de volle pot. Het enige wat ze kosten aan de staat is dat ze worden vastgehouden in gesloten centra wanneer ze worden opgepakt en het ticket terug naar hun land. En België verliest natuurlijk de niet betaalde belastingen, maar als je ze nu eens zou regulariseren..........

Vele illegalen zorgen voor problemen, maar die veel-besproken 'NIEUWE BELGEN' doen die dat ook niet? De goede moeten betalen voor de daden van de slechten.....

Dit meisje is met HANDBOEIEN naar haar eigen appartementje geëscorteerd, moest in snel tempo haar spullen bijeen rapen en mocht niets eens iets tegen haar -legale- huisgenote spreken. Ze werd behandeld als een zware CRIMINEEL en in een gesloten centrum gestoken waar ze elke dag mss een paar uur het daglicht mogen zien in een zwaarbewaakte omgeving.

Maar wie doet er iets tegen ILLEGALE zigeunerkampen? zigeuners die mensen uitschelden, portefeuilles stelen op de metro, vuilnis overal dumpen, burenergernis veroorzaken -Ik weet waarover ik spreek- ik ben een klacht gaan indienen bij de politie, maar tegen HEN kunnen ze niets doen - waarom? ze durven niet.... maar arme, bange jonge vrouwen die worden bedreigd door een agressieve ex-partner, zonder papieren, worden gedeporteerd.

Ik ben blij dat ze terug vrij is.
Oud 17 augustus 2007, 12:21   #47
irisvdz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin zeg. Zolang iemand een aanvraag lopende heeft, is ie een asielzoeker. Wanneer hij/zij geen aanvraag lopende heeft, of daarvoor is afgewezen, dan is die persoon illegaal zolang hij/zij in ons land blijft. Dat is zo klaar als een klontje.
hierin heb je gelijk, maar ik verkoop geen onzin. Illegalen die geen moeite doen om te integreren en geen aanvraag indienen EN daarbovenop nog eens last verkopen, mogen van mij ook op het eerste vliegtuig terug gezet worden. Maar er zijn er zoveel die wel hun best doen, wel een aanvraag indienen, integreren, geen last verkopen en geen kans krijgen en dit vind ik zo oneerlijk.........
Oud 17 augustus 2007, 12:33   #48
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
hierin heb je gelijk, maar ik verkoop geen onzin. Illegalen die geen moeite doen om te integreren en geen aanvraag indienen EN daarbovenop nog eens last verkopen, mogen van mij ook op het eerste vliegtuig terug gezet worden. Maar er zijn er zoveel die wel hun best doen, wel een aanvraag indienen, integreren, geen last verkopen en geen kans krijgen en dit vind ik zo oneerlijk.........
Men moet ergens de grens trekken, de wet is duidelijk daarover.

Ik begrijp uw verdriet als u die mensen persoonlijk kent. Maar indien zij als asielzoekers de regels volgen zoals het hoort en niet allerelei vertragingsmaneuvers uitvoeren, kunnen dergelijke drama's vermeden worden.
Oud 17 augustus 2007, 13:06   #49
irisvdz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Men moet ergens de grens trekken, de wet is duidelijk daarover.

Ik begrijp uw verdriet als u die mensen persoonlijk kent. Maar indien zij als asielzoekers de regels volgen zoals het hoort en niet allerelei vertragingsmaneuvers uitvoeren, kunnen dergelijke drama's vermeden worden.
dat is het nu juist, zij doen alles volgens de regels, er zit alleen geen schot in de zaak, ze krijgen nooit geen antwoord en moeten soms jarenlang wachten op een seintje van vreemdelingenzaken... wat is hier dan de oplossing voor?
Oud 17 augustus 2007, 13:08   #50
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot slot nog een vraag: wie betaalt die advocaten voor die illegalen?
Wie dacht je? De belastingbetaler uiteraard. Ze hebben recht op een pro-deo advocaat. Iedere vreemdeling: hoeft zelfs geen bewijs van inkomen of gezinssamenstelling voorleggen, een voorwaarde die voor Belgen wel geldt.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:10   #51
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Regine Beer (nummer KZ A 5148): Als ik de verrechtsing in Vlaanderen zie word ik toch ongerust. Dat wij, overlevenden van de uitroeiingskampen, daar niks aan kunnen veranderen is verschrikkelijk. Toen waren de Joden de zondebokken, vandaag zijn dat de allochtonen en de zogenaamde 'illegalen'. Als ik zie hoe tegen hen tekeer wordt gegaan, word ik toch bang. Mensen weten blijkbaar niet meer wat dat betekent. Ze beseffen niet hoe gevaarlijk haat en onderhuids racisme is.

En jij beseft niet waar de bron van het racisme ligt. U voedt die bron.
Oud 17 augustus 2007, 13:12   #52
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Vooroordelen en stereotiepen in één zin. Maar ik kan het het ook in één zin voor je samenvatten, en dan begrijp je meteen de link.

Net zoals toen, al dan niet in- of aangepast; crimineel of niet, worden ze zonder onderscheid als vreemde indringers beschouwd en dus ongewenst. Hoe het toen is afgelopen, weten we ook nog wel.
Zet de grenzen open en ik garandeer je dat het opnieuw zo afloopt. Extreem-rechts kan dat voorkomen.
Oud 17 augustus 2007, 13:19   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ze zich gewoon aan onze wetten gehouden had (verblijfsvergunning aanvragen) dan was ze nooit opgepakt geweest!
Misschien. Het zou ook kunnen dat ze al eerder het land uit was. Hoe zou je zelf zijn, als illegaal ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:21   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot slot nog een vraag: wie betaalt die advocaten voor die illegalen?
Niemand. Nooit gehoord van "advocaten voor het volk" ?
Oud 17 augustus 2007, 13:31   #55
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is het nu juist, zij doen alles volgens de regels, er zit alleen geen schot in de zaak, ze krijgen nooit geen antwoord en moeten soms jarenlang wachten op een seintje van vreemdelingenzaken... wat is hier dan de oplossing voor?
de oplossing ? de dienst vreemdelingenzaken wat sneller laten werken.

intussen zitten die mensen natuurlijk wel in de miserie, .......

jammer mr helaas.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:32   #56
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niemand. Nooit gehoord van "advocaten voor het volk" ?
Belasting betaalt beste Rudy.

Laatst gewijzigd door Dycore : 17 augustus 2007 om 13:32.
Oud 17 augustus 2007, 14:12   #57
irisvdz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Belasting betaalt beste Rudy.
niet voor iedereen beste Dycore, dit meisje heeft ze zelf betaald. er zijn er natuurlijk die pro deo's gebruiken.....
Oud 17 augustus 2007, 14:12   #58
irisvdz
Vreemdeling

Standaard

ik kan moeilijk aanvaarden dat iedereen altijd over de zelfde kam gescheerd wordt. niet alle illegalen zijn slecht en niet alle autochtonen zijn goed. Iedere persoon is anders
Oud 17 augustus 2007, 14:15   #59
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De straf staat niet in verhouding tot het misdrijf.
Inderdaad. Er moet veel sneller en voor een veel langere termijn het rijbewijs ingetrokken worden, en recidive moet zonder uitzondering tot een permanente intrekking van het rijbewijs leiden.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 14:18   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nou fantastisch is dat. Er wordt niet actief gezocht naar illegalen, en als ze er toevallige eentje oppaken, dan mag dat ook al niet. In feite stellen we dus vast dat er een wet is, maar dat er hoegenaamd NIETS wordt gedaan om te zien of die wordt nageleefd.
In de instellingen is er geen plaats voor alle illegalen.

Dat de vrouw wordt vrijgelaten betekent ook niet dat ze eeuwig in het land zal mogen verblijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be