Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 12:53   #41
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De echte establismentszuilen (sociale partners, ziekenkassen, ministeries, grootkapitaal, media) zijn, vrees ik, onaangetast.
De democratie is kreupel (CS)
Vele Vlaming murwgeslagen door generatielange unitaire blindheid.

Zucht...ik hoop, beef en bid....
Ik denk dat zelfs het grootkapitaal niet meer 100% als steunzuil fungeert. Veel van de grote bedrijven en banken zijn niet meer in Belgische handen of toch niet meer exclusief. En de Vlaamse KMO-bazen lijken gewonnen voor een splitsing. Verder heeft de euro het financieel risico van een scheiding aanzienlijk verzwakt.

Voor de rest volg ik jouw analyse. De vakbonden, de media, de federale overheidsdiensten edm blijven zich inspannen om de boel aan elkaar te houden. Die laatste bindmiddels zijn volgens mij echter hoogstens genoeg om het land tot in 2009 te laten overleven.

België zal de huidige crisis misschien overleven maar de volgende zeker niet. Ik geloof geen ogenblik dat onze Vlaamse onderhandelaars principevast zijn, maar zij hebben misschien begrepen dat een onVlaamse houding in de huidige context genadeloos afgestraft zal worden in de stembus, zodat het een keuze wordt tussen 2 luttele jaartjes macht gevolgd door hara kiri in 2009 OF nu het been stijf houden, waarna er slechts twee mogelijkheden zijn :

1) De Walen binden in en het kartel en de VLD kunnen in 2009 naar de Vlaamse kiezer stappen met een resem nieuwe bevoegdheden
2) De Walen binden niet in; het land klapt in elkaar waarna de VLD en het kartel zich als de grootste Vlaamse helden ooit kunnen profileren.

Wat mij hoop geeft is dat ik geen voordeel kan zien voor een cynische, onvlaamse houding. Vroeger konden de Vlaamse politici hun principes verloochenen in de hoop dat dat na 4 jaar goed beleid vergeten en vergeven ging worden. Nu is er echter maar 2 jaar de tijd en als de franstaligen "non" blijven zeggen is het nu al zeker dat er van goed beleid in die 2 jaar geen spraken kan zijn.

Aan de andere kant moet men het cynisme van beroepspolitici niet onderschatten. Ik ben er dus niet 100% gerust in . Het is 50/50.
Kaal is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:55   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Stemmenkampioen noem ik geen serieuze peiling. Men kan de waarde van deze peiling vergelijken met peilingen op Politics.be. Stelt niets voor.
Me dunkt dat de stemmenkampioen echter wel het dichtst bij de verkiezingsuitslagen lagen (toen ze nog mochten).

Als men de vraag stelt aan de Vlamingen: wil je blijven belastingen betalen aan Wallonie, Brusselse rand laten verfransen en tegelijk een schop onder je kont krijgen, of wil je een onafhankelijk Vlaanderen?
Dan vraag ik me wel af hoe de percentages zouden liggen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:58   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goede zaak. Maar nog steeds betrouw ik het niet. Leterme is een tsjeef die altijd voor de macht zal gaan. Ik hoop dat hij mij totaal in mijn gat zet door door te zetten. Bart Somers is dan weer het soort windhaan waar ecologen van dromen. Zet een dynamo op diens uitspraken en je kan meteen twee kerncentrales sluiten.
Even inkaderen.

1) ROFL
2) ²
Oud 17 augustus 2007, 13:01   #44
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Men heeft verschillende enquêtes gedaan op verschillende tijdstippen, zowel bij de Nederlandstaligen als bij de Franstaligen. Telkens blijkt dat er slechts 10 �* 15% ondervraagden zijn die voorstanders zijn van de splitsing van België. En wat meer is, er bleek zelfs bij de nederlandstalige peilingen dat er een behoorlijk aantal monarchisten zaten bij... het VB. Dus ik zeg dat niet, de verschillende peilingen zeggen dat.

Besluit: ofwel deugen de peilen niet ofwel zijn er relatief weinig separatisten.
En wat heeft de stembusuitgang gezegd, system?
Kaal is offline  
Oud 17 augustus 2007, 13:15   #45
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stemmenkampioen noem ik geen serieuze peiling. Men kan de waarde van deze peiling vergelijken met peilingen op Politics.be. Stelt niets voor.
Maar wel de peiling die er steevast het korste opzat
Wat is de waarde dan van die andere peilingen?
Oud 17 augustus 2007, 13:44   #46
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Welk intern probleem Giserke?
Dat die overige 70% plottseling wel zou kunnen ageren. We weten wel niet of het pro of contra splitsing zou zijn. Als het pro is, geen probleem.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2007, 13:45   #47
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Maar wel de peiling die er steevast het korste opzat
Wat is de waarde dan van die andere peilingen?
Correct. Zeker bij de laatste verkiezingen hebben de peilingen van libre en co bewezen waardeloos te zijn.
lomeanor is offline  
Oud 17 augustus 2007, 13:47   #48
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat die overige 70% plottseling wel zou kunnen ageren. We weten wel niet of het pro of contra splitsing zou zijn. Als het pro is, geen probleem.
die gaan helemaal niet ageren als ze zien als alles zo ongeveer bij het oude blijft.

Wanneer heeft de modale vlaming nog eens één poot uitgestoken?
vrijevlaming is offline  
Oud 17 augustus 2007, 14:31   #49
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Somers is idd een ''kazakkendraaier'' eerste klas.
En voor de rest zal het de vraag zijn wie eerst toegeeft, ik hoop voor één keer eens de Vlamingen niet.
Nu toegeven is toegeven tot de eeuwigheid der tijden.
zeer juist, hopelijk houden de vlamingen het been stijf, al betwijfel ik het, hopelijk heb ik het mis als ik zeg dat ik denk dat de vlaamse politici wel weer zullen toegeven.

somers is een kazakkendraaier eerste klas, mr ja, tis een liberaal voor iets.

aan leterme valt ook serieus te twijfelen, mr nogmaals, hopelijk houden ze het been stijf en komen ze tot de conclusie dat belgie beter ontbonden word.

Vlaanderen onafhankelijk !!!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 17 augustus 2007, 14:51   #50
Bolter
Gouverneur

Standaard

De koning gaat "vechten" voor z'n vaderland.
Of zal het vechten voor zichzelf zijn ...

Survival of the fittest !!
Bolter is offline  
Oud 17 augustus 2007, 14:54   #51
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
aan leterme valt ook serieus te twijfelen, mr nogmaals, hopelijk houden ze het been stijf en komen ze tot de conclusie dat belgie beter ontbonden word.
Je kan twijfelen aan Leterme, maar tot nu toe kan je hem niet veel of zelfs niets verwijten. Nu geeft ie de Franstalige onderhandelaars even van langs in de media.
Burry is offline  
Oud 17 augustus 2007, 14:59   #52
the outlaw torn
Minister

Standaard

het zou me eigenlijk niet verbazen moest er een fake-akkoord uit de bus komen, een akkoord waarin de staatshervorming staat etc. en dit om de vlaamse kiezers te sussen. mr de vlaamse partijen beloven onderhuids om die eisen niet hard te maken, maw het regeerakkoord aan hun laars te lappen

de walen keuren het goed, iedereen in exctase, de vlamingen hielden het been stijf, etc. terwijl ze weeral eens toegaven

tijdens de legislatuur zwakken ze alles af waardoor we weer een legislatuur verder zijn, weer wat straffe taal tegen de regionale verkiezing, praat waar weeral vele naieve vlamingen zullen in geloven, weer bedrog, etc.

maw de echte boedelscheiding is de enige garantie dat vlaanderen krijgt waar het recht op heeft, de rest is ongeloofwaardig.

hopelijk krijg ik ongelijk en loopt alles zoals het moet, vlamingen houden het been stijf, eisen worden uitgevoerd, etc. mr zoiets zal jammer genoeg weer eens wishfull thinking blijken te zijn, jammer genoeg

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 augustus 2007 om 15:02.
Oud 17 augustus 2007, 15:03   #53
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Je kan twijfelen aan Leterme, maar tot nu toe kan je hem niet veel of zelfs niets verwijten. Nu geeft ie de Franstalige onderhandelaars even van langs in de media.
zeer juist, leterme doet wat hij kan, volledig akkoord. mr zal hij het volhouden tot de vlamingen hebben waar ze recht op hebben ?

daaraan valt wel serieus te twijfelen

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 augustus 2007 om 15:04.
Oud 17 augustus 2007, 15:05   #54
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het zou me eigenlijk niet verbazen moest er een fake-akkoord uit de bus komen, een akkoord waarin de staatshervorming staat etc. en dit om de vlaamse kiezers te sussen. mr de vlaamse partijen beloven onderhuids om die eisen niet hard te maken, maw het regeerakkoord aan hun laars te lappen
België moet besparen, het kan zo niet verder, dat weet iedereen: het geld is op. Dat betekent in realiteit dat de federale overheid kleiner moet worden of de Vlaamse overheid (lees de Vlamingen) moeten nog meer bijdragen en de Franstaligen niet... Maar dan doet het meer en meer pijn aan de onverschillige Vlaming die niet onverschillig zal blijven.
Dus er komt toch sowieso een kleine staatshervorming: de federale overheid heeft minder uit te geven dan de Franstaligen zouden willen.
Burry is offline  
Oud 17 augustus 2007, 15:07   #55
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maw de echte boedelscheiding is de enige garantie dat vlaanderen krijgt waar het recht op heeft, de rest is ongeloofwaardig.
de enige hoop. Geen garantie. Het zullen altijd politiekers zijn die een land leiden.
Oud 17 augustus 2007, 15:07   #56
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
zeer juist, leterme doet wat hij kan, volledig akkoord. mr zal hij het volhouden tot de vlamingen hebben waar ze recht op hebben ?

daaraan valt wel serieus te twijfelen
Als wij, z'n potentiele her-kiezers laten merken dat ie niet mag plooien, zal ie dat ook niet rap doen. Als we gaan blaten 'dit land moet geregeerd worden' bij de eerste echte diepgaande crisis dan zal ie plooien. Het getal, wij, hebben meer macht dan we denken, maar we moeten die slim aanwenden.
Burry is offline  
Oud 17 augustus 2007, 15:10   #57
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Als wij, z'n potentiele her-kiezers laten merken dat ie niet mag plooien, zal ie dat ook niet rap doen. Als we gaan blaten 'dit land moet geregeerd worden' bij de eerste echte diepgaande crisis dan zal ie plooien. Het getal, wij, hebben meer macht dan we denken, maar we moeten die slim aanwenden.
zeer juist, mij moet je niet overtuigen, mr de grote aantallen die de politiek nizet echt volgen en naief zijn, die moeten we aan de juiste kant krijgen

Oud 17 augustus 2007, 15:11   #58
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
de enige hoop. Geen garantie. Het zullen altijd politiekers zijn die een land leiden.
ook juist ,mr met een boedelscheiding staan we toch al een heel eind verder dan zonder, welk akkoord er ook mag gesloten worden.

Oud 17 augustus 2007, 15:18   #59
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
vreemd dat je peilingen afkomstig van media waar men steevast km naast de uitslag van de verkiezingen zit wél geloofwaardig noemt, maar dan een peiling van stemmenkampioen waar men steevast het dichtst bij de uitslag zit niét serieus noemt.
Gewogen peiling door universitairen bij 14000 mensen is evenveel waard als poll op een forum bij misschien 100 mensen... juist ja!

Zeer vreemd.
Staat de uitslag u niet aan misschien? Spijtig hé
Voor mijn part mag er gerust een referendum komen over de vraag of België nog als één land moet blijven bestaan. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik denk niet dat u dan nog zult lachen. Ik denk namelijk dat de meeste mensen op dit ogenblik nog voor het behoud van België zijn. Of dat over 20 jaar nog zo zal zijn is een andere kwestie.

Meer nog, het interesseert de mensen allemaal niet erg. Om het eenvoudig te zeggen: ze kijken liever naar de voetbal of zo.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 15:41.
system is offline  
Oud 17 augustus 2007, 15:22   #60
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeer juist, mij moet je niet overtuigen, mr de grote aantallen die de politiek nizet echt volgen en naief zijn, die moeten we aan de juiste kant krijgen
Ook akkoord...maar mijn mantra blijft als een bidmolentje aflopen...hoe ga je dat doen met een Vlaamsvijandige pers?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be