![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit : Janus hou er wel rekening mee dat er op dit forum meer separatisten/Vlaamse nationalisten zitten dan in de bevolking in het algemeen. Vandaar de soms hevige reacties. Pas op, wat er hier gezegd wordt leeft wel degelijk in Vlaanderen, maar niet in die mate. Je zit als het ware in het hol van de leeuw ![]() Ca devrait rendre la chose encore plus intéressante ! Laatst gewijzigd door Kaal : 21 augustus 2007 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is heel simpel: als de Franstaligen evenredig zetels krijgen zullen ze altijd een minderheid zijn en zal het altijd botsen. Als de Franstaligen evenveel zetels krijgen, krijgen ze relatief meer macht dan de Vlamingen en zal het ook altijd botsen. Kort gezegd: het zal altijd botsen. Citaat:
Citaat:
De EU gooien we hoedanook buiten, en alle europese topambtenaren in Brussel mogen wat mij betreft zelfs gearresteerd worden op beschuldiging van poging tot omverwerpen van de democratie. Wat de Franstaligen betreft: de Franstalige gemeenschap moet ook verdwijnen, dat is een eis van de Waalse beweging, die wil van het Waals gewest de volwaardige staat maken en wil van de Franstalige Gemeenschap af. Brussel zal dus ook niet langer de hoofdstad zijn van die 'Franstalige Gemeenschap'. Brussel kan wél de tweetalige hoofdstad van Vlaanderen worden, met alle rechten die de Franstalige minderheid kan krijgen, en eventueel zelfs een suppranationale instelling om een culturele band met Wallonië te behouden. "belgique is een staat die nooit goed kan werken." Citaat:
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 21 augustus 2007 om 09:28. |
||||
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Geen kans dat de Franstalige Brusselaars écht dat die rechten niet tijdelijk zullen zijn geloven, of je zullen veel meer overtuigend argumenten moeten gebruiken (een economisch beleg, bvb, volgens het idee van Dewinter). Laat me duidelijk zijn : in tegenstelling tot u (et tot Maingain) ben ik tegen een hervorming van de gewestelijke grenzen. Maar als de gewesten echte onhafankelijke staten worden, zijn er geen rede om niet grenzen in een heel andere context onderhandelde herzien. In het geval van een splitsing zijn er meerderheid en minderheid niet meer, maar twee toekomstige staten die onderhandelen. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik herhaal het : beter is een grote onderhandelingsessie, met alle demokratische partijen die hun visie van de toekomst van ons land en zijn deelstaten (federaal systeem, statenbond, splitsing) laten weten en met een eindelijk algemeen akkoord dan eindloze discussies waar het over auteurrechten gepraat worden om over het eind van Belgïe niet te spreken. |
|||
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, en Guy Coeme met Vandelanotte ! Een waarom niet, als de bevolking het vraagt ?
Laatst gewijzigd door Janus : 21 augustus 2007 om 14:51. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
U hier welkom heten is het minste wat we kunnen doen. Citaat:
Evenwel: de vlaamse media zijn voor ongeveer 80% in linkse tot extreem linkse handen. Hierdoor viert de desinformatie bij de Vlamingen hoogtij. Vergelijk de voorzichtige en kneuterige ballonnetjesoplatende schrijfsels van onze pers maar eens met de recht toe recht aan proza van de waalse pers. Daarenboven komen de Vlamingen uit een verschrikkelijk belastende tijd. De tweede wereldorlog is voor de vlaamse zaak een verschrikkeljke set-back geweest waar we nu slechts met moeite van aan het genezen zijn. Door dit alles is men in Vlaanderen nog niet verder dan het verpakken van de meest elementaire en hoogst legitieme eisen in een emballage van "goed bestuur" en "voor de mensen". Vooraleer wij hier in het noorden durven gewag maken van de kleinste verzuchtingen zijn wij wegens hoger aangehaalde redenen verplicht onze eisen eerst met alle middelen te ontdoen van elk imperialistisch aura. Daar ook schuilt echter de kracht van de eisen die Leterme vandaag op de tafel gooit. Elke eis tot overheveling van bevoegdheden gaat hier gepaard met een charter van voordeel voor "elke" burger...ook de waalse. Dat de Walen van dit alles geen last hebben bewijzen hun eisen die op geen enkel gebied beter zijn "voor de mensen" doch slechts enkel een Waals nationalistisch verlangen vertolken. Citaat:
Dit is één van de redenen waarom er in Vlaanderen het separatisme steeds meer opgang maakt. Als je niet meewil voor het welzijn van de burgers en bijgevolg liever een centraal Europees deerdewereldland wil worden..dan moet je maar zelf die verantwoordelijkheid nemen en niet onze wijze van politiek inzicht komen opdringen. Citaat:
Ik weet althans (bekijk de poll van Le soir van vorig weekend) dat er zeer velen in het zuiden van het land dezelfde mening zijn toegedaan.
![]() |
#50 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat denken de Walen over Maingain weet ik niet. Waarschijnlijk zien veel Walen hem als een hoogmoedige Brusselaar. Persoonlijk (en ik ben toch Brusselaar) zou ik zeker niet graag voor de FDF stemmen (zelfs als Bernard Clerfayt en goede burgemeester van mijn gemeente van Schaarbeek is) want ik zie niet waarom één partij de belangen van de Franstaligen moet verdedigen een want ik zijn problemen met de Vlamingen niet heb. Maar ik zie niet de FDF als een ondemokratische partij : hij is intolerant (die niet ondemokratisch betekent) maar niet meer dan, bvb, de NVA, en niet anders dan elke partij die als enige bedoeling de verdediging van zijn eigen gemeentschap heeft. Ik denk niet dat hij een volwaardig politicus is : hij wel te "specifiek" (zijn gemeentschap, zijn enige politieke bedoeling, zijn stad van Brussel). Maar een laatste opmerking : we weten niet welke is het echte politieke gewicht van de FDF. Dat is het eeuwige probleem met de kartels. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal het U eens opsnorren zie: Verkiezingen 2003 – ondervertegenwoordiging van Vlaanderen. Een Vlaamse kamerzetel vraagt meer stemmen dan een Franstalige. Bij de verkiezingen van 13 juni 2003 bijvoorbeeld had een Vlaamse verkozene ongeveer 44.000 stemmen nodig, zijn Franstalige collega in diezelfde Kamer van Volksvertegenwoordigers slechts 38.000. De Vlaamse partijen haalden 88 van de 150 zitjes in de Kamer of 58,5% maar de Vlamingen hadden daarvoor wel 62,5% van het totaal aantal uitgebrachte stemmen nodig. Met 37,5% van datzelfde aantal stemmen haalden de Franstaligen 62 mandaten of 41,5% van het totaal. Bekijk eens het aantal stemmen dat de PS haalt en hoeveel zetels hun dat heeft opgebracht en vergelijk dat eens met het aantal stemmen dat bijvoorbeeld het VB heeft behaald en hoeveel zetels hen dat heeft opgebracht.
![]() |
#52 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Fieseler;2866762]
Citaat:
En ik zei niet precies dat : ik wil een eindonderhandeling niet om het eind van Belgïe te krijgen (ik ben ervan geen voorstander) maar om wat het nog mogelijk is te zien, zonder donkere strategie. Als het over de splitsing va dit land praten betekent, ok : we zullen zien. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beste Kaal, ik geloof dat men voor jou een plaatsje mag reserveren aan de onderhandelingstafel,.... |
|
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() alhoewel dit niks te maken heeft met een federale regering heb je gelijk...dus....ok...afschaffen dus...evenals de faciliteiten die vlamingen niet krijgen in Wallonië...alarmbelprocedures én dubbele meerderheden...akkoord?
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Korter en beter kan het niet gezegd worden.
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvan eentje grond én geld van de ander wil en de ander niets behalve de eigen vrijheid.
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het Vlaams programma van het VB hoef ik niet meer uit te leggen. Net gelijk ik waarschijnlijk u niet hoef uit te leggen hoe Vlaams het programma van LDD is. Over de VLD haar programma kan je kop noch staart maken. Met het draaien van hun haan op hun kerktoren kunnen ze dadelijk heel Vlaanderen van groene windenergie voorzien. Daar krijg je kop noch staart aan. Op het moment dat ik dat poste waren ze nog de Vlaamse leeuw aan het zwaaien. Vandaar dat ik zeg dat Vlaanderen uitgesproken voor meer Vlaanderen heeft gekozen. @ Janus: blijkbaar wordt het FDF dan niet als ondemocratisch beschouwd. Ze willen wel, met monde van Maingain, de eerste stappen van de nazistische Hitler gaan toepassen. Hitler zocht eens hij aan de macht was naar de zogenaamde 'Lebensraum' voor zijn superieure Duitse ras. Hetgeen wat de Franstaligen, opgesteukt door Maingain op kop, nu eisen met een uitbreiding van de Brussel, het afschaffen van de dubbele meerderheid in Brussel, het herleggen van de taalgrens,.. Deze eisen worden 1 voor 1 beschouwd als uitbreiden van de 'Lebensraum' voor zijn 'Ubermenschtige Walen'. Dat net dit heerschap hoge communautaire eisen kan stellen langs Waalse zijde tart elke Vlaamse verbeelding. Ik heb geen enkel probleem om het VB uit te sluiten. Maar langs Waalse zijde zou het FDF automatisch dan ook mee uitgesloten moeten worden. Zij zijn minstens even fascistisch als het VB. Alors, pour terminer: je croyais que Leon Degrelle était quand-même un Wallon. Rien pour se santer bon en dénégrer les flamans �* son histoire pendant la deuxieme guerre mondiale ![]()