Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2007, 19:37   #41
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Omdat ze zelf doen uitschijnen dat er meer unitaristen dan separatisten zouden zijn.
En zo laten de separatisten uitschijnen dat er meer van hen zijn dan niet separatisten (zeg maar "belgen")...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 19:38   #42
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Kan ik wel aankomen... Het is ook zeer moeilijk!
België IS, en Vlaanderen WIL ZIJN; dat is dus de reden waarom er op Vlaamse betogingen meer mensen aanwezig zijn dan op Belgische.
Wat een wartaal.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 19:41   #43
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo laten de separatisten uitschijnen dat er meer van hen zijn dan niet separatisten (zeg maar "belgen")...

Er zijn er toch weinigen die dat beweren hoor.

We kunnen wel beweren dat:
1: er meer separatisten dan unitaristen zijn.
2: het aantal separatisten steeds aangroeid
3: het in de toekomst mogelijk zal zijn een meerderheid in Vlaanderen te hebben.

Ik denk niet dat hier iemand op het forum beweert dat er momenteel meer separatisten dan niet-separatisten zijn.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 19:41   #44
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
België IS, en Vlaanderen WIL ZIJN; dat is dus de reden waarom er op Vlaamse betogingen meer mensen aanwezig zijn dan op Belgische.
Wat een wartaal.
Uiteraard moet je het in het belachelijke trekken... U've got it...thank you come again!
Oud 19 augustus 2007, 19:44   #45
largo_w

Standaard

Citaat:

Er zijn er toch weinigen die dat beweren hoor.
Plots alsof doen dat je nieuw bent op het forum gaat hier niet door hoor

We kunnen wel beweren dat:
Citaat:
1: er meer separatisten dan unitaristen zijn.
Zeker!

Citaat:
2: het aantal separatisten steeds aangroeid
Neen!

Citaat:
3: het in de toekomst mogelijk zal zijn een meerderheid in Vlaanderen te hebben.
Hahahaha... Met tien-twintig % maak je geen meerderheid...nooit!

Citaat:
Ik denk niet dat hier iemand op het forum beweert dat er momenteel meer separatisten dan niet-separatisten zijn.
ONdemocratisch als woord is een tip... Ik denk wel dat je mij snapt!
Oud 19 augustus 2007, 19:50   #46
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kunnen we volgens u niet aannemen dat het aantal separatisten aangroeit?
Last van een beetje verblinding?

Vroeger was separatisme een vies woord, federalisme was al "stout" en vergaand. Vandaag de dag wordt er meer en meer over separatisme gepraat, partijen die België willen uitkleden boeken winst, partijen met een behoudsgezinde reflex (wat Belgische structuren betreft) gaan achteruit.

Het volk (in Vlaanderen) wil staathervorming, wil meer eigen bevoegdheden. Vlaanderen en Wallonië drijven elk jaar verder uit elkaar, we hebben steeds minder en minder gemeen met elkaar,...

Separatisme is de enige toekomst voor dit land, of je dat nu leuk vindt of niet.
Oud 19 augustus 2007, 19:51   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Sterven is ook de enigste toekomst, of je dat nu leuk vindt of niet, maar ik wens het niemand toe.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 19:54.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 19:57   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Kunnen we volgens u niet aannemen dat het aantal separatisten aangroeit?
Last van een beetje verblinding?

Vroeger was separatisme een vies woord, federalisme was al "stout" en vergaand. Vandaag de dag wordt er meer en meer over separatisme gepraat, partijen die België willen uitkleden boeken winst, partijen met een behoudsgezinde reflex (wat Belgische structuren betreft) gaan achteruit.

Het volk (in Vlaanderen) wil staathervorming, wil meer eigen bevoegdheden. Vlaanderen en Wallonië drijven elk jaar verder uit elkaar, we hebben steeds minder en minder gemeen met elkaar,...

Separatisme is de enige toekomst voor dit land, of je dat nu leuk vindt of niet.
Neen de gemiddelde belg staat helemaal niet stil bij de kwestie. het is hen te doen om het nu en het wat...
Vlaanderen en Wallonië vormen samen nog steeds een land dat is zo voor de gemiddelde belg en voor de rest van de wereld. Het groepje separatisten maakt meer lawaai dan vroeger (ze hebben een beetje de wind in de zeilen zeg maar; het klimaat is goed) maar daarom groeit het groepje vlaams nationalisten nog niet. In Wallonië is er waarschijnlijk een even groot % separatisten.
Partijen met bepaalde standpunten gaan erop vooruit maar niet omwille van het separatistisch karakter (doel ik op vb en nva) maar omwille van de bestaande nood aan verandering(en vice versa). Verandering die veel wind maakt maar uiteindelijk niet veel zal zijn...

Separatisme is een briesje dat voorbij zal waaien onder de economische- of wereldlijke politiek van ons land.

post scriptum: Geef de moed niet op in ons land het is nog niet nodig .
Oud 19 augustus 2007, 19:58   #49
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Sterven is ook de enigste toekomst, of je dat nu leuk vindt of niet, maar ik wens het niemand toe.
Voila, dat is nu wat ik bedoel!

Net als sterven hoef je een onafhankelijk Vlaanderen niet "leuk" te vinden. Je moet ook niet "wensen" dat we er naar toe gaan.

Toch is het een zekerheid. Het is nu eenmaal een weg waarop we afstevenen. Een weg die we niet meer kunnen terugkeren.

Sterven en Vlaamse onafhankelijkheid: echt een mooie vergelijking. Het is zeker dat ze er komen, we weten dát ze er komen, maar we weten niet wanneer precies.
Oud 19 augustus 2007, 20:00   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, dat is nu wat ik bedoel!

Net als sterven hoef je een onafhankelijk Vlaanderen niet "leuk" te vinden. Je moet ook niet "wensen" dat we er naar toe gaan.

Toch is het een zekerheid. Het is nu eenmaal een weg waarop we afstevenen. Een weg die we niet meer kunnen terugkeren.

Sterven en Vlaamse onafhankelijkheid: echt een mooie vergelijking. Het is zeker dat ze er komen, we weten dát ze er komen, maar we weten niet wanneer precies.
Ik trek mijn woorden terug.
Oud 19 augustus 2007, 20:01   #51
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen de gemiddelde belg staat helemaal niet stil bij de kwestie. het is hen te doen om het nu en het wat...
Vlaanderen en Wallonië vormen samen nog steeds een land dat is zo voor de gemiddelde belg en voor de rest van de wereld. Het groepje separatisten maakt meer lawaai dan vroeger (ze hebben een beetje de wind in de zeilen zeg maar; het klimaat is goed) maar daarom groeit het groepje vlaams nationalisten nog niet. In Wallonië is er waarschijnlijk een even groot % separatisten.
Partijen met bepaalde standpunten gaan erop vooruit maar niet omwille van het separatistisch karakter (doel ik op vb en nva) maar omwille van de bestaande nood aan verandering(en vice versa). Verandering die veel wind maakt maar uiteindelijk niet veel zal zijn...

Separatisme is een briesje dat voorbij zal waaien onder de economische- of wereldlijke politiek van ons land.

post scriptum: Geef de moed niet op in ons land het is nog niet nodig .
Wat de gemiddelde "belg" wil, maakt niet uit. Als de gemiddelde Vlaming separatisme wil, dan komt er separatisme.

Je onderschat de getergdheid van de Vlamingen. Er is niet veel meer dat ons bindt met Wallonië, en dat maakt dat scheiden veel gemakkelijker wordt om te aanvaarden in de hoofden van de mensen.

Misschien heb je gelijk dat het aantal Vlaams-Nationalisten niet is aangegroeid, maar het aantal separatisten is dat wel.
Je moet vandaag de dag geen Vlaams-Nationalist te zijn om separatist te zijn.

Separatisme is niet meer alleen iets van de Vlaams-Nationalisten: het is een weg voor elke Vlaming die inziet dat het niet meer mogelijk is goed te besturen in een belgische context.
Oud 19 augustus 2007, 20:04   #52
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat de gemiddelde "belg" wil, maakt niet uit. Als de gemiddelde Vlaming separatisme wil, dan komt er separatisme.

Je onderschat de getergdheid van de Vlamingen. Er is niet veel meer dat ons bindt met Wallonië, en dat maakt dat scheiden veel gemakkelijker wordt om te aanvaarden in de hoofden van de mensen.

Misschien heb je gelijk dat het aantal Vlaams-Nationalisten niet is aangegroeid, maar het aantal separatisten is dat wel.
Je moet vandaag de dag geen Vlaams-Nationalist te zijn om separatist te zijn.

Separatisme is niet meer alleen iets van de Vlaams-Nationalisten: het is een weg voor elke Vlaming die inziet dat het niet meer mogelijk is goed te besturen in een belgische context.
We gaan het niet eensgezind raken maar ik blijf denken dat je ongelijk hebt... Laat het ons daarbij houden

Tof met jou op een beschaafde manier te hebben kunnen discuteren over de kwestie -dit was lang geleden.

ps: voor mij is een vlaming een belg maar dat had je wel al door...
Oud 19 augustus 2007, 20:04   #53
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Carl Devos gaat volgens mij voorbij aan de mogelijkheid dat veel VLD-kiezers op 11 juni al virtueel zijn overgelopen naar LDD, toen ze zagen dat die partij wel degelijk de kiesdrempel haalde. Ik denk inderdaad dat een deel van de potentiële LDD-kiezers 10 juni op de VLD heeft gestemd uit angst dat zijn stem verloren zou gaan. Nu die angst ongegrond is gebleken, is men wellicht alsnog overgestapt.
dat denk ik dus ook. de VLD heeft aan LDD een serieuze concurrent.

ik denk dat de VLD wel weet waarom die kiezers zijn overgestapt, nl. uit woede voor het verraad aan vlaanderen van de liberalen en volgens mij ook vr de linkse koers die de partij gaan varen is.

de VLD begint nu ineens weer Vlaamse taal te spreken, en waarom ? ze hoopt zo kiezers terug te winnen die overgelopen zijn naar LDD.
hopelijk hebben de overlopers genoeg verstand om te blijven bij LDD en lopen er nog velen over van VLD nr LDD.

moge de VLD vermorzeld worden door LDD bij de volgende verkiezing ( en al degene die erna komen )

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 20:07   #54
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ze hoopt zo kiezers terug te winnen die overgelopen zijn naar LDD.
Was dit het geval dan hadden ze die taal in hun verkiezingscampagne opgenomen...
Oud 19 augustus 2007, 20:07   #55
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We gaan het niet eensgezind raken maar ik blijf denken dat je ongelijk hebt... Laat het ons daarbij houden
Ok.
Citaat:
Tof met jou op een beschaafde manier te hebben kunnen discuteren over de kwestie -dit was lang geleden.
gg
Citaat:
ps: voor mij is een vlaming een belg maar dat had je wel al door...
Inderdaad. Officieel is een Vlaming ook een Belg.
Je kan stellen dat een Vlaming een Belg is, maar niet dat een Belg een Vlaming is. Vandaar mijn opmerking dat enkel in Vlaanderen een meerderheid voldoende was, en dat deze niet in België nodig is.
Oud 19 augustus 2007, 20:09   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Seperatisme of "Vlaanderen" is vandaag de dag het enigste perspectief dat mensen wordt voorgehouden op verbetering die ze via de media, politiek horen. Het is normaal dat een toenemend aantal mensen dit perspectief overnemen bij een gebrek aan een concreet ander alternatief (en als reactie o de al even stompzinnige houding van de Franstalige partijen). Het aantal ideologisch geïnspireerde vlaams-nationalisten is wellicht niet meer dan een handvol procenten. De overgrote meerderheid doet het omdat ze denken dat ze economisch, sociaal etc voordeel uit denken te halen. Vlaanderen heeft ondertussen al lang God van de troon gestoten bij de CD&V. Eigenlijk is Vlaanderen een soort van messias geworden bij alle Vlaamse partijen exclusief Groen!. Vlaanderen als Beloofde Land en Leterme als Mozes.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 augustus 2007 om 20:10.
Oud 19 augustus 2007, 20:10   #57
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dit het geval dan hadden ze die taal in hun verkiezingscampagne opgenomen...
Toen kenden ze het overweldigende succes van Dedecker nog niet hè.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 20:14   #58
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Toen kenden ze het overweldigende succes van Dedecker nog niet hè.
That's one way to see it...maar ik geloofr niet in....
Oud 19 augustus 2007, 20:23   #59
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het aantal ideologisch geïnspireerde vlaams-nationalisten is wellicht niet meer dan een handvol procenten. De overgrote meerderheid doet het omdat ze denken dat ze economisch, sociaal etc voordeel uit denken te halen.
Nuttige idioten, maar ze zijn en blijven dus wel nuttig.
Citaat:
Vlaanderen heeft ondertussen al lang God van de troon gestoten bij de CD&V. Eigenlijk is Vlaanderen een soort van messias geworden bij alle Vlaamse partijen exclusief Groen!.
Iets wat ik enkel kan toejuichen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 20:27   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mijn vriendin is 16. Definieer oud?
Net legaal dus.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be