![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Beste straatrue , ik heb een vraag voor U ...
Als ik een waals gehucht neem in de buurt van de taalgrens, bijvoorbeeld Borgworm , met 14.198 Inwoners, liggende in Wallonië , wat zou jij ervan vinden als er vanuit Vlaanderen 7400 mensen in dit gehucht kwamen wonen, druk uitoefenend op de grondprijzen, waardoor 7400 oorspronkelijke bewoners zouden gedwongen worden naar elders te verhuizen , al deze vlamingen het zouden vertikken om frans te leren en daarna (met een democratische meerderheid) , pakweg 10 jaar later zouden eisen dat Borgworm bij Vlaanderen gevoegd zou worden ? Zou U dit aanvaardbaar vinden ? Als u dit wel aanvaardbaar zou vinden , waarom dan wel ? Als u dit niet aanvaardbaar zou vinden , waarom moet volgens de franstaligen een gemeente als laten we zeggen Sint Genesius Rode dan WEL zo'n behandeling krijgen ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat aanvaardbaar.
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Kom nu Kim, geef toe dat uw politieke tegenstanders humor hebben.
![]() Laatst gewijzigd door groene flamingant : 26 augustus 2007 om 16:07. |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() @adrian
Citaat:
mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik al 70 keer zitten beargumenteren, denk ik.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat een beeldspraak van Dekroo: een kaktus in een broekzak: wie heeft er nu ooit een kaktus in zijn broekzak gestoken. Trouwens, voor hetzelfde geld kan je zeggen dat het het kartel is dat een kaktus is in de broekzak van belgisisten als dekroo en kompanie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() natuurlijk is dat onaanvaardbaar.
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem eens één zinnig argument waarom je ouders juist die naam voor jou gekozen hebben.
vwoil�* !! hoe meer de overheid waar ik onder ressorteer, overeenkomt met mijn politiko-sociale overtuiging, hoe beter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt ge astemblief heeeel erg oppassen met zo'n voorbeelden. Seffens gaat bij iemand in Knokke een lichtje branden.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Intussen geeft Beatrice Delvaux in Le Soir blijk van groot gevoel voor humor of weinig kennis van zaken :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() Oh jawel, da's net het Waalse probleem: totaal verkrampt en geen enkele aanzet tot enige beweiging. Totaal immobilisme. Compleet verlamd.
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden onze joernalisten haar daarover eens interpelleren (liefst in de rubriek "buitenland", als ge 't aan mij vraagt)
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
CD&V zal al blij zijn als België gewoon eens een deftige federatie wordt: duidelijke bevoegdheden voor de federatie en de rest voor de deelstaten. Eigenlijk simpelweg zoals onze grondwet het voorschrijft (art 35). |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
grapjas... |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal gewoon doen zoals Dehaene: dat probleem zal ik pas oplossen als het zich stelt. En... helaas dat probleem zal zich niet voordoen: overal ter wereld beuken grotere talen in op de kleinere (hoe jammer ook). In het verleden heeft Vlaanderen de fout gemaakt faciliteiten in te voeren; het Frans had tot voor kort een heel groot prestige,... Men moet in en rond Brussel een compromis-oplossing vinden en de faciliteiten afschaffen. Dat zal een betere oplossing zijn dan BHV splitsen om de verdere verfransing een halt toe te roepen. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
It takes 2 to tango!!!! En Leterme had 0,0 stemmen in Wallonië... |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de N-VA een cactus in de broekzak is van CD&V is natuurlijk zever. N-VA heeft CD&V terug mee groot gemaakt en bij CD&V zullen ze dat maar al te goed beseffen. N-VA is bedoeld als cactus tegen de francofone opdringerigheid in Vlaanderen en wat dat betreft doet die cactus zijn werk heel goed. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |