![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Of het al dan niet een liefhebbende vader was weet ik niet, aangezien ik het kind en de vader beiden niet persoonlijk ken. Of hij correct met het kind om is gegaan laat ik daarom liever over aan de rechtbank, kinderbescherming, jeugdzorg of wie daar momenteel verantwoordelijk voor is. Ik denk dat dergelijke instanties met een diepgaand onderzoek tot een betere conclusie kunnen komen dan ik of andere buitenstaanders op dit forum.
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Sommige mannen of vaders zen zo arm dat ze niks hebbe maar om het dan nog is te lezen
![]() Wat zal ik blij zijn dat men oude dag en laatste dag er is ...echt wel . Bedankt voor je mooie reactie evil zo denk ik en dacht ik er ook over ...wij zen mor toeschouwers . |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Wat mij nog steeds erg verbaast, is dat vrouwen steeds meer rechten krijgen als het gaat om werk en inkomen, terwijl mannen vrijwel geen rechten hebben als het gaat om de voogdij. Is dat emancipatie?
Ouders zouden het belang van hun kind(eren) eens voorop moeten stellen, en hun eigen frustraties aan de kant moeten zetten wanneer het op een scheiding aankomt. En het is in het belang van het kind om met beide ouders genoeg contact te hebben, en niet alleen met de moeder. (Tenzij er natuurlijk sprake is van misbruik of mishandeling door een van beide ouders, maar dat spreekt voor zich)
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Wel Evil mensen gelijk u geven me tranen van genoegen.
Vecht maar want t'is nodig ...genoeg mannen speelden hun leven hierdoor kwijt . Het mijn is al in men kop en hart beïndigdt MAAR ...wil ni zeggen dat ik mijn hoofd laat hangen ![]() Kinderen hun rechten worden inderdaad ook dagenlijks geschonden en zo maakt men dan ook veel bindings angsten en zelfmoorden in de maatschapij en andere gekken gelijk mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evil, emancipatie is iets dat slechts in één richting werkt.
Volgens de meeste mensen kunnen vaders immers niet voor kinderen zorgen en zijn ze enkel goed om geld op te brengen. Dat steeds meer vrouwen in onze matschappij zelfs niet eens meer een kop koffie kunnen zetten of een aardappel koken word gewoon genegeerd. En de rechtbanken zouden eigenlijk eerst eens moeten beginnen met ouders minder makkelijk te laten scheiden en indien ze dan toch willen scheiden, hen beiden eerst een test laten ondergaan om te weten wie van hen beide eigenlijk de persoon is die de kinderen heeft opgevoed en verzorgd. En pas daarna bepalen waar de kinderen heen moeten en wie hoeveel moet betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit zou geen eenrichtingsverkeer moeten zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Schepen
|
![]() Raadkamer Ieper verlengt aanhouding van ontvoerder
Bron: WTV & FOCUS TV De raadkamer in Ieper heeft dinsdag de aanhouding verlengd van Marino V. (36) uit Poelkapelle. De man ontvoerde op 1 september zijn ex-echtgenote en zijn vier kinderen. Twee dagen later trof de Franse politie hen aan in de buurt van Marseille. Donderdag werd hij uitgeleverd. In het kader van het voorlopig bezoekrecht ging Marino V. op 1 september met de vier kinderen terug naar de woning van zijn ex-echtgenote, van wie hij aan het scheiden is, en haar ouders. Alles leek rustig, tot de man plotseling met geweld de vrouw in zijn bestelwagen duwde. Haar vader kreeg enkele klappen en raakte bewusteloos. De politie stelde een Europees aanhoudingsmandaat op. Uiteindelijk werden ze aangetroffen in de buurt van Marseille. Bron: Belga Het is dus geen alleenstaand geval, maar hoe komt het dat ik niet te lezen krijg dat moeders aangehouden blijven? RR aangepast: ** wel opvallend is dat het hier niet alleen de kinderen betreft maar inclusief de moeder Laatst gewijzigd door roderidder : 19 september 2007 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets heel anders dan het soort familiedrama waar het hier over gaat. |
|
![]() |
![]() |