![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toch niet omdat ze jood zijn? Ben eigenlijk eens benieuwd hoe de voorstanders van den belgiek die joden als "volk" gaan omschrijven. Vlamingen zouden van hun agressieve manier van landsverovering nog iets kunnen leren. Laat de bulldozers en tanks maar aanrukken.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik maak me nooit veel illusies. Maar ge kunt maar beter één bondgenoot meer hebben dan één minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een heel betrouwbare bron verzekerde mij vh tegendeel.
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Het kan hoor, ik kan me best vergissen op dat punt. Helaas ken ik jouw heel betrouwbare bron niet natuurlijk, tenzij het Abicht zelf zou zijn, natuurlijk.
![]() Enfin, iemand moet maar eens op zoek gaan naar wat teksten van Louis Davids en zijn Vlaams-Israëlitisch weekblad. Ik denk dat niet dat jou erg zouden aanstaan, Pietje. Davids wordt regelmatig in het Palieterke geciteerd, om maar wat te zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Joden in Vlaanderen zijn en blijven vreemdelingen, zij kunnen nooit als Vlaming beschouwd worden. Mijn mening is hierover zeer duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() we hebben hun advies écht niet nodig. Dat ze zich eerst eens bezig houden met hun eigen land, waar ze de Palestijnse staatsvorming ook hinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke nationaliteit dicht je hen dan toe, niet dat jouw "zeer duidelijke mening" enig belang zou hebben ??
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder Belgisch burger heeft het recht om zich uit te spreken over wat er gebeurt in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een joodse flamingant... Damn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je lijkt mij zeer overtuigd, dus zal je ook wel een controleerbare bron hebben ??
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik wel grappig vind, is dat nogal wat mensen schijnen te denken dat de Belgische Joden zo sterk zionistisch of pro-Israël zouden zijn.
De in Antwerpen wonende Joden (en vooral de orthodoxen) zijn het alleszins in grote meerderheid niet. Dat is de reden waarom ze in Antwerpen blijven, trouwens. Ook in Brussel is een sterke groep Joden (meestal niet-religieuze, progressieve) actief bezig met een pro-Palestijnse campagne. En waarom zouden zij hun mening niet vrij mogen uiten, trouwens? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet dat ik je een hartinfarct toewens, maar als we ver genoeg "teruggaan" zijn Joodse roots zelfs bij jou mogelijk te vinden.
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat hij zelf jood is, dat verbaast me. Ik dacht eerder dat hij een filosemiet was. Ik herinner me vaagweg trouwens dat ik hem zelf eens horen zeggen heb dat-ie het niet was, ook al denken mensen dat soms. Maar 100% zeker ben ik daar niet meer van. Het was zo'n en passant opmerking, en het is zo lang geleden dat ik niet meer op m'n geheugen durf te vertrouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Het kan goed zijn dat Abicht van seculiere Joodse afkomst is, dus wel etnisch Joods maar religieus bijv. katholiek. De huidige Nederlandse minister van Justitie, Ernst Hirsch Ballin, is ook een katholiek van Joodse afkomst. Zijn vader vluchtte naar Nederland voor de nazi's, hoewel hij al niet meer religieus was. De kleine Ernst werd dan ook onkerkelijk opgevoed (in het katholieke Noord-Brabant), maar bekeerde zich in zijn studententijd tot het katholicisme. Zeer veel Amsterdamse Joden zijn trouwens onkerkelijk: er zijn naar schatting ongeveer 43.000 Joden in NL, maar slechts 25% daarvan hangt nog de joodse godsdienst aan. Het valt dan ook op bij volkstellingen dat het aantal Israëlieten (aanhangers van de joodse godsdienst) al in de decennia voor WOII afnam. In Amsterdam was toen de ontkerkelijking al volop aan de gang, bij christenen en dus logischerwijs ook bij Joden. |
|
![]() |
![]() |