![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Zeer geslaagde toevoeging in je lijstje van achterlijke uitspraken.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 4 september 2007 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Rene,
neen, er is geen woord van gelogen. Op de "slaapkamer van de heilige engelen" (sic) werden voor het slapengaan 5 weesgegroetjes en 1 onze-vader opgedreund. Terwijl de kinderen op hun blote knieen zitten en broeder vianée daar al prevelend tussenliep in zijn zwart gewaad. In de refter was het broeder Felix of Broeder Jozef die de gebeden voorbad. Dat opmerkinkje van jezus maria jozef (hier hoort nog een vierde heilige bij, ik dacht St Vincentius) toont toch echt aan hoe het erin werd gedramd. Verder was er elke middag een niet verplichte gebedstonde in de kapel waar wij naartoe werden gelokt met fluorescerende rozenkransen (als klein kind echt wel een hebbedingetje in een donkere slaapzaal) Elke woensdag was de mis wel verplicht. Ik heb nooit begrepen hoe ze ons konden wijsmaken dat de 2de studie elke avond echt wel nodig was, maar op woensdagavond was dat ineens niet meer belangrijk. Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Pieke ![]() de vraag blijft: hoe effectief is de werkwijze? Kan je dan nog spreken van indoctrinatie?[/quote] Jazeker, lees er het forum maar op na. Bij bijna iedereen leeft er een soort latent akkoord. De meesten zijn het er over eens dat je respect moet hebben voor religie. Terwijl het geloof op een ronduit belachelijke manier achterlijk is. Terwijl het overduidelijk is dat de paus of daneels zelf NIET in god geloven. (heb je ze bezig gezien te lobbyen om paus te worden? Heb je de paus zijn zege gebaar zien maken na de verkiezingen? Geloven die echt dat god zelf de opvolger aanduidt?) Hiervoor is maar één verklaring, die indoctrinatie werkt wél én bij nagenoeg iedereen die er aan werd blootgesteld. We worden wel niet allemaal pastoor of non, maar we zijn wel in zoverre gebrainwashed dat we het blijven subsidieren, terwijl kritiek niet aanvaard wordt.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 september 2007 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit de "binnenkant" van een katholieke school gezien, en daar ben ik mijn ouders eeuwig dankbaar voor.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent zo één van die mensen die de Flat Earth Society zouden verbieden.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Allebei zijn ze extreem grappig, maar ik weet niet als ze serieus gemeend zijn of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn ouders hebben besloten mij naar een Katholieke school te sturen in plaats van naar het Atheneum (staatsschool), en daar ben ik hen eeuwig dankbaar voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Religieuze symbolen verbieden is zéér dom...
In de Vroege Kerk werden de eerste christenen vervolgd. Ze kwamen samen in catacomben. Men maakte geheime 'symbolen', die enkel de christenen herkenden, zoals het ICHTUS-symbool. Onderschat dus de creativiteit van gelovigen niet. Als je kruisjes verbied, dan zal de geloofsovertuiging wel op een andere manier tot uiting komen: het christendom kent een rijke scala aan symboliek, en is bovendien niet exhaustief. Dan zou men verre alles moeten verbieden: en hoever ga je daarin? Geen kruisje meer rond je nek? Dan moet je alle hangertjes verbieden... Horoscooptekentjes rond je nek? Ga je dat ook verbieden?...
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 4 september 2007 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom voeren je de discussie tegen argumenten die ik niet aanhaal?
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 september 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het stroman argument is de favoriete methode van de godlovers hier, anders hebben ze geen (imaginaire) poot om op te staan.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 4 september 2007 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niks verbieden, gewoon ridiculiseren voor zover ze dat niet al zelf doen.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, mijn fanatisme komt niet voort uit traumatisering, eerder uit inzicht en verontwaardiging. Maar dat ik daar fanatiek in ben is zonder meer waar.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 september 2007 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus; vertel het eens? Welke bron heb je?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een bron? Ik heb daar geen cijfers over. Ik heb geen tijd om door de slaagpercentages van een statistisch aanvaardbaar aantal van de Vlaamse scholen te gaan snuffelen. Ik kan u wel verzekeren dat indien er zo'n onderzoek gehouden zou worden, het Katholiek onderwijs er het beste uit zal komen. Iedereen die een beetje contact heeft met de realiteit, weet dat. U kan nu natuurlijk mooi zeggen 'u hebt geen bewijs', maar ook u weet gewoon dat ik gelijk heb.
|
![]() |
![]() |