![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als we nu eens gewoon alle pensioenen afschaffen en werken tot we dood vallen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Dat er loon naar werken gegeven wordt aan topambtenaren en dit door een EXTERNE evaluatie, anders kunnen ze zich sowieso mengen. (DUS DOORLICHTING/OPVOLGING NIET BETAALD DOOR DE OVERHEID ZELF !!)
Het probleem is dat op het moment dat nieuwe CAO's moeten gemaakt worden dezelfde vastgeroeste ambtenaren een doorslagevende stem hebben, en die zullen natuurlijk nooit voor eigencontrole pleiten, zo hypocriet zijn ze wel. Wat gebeurd er nu werkelijk : jonge ingenieurs die 6/7 moeten werken, en dat niet 8 uurtjes maar 10 uur en meer /dag voor een nettoloon van ongeveer 2100euro. Dus als er besparingen gebeuren is dit ALTIJD door de afbouw van diensten en middelen (waarvan er nu al enorm veel op hun tandvlees zitten dus het fabeltje van overbevolking is enkel nog op een paar diensten waar zoveel vastgeroeste A niveau's zitten dat ze niet eens meer weten wat er op de vloer gebeurd). De afbouw van deze diensten brengt de dienstverlening in gevaar, en niet alleen omdat er geen mensen zijn om een opdracht op tijd uit te voeren, maar omdat er de laatste decenia zoveel verschuivingen en veranderingen gebeurd zijn dat er fouten gemaakt worden vermits niemand nog controleerd op het werk dat daadwerkelijk moet uitgeveord worden (zie weer geen voeling met de werkvloer). Wat moet er dan wel gebeuren: 1. Er moet eerst en vooral eens gekeken worden en gecontroleerd worden naar de tijdsbesteding van alle hogere ambtenaren. (en dit door externen) 2. Er moet gekeken worden naar alle extra legale voordelen die de laatste 10 jaartjes op hun bankrekeningen zijn gestort (afwijkingen moeten ze zelf maar kunnen verklaren of moeten terug ingetrokken worden) 3. Ambtenaren boven de 55 jaar zouden geen leiding gevende functie meer mogen hebben (veel te veel gesjoemel .. want ze zijn "untouchable") maar een adviserende functie. 4. Er moet een commisie komen waar klachten daadwerkelijk behandeld worden (dus ook iets voor het VBO ![]() 5. De boomstructuur moet een KERSTBOOM zijn, geen omgekeerde piramide, dus als er ergens in de kaders mag gesnoeid worden is het wel naar de bevindingen voortvloeiend uit de tijdsbesteding. Maar er is ook een keerzijde: Bedrijven zullen hun extra legale voordelen moeten inkrimpen, wagens, verzekeringen, reizen ... vergeet het maar en betaal het zelf ![]() Verder zou een zweeds systeem waar iedereen elkaars inkomsten kan te weten komen op een simpele website al veel doen aan een hele groep hypocriete apen die liggen wenen maar tegelijk in hun vuistje lachen.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moeten we dus al niet meer aan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
1. de tientallen miljarden belastingontduiking en fiscale fraude van de bedrijfswereld nu eindelijk eens aan te pakken; met dat geld kunt ge alle pensioenen naar boven trekken, inclusief die van de zelfstandigen. 2. niet zomaar miljarden weggeven aan de bedrijven wanneer die in moeilijkheden komen; het is schandalig dat bedrijven die gevaarlijke leningen afsluiten (VS crisis, nu ook in Europa), zomaar geld krijgen van ons, de belastingbetaler, om hun risico te dekken. Dat laatste is volledig anti-kapitalistisch. Het bedrijfsleven profiteert het meest van de hangmat; vandaag heeft de Europese Centrale Bank nog maar eens 40 miljard €uro aan de bedrijven gegeven. Wanneer ik als burger risico's neem, dan staat de overheid niet klaar om mijn miserie te vergoeden mocht ik falen. Waarom doet ze dat wel voor de bedrijven? Kortom, die ettelijke tientallen miljarden die de bedrijven nu jaarlijks toegesmeten krijgen recupereren we, en daarmee kunnen we heel wat financieren. Lijkt me fair en logisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alé.
De liberalen gaan nog nen compagnon aan C2C hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Citaat:
Die parasitering schaadt zowel het échte kapitalisme als het échte communisme. Ik ben voor duidelijkheid. Er is geen reden waarom bedrijven voortdurend uit de pot van onze belastingen zouden moeten mogen eten. Zeg dan ineens dat ge een bedrijfsprofitariaat opbouwt. Al die pseudo-kapitalistische vernis moet weg.
Laatst gewijzigd door C2C : 6 september 2007 om 19:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze ambtenaar gaat hier even van zijn teelballen maken, want daar wordt hier nogal verkeerde info de wereld ingestuurd.
Ik ben ook voor meer gelijkheid tussen arbeiders, bedienden, ambtenaren en zelfstandigen. Maar dan wel gelijkheid "van in het begin". Dus zullen de zelfstandigen op gelijke basis moeten bijdragen, wat de vakbonden bedongen hebben dat opzij gezet wordt voor de werknemers en ambtenaren. Dus zullen de weddes van de ambtenaren marktkonform moeten zijn. En daar wringt het schoentje, en he wringt nogal erg. Dat een ambtenaar eigenlijk geen pensioen heeft, maar wel een uitgesteld loon, ter kompensatie van zijn niet-marktkonforme beloning, is niet zomaar een fabeltje. Voor mij mag je het veranderen, maar dan ook mijn verloning veranderen met terugwerkende kracht, zover je mijn pensioen ook wil veranderen .... Wil je de zelfstandigen een gelijkaardig pensioen geven, dan laten zij hun zaak maar over aan de staat. Nu verkopen zij hun zaak als ze op pensioen gaan, dat levert voor de meeste zelfstandigen enkele honderduizenden € op. (tenzij voor een eenvoudig kwaffeurke ... enz. , maar geloof me, als de zelfstandige iets of wat sukses had met zijn zaak, dan spreken we over ferme bedragen). En als laatste detail, die erg hoge pensioenen van ambtenaren: er is een absolute top: geen ambtenaar kan meer hebben dan 5.363,39 € bruto per maand, ik peins dat dat uitkomt op 2902,86 €. (voor alle geïnteresseerden: speel maar eens op www.kenuwpensioen.be , maar er maar eens wat simulaties). Diegene die hierboven dus madammeke Kiekendaal wat meer toedichtte, die kan ferm uit zijn duim zuigen. (en ik meen toch niet dat zij emeritaat heeft, dat is toch al lang geleden afgeschaft). Ge moet nu ook niet beginnen denken dat iedere universitaire ambtenaar dat hoogste pensioen heeft hé, bijlange nog niet hoor !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() grootste blunderuitspraak van deze eeuw !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel gaat gij hier een beetje uitleg geven, ofwel gaat gij hier zeggen waarom in hemelsnaam gij dan geen ambtenaar wordt, (gij weigert een verdubbeling van uw loon ...????????????) ofwel bestempel ik u voor eeuwig en altijd als een aarstleugenachtige overdrijvende megalomaan. Of zijt gij een psichopaat die vb. magazijnier is of A3-elektrisjien, maar denkt dat ie kapabel genoeg is om in 't leger na drie dagen bevorderd te worden tot generaal naast le roi de Laeken. Of opvolger worden van Schoeppe en diene sossenHaak daar die nu den nmbs lijdt (opzettelijke ei-fout). In dat geval zou mijn wedde ook wel verdubbelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verklaar?
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Domste verklaar-vraag van de eeuw !!
Moet ik hier nu gaan verklaren dat een onafhankelijk Vlaanderen zich buiten de EU zou stellen ??? Zelfs diene Walen-professor die daar zo urenlang heeft zitten zagen op Hertoginnendal, in opdracht van Milket, dat de staatshervorming niet mogelijk zou zijn wegens ongrondwettelijk .... zelfs den dienen heeft dat niet durven verklaren, en dienen durfde nochtans veel koekepraat verkopen !!!
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen kan zeker en vast doen zoals zwitserland! We maken wel een andere, beperktere unie met Nederland en nog wat kandidaten. Beter geregeld, minder invloed op de nationale regeringen, de unie géén zeggenschap in MIJN tuin!!
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoofzakske heeft wat gewerkt in den hof, en is dan de familie aan zee gaan bezoeken, dankuwel.
Ten eerste werd in deze draad gezegd dat het onafhankelijk Vlaanderen zich buiten te EU zou zetten. (ik heb dat gelezen als: Vlaanderen buiten de EU als gevolg van dat onafhankelijkheidsproses, en dat is oerdom). Ten tweede: uit de EU gaan als bewuste keuze is zo mogelijk nog oerdommer. Het is ekonomisch katastrofaal, zeker voor een klein landje. Afspraken zoals met de € (terug naar Poepehan voor een devaluatie met 8.5 prosent???), met Schengen, kabotage ... allemaal op de helling ... Alle bevoegdheden die maakten dat de verdamping langs boven van het oude land mogelijk was, terug hevelen ... amai ... Daarbij, droom maar verder dat je denkt gelijk te hebben, maar met dat idee zul je toch nooit gelijk krijgen, want buiten het Vlaams (on)Belang, verwant met de partij van Lepen die ook tegen de EU is, is er niet één parlementair uit niet één partij die dat zot gedacht zou zien zitten. Misschien is er een visserale afkeer tegen de EU, omdat onze politieke leiders het zich soms gemakkelijk maken, en onpopulaire maar broodnodige maatregelen uitleggen als "Europa legt het op", in plaats van uit te leggen waarom de maatregel echt nodig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Europa is een veelvoud aan het worden van de problemen die we kennen binnen Belgie, net omdat men dezelfde fouten maakt, die gestoeld zijn op dezelfde iceeën die gewoon gekkigheid zijn : het totaal ontkennen van de realiteit, en het totaal ontkennen en zelfs misprijzen van de burger. Feit is dat de structuur is opgezet als een ideaal, en zoals alleman wel weet, idealen werken niet, omdat ze veronderstellen dat alleman idealist is. Het forum dat de EU is, is niet bevolkt met idealisten van één strekking, maar vertegenwoordigen "landen" zonder dat ze eigenlijk zichzelf afvragen of hun burgers wel willen wat ze daar allemaal ondertekenen. Een voorbeeld : europa (onze eigen ministers TEKENEN ervoor) beslist om PER LAND de kyoto normen te halen, en dat er een systeem wordt opgezet om schone lucht te "kopen". Een groteere gekkigheid kan je niet bedenken voor aan land als België en Nederland, die een enorme bevolkingsdichtheid heeft, en in verhouding weinig flatgebouwen. Wij houden van onze grond en wonen er graag dichtbij. Dit is historisch zo, en willen we meer bossen, zullen we zeer inventief tewerk moeten gaan, want Belgie, en vooral Vlaanderen, is eigenlijk één grote stad! Gaan we iedereen dan verplichten om hun huizen af te breken en in torenflats te gaan wonen? Een gekkigheid dus. Voorbeelden van afgeven van bevoegdheden waar het echt niet nodig is, en zelfs contra-productief, zijn legio, en als ik mijn best doe, schrijf ik er op zijn minst tien boeken over, maar de goesting ontbreekt me zeer. De huidige EU is een draak geworden, en is aan vervanging toe. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, moeten we eerst en vooral het BROV introduceren, en dan uit de EU stappen, om samen met andere eurosceptici, die snel zullen volgen, een echte CONfederatie te stichten, die veel minder over binnenlandse aangelegenheden zal te zeggen krijgen, maar des te meer zal kunnen waar het dingen betreft zoals defensie. Het is veel efficiënter om de defensiebudgetten samen te leggen en er een confederale materie van de maken, dan van gekke milieuwetten... En ja, er BESTAAN goede regels die uit de EU komen, maar meer slechte. Een nieuwe en betere unie dringt zich op... Samen met Nederland kan een onafhankelijk Vlaanderen hiervan de motor zijn. Wallonië is welkom. Het vereenvoudigt ook het vraagstuk van onze splitsing: De EU wég uit Brussel : we hebben de gebouwen, we maken gewoon een NIEUWE unie!
![]() |
![]() |
#59 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ELKE staat die zich afscheidt zet zich per definitie buiten de bestaande structuren. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Nu laten we ze verdampen naar beneden. Naar Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
Vertel jij anders eens waarom het echt nodig is dat Europa bij decreet bepaalt hoe krom bananen moeten zijn? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() De bazen en de mensen van het VBO zien u nog liever doodvallen op uwe laatste werkdag dan u een welverdiende pensioen toe te wensen dat concludeer ik uit het standpunt van het VBO
|
![]() |
![]() |