Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2007, 17:24   #41
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dan heb je een te lage dunk van je eigen soort
Dit is betweterij!
Oud 9 september 2007, 17:25   #42
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb in't algemeen gesproken en gezegd dat ik je situatie niet ken en het dus niet persoonlijk bedoel. Ik begrijp niet waarom je mijn man hier moet bijsleuren, die is momenteel, op zondag dus, in onze zaak gaan werken voor voor zijn gezin, die wil iets bereiken in het leven en is niet vies om daarvoor 7/7 te werken als het moet, gemiddeld 13u/dag. Als ik jou was zou ik niet denegrerend praten over zo iemand. Kijk wat hij bereikt, kijk wat jij bereikt, need to say more?
ik praatte niet denigrerend over je man maar over jouw. dat deed ik ook niet persoonlijk bedoeld maar vanuit de archetiepische vooroordelen die je hier neerspuit over armen kan ik veel afleiden. (nl dat je geen of weinig armen kent en/of nog heel jong bent )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 17:27.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 17:26   #43

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Dit is betweterij!
ik weet het inderdaad als mens beter dan dieren dat klopt

kan ook moeilijk anders met een grotere herseninhoud
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 17:27.
Oud 9 september 2007, 17:34   #44
guerin
Minister

Standaard

Citaat:

Je hersens inhoud heb je te danken aan je soort,niet aan jezelf!Dieren hebben andere technieken ontwikkeld om te leven die niet minderwaardig zijn maar gewoon anders zijn doch is de evolutie niet ten eindig en evolueren alle schepsels voort.
Er waren eens dinosauren op aarde,let op dat er ooit sprake zal zijn dat er ooit mensen op aarde waren van het soort dat in tenten leeft...

Laatst gewijzigd door guerin : 9 september 2007 om 17:34.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 17:44   #45

Standaard

Citaat:
Je hersens inhoud heb je te danken aan je soort,niet aan jezelf!
ik heb het tegendeel niet beweerd. Maar waar ik als mens mijn hersenen aan te danken heb zegt verder niets over mijn waarde als mens.
Citaat:
Dieren hebben andere technieken ontwikkeld om te leven die niet minderwaardig zijn maar gewoon anders zijn doch is de evolutie niet ten eindig en evolueren alle schepsels voort.
dieren hun technieken om te overleven zijn niet minderwaardig op zich maar de mens is superieur bvb omdat de mens op alle mogelijke manieren, bij alle klimaten, in alle omstandigheden kan overleven. Er is geen enkele soort die ons die veelzijdigheid nadoet.
Citaat:
Er waren eens dinosauren op aarde,let op dat er ooit sprake zal zijn dat er ooit mensen op aarde waren van het soort dat in tenten leeft...
er is niks verkeerd aan om blij en trots te zijn dat je een mens bent en dat je dus zoveel meer mogelijkheden hebt dan dieren. En als we als mensheid niet snel uit de hedendaagse identiteitscrisis ( waar dit soort van topics weer een duidelijke manifestatie van is ) geraken dan zal onze soort idd snel verleden tijd zijn vrees ik

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 17:45.
Oud 9 september 2007, 17:46   #46
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

En nu gaan de armoebestijders redetwisten over de inhoud van een hersenpan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 17:54   #47
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
ik heb het tegendeel niet beweerd. Maar waar ik als mens mijn hersenen aan te danken heb zegt verder niets over mijn waarde als mens.
Wel als je dit gebruikt om te beweren dat je meer bent dan een dier want je spreekt voor je eigen niet voor je soort.

Citaat:
dieren hun technieken om te overleven zijn niet minderwaardig op zich maar de mens is superieur bvb omdat de mens op alle mogelijke manieren, bij alle klimaten, in alle omstandigheden kan overleven. Er is geen enkele soort die ons die veelzijdigheid nadoet
Idd,er zijn mensen in alle kleuren,alle lengten en dat volgens de plaats waar ze vandaan komen,bij dieren is dat ook zo.

Citaat:
. er is niks verkeerd aan om blij en trots te zijn dat je een mens bent en dat je dus zoveel meer mogelijkheden hebt dan dieren. En als we als mensheid niet snel uit de hedendaagse identiteitscrisis ( waar dit soort van topics weer een duidelijke manifestatie van is ) geraken dan zal onze soort idd snel verleden tijd zijn vrees ik
Trots om iets te zijn waar je niks voor gedaan hebt is dikkenekkerij!Je kan trots zijn op wat je,individueel of als groep,tot een creatie brengt maar de mensheid is een creatie van de aarde,de cosmos,de evolutie.
Oud 9 september 2007, 17:56   #48

Standaard

Citaat:
Wel als je dit gebruikt om te beweren dat je meer bent dan een dier want je spreekt voor je eigen niet voor je soort.

Idd,er zijn mensen in alle kleuren,alle lengten en dat volgens de plaats waar ze vandaan komen,bij dieren is dat ook zo.

Trots om iets te zijn waar je niks voor gedaan hebt is dikkenekkerij!Je kan trots zijn op wat je,individueel of als groep,tot een creatie brengt maar de mensheid is een creatie van de aarde,de cosmos,de evolutie.
kijk man voel jij je gerust beschaamd dan hoor omdat je een mens bent
Oud 9 september 2007, 18:00   #49
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik ben geen echte Koran kenner he, maar volgens mijn man is het niet verplicht om een schaap te slachten voor het offerfeest, het is voldoende om geld te geven aan (of sturen naar) mensen die arm zijn. Hier wordt door niemand van de Syrische gemeenschap zelf geslacht maar er worden wel enkele gevulde schapen besteld bij de traiteur voor een groot feest. Noord-Afrikanen willen blijkbaar persé zelf slachten maar dat zou eerder te maken hebben met traditie dan met religie.
Strikt gezien is het dus, als er te weinig zijn en er moet ingevoerd worden, perfect mogelijk om de schapen vóór transport te slachten.
Hier ben ik het zeker mee eens. Persoonlijk vind ik dat wie niet bevoegd is om te slachten, er zijn handen moet afhouden.
Als brave moslimhuisvaders zich één keer per jaar aan een slachting willen wagen, vraag ik me toch af of dit het welzijn van het dier ten goede komt. In mijn ogen is het beter dat dit gebeurd door iemand die er de nodige ervaring of opleiding toe gehad heeft.

Mijns inziens denk ik dat het geen probleem zou zijn, dat een moslim zijn arme buren op een goede maaltijd trakteert, met halal geslacht vlees dat hij koopt van mensen die het met ervaring geslacht hebben. Dat lijkt me beter dan het zelf te doen.
Oud 9 september 2007, 18:43   #50
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom niet. Die horen hier even veel of even weinig thuis als katholieke feesten.
Bedankt om uw volksvreemdheid nog even te komen toelichten.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 20:31   #51
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
ik praatte niet denigrerend over je man maar over jouw. dat deed ik ook niet persoonlijk bedoeld maar vanuit de archetiepische vooroordelen die je hier neerspuit over armen kan ik veel afleiden. (nl dat je geen of weinig armen kent en/of nog heel jong bent )
"Laya meiske luister naar je moslimman" zei je terwijl er in de verste verte niets gezegd was dat te maken heeft met hem. Waarom moet dat moslim daarbij? Uit respect zeker?
Ik ben niet heel jong en ik ken wel veel mensen. Mensen in sociale woningen maar ze hebben de meest luxueuze artikelen, roken a volanté, hebben de laatste nieuwe GSM op de poef en spelen hele dagen belspelletjes uit verveling 'maar we komen niet rond en trekken niet genoeg dop'. Of ex-zelfstandigen die geld langs ramen en deuren buitengesmeten hebben om te tonen hoeveel ze wel verdienden, kochten wij een nieuwe BMW 5 dan moesten zij een 7 hebben, gingen wij naar Spanje dan wilden zij naar Cuba maar dan ging het een tijdje minder en ze waren failliet want sparen daar hadden ze nooit van gehoord. Gevolg: vrouw weg, huis weg, sociale woning, OCMW: en dan moet ik ocharme zeggen? Er zijn arme mensen maar vele hebben het zelf gezocht of doen niets om eruit te geraken.
Nogmaals, wie wil en kan werken is niet arm. Wij hebben alletwee geen diploma maar werken beiden en hebben niets tekort.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 20:45   #52
duncan
Banneling

Standaard

Sheep burgers maken is nen unicum hé
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 06:38   #53
guerin
Minister

Standaard

pich
Citaat:
kijk man voel jij je gerust beschaamd dan hoor omdat je een mens bent
Een slechte speler raakt nooit de bal maar de man!
Oud 10 september 2007, 09:16   #54
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ik vind eender welk mens absoluut meer en beter dan eender welk dier ja
Dat zou ik niet durven zeggen.
Ik ken een pak mensen die zich stukken verwerpelijker gedragen dan eender welk dier.

Mijn mening hierover is anders maar we komen wel min of meer tot dezelfde conclusie denk ik:
als een soort uit het dierenrijk het voor het zeggen heeft (neem nu de mens) dan is het mijns inziens logisch om ('in een "beschaafde" samenleving) te verwachten dat men er eerst voor zorgt dat zijn soortgenoten het beter hebben, en er dan pas voor zorgt dat andere soorten het goed hebben. Dat is geen regel van hoe het zou moeten zijn. Maar een manier hoe het volgens mij logisch is dat 'het gaat'. Degenen die een systeem creêren, zorgen er altijd voor dat zij zelf het meeste voordelen en de interessantste posities hebben in dat systeem. Tenzij die soort volledig uit überaltruïsten bestaat die geen onderscheid maken tussen de eigen behoeften en die van anderen, maar die types zijn schaars, als ze dan al bestaan.
Enfin, het lijkt mij inderdaad vreemd om te beginnen over minimumstandaarden voor dierenverblijven n in een maatschappij waar er geen minimumstandaarden voor 'mensenverblijven' zijn. Nu, er zijn hier wel 'minimumstandaarden voor mensenverblijven' denk ik, helaas slaagt een groot deel er blijkbaar in door de, toch wel dicht geweven mazen, van het sociale zorg- en opvangnet te glippen.

Edit: dit geldt wel enkel voor beleidsmakers. De individuele mens heeft wel de gewoonte om er voor te zorgen dat zijn hond, vogel of leguaan 'niets te kort komt' (behalve vrijheid ) terwijl de 'achterburen' zich afvragen met welk geld ze morgen eten gaan kopen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 september 2007 om 09:20.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 09:29   #55
Groentje-18

Standaard

Citaat:
laya meiske luister naar je moslimman en maak jezelf niet belachelijk en bemoei je niet als de grote mensen spreken

tegen iemand zeggen die in een tent woont dat hij moet gaan werken is hetzelfde als tegen een lamme zeggen dat hij te lui is om te lopen

kom en nu snel terug naar je keuken of ik zeg het tegen mustafa

We kennen je persoonlijke situatie niet. En je hoeft die ons ook niet uit te leggen als je dat te privé vindt. Maar in deze tijd kijkt men raar op naar armoede, omdat ons sociale zekerheidsnet zo breed is, of in ieder geval lijkt te zijn. En ook dat men dan wel op internet kan.
Als men de situatie kent kan me er misschien begrip voor opbrengen wil ik maar zeggen, als men ze niet kent dan ruikt men al gauw onraad. Als andere mensen in negatieve posities terechtkomen dan attribueert men dat al gauw aan (negatieve) eigenschappen van de persoon.
Oud 10 september 2007, 09:38   #56
Groentje-18

Standaard

Citaat:
dieren hun technieken om te overleven zijn niet minderwaardig op zich maar de mens is superieur bvb omdat de mens op alle mogelijke manieren, bij alle klimaten, in alle omstandigheden kan overleven. Er is geen enkele soort die ons die veelzijdigheid nadoet.
Met olifantenpoten een kathedraal bouwen is niet zo simpel, met mierennesten een medicijnenfabriek opzetten en de soort inenten ook niet.
Genetische evolutie, daar heb je alles aan te danken.

Dat wij een soort zijn die in de meest diverse omstandigheden kan overleven klopt ook niet. Schimmels en virussen bv. zijn daar onvoorstelbaar veel vindingrijker in dan ons.

Citaat:
er is niks verkeerd aan om blij en trots te zijn dat je een mens bent en dat je dus zoveel meer mogelijkheden hebt dan dieren. En als we als mensheid niet snel uit de hedendaagse identiteitscrisis ( waar dit soort van topics weer een duidelijke manifestatie van is ) geraken dan zal onze soort idd snel verleden tijd zijn vrees ik
Ik vind het niet om trots op te zijn dat ik tot de soort mens behoor. [Al hou ik wel van dat type gedachten, want het creëer een groter wij-gevoel over alle aardbewoners en is al wat anders dan al dat 'wij-zij-denken' (blank vs zwart, rijk vs arm, chinees vs amerikaans, Belg vs. Marokkaan, ...) waarmee onze soort geplaagd gaat en haar eigen ondergang tekent. ]
Ik vind het zelfs genant om deel te maken van de soort die de hele aarde inpalmt en op een sneltempo opsoupeert, terwijl ze de energiebronnen uitput, de grondstoffen voorraad verbazingwekkend goed weet te verkwisten tot er niets dan aval en onbruikbaar materiaal overblijft voor als het echt uitmaakt en de bomen die onze planeet moeten voorzien van zuurstof dat net een mogelijkheidsvoorwaarde schept voor leven stukmaakt.
Om nog maar te zwijgen over de massa's uitlaatgassen die we de lucht instoten die het klimaat om zeep helpen.
We behandelen de volledige planeet alsof het een spotgoedkoop warenhuis betreft met de grootste superaabiedingen aller tijden, kan je je een grotere arrogantie en zelfoverschatting voorstellen?
Oud 10 september 2007, 10:32   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
levend schapentransport van Afirka naar hier: dat is toch te vermijden

Dood is ook te vermijden, voor diverse redenen en op diverse manieren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 11:43   #58
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dan heb je een te lage dunk van je eigen soort
Jij behoort niet tot mijn soort. Ik behoor tot de soort die waardigheid vind in zichzelf zonder de waardigheid van ander leven te miskennen. Ik vind mezelf noch meerderwaardig, noch minderwaardig, noch gelijk aan een dier. Ik ben namelijk een dier. Onder bepaalde omstandigheden kan ik die overtreffen, onder andere omstandigheden niet. Bovendien zijn er zoveel mensen dat ze mij stilaan de keel beginnen uit te hangen.

Maar jij arme jongen hebt dus een veel te hoge dunk van jezelf. Misschien moeten ze jou maar eens droppen boven het Amazone-gebied. Eens zien hoe lang je zal overleven zonder je menselijke vriendjes.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 11:45   #59
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Toch zijn er vele dingen die je zelfs niet opmerkt met je gebrek aan instinct, in tegenstelling tot de meeste dieren.
Oud 10 september 2007, 11:47   #60
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
maar de mens is superieur bvb omdat de mens op alle mogelijke manieren, bij alle klimaten, in alle omstandigheden kan overleven. Er is geen enkele soort die ons die veelzijdigheid nadoet.
De kakkerlak komt toch dicht in de buurt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be