![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Dit is betweterij!
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() ik weet het inderdaad als mens beter dan dieren dat klopt
kan ook moeilijk anders met een grotere herseninhoud
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er waren eens dinosauren op aarde,let op dat er ooit sprake zal zijn dat er ooit mensen op aarde waren ![]()
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 9 september 2007 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 17:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() En nu gaan de armoebestijders redetwisten over de inhoud van een hersenpan...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Als brave moslimhuisvaders zich één keer per jaar aan een slachting willen wagen, vraag ik me toch af of dit het welzijn van het dier ten goede komt. In mijn ogen is het beter dat dit gebeurd door iemand die er de nodige ervaring of opleiding toe gehad heeft. Mijns inziens denk ik dat het geen probleem zou zijn, dat een moslim zijn arme buren op een goede maaltijd trakteert, met halal geslacht vlees dat hij koopt van mensen die het met ervaring geslacht hebben. Dat lijkt me beter dan het zelf te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet heel jong en ik ken wel veel mensen. Mensen in sociale woningen maar ze hebben de meest luxueuze artikelen, roken a volanté, hebben de laatste nieuwe GSM op de poef en spelen hele dagen belspelletjes uit verveling 'maar we komen niet rond en trekken niet genoeg dop'. Of ex-zelfstandigen die geld langs ramen en deuren buitengesmeten hebben om te tonen hoeveel ze wel verdienden, kochten wij een nieuwe BMW 5 dan moesten zij een 7 hebben, gingen wij naar Spanje dan wilden zij naar Cuba maar dan ging het een tijdje minder en ze waren failliet want sparen daar hadden ze nooit van gehoord. Gevolg: vrouw weg, huis weg, sociale woning, OCMW: en dan moet ik ocharme zeggen? Er zijn arme mensen maar vele hebben het zelf gezocht of doen niets om eruit te geraken. Nogmaals, wie wil en kan werken is niet arm. Wij hebben alletwee geen diploma maar werken beiden en hebben niets tekort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Sheep burgers maken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() pichEen slechte speler raakt nooit de bal maar de man!
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken een pak mensen die zich stukken verwerpelijker gedragen dan eender welk dier. ![]() Mijn mening hierover is anders maar we komen wel min of meer tot dezelfde conclusie denk ik: als een soort uit het dierenrijk het voor het zeggen heeft (neem nu de mens) dan is het mijns inziens logisch om ('in een "beschaafde" samenleving) te verwachten dat men er eerst voor zorgt dat zijn soortgenoten het beter hebben, en er dan pas voor zorgt dat andere soorten het goed hebben. Dat is geen regel van hoe het zou moeten zijn. Maar een manier hoe het volgens mij logisch is dat 'het gaat'. Degenen die een systeem creêren, zorgen er altijd voor dat zij zelf het meeste voordelen en de interessantste posities hebben in dat systeem. Tenzij die soort volledig uit überaltruïsten bestaat die geen onderscheid maken tussen de eigen behoeften en die van anderen, maar die types zijn schaars, als ze dan al bestaan. Enfin, het lijkt mij inderdaad vreemd om te beginnen over minimumstandaarden voor dierenverblijven n in een maatschappij waar er geen minimumstandaarden voor 'mensenverblijven' zijn. Nu, er zijn hier wel 'minimumstandaarden voor mensenverblijven' denk ik, helaas slaagt een groot deel er blijkbaar in door de, toch wel dicht geweven mazen, van het sociale zorg- en opvangnet te glippen. Edit: dit geldt wel enkel voor beleidsmakers. De individuele mens heeft wel de gewoonte om er voor te zorgen dat zijn hond, vogel of leguaan 'niets te kort komt' (behalve vrijheid ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 september 2007 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
We kennen je persoonlijke situatie niet. En je hoeft die ons ook niet uit te leggen als je dat te privé vindt. Maar in deze tijd kijkt men raar op naar armoede, omdat ons sociale zekerheidsnet zo breed is, of in ieder geval lijkt te zijn. En ook dat men dan wel op internet kan. ![]() Als men de situatie kent kan me er misschien begrip voor opbrengen wil ik maar zeggen, als men ze niet kent dan ruikt men al gauw onraad. Als andere mensen in negatieve posities terechtkomen dan attribueert men dat al gauw aan (negatieve) eigenschappen van de persoon.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Genetische evolutie, daar heb je alles aan te danken. Dat wij een soort zijn die in de meest diverse omstandigheden kan overleven klopt ook niet. Schimmels en virussen bv. zijn daar onvoorstelbaar veel vindingrijker in dan ons. Citaat:
Ik vind het zelfs genant om deel te maken van de soort die de hele aarde inpalmt en op een sneltempo opsoupeert, terwijl ze de energiebronnen uitput, de grondstoffen voorraad verbazingwekkend goed weet te verkwisten tot er niets dan aval en onbruikbaar materiaal overblijft voor als het echt uitmaakt en de bomen die onze planeet moeten voorzien van zuurstof dat net een mogelijkheidsvoorwaarde schept voor leven stukmaakt. Om nog maar te zwijgen over de massa's uitlaatgassen die we de lucht instoten die het klimaat om zeep helpen. We behandelen de volledige planeet alsof het een spotgoedkoop warenhuis betreft met de grootste superaabiedingen aller tijden, kan je je een grotere arrogantie en zelfoverschatting voorstellen?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dood is ook te vermijden, voor diverse redenen en op diverse manieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar jij arme jongen hebt dus een veel te hoge dunk van jezelf. Misschien moeten ze jou maar eens droppen boven het Amazone-gebied. Eens zien hoe lang je zal overleven zonder je menselijke vriendjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |