Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2007, 12:28   #41
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Is het woord 'allochtoon' relevant?
Nee, het woordje moslim is relevant.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 12:31   #42
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen problemen met culturele en etnische andersheid. Nu niet en nooit niet.
Weinigen zien daar moeilijkheden mee.
Oud 10 september 2007, 12:34   #43
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet als je de huidige samenleving in stand wilt houden, moeten er immigranten zijn.
Leg eens uit?
Oud 10 september 2007, 12:41   #44
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Arme bange blanke man....

60 jaar geleden vormde de joden de grootste bedreiging voor de democratie en Europa...
Toen kwam men ook af met allerlei "feiten en bewijzen"...

De mensen zijn nog steeds een kudde volk.
Die blind volgen in propaganda en goed klinkende slogan's die oproepen tot haat en onverdraagzaamheid. En al de fouten die gemaakt worden op minderheden afschuiven...

De geschiedenis door leert ons dat er in feite niks veranderd is en DAT is pas verontrustend..... massa-hysterie leid naar chaos en blind geweld.

Te vergelijken met de weeen voor een geboorte....
In dit geval de geboorte van blinde haat...
60 jaar geleden noemde ze dit nazisme... hoe gaat men dit over 60 jaar noemen...
Jajajajaaaaaaaaa
Alleen de blanke man is schuldig aan haat en geweld.
We weten het ondertussen wel

Over zestig jaar noemt het misschien wel opnieuw nazisme en is Hitler een held. Allemaal dankzij mensen zoals jij die problemen niet inzien vooraleer ze uit de hand lopen.
Oud 10 september 2007, 12:44   #45
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat Koenraad Elst toch niet echt een wetenschapper noemen, hé?
Enfin ja, het mag hoor. Ik vind het gewoon niet echt terug in zijn stukjes.

Ik deel zijn negativisme niet. Ik zou ook niet weten waarom. Daar heb ik ook een kei hard feit voor.
Minder dan 5% van België is moslim. Volgens een onderzoek van The Sun - wat een bron - wilt 40% van de Engelse moslims de Shari'a invoeren. Laten we dat extrapoleren naar België en je zit aan 2% van de bevolking die maximum de shari'a wilt invoeren.

Enfin; als de democratie daar al voor moet vrezen.
5 procent in België, maar ook in Europa. Dat maakt meer moslims dan Belgen in Europa. En dat allemaal op een goede dertig jaar. En allemaal geconcentreerd in enclaves, waar de wet niet langer heerst.

Dat is een zeer verontrustende evolutie. Dertig jaar, dat is niets in geschiedkundige termen.
Oud 10 september 2007, 12:47   #46
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Noem mij maar een bange blanke vrouw...
Ik word hoe langer hoe bozer en ongeruster als ik zie hoe ons land leeggemolken wordt door allochtonen, niet van horen zeggen, uit eigen ondervinding. Wij raken met moeite aan personeel (we werken enkel met allochtonen) dat ingeschreven wil werken: 'Anders gaat de huur van mijn OCMW woning omhoog, mijn kindergeld naar beneden, anders verlies ik mijn dop...' De sollicitant van gisteren was het toppunt: 'Als ik persé moet ingeschreven worden wil ik minimum 1.800eur net want dan krijg ik geen dop meer' Tja ... natuurlijk hebben die mannen zoveel nodig, hun vrouwen werken niet en 9/10 hebben ze nog familie in het thuisland te onderhouden. Maar dat ze hier hard hun knoppen moeten afdraaien om rond te komen, wat meestal nog niet eens lukt, dat vertellen ze ginder niet, het is not done om te zeggen hoe zwaar ze het hier hebben, de schone schijn moet hoog gehouden worden.

Het omgekeerde maak ik ook mee: 'Kan ik 3 maand een hogere loonfiche krijgen om iemand naar hier te laten komen.' Vergeet het! 't Is hier al vol genoeg.

Maar kan je het hen kwalijk nemen? Ze hebben geen enkele emotionele band met ons land, de meeste allochtonen uit het Midden-Oosten zijn hier niet geboren en komen enkel om geld te verdienen, hebben niet de intentie om hier te blijven (toch iets positief), willen op zo kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk verdienen zodat ze de achterblijvers kunnen onderhouden en tegen de tijd dat ze teruggaan hebben ze daar een huis en alles wat ze nodig hebben.
En onze lakse wetten maken dat perfect mogelijk.

Die uit Noord-Afrika dat is een ander verhaal. Die hebben wel de intentie om te blijven en liefst met zoveel mogelijk, dat maakt me nog ongeruster.

Hoe komt het dat iedereen, behalve onze regering, weet dat dit onhoudbaar is?
Laya, kom je tot inkeer?
Iedereen die sociaal werk verricht weet diep in zijn hart dat de zaken fout lopen.
Je moest eens zien wat ik zo allemaal aan pro-deo zaken ontvang. Om bij te huilen.
Oud 10 september 2007, 12:58   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen problemen met culturele en etnische andersheid. Nu niet en nooit niet.
gij woont dan ook niet in Hoboken, Seefhoek,Borgerhout, Molenbeek, Schaarbeek of één van de tientallen andere stadsbuurten in België waar meer moslims als autochtonen wonen...Of vergis ik mij weer?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 13:01   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Bijna 20 procent van de stad is islamitisch, maar Adriaan ziet geen problemen. Hij wacht op de tachtig procent om zeker te zijn. Hij moet de problemen aan de lijve ondervinden vooraleer zijn ogen op gaan. Maar die slag zie je meestal niet aankomen. Zo gaat dat in strijd. Je merkt er niets van tot ze voor je deur staan, bij wijze van spreken. En jij wacht tot ze voor je deur staan.
Ach, als je enkel maar met retoriek een punt kunt maken, is het maar zwakjes, hoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 13:02   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En mag je daar ook tegen verzetten wanneer hij of zij wilt? Met alle middelen die hij of zij wilt?
Natuurlijk niet. Niet als je daardoor de vrijheid van de Ander om te gaan en staan waar 'ie wilt, beperkt.

Citaat:
Want als je mag kiezen met wie je wil samenleven, dan mag je toch ook kiezen met wie je niet wil samenleven? First come, first served?
Over je eigen eigendom beslis jij wat jij wilt. Over de eigendom van anderen natuurlijk niet.

Citaat:
Mag ik misschien ook iemand doen verhuizen naar waar ik dat wil?
Natuurlijk niet. Wat voor autoritaire gedachten zijn me dat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 10 september 2007, 13:05   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het woordje moslim is relevant.
Er is géén groot moslimcomplot. Probeer dat eens te aanvaarden.

Citaat:
Leg eens uit?
Negatieve natuurlijke aangroei. Zegt je dat iets?

Citaat:
gij woont dan ook niet in Hoboken, Seefhoek,Borgerhout, Molenbeek, Schaarbeek of één van de tientallen andere stadsbuurten in België waar meer moslims als autochtonen wonen...Of vergis ik mij weer?
Ik woon idd niet in een buurt waar er meer moslims dan autochtonen wonen. Er zijn dan ook geen buurten in België war er meer moslims dan autochtonen wonen. Enfin, noch in Hoboken, noch in Borgerhout is dat het geval. Over de rest kan ik niet spreken, maar goed. Welbepaalde straten; dat kan. Maar heelder buurten?

Ik kom btw wel geregeld in Borgerhout. Aangename plek, als je de occasionale slachtofferrolimmigrant niet meetelt.
Oud 10 september 2007, 13:07   #51
forumspook
Banneling

Standaard

Wat ik tof vind, dat is 2 of 3 % vreemdelingen in m'n buurt, maar dan wel een mengelmoesje van verschillende nationaliteiten en rassen.Als ge in uw wijk, of stad, met 2 of 3 % vreemdelingen zit die allemaal uit hetzelfde land of gebied komen, dan zit ge al met een probleem.Dan begint het reeds met dat "wij" en "zij" gevoel.Als in een stadswijk waar 1000 mensen wonen, er 50 of 60 uit verschillende landen komen, dan brengen die iets mee dat je mischien als een verrijking kan zien, wat nieuwe kleurtjes, gerechten, muziek.Als dat 10 families Marokkanen,of Turken of Albanezen betreft, die allemaal in dezelfde straat wonen, dan heb je al last daarmee.Dan begint de ghettovorming reeds...44 % dat is gewoonweg kolonisatie.Binnen afzienbare tijd nemen die daar het boeltje over.En als je op hen rekent om uw pensioenen te betalen, en je te onderhouden in home's voor oude mensen, dan ben je écht naïef...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 13:10   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel van die 44% is Nederlander?
Oud 10 september 2007, 13:29   #53
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Niet als je daardoor de vrijheid van de Ander om te gaan en staan waar 'ie wilt, beperkt.
Dus de algehele conclusie van Adriaan is: je mag doen wat je wilt, maar je mag niet afwijzen wat je wilt.
Mooie vrijheid is dat. Alles slikken.

Gaan en staan waar je wilt? Goed, mag ik vanavond misschien in uwe living komen slapen met enkele allochtone vrienden? Dat zal uw vrijheid toch niet beperken hé? Maak het meteen een maandje. En zorg dat er eten klaar staat!

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 september 2007 om 13:30.
Oud 10 september 2007, 13:31   #54
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is géén groot moslimcomplot. Probeer dat eens te aanvaarden.
Jongen toch, ga nog wat met play-mobil spelen.
Oud 10 september 2007, 13:33   #55
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Negatieve natuurlijke aangroei. Zegt je dat iets?
Negatieve natuurlijke aangroei? Neen, dat zegt mij niets. Is dat een appendix of zo?

Vergrijzing kan makkelijk opgelost worden zonder massale immigratie. Dat is reeds uitbundig bewezen.

Maar leg eerst eens uit waarom we wel immigranten nodig hebben. Dan kom ik daar op terug.
Oud 10 september 2007, 13:33   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de algehele conclusie van Adriaan is: je mag doen wat je wilt, maar je mag niet afwijzen wat je wilt.
Mooie vrijheid is dat. Alles slikken.
Niemand zegt dat je dat moet slikken. Je mag dat zelfs rustig afwijzen. Maar jij hebt geen recht om iemand anders te verbieden om te gaan wonen waar 'ie wilt, als 'ie rechtmatig de eigendom over dat huis heeft verworven.

Citaat:
Gaan en staan waar je wilt? Goed, mag ik vanavond misschien in uwe living komen slapen met enkele allochtone vrienden? Dat zal uw vrijheid toch niet beperken hé? Maak het meteen een maandje. En zorg dat er eten klaar staat!
Iets zegt me dat je het concept 'eigendomsrechten' eens naderbij gaat moeten onderzoeken.

Citaat:
Jongen toch, ga nog wat met play-mobil spelen.
'k heb dat eigenlijk nooit gedaan. Lego ook niet. Ik was meer een construx-fan. (Iets vrij onbekend.)

Maar goed. Als je wilt geloven in een groot moslimcomplot, ga ik je niet tegenhouden, hoor.
Oud 10 september 2007, 13:36   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Negatieve natuurlijke aangroei? Neen, dat zegt mij niets. Is dat een appendix of zo?
Neen, dat zegt dat elk jaar het aantal autochtonen vermindert omdat er meer sterven dan dat er geboren worden.

Citaat:
Vergrijzing kan makkelijk opgelost worden zonder massale immigratie. Dat is reeds uitbundig bewezen.
Ik ben curieus. Dus; kom maar af.
(Even terzijde. Je weet dat 'vergrijzing' geen puur economisch probleem is?)

Citaat:
Maar leg eerst eens uit waarom we wel immigranten nodig hebben. Dan kom ik daar op terug.
Om te zorgen dat onze bevolking niet inkrimpt, natuurlijk. Want als onze bevolking inkrimpt, verdwijnen ook de waarden die daarmee samen gaat. Evident.
Oud 10 september 2007, 13:36   #58
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik woon idd niet in een buurt waar er meer moslims dan autochtonen wonen. Er zijn dan ook geen buurten in België war er meer moslims dan autochtonen wonen. Enfin, noch in Hoboken, noch in Borgerhout is dat het geval. Over de rest kan ik niet spreken, maar goed. Welbepaalde straten; dat kan. Maar heelder buurten?
Ja, Adriaan hele buurten waar moslims een absolute meerderheid hebben die ieder jaar groter wordt. Je bent welkom in Sint-Jans Molenbeek, bij mij thuis. Ik wil je een uitgebreide rondleiding geven. Mensen respecteren mij daar. Weet je waarom? Omdat ik openlijk mijn afkeuring uitspreek zonder denigrerend te doen. Ze snappen mij al te goed.

Overigens, Adrian, kun je er op letten dat je quotes van verschillende mensen niet in één bericht plaatst. Het lijkt alsof ik dingen gezegd heb die nooit uit mijn mond zijn gekomen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 september 2007 om 13:38.
Oud 10 september 2007, 13:38   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Adriaan hele buurten waar moslims een absolute meerderheid hebben die ieder jaar groter wordt. Je bent welkom in Sint-Jans Molenbeek, bij mij thuis.
Het kan dat het in Molenbeek is. Over de andere 'beruchte' plekken zoals Borgerhout en Hoboken is het een mythe. En niet meer dan dat.

Citaat:
Ik wil je een uitgebreide rondleiding geven. Mensen respecteren mij daar. Weet je waarom? Omdat ik openlijk mijn afkeuring uitspreek zonder denigrerend te doen. Ze snappen mij al te goed.
Dat is jouw goed recht. Ik zie het probleem dus niet?
Oud 10 september 2007, 13:38   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, mijn excuses daarvoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be