![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Theoben éh.
Heb al eens gekeken, lijkt idd de moeite.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dus veel meer criminelen bijgekomen. ![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt alleen maar duur als u het op korte termijn bekijkt. Als u 5000 luchtdrukkogels koopt kost dat niet zoveel, en de volgende 5000 kosten even weinig. Koopt u eens 10.000 patronen voor eender welk vuurwapen, en reken dan de kosten voor de vergunningen erbij, en de kosten die u maakt op tot bij de schietstand te rijden en lidgelden en verzekeringen.
Ga eens 10 jaar schieten met een .45 om maar iets te zeggen, na een aantal jaar hebt u me al wel voorbij gestoken in kosten. En dat nog allemaal los van het feit dat ik thuis kan schieten eender wanneer ik wil. U kan dan enkel schieten als de stand open is. Gewoon al het plezier om met vrienden een namidaag te plinken in de tuin, dat maken de meeste vuurwapen schutters raar of zelden mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Theoben is gewoon bangelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik overweeg een advocaat te nemen, maar ik heb compleet geen idee of dat een zinnige zaak is. Men heeft blijkbaar PV's achter mijn rug vervalst en opgesmukt, maar men klaagt me dan ook aan voor laster, zodat ze me waarschijnlijk voor zijn met hun leugens. De diverse getuigen die ik in mijn verweer heb aangehaald, laat men ook ongemoeid. Financieel gaat het me al niet voor de wind, doordat mijn man geen vast werk vind en ik heb geen zin om me nog verder te laten pluimen. Daarnaast heeft men nergens van mij een psychische test afgenomen, maar de gouverneur eigent zich het recht toe om me als een ware psychiater als mentaal onverenigbaar met vuurwapens te verklaren. Ik mag compleet in het duister tasten waarop alles gebaseert is. Volgens de letter van de wet had ik trouwens recht op die vergunning. Men permitteert het zich zelfs om zelfs mensen met een eerherstel aan hun normaal gezien volledig verdwenen strafblad te herinneren, wat tegen de wet is. Eerherstel moet volledig zijn, anders is het zinloos. Ik heb al genoeg verhalen gehoord en als ik die mensen kan motiveren om een actiegroep voor onrechtmatig bestolen wapenbezitters op te richten, zal ik het niet laten. Ondertussen heb ik al contact opgenomen met krantenredacties, maar blijkbaar is mijn verhaal, dat volgens mij ook met anderen gespeeld wordt, niet interessant genoeg, of te gevaarlijk voor publicatie. Sorry, maar ik neem het niet dat ik onderwerp wordt van een juridische lastercampagne en staatsdiefstal, zonder recht van antwoord. Ik weet dat er genoeg mensen zijn in mijn positie en als ik deze kan bereiken, ben ik zeker van plan om gezamelijk actie te ondernemen. Een moderne rechtstaat die de Rechten van de Mens respecteert, gaat niet naar willekeur oordelen, alsof we in een bananenrepubliek leven. Momenteel wacht ik nog enkele dingen af, die mijn stellingen nog verder kunnen bevestigen en mijn zaak enkel kunnen bevorderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Och ja, de zogezegde feiten die ze tegen me willen gebruiken, dateren van voor ik het wapen aankocht en er mee schoot. Het is dus heel die tijd geen belet geweest. Ik heb een blanco strafregister en kon me zonder problemen aansluiten bij een schuttersvereniging, zelfs bij meerdere. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Die schieten gerust door 2 autodeuren. Zie, vanaf men de veer vervangt door gas onder druk, is het einde alleen bepaald door de container waar het gas in zit. In wezen is dat een stalen buis waar heel wat druk kan opgezet worden. Het gaat zover dat men standaard munitie gewoon tot stof blaast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Welk gerecht? Toch niet het Belgische, want dat bestaat niet. Een bende corrupte zakken, die waarschijnlijk de opdracht gekregen hebben om zoveel mogelijk vuurwapens uit de omloop te halen en als ze niet genoeg mensen vinden die waar ze iets tegen kunnen inbrengen, gewoon PVkes uitvinden om de quota te halen. Zo werken ze. Ik heb ze door en ben een toevallig slachtoffer, maar ik trek het me niet aan. Ik kan een vuurwapen hanteren en hoef het daarom niet te bezitten. Er circuleert bij mij in de buurt genoeg rond en zal via via me wel weten te redden, moest het ooit nodig zijn. En dat zal enkel zijn in een situatie waarin de huidige machtshebbers helemaal niets meer in de pap te berokkenen zullen hebben.
Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bovendien is een 30-30 maar een "middelzwaar" geweerkaliber : een 308, 280, 30-06, 338, 300 winmag, 7-08, ... zijn kalibers die tot 2x sterker zijn dan een 30-30. En er zijn best heel wat clubs waar je met deze wapens mag schieten (gebruiken dan een zandhoop als kogelvanger ipv stalen platen gebruikt voor pistoolkalibers) Laatst gewijzigd door ynneb : 10 september 2007 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
met "automatische vergunning" bedoelde ik dat je geen actief sportschutter moet zijn, om 1x een vergunning voor 5 jaar te krijgen voor je bestaand model9 wapen. In jouw geval heeft men het blijkbaar geweigerd op basis van een duister PV, niet omdat je wel of niet sportschutter zou zijn. De nieuwe wapenwet geeft de Gouverneur inderdaad deze bevoegdheid (indien de openbare veiligheid in het gevaar komt). Dit kan willekeurig gebruikt worden (zoals in jouw geval), en in beroep gaan schort inderdaad de beslissing van de gouverneur niet op. Als men je toevallig uitkiest als doelwit, is het zeer moeilijk je hiertegen te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je zal deze licentie zeker krijgen (ik begrijp dat dit duister PV niet op je strafblad staat, en dat je in staat bent een blanco uittreksel voor te leggen?). Eens je de sportschutterslicentie in bezit hebt, kan je zonder problemen (en zonder dat de Gouverneur of Politie hun goedkeuring moeten geven) een geweer kopen (iedere grendel of lever action, dus ook 30-30) of een pistool in 22LR. Indien je het oorspronkelijke geweer in bewaring zou gegeven hebben bij een handelaar, had je dit geweer zonder problemen kunnen inschrijven op je licentie. Laatst gewijzigd door ynneb : 10 september 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Niemand zegt me wat er scheelt en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Het enige wat ik weet is dat de procureur des konings blijkbaar mee in het complot zit. Bij mijn man hebben ze ook eens zoiets gelapt. Hij heeft ook een blanco strafregister, maar toen hij in een school ging werken, hing er plots zogezegd een clausule aan, dat hij niet met minderjarigen mocht werken en dreigde men hem daardoor te ontslaan. We hebben het toen met onze advocaat uitgepluisd en die kwam tot de conclusie dat die clausule wettelijk onbestaande was. Zo heeft hij zij contract toch kunnen uitwerken. Momenteel heeft hij nog geen bericht van zijn wapenvergunning, maar we bereiden ons al op het ergste voor. We hebben wel een vermoeden wat er achter zit. De procureur des konings van Antwerpen zal inderdaad negen kansen op tien ons bloed kunnen drinken, omdat mijn man ooit een rechtzaak tegen stad Antwerpen gewonnen heeft, in een zaak die de stad zeker niet in een goed daglicht brengt. We hebben inderdaad enkele papieren in handen, die het imago van de stad ernstig schade kunnen aanbrengen en ik vermoed dat het daar mee te maken heeft. Moeten we soms naar een andere provincie verhuizen, want ik krijg de indruk dat het gestalk van de overheidsdiensten hier zwaar buiten proportie loopt. Normaal ben ik niet geneigd om vuile was buiten te hangen, maar de manier waarop men mij heeft afgeschilderd, gaat mijn petje te boven. Ik vond ook geen enkele handelaar die er op gebrand was het wapen in bewaring te nemen. Omdat ik niet wist dat ik het moest afgeven, heb ik het bijgehouden, omdat men me gemeld had dat ik dat moest doen zolang het beroep nog gaande was. Plots roept men mij op het politiekantoor om een verklaring af te leggen waarom in de wapenwet overtreed en kan ik hierdoor mijn beroep vergeten. Niemand had me verteld wat ik moest doen met het wapen, als ik in beroep ging tegen de beslissing en zelfs de wapenhandelaars wisten het op het eerste moment ook niet, vermits ik blijkbaar 1 van de eersten was die een weigering kreeg. Ach, laat de gouverneur zijn macht maar wat misbruiken tegen gewone burgers zoals ik. Ik slaap gerust, ook zonder vuurwapen, maar als hij genoeg mensen op die onmenselijke manier blijft behandelen, krijg ik zo een gevoel dat hij degene is die met zijn leven speelt, want ik zou er niet van schrikken dat er vandaag of morgen eens iemand zijn wapen op hem zou richten, voor hij het inlevert. In ieder geval: ik zal het al niet zijn en niet met mijn wapen, maar moest er zoiets gebeuren, vrees ik dat ik niet om zal rouwen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele uitleg over het vervangen van de ouwe stalen spiraalveer met een gasdrukveer heeft me een leuk idee bezorgt.
Nu nog een voorraadje waterstof of helium scoren, en de 800 bar gasdrukveren zijn in productie. En als ik helemaal wil overdrijven, zorg ik ervoor dat de loop van het "luchtdruk"wapen net voor het afvuren ook gevuld word met het lichte gas. Dit verhoogt de mondingsvuursnelheid enorm, tot ver boven de limiten van wat met conventionele vuurwapens gehaald kan worden. Deze kennis combineren met het feit dat 3.2mm wolfram naalden vrij te koop zijn..... Iemand interesse om samen een luchtdrukwapen "tuning" bedrijfje te starten?
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De beschrijving van de licentie vindt je op http://www.sportschieten.be/ (voor KVBSV) en op http://www.lsvf.be/ (voor FROS/FKPA) De licentie wordt uitgeschreven door de schietsportfederaties, niet door de Gouverneur of politie. Gouverneur of Politie hebben ook geen inbreng in de beslissing tot het uitschrijven van de licentie. Als je inderdaad actief sportschutter bent, en als je van je gemeente een blanco afschrift van je strafblad kan krijgen (want je bent nooit veroordeeld), dan krijg je je licentie. De doorlooptijd bij FROS is enkele dagen, bij KVBSV tot 2 maanden (wegens meer leden). Eens je een licentie hebt, kan je terug bepaalde types van vuurwapens kopen, zonder dat je een vergunning of goedkeuring van de gouverneur nodig hebt. Laatst gewijzigd door ynneb : 11 september 2007 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |