Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 13:03   #41
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Mensen herinneren zich graag die gevallen waar hun buikgevoel nadien door de feiten bevestigd werd.
De vele gevallen waar hun buikgevoel er naast zat worden vergeten (en zelden op discussiefora vermeld).

Selection bias op zijn best.

(Waarmee ik overigens geen uitspraak doe over de zaak Maddie zelf.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 11 september 2007 om 13:13.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:13   #42
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht

W8&C
OK, je hebt dus geen enkel bewijs voor je buikgevoelens, zoals te denken was. QED.

Ik kan dan misschien hetzelfde buikgevoel hebben als jij - of ook niet - maar ik ga niet meehuilen met de meest idiote wolven in het bos zolang er geen vaststaande bewijzen zijn.

Omdat ik niet van lynchpartijen houd, omdat ik domheid haat, en ook omdat ik af en toe in staat ben een minimum aan empathie op te brengen, natuurlijk.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:15   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook wel triestig dat déze zaak zoveel belangstelling krijgt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:17   #44
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Wat weet ik ook niet, ergens klopt er absoluut iets niet
Maar enfin, en dat moet dus een argument voorstellen om mensen die al zeer zwaar getroffen zijn nog verder te besmeuren...

Er klopt idd iets niet: dat de eerste de beste nitwit zich geroepen voelt om moorden op te lossen op basis van "lichaamstaal" vanop de TV.

En dat blijkbaar nogal wat mensen als gestoken vliegen reageren als gewone mensen meer aandacht krijgen dan zijzelf. Dezelfde rotte reacties hebben we ook gezien in de Dutroux-periode.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 13:18.
Oud 11 september 2007, 13:50   #45
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik erger me dood dat kwaliteitskranten dagelijks volle pagina's (vandaag 3!) aan zo'n faits divers wijden.

K&K wat mij betreft
Inderdaad, een nooit vertoond mediacircus is het geweest.

Ik wou het eerst ook in K&K zetten, maar gezien de eerder ontspannende sfeer daar waar men nogal aan vasthoudt leek het me toch geen goed idee.
Oud 11 september 2007, 13:51   #46
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Onverwacht?

3 weken geleden het volgende tegen mijn vriendin gezegd terwijl we naar het nieuws aan het kijken waren: "Ze hebben het zelf gedaan!"

Onverwacht?

Hun lichaamstaal sprak boekdelen, het liep er af.
Dat zei ik ook al enkele maanden geleden, al was het niet met zoveel zekerheid.
Oud 11 september 2007, 13:53   #47
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Leon De Winter schreef in Elsevier een eigen beschouwing.

Maar persoonlijk kan ik er niet inkomen dat mensen die weze het per ongeluk of weze het in een of ander luguber ritueel hun dochter hebben vermoord er dan nadien nog zo'n mediaspektakel van maken. Dit lijkt me er toch way over.
Het is erover maar het kan wel.

Citaat:
en nu blijken de bloedsporen in de auto ineens weer niét van Maddie te zijn... (leek me al raar om bloedsporen te vinden als men denkt dat het kind per ongeluk een overdosis kalmeringsmiddel heeft gekregen).
Idd, dat dacht ik ook. En bloedsporen van een vijf-weken-dood lichaam zijn ook vreemd.

Edit: het bericht wat ik copy paste kwam natuurlijk wel uit HLN ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 september 2007 om 13:54.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:01   #48
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat zei ik ook al enkele maanden geleden, al was het niet met zoveel zekerheid.
Allé nog iemand die de toekomst kan voorspellen aan de hand van theeblaren...
Oud 11 september 2007, 14:03   #49
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Mensen herinneren zich graag die gevallen waar hun buikgevoel nadien door de feiten bevestigd werd.
De vele gevallen waar hun buikgevoel er naast zat worden vergeten (en zelden op discussiefora vermeld).

Selection bias op zijn best.

(Waarmee ik overigens geen uitspraak doe over de zaak Maddie zelf.)
Dat is waar. Of nadien zegt iedereen "ik wist het wel/dat is toch logisch" ... waarbij ze er dan van overtuigd zijn dat ze het ook echt wisten.

Die huurauto is men trouwens gaan doorzoeken omdat deze werd gehuurd in de periode dat er in Nederland een brief opdook, bestemd voor de telegraaf, waarin stond dat Maddeleine's lijkje in de heuvels was begraven. De ouders hebben vroeger in Nederland gewoond en hebben daar nog vrienden, volgens HLN. Ze hebben het lijkje daar toen echter niet gevonden.
Oud 11 september 2007, 14:05   #50
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Allé nog iemand die de toekomst kan voorspellen aan de hand van theeblaren...
Het (ontvoeringsverhaal) was gewoon vreemd en de ouders waren te emotieloos naar mijn mening. Dat vind ik geen voldoende basis om conclusies uit te trekken neen. Het was gewoon een spontante denkpiste van me.
Ik hoop trouwens dat ze het niet hebben gedaan. Hoewel al die beschuldigingen het dan wel heel zwaar voor hun moeten maken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 september 2007 om 14:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:09   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het (ontvoeringsverhaal) was gewoon vreemd en de ouders waren te emotieloos naar mijn mening.
Ouders die tot het uiterste gaan om hun verdwenen kind terug te vinden: bijzonder vreemd!
Oud 11 september 2007, 14:10   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

PFFF... Klinkt weeral heel wat anders:

--------------

"Verpletterend bewijs tegen de ouders van Maddie McCann"

De McCanns zijn inmiddels terug thuis bij hun tweeling.
Een dossier met "verpletterend bewijs" tegen de ouders van Madeleine McCann zal vandaag aan de openbare aanklager in Portugal worden overhandigd, meldt SkyNews. Zo werd er een "grote hoeveelheid haartjes" van Madeleine gevonden in de koffer van de huurauto.

"Te veel haartjes om nog te geloven dat haar lijkje niet in de koffer was" volgens The Evening Standard. Die werd getipt door iemand van het Britse team dat de labotests uitvoerde op het bewijsmateriaal. De auto huurden de McCanns drie weken na Maddie's verdwijning.

Telefoons afgeluisterd
Daarnaast zouden er bezwarende e-mails onderschept zijn tussen de McCanns en vrienden van hen, plus, uit afgeluisterde telefoongesprekken zou blijken dat Maddie effectief dood is.

Graven aan kerk
De Portugese politie heeft vandaag ook toestemming gevraagd een net gelegde stoep open te breken in Praia de Luz, de plaats waar Maddie McCann in mei verdween.
Volgens Portugese kranten zou het gaan om een stoep naast een katholieke kerk die regelmatig werd bezocht door de McCanns. De stoep werd kort na de verdwijning in mei gelegd.

Opgezet spel?
De McCanns blijven ontkennen. Vader Gerry zegt dat er met "zogezegde" bewijs geknoeid is en suggereert zelfs dat het door de politie werd aangebracht om hem en zijn vrouw te kunnen strikken. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen.

"Volledige DNA-match"
Ook de bronnen van SkyNews stellen dat onderzoekers een volledige DNA-match van Maddie hebben gevonden in de koffer van de auto die haar ouders Gerry en Kate 25 dagen na haar verdwijning hebben gehuurd. Het zou niet gaan om bloed, maar om andere "bodily fluids" (lichaamssappen). Die werden gevonden onder de mat die in de koffer van de auto lag.

Overdosis?
The Daily Mail van zijn kant houdt het erop dat de DNA-tests geen honderd procent zekerheid opleverden. De krant meldt ook wel dat er heel wat haar van Maddie in de autokoffer is aangetroffen.

De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen. Dat Maddie niet meer leeft, daar is de politie nu al enkele weken van overtuigd. Ze beroepen zich daarvoor op de inhoud van afgeluisterde telefoongesprekken. Ook de kerk in Portugal waar de McCanns gingen bidden, wordt doorzocht.

Rothley
De McCanns zijn momenteel thuis in Rothley. Ze werden vorige vrijdag als verdachten aangeduid in de zaak van de verdwijning van de toen drie jaar oude Maddie, die op 3 mei uit hun vakantiehuis in Praia da Luz verdween terwijl haar ouders met vrienden dineerden in een restaurant wat verderop.

Verpletterend bewijs
"De politie zegt dat dit het meest verpletterende bewijs dat de tests hebben opgeleverd", rapporteert de misdaadcorrespondent van Sky, Martin Brunt. Een officiële verklaring van het Portugese gerecht wordt later op de dag verwacht.

Toch twijfel
Het hoofd van de juridische politie had nochtans eerder verklaard dat de forensische tests niet sluitend waren. "We kunnen niet met honderd procent zekerheid zeggen of het bloed betrof van persoon A of persoon B", verklaarde hij gisteren op de nationale televisie. Die zekerheid zou er volgens de jongste berichten dan toch zijn. Het welles-nietes-spelletje lijkt het gevolg te zijn van een onderliggende strijd tussen de twee verschillende politiediensten.

Kinderbescherming
Ondertussen heeft de Britse politie in samenwerking met sociale werkers van de plaatselijke kinderbescherming een onderzoek geopend om te zien of de tweeling van kate en Gerry McCann geen gevaar loopt en niet geplaatst moet worden. "Gezien de ernst van de beschuldigingen tegen de McCanns hebben we geen andere optie" aldus de politie van Leicestershire.

De dreiging het hoederecht over hun tweeling te verliezen zou trouwens de reden zijn waarom de McCanns zondag terugkeerden naar Engeland. De Portugese wet voorziet immers dat wanneer de ouders beschuldigd worden en in de gevangenis hun proces afwachten hun kinderen meteen voor een minimum van één jaar geplaatst worden in een opvanggezin. (hln)

--------------------
Lichaamssappen en haartjes is wel iets anders dan bloedsporen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:30   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PFFF... Klinkt weeral heel wat anders:

--------------

De McCanns zijn inmiddels terug thuis bij hun tweeling.
Een dossier met "verpletterend bewijs" tegen de ouders van Madeleine McCann zal vandaag aan de openbare aanklager in Portugal worden overhandigd, meldt SkyNews. Zo werd er een "grote hoeveelheid haartjes" van Madeleine gevonden in de koffer van de huurauto.

"Te veel haartjes om nog te geloven dat haar lijkje niet in de koffer was" volgens The Evening Standard. Die werd getipt door iemand van het Britse team dat de labotests uitvoerde op het bewijsmateriaal. De auto huurden de McCanns drie weken na Maddie's verdwijning.

Telefoons afgeluisterd
Daarnaast zouden er bezwarende e-mails onderschept zijn tussen de McCanns en vrienden van hen, plus, uit afgeluisterde telefoongesprekken zou blijken dat Maddie effectief dood is.

Graven aan kerk
De Portugese politie heeft vandaag ook toestemming gevraagd een net gelegde stoep open te breken in Praia de Luz, de plaats waar Maddie McCann in mei verdween.
Volgens Portugese kranten zou het gaan om een stoep naast een katholieke kerk die regelmatig werd bezocht door de McCanns. De stoep werd kort na de verdwijning in mei gelegd.

Opgezet spel?
De McCanns blijven ontkennen. Vader Gerry zegt dat er met "zogezegde" bewijs geknoeid is en suggereert zelfs dat het door de politie werd aangebracht om hem en zijn vrouw te kunnen strikken. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen.

"Volledige DNA-match"
Ook de bronnen van SkyNews stellen dat onderzoekers een volledige DNA-match van Maddie hebben gevonden in de koffer van de auto die haar ouders Gerry en Kate 25 dagen na haar verdwijning hebben gehuurd. Het zou niet gaan om bloed, maar om andere "bodily fluids" (lichaamssappen). Die werden gevonden onder de mat die in de koffer van de auto lag.

Overdosis?
The Daily Mail van zijn kant houdt het erop dat de DNA-tests geen honderd procent zekerheid opleverden. De krant meldt ook wel dat er heel wat haar van Maddie in de autokoffer is aangetroffen.

De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen. Dat Maddie niet meer leeft, daar is de politie nu al enkele weken van overtuigd. Ze beroepen zich daarvoor op de inhoud van afgeluisterde telefoongesprekken. Ook de kerk in Portugal waar de McCanns gingen bidden, wordt doorzocht.

Rothley
De McCanns zijn momenteel thuis in Rothley. Ze werden vorige vrijdag als verdachten aangeduid in de zaak van de verdwijning van de toen drie jaar oude Maddie, die op 3 mei uit hun vakantiehuis in Praia da Luz verdween terwijl haar ouders met vrienden dineerden in een restaurant wat verderop.

Verpletterend bewijs
"De politie zegt dat dit het meest verpletterende bewijs dat de tests hebben opgeleverd", rapporteert de misdaadcorrespondent van Sky, Martin Brunt. Een officiële verklaring van het Portugese gerecht wordt later op de dag verwacht.

Toch twijfel
Het hoofd van de juridische politie had nochtans eerder verklaard dat de forensische tests niet sluitend waren. "We kunnen niet met honderd procent zekerheid zeggen of het bloed betrof van persoon A of persoon B", verklaarde hij gisteren op de nationale televisie. Die zekerheid zou er volgens de jongste berichten dan toch zijn. Het welles-nietes-spelletje lijkt het gevolg te zijn van een onderliggende strijd tussen de twee verschillende politiediensten.

Kinderbescherming
Ondertussen heeft de Britse politie in samenwerking met sociale werkers van de plaatselijke kinderbescherming een onderzoek geopend om te zien of de tweeling van kate en Gerry McCann geen gevaar loopt en niet geplaatst moet worden. "Gezien de ernst van de beschuldigingen tegen de McCanns hebben we geen andere optie" aldus de politie van Leicestershire.

De dreiging het hoederecht over hun tweeling te verliezen zou trouwens de reden zijn waarom de McCanns zondag terugkeerden naar Engeland. De Portugese wet voorziet immers dat wanneer de ouders beschuldigd worden en in de gevangenis hun proces afwachten hun kinderen meteen voor een minimum van één jaar geplaatst worden in een opvanggezin. (hln)

--------------------
Lichaamssappen en haartjes is wel iets anders dan bloedsporen.
Ik denk dat er weinig of geen bewijs is anders zaten de ouders binnen, wees gerust.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:24   #54
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

--

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 15:25.
Oud 11 september 2007, 15:24   #55
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als dat allemaal waar is (waarom zijn de McCanns dan niet aangehouden?), dan kunnen we idd conclusies trekken.

Maar dit hele artikel is opgetrokken van "van horen zeggen" en ongecontroleerde veronderstellingen. Dus in deze fase zijn de ouders nog steeds onschuldig.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 15:25.
Oud 11 september 2007, 15:55   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vind het ook wel triestig dat déze zaak zoveel belangstelling krijgt.
Dit circus is er voornamelijk gekomen onder impuls van de ouders zelf.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:55   #57
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Weinig emoties te verkennen bij deze ouders.
Wat zouden die mensen dan moeten doen, in zo'n geval, volgens jou ?
Zich voor een trein werpen ? Van een klif springen ?
Bij zulke gebeurtenis klapt een mens dicht en laten deze personen weinig emotie zien. De échte schok komt later. Véél later.
Los van het feit of ze al dan niet schuldig zijn, heeft de overdreven belangstelling van kranten en media in het algemeen, een meer dan ranzig kantje.
Het is een schoolvoorbeeld van hoe we toch zo graag de fouten van een ander vergroten. De stap voor de schandpaal. Er is dus niks veranderd in de geschiedenis.
Zelfs indien ze schuldig zijn, al of niet opzettelijk, is het de verantwoordelijkheid van een rechtbank om ze te straffen. Niet van het klootjesvolk dat kwijlend de sensatiepers consumeert.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 11:26   #58
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Verpletterend bewijs tegen ouders Maddie"

* Veel haartjes van Maddie in koffer gehuurde auto
* Uit DNA-tests blijkt dat Maddie dood is en dat ze werd verdoofd
* Bezwarende e-mails en telefoongesprekken
* Geen doodslag volgens Portugezen, maar McCanns verborgen wel het lijkje
HIER
Oud 12 september 2007, 11:29   #59
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
OK, je hebt dus geen enkel bewijs voor je buikgevoelens, zoals te denken was. QED.

Ik kan dan misschien hetzelfde buikgevoel hebben als jij - of ook niet - maar ik ga niet meehuilen met de meest idiote wolven in het bos zolang er geen vaststaande bewijzen zijn.

Omdat ik niet van lynchpartijen houd, omdat ik domheid haat, en ook omdat ik af en toe in staat ben een minimum aan empathie op te brengen, natuurlijk.
Kortaf toch, waar jij je allemaal gaat ingraven?

Ik meldde gewoon dat ik op basis van het gedrag van de ouders, op basis van hun lichaamstaal, ... duidelijk kon identificeren dat er iets niet klopte in hun uitlkeg, hun verhaal, ... ze vertelden duidelijk de waarheid niet ... en ik maak me sterk dat er duizenden zijn die hetzelfde geïdentificeerd hebben, ook en vooral bij de Portugese politie.
Oud 12 september 2007, 11:59   #60
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Waarom houden ze dan bij ondervragingen ook rekening met lichaamstaal?
Soms vertelt iemand meer door zijn/haar lichaamshouding, dan door de woorden die ze spreken.
Net als Gun, had ik van in het begin (3 maand terug) al gezegd dat er volgens mij iets helemaal niet pluis is aan die hele zaak. Wat weet ik ook niet, maar ergens klopt er absoluut iets niet. Dat laat ik aan de politie en speurneuzen over.
Wat mij ook opvalt is het verschil in houding van de ouders ( en dan vooral van de moeder ) van Maddie in vergelijking met de houding van de ouders van An en Eefje of Julie en Melissa in de affaire Dutroux . Ik kan me moeilijk voorstellen dat een moeder die haar kind verloren is zo koel en emotieloos kan reageren , en dan nog op bezoek gaat bij de paus . Inderdaad , er klopt iets niet . Eigenlijk klopt er helemaal niks van . Maar tsja , met een " buikgevoel " valt er niks te bewijzen natuurlijk .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be