![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen herinneren zich graag die gevallen waar hun buikgevoel nadien door de feiten bevestigd werd.
De vele gevallen waar hun buikgevoel er naast zat worden vergeten (en zelden op discussiefora vermeld). Selection bias op zijn best. (Waarmee ik overigens geen uitspraak doe over de zaak Maddie zelf.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 11 september 2007 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() OK, je hebt dus geen enkel bewijs voor je buikgevoelens, zoals te denken was. QED.
Ik kan dan misschien hetzelfde buikgevoel hebben als jij - of ook niet - maar ik ga niet meehuilen met de meest idiote wolven in het bos zolang er geen vaststaande bewijzen zijn. Omdat ik niet van lynchpartijen houd, omdat ik domheid haat, en ook omdat ik af en toe in staat ben een minimum aan empathie op te brengen, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook wel triestig dat déze zaak zoveel belangstelling krijgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er klopt idd iets niet: dat de eerste de beste nitwit zich geroepen voelt om moorden op te lossen op basis van "lichaamstaal" vanop de TV. En dat blijkbaar nogal wat mensen als gestoken vliegen reageren als gewone mensen meer aandacht krijgen dan zijzelf. Dezelfde rotte reacties hebben we ook gezien in de Dutroux-periode. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wou het eerst ook in K&K zetten, maar gezien de eerder ontspannende sfeer daar waar men nogal aan vasthoudt leek het me toch geen goed idee.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Dat zei ik ook al enkele maanden geleden, al was het niet met zoveel zekerheid.
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Edit: het bericht wat ik copy paste kwam natuurlijk wel uit HLN ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 september 2007 om 13:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Allé nog iemand die de toekomst kan voorspellen aan de hand van theeblaren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() Die huurauto is men trouwens gaan doorzoeken omdat deze werd gehuurd in de periode dat er in Nederland een brief opdook, bestemd voor de telegraaf, waarin stond dat Maddeleine's lijkje in de heuvels was begraven. De ouders hebben vroeger in Nederland gewoond en hebben daar nog vrienden, volgens HLN. Ze hebben het lijkje daar toen echter niet gevonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop trouwens dat ze het niet hebben gedaan. Hoewel al die beschuldigingen het dan wel heel zwaar voor hun moeten maken.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 september 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PFFF... Klinkt weeral heel wat anders:
-------------- "Verpletterend bewijs tegen de ouders van Maddie McCann" De McCanns zijn inmiddels terug thuis bij hun tweeling. Een dossier met "verpletterend bewijs" tegen de ouders van Madeleine McCann zal vandaag aan de openbare aanklager in Portugal worden overhandigd, meldt SkyNews. Zo werd er een "grote hoeveelheid haartjes" van Madeleine gevonden in de koffer van de huurauto. "Te veel haartjes om nog te geloven dat haar lijkje niet in de koffer was" volgens The Evening Standard. Die werd getipt door iemand van het Britse team dat de labotests uitvoerde op het bewijsmateriaal. De auto huurden de McCanns drie weken na Maddie's verdwijning. Telefoons afgeluisterd Daarnaast zouden er bezwarende e-mails onderschept zijn tussen de McCanns en vrienden van hen, plus, uit afgeluisterde telefoongesprekken zou blijken dat Maddie effectief dood is. Graven aan kerk De Portugese politie heeft vandaag ook toestemming gevraagd een net gelegde stoep open te breken in Praia de Luz, de plaats waar Maddie McCann in mei verdween. Volgens Portugese kranten zou het gaan om een stoep naast een katholieke kerk die regelmatig werd bezocht door de McCanns. De stoep werd kort na de verdwijning in mei gelegd. Opgezet spel? De McCanns blijven ontkennen. Vader Gerry zegt dat er met "zogezegde" bewijs geknoeid is en suggereert zelfs dat het door de politie werd aangebracht om hem en zijn vrouw te kunnen strikken. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen. "Volledige DNA-match" Ook de bronnen van SkyNews stellen dat onderzoekers een volledige DNA-match van Maddie hebben gevonden in de koffer van de auto die haar ouders Gerry en Kate 25 dagen na haar verdwijning hebben gehuurd. Het zou niet gaan om bloed, maar om andere "bodily fluids" (lichaamssappen). Die werden gevonden onder de mat die in de koffer van de auto lag. Overdosis? The Daily Mail van zijn kant houdt het erop dat de DNA-tests geen honderd procent zekerheid opleverden. De krant meldt ook wel dat er heel wat haar van Maddie in de autokoffer is aangetroffen. De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen. Dat Maddie niet meer leeft, daar is de politie nu al enkele weken van overtuigd. Ze beroepen zich daarvoor op de inhoud van afgeluisterde telefoongesprekken. Ook de kerk in Portugal waar de McCanns gingen bidden, wordt doorzocht. Rothley De McCanns zijn momenteel thuis in Rothley. Ze werden vorige vrijdag als verdachten aangeduid in de zaak van de verdwijning van de toen drie jaar oude Maddie, die op 3 mei uit hun vakantiehuis in Praia da Luz verdween terwijl haar ouders met vrienden dineerden in een restaurant wat verderop. Verpletterend bewijs "De politie zegt dat dit het meest verpletterende bewijs dat de tests hebben opgeleverd", rapporteert de misdaadcorrespondent van Sky, Martin Brunt. Een officiële verklaring van het Portugese gerecht wordt later op de dag verwacht. Toch twijfel Het hoofd van de juridische politie had nochtans eerder verklaard dat de forensische tests niet sluitend waren. "We kunnen niet met honderd procent zekerheid zeggen of het bloed betrof van persoon A of persoon B", verklaarde hij gisteren op de nationale televisie. Die zekerheid zou er volgens de jongste berichten dan toch zijn. Het welles-nietes-spelletje lijkt het gevolg te zijn van een onderliggende strijd tussen de twee verschillende politiediensten. Kinderbescherming Ondertussen heeft de Britse politie in samenwerking met sociale werkers van de plaatselijke kinderbescherming een onderzoek geopend om te zien of de tweeling van kate en Gerry McCann geen gevaar loopt en niet geplaatst moet worden. "Gezien de ernst van de beschuldigingen tegen de McCanns hebben we geen andere optie" aldus de politie van Leicestershire. De dreiging het hoederecht over hun tweeling te verliezen zou trouwens de reden zijn waarom de McCanns zondag terugkeerden naar Engeland. De Portugese wet voorziet immers dat wanneer de ouders beschuldigd worden en in de gevangenis hun proces afwachten hun kinderen meteen voor een minimum van één jaar geplaatst worden in een opvanggezin. (hln) -------------------- Lichaamssappen en haartjes is wel iets anders dan bloedsporen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() --
Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dit hele artikel is opgetrokken van "van horen zeggen" en ongecontroleerde veronderstellingen. Dus in deze fase zijn de ouders nog steeds onschuldig. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zouden die mensen dan moeten doen, in zo'n geval, volgens jou ?
Zich voor een trein werpen ? Van een klif springen ? Bij zulke gebeurtenis klapt een mens dicht en laten deze personen weinig emotie zien. De échte schok komt later. Véél later. Los van het feit of ze al dan niet schuldig zijn, heeft de overdreven belangstelling van kranten en media in het algemeen, een meer dan ranzig kantje. Het is een schoolvoorbeeld van hoe we toch zo graag de fouten van een ander vergroten. De stap voor de schandpaal. Er is dus niks veranderd in de geschiedenis. Zelfs indien ze schuldig zijn, al of niet opzettelijk, is het de verantwoordelijkheid van een rechtbank om ze te straffen. Niet van het klootjesvolk dat kwijlend de sensatiepers consumeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ik meldde gewoon dat ik op basis van het gedrag van de ouders, op basis van hun lichaamstaal, ... duidelijk kon identificeren dat er iets niet klopte in hun uitlkeg, hun verhaal, ... ze vertelden duidelijk de waarheid niet ... en ik maak me sterk dat er duizenden zijn die hetzelfde geïdentificeerd hebben, ook en vooral bij de Portugese politie.
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |