![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
duim·spij·ker (de ~ (m.))1 [Belg., niet alg.] punaise... Voor de rest, voel je je wel goed? @Scarabeidaja daar Citaat:
Ik vind het grappig dat u zegt dat ik een typische computer zonder ziel en emoties bent, terwijl u een woord verdedigt dat kunstmatig tot stand is gekomen. Maar goed. Als u duimspijker wilt gebruiken, ga ik je niet tegenhouden. Dat zou een beetje te gortig zijn. Ga nu maar rustig terug liggen. En roep uit volle borst: "DUIMSPIJKER". Niemand zal je storen. @Ardennees Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 september 2007 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag hier ook wel nen naakte klusjesman in huis komen rondlopen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() Piept u bed?
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zeg zelf ook punaise, maar om het ander als 'fout' te bestempelen... Taal evolueert en veel woorden worden spontaan gevormd door mensen die het nog nooit gehoord hebben zonder dat het daarom een neologisme moet zijn.
Duimspijker is een typisch samenvoegsel van twee Nederlandse naamwoorden, wat typisch is voor de Hoogduitse en Nederduitse grammatica. Als je zegt dat het 'fout' is, bewijs je zelf dat je van taalkunde weinig kaas gegeten hebt. Mij dunkt dat er te snel met het woord 'fout' wordt gesmeten terwijl taal juist vrijheid moet bieden aan voorkeur. Een woord als 'duimspijker' blijft algemeen Nederlands, dus is correct. Het synoniem 'punaise' wordt alleen veel vaker gebruikt. Het is inderdaad een zielloze eigenschap als een machine en aan de hand van een woordenboek te bepalen wat juist en fout is. Zo ontstaan en evolueren talen nu eenmaal niet. En @Adriaan: Cry me a river. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 september 2007 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duimstok ... Duimspijker ...
![]()
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Then do me a favour AND JUMP FROM IT. ![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 13 september 2007 om 18:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Een brug in de woestijn zeker?
![]()
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb eens van een Rotterdammer horen zeggen dat de inwoners van R'dam en alles wat eronder ligt door henzelf als Hollanders worden beschouwd en alles wat er boven ligt Nederlanders. Is daar iets van ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, niet echt. Dat is gewoon een manier om op Amsterdam af te geven (die steden liggen elkaar niet zo). Ik zou eerder zeggen dat Randstedelingen zich het meeste Hollander voelen, en noemen. Maar dat ''Hollander-zijn'' heeft nauwelijks meerwaarde bij het Nederlander zijn. Voor Limburgers en Friezen e.d., is dat anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() 'k veronderstel dat hij alleen aan het werk was, Casper.
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Had blijkbaar iets te maken met het maatschappelijke verschil tussen de werk- en de intellectuele status beider steden. In alle geval bedankt voor je toelichting. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() Een man uit het Amerikaanse plaatsje Litchfield (staat Connecticut) heeft onlangs naakt zijn honden uitgelaten.
Een vrouw die nietsvermoedend aan het joggen was, zag de man en waarschuwde de politie. Deze wist hem echter niet meer te vinden. Amerika Waar in Nederland een dergelijk tafereel niet tot verdere maatregelen zou leiden, blijkt er in Amerika iets anders mee te worden omgegaan. Zo zijn er reeds maatregelen genomen om meisjes te beschermen tegen de 'naakte waarheid'. Bijvoorbeeld op de Wamogo Regional High School, alwaar het inmiddels voor alle vrouwelijke leerlingen verboden is om buiten te trainen. Ook de politie draagt haar steentje bij. Er zijn enkele mensen op de zaak gezet.
Laatst gewijzigd door Spliff : 19 september 2007 om 18:14. |
![]() |
![]() |