Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 13 september 2007, 08:32   #41
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het verdient imho toch aanbeveling om straffe uitspraken te beperken tot zaken waar men iets van af weet.

Allé, ik zoek even wat info op.

Net wat ik denk: de Vlamingen betalen, maar voor de rest niets te zeggen - de Franstalige inspecteurs zullen allicht geen rekening houden met de Vlaamse eindtermen.
straatrue is offline  
Oud 13 september 2007, 08:37   #42
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Denk je dat die gasten en het zijn er 100duizenden zomaar zullen slikken wat de Vlamingen voorstellen?
Andere kijk op vreemdetalenonderwijs - andere kijk op literatuur(gescheidenis) en geschiedenis tout court enz...
In een Vlaamse staat zou ik persoonlijk eenieder totaal vrijlaten in het inrichten van onderwijs van zijn keus. Er bestaat nu ook al een moslimschool met een totaal eigen programma. Waarom geen Franstalige scholen in Vlaanderen dan?

Citaat:
En die zullen zich niet integreren, maar in tegendeel zich ultra-francofoon opstellen om niet te verdrinken.
Uw vertrouwen in de Franstalige medemens staat op een laag pitje, zo te zien.

Ik zie geen enkel probleem met een opstelling zoals hierboven geschetst: enkel zijzelf zouden daarvan de gevolgen dragen.
Kortaf is offline  
Oud 13 september 2007, 08:37   #43
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeker nu men erin geslaagd is om de (taal)verschillen dermate op de spits te drijven en zelfs haat te zaaien.
Ah... Zijn we al aanbeland aan het stadium van het glazenbolkijken?
Om één of andere reden "weet" jij dat er haat zal gezaaid worden. Waarop je die losse bewering baseert, hebben wij het raden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 13 september 2007 om 08:37.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 13 september 2007, 08:37   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net wat ik denk: de Vlamingen betalen, maar voor de rest niets te zeggen - de Franstalige inspecteurs zullen allicht geen rekening houden met de Vlaamse eindtermen.
Erg hé?

Wat zou jij daaraan willen doen (als je kon)?
Oud 13 september 2007, 08:38   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die zullen zich niet integreren, maar in tegendeel zich ultra-francofoon opstellen om niet te verdrinken.
Dan doen ze maar.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 13 september 2007, 08:40   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeker nu men erin geslaagd is om de (taal)verschillen dermate op de spits te drijven en zelfs haat te zaaien.
Ik zou wel graag willen weten wie er met die 'men' wordt bedoeld.....
Oud 13 september 2007, 08:43   #47
Anna List
Banneling

Standaard

En ondertussen in Belgique: nog steeds geen regering

feit dat Rtbf gisteren als hoofditem uitpakte (9 minuten lang!) met Leterme's interview voor Ketnet (waarin hij na een reeks verzoenende zinssneden (die de Rtbf niet gehoord of is het laten vertalen heeft) na een stukje brabaconne gezongen te hebben (how low can you go?) zegt dat hij toch de Vlaamse leeuw verkiest ... en de Rtbf alles en iedereen van t schap haalt om Leterme af te kraken ...

is volgens mij een indicatie dat Van Rompuy ... mislukt is in zijn verkenning ...

we staan dus nog altijd nergens ...

no problemo
Anna List is offline  
Oud 13 september 2007, 08:49   #48
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is volgens mij een indicatie dat Van Rompuy ... mislukt is in zijn verkenning ...
Citaat:
DS, donderdag 13 september 2007
Formatie blijft ter plaatse trappelen

BRUSSEL - Een akkoord over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde is nog geen millimeter dichterbij gekomen.

Koninklijk verkenner Herman van Rompuy (CD&V) vergaderde vandaag met de Vlaamse oranje-blauwe partijen en doet morgen hetzelfde met de Franstalige. Veel leverde het niet op. CD&V/N-VA en Open VLD deden niet veel meer dan de standpunten herhalen die ze al lang geleden hebben ingenomen.

Het Vlaamse standpunt is duidelijk, de Vlaamse partijen hebben al wetsvoorstellen voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde ingediend in de Kamer. Wat de Franstalige partijen vragen als compensatie, is veel minder duidelijk.

Naar verluidt heeft Van Rompuy aan MR-voorzitter Didier Reynders gevraagd om daar nu eens duidelijk over te zijn. Maar die heeft tot nu toe geen gedetailleerde voorstellen willen doen over bijvoorbeeld het inschrijvingsrecht voor Franstaligen in Brussel of bijkomende bevoegdheden voor de Franse gemeenschap in de Brusselse rand. Laat staan dat de Vlaamse partijen het daarmee eens zouden kunnen zijn.

Zolang Reynders niet in zijn kaarten laat kijken, is het erg moeilijk voor Van Rompuy om een concreet onderhandelingsvoorstel op tafel te leggen. Volgens sommigen hebben de Franstaligen de uitbreiding van het Brussels gewest niet op tafel gelegd. Dat kan een signaal zijn.

De koninklijke verkenner krijgt nu even respijt om de politieke situatie te overdenken. Didier Reynders is vanaf deze namiddag onbeschikbaar voor verdere gesprekken. Hij is de rest van de week verhinderd door een Europese top voor de ministers van Financiën, door de Waalse feestdag en door de Grote Prijs Formule 1 van zondag.

Volgens sommigen zouden de oranje-blauwe partijen mogelijk volgende week dinsdag weer samen aan tafel gaan zitten. Die dag komt ook de kamercommissie Binnenlandse Zaken voor het eerst bijeen.

Op de agenda van de commissie staan de benoeming van de ondervoorzitters en de regeling van de werkzaamheden. Of de wetsvoorstellen over de splitsing van BHV al besproken kunnen worden, is dus niet eens zeker.
Kortaf is offline  
Oud 13 september 2007, 08:58   #49
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Tja, vandaag staat dat de parlementsleden al 3 maanden niets gedaan hebben ongeveer € 3200 netto overhouden + € 1800 onkostenvergoeding.
Deze heren/dames worden uiteraard op voorhand betaald.
En dat mag de kamervoorzitter Van Rompuy alvast op zijn conto zetten.
Alles en iedereen verbrandt in deze regeringsformatie, best nu de korte pijn !
boerenverstand is offline  
Oud 13 september 2007, 09:16   #50
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Erg hé?

Wat zou jij daaraan willen doen (als je kon)?
Nu, niets - mijn schoofzak pakken - de taalgrens oversteken en gaan werken
straatrue is offline  
Oud 13 september 2007, 09:22   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, niets - mijn schoofzak pakken - de taalgrens oversteken en gaan werken
Prima!

En ik ben er wel zeker van dat jij geen 'haat zult zaaien' over de taalgrens. Vlamingen passen zich volgens de aloude, haatloze traditie immers aan.
Oud 13 september 2007, 10:14   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
we staan dus nog altijd nergens ...

no problemo
Neen, inderdaad geen probleem want ondertussen komen de CD&V kopstukken langzaam, tergend langzaam, dichterbij de conclusie dat hun confederaal model niet kan werken : de franstaligen willen het niet en lijken de inspanningen van de CD&V om toch tot een vergelijk te komen helemaal niet te apprecieren. Integendeel zelfs.

Dat moet op den duur toch op de zenuwen werken van de CD&Vers.

Dit proces is dus nodig. Vergelijk het met een heropvoedingskamp voor blinde christendemocraten.

Laatst gewijzigd door Kaal : 13 september 2007 om 10:15.
Kaal is offline  
Oud 13 september 2007, 10:20   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Neen, inderdaad geen probleem want ondertussen komen de CD&V kopstukken langzaam, tergend langzaam, dichterbij de conclusie dat hun confederaal model niet kan werken : de franstaligen willen het niet en lijken de inspanningen van de CD&V om toch tot een vergelijk te komen helemaal niet te apprecieren. Integendeel zelfs.

Dat moet op den duur toch op de zenuwen werken van de CD&Vers.

Dit proces is dus nodig. Vergelijk het met een heropvoedingskamp voor blinde christendemocraten.
da's heel optimistisch van je ... ik heb altijd mijn twijfels bij de heropvoedingsmogelijkheden van herhaaldelijk recidivisten ...

iemand nog iets van een Sauwens of van de 'Boetfortgroep' gehoord ???
Anna List is offline  
Oud 13 september 2007, 10:33   #54
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
da's heel optimistisch van je ... ik heb altijd mijn twijfels bij de heropvoedingsmogelijkheden van herhaaldelijk recidivisten ...
Als we het over Maertens en Dehaene hebben den geef ik je uiteraard gelijk. Die twee recidivisten hadden al lang een regering gevormd. Leterme behoort tot een nieuwe generatie. Het is voor hem de eerste keer. Vandaar dat ik optimistich blijf. Iedereen had verwacht - geef toe - dat hij zijn broek ging afdoen, niet helemaal misschien maar voor een deel toch zeker. Toen hij direct na de verkiezingen begon over het uitstel tot 2009 dacht iedereen "het is weer zo ver". En kijk waar we nu staan !

Er is reden om relatief optimistisch te zijn, maar niet meer dan dat natuurlijk. Alles is nog mogelijk.
Kaal is offline  
Oud 13 september 2007, 11:53   #55
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we het over Maertens en Dehaene hebben den geef ik je uiteraard gelijk. Die twee recidivisten hadden al lang een regering gevormd.
Heb je Martens gisteren gehoord over de uitspraken van Milquet en Arena naar aanleiding van het Ketnet-interview met Leterme?
Zou Wilfried ook niet een ietwat beginnen twijfelen aan België?
Burry is offline  
Oud 13 september 2007, 12:04   #56
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Heb je Martens gisteren gehoord over de uitspraken van Milquet en Arena naar aanleiding van het Ketnet-interview met Leterme?
Zou Wilfried ook niet een ietwat beginnen twijfelen aan België?
Ik heb dat gemist. Maar ik kan er wel inkomen dat het op zijn zenuwen moet gewerkt hebben.
Kaal is offline  
Oud 13 september 2007, 12:18   #57
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb dat gemist. Maar ik kan er wel inkomen dat het op zijn zenuwen moet gewerkt hebben.
In tegenstelling tot eerdere berichten heeft Martens gisteren Leterme op een emotionele wijze verdedigd, en verontwaardigd ontkend dat hij er spijt van had Leterme naar voor te hebben geduwd als premier.

Ik hoop dat onze B-Plussers hun meest prominente lid aan het werk gezien hebben.

Martens heeft weinig nodig om separatist te worden.
Kortaf is offline  
Oud 13 september 2007, 12:46   #58
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
In tegenstelling tot eerdere berichten heeft Martens gisteren Leterme op een emotionele wijze verdedigd, en verontwaardigd ontkend dat hij er spijt van had Leterme naar voor te hebben geduwd als premier.

Ik hoop dat onze B-Plussers hun meest prominente lid aan het werk gezien hebben.

Martens heeft weinig nodig om separatist te worden.
Haa, Martens. Ik had ooit veel respect voor die man. Maar hij heeft zijn kiezers zo vaak om de tuin geleid. Eigenlijk zou die man op TV moeten komen om aan alle ex-CVP kiezers (waaronder ik) uit te leggen dat hij zich vergist heeft, dat het federalisme niet kon werken, dat hij dat had moeten weten, en dat hij persoonlijk verantwoordelijk is voor 15 jaar tijdverlies.

Deze week heeft de RTBF een tsjechische professor aan het woord gelaten : die man vertelde dat de snelle scheiding van zijn land het grote voordeel bood dat zij niet 10 jaar lang uitsluitend bezig zijn geweest met institutionele periekelen. Ik viel bijna van mijn stoel. Waarom konden Martens & co die evidentie toen niet zien? Wat hebben zij gewonnen met hun "compromissen", hun "dialoog" en hun "water in de wijn". Er werden bergen geld verspild, massa's tijd verloren en alles werd extra moeilijk en ondoorzichtelijk gemaakt, en wat heeft het opgebracht? De twee gemeenschappen staan nog altijd mijnrecht tegen elkaar opgesteld en er is niets opgelost, niets.
Kaal is offline  
Oud 13 september 2007, 13:11   #59
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom konden Martens & co die evidentie toen niet zien? Wat hebben zij gewonnen met hun "compromissen", hun "dialoog" en hun "water in de wijn". Er werden bergen geld verspild, massa's tijd verloren en alles werd extra moeilijk en ondoorzichtelijk gemaakt, en wat heeft het opgebracht? De twee gemeenschappen staan nog altijd mijnrecht tegen elkaar opgesteld en er is niets opgelost, niets.
De situatie in Tsjecho-Slowakije en België verschilt hem hierin dat België een koloniaal project was, met al wat dat inhoudt aan psychologische en machtsverhoudingen. De emancipatie van de gekoloniseerden noopt nu tot een dekolonisatie, maar die is niet in het voordeel van de kolonisator die zich met alle macht verzet.

In Tsjecho-Slowakije had je twee volwassen, min of meer evenwaardige volkeren. Daardoor was een propere & snelle scheiding mogelijk.
Kortaf is offline  
Oud 13 september 2007, 13:24   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had dat ook willen zien.

En ik zou nog liever willen zien dat Martens minder dan weinig nodig heeft om separatist te worden. Niets meer namelijk, maar NU tot scheidingsmaatregelen oproepen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be