![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Net wat ik denk: de Vlamingen betalen, maar voor de rest niets te zeggen - de Franstalige inspecteurs zullen allicht geen rekening houden met de Vlaamse eindtermen. |
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik zie geen enkel probleem met een opstelling zoals hierboven geschetst: enkel zijzelf zouden daarvan de gevolgen dragen. |
||
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om één of andere reden "weet" jij dat er haat zal gezaaid worden. Waarop je die losse bewering baseert, hebben wij het raden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 13 september 2007 om 08:37. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat zou jij daaraan willen doen (als je kon)?
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan doen ze maar.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
En ondertussen in Belgique: nog steeds geen regering
feit dat Rtbf gisteren als hoofditem uitpakte (9 minuten lang!) met Leterme's interview voor Ketnet (waarin hij na een reeks verzoenende zinssneden (die de Rtbf niet gehoord of is het laten vertalen heeft) na een stukje brabaconne gezongen te hebben (how low can you go?) zegt dat hij toch de Vlaamse leeuw verkiest ... en de Rtbf alles en iedereen van t schap haalt om Leterme af te kraken ... is volgens mij een indicatie dat Van Rompuy ... mislukt is in zijn verkenning ... we staan dus nog altijd nergens ... no problemo |
|
|
|
|
#48 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#49 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Tja, vandaag staat dat de parlementsleden al 3 maanden niets gedaan hebben ongeveer € 3200 netto overhouden + € 1800 onkostenvergoeding.
Deze heren/dames worden uiteraard op voorhand betaald. En dat mag de kamervoorzitter Van Rompuy alvast op zijn conto zetten. Alles en iedereen verbrandt in deze regeringsformatie, best nu de korte pijn ! |
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik ben er wel zeker van dat jij geen 'haat zult zaaien' over de taalgrens. Vlamingen passen zich volgens de aloude, haatloze traditie immers aan.
|
|
|
#52 |
|
Minister-President
|
Neen, inderdaad geen probleem want ondertussen komen de CD&V kopstukken langzaam, tergend langzaam, dichterbij de conclusie dat hun confederaal model niet kan werken : de franstaligen willen het niet en lijken de inspanningen van de CD&V om toch tot een vergelijk te komen helemaal niet te apprecieren. Integendeel zelfs.
Dat moet op den duur toch op de zenuwen werken van de CD&Vers. Dit proces is dus nodig. Vergelijk het met een heropvoedingskamp voor blinde christendemocraten. Laatst gewijzigd door Kaal : 13 september 2007 om 10:15. |
|
|
|
|
#53 | |
|
Banneling
|
Citaat:
iemand nog iets van een Sauwens of van de 'Boetfortgroep' gehoord ??? |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er is reden om relatief optimistisch te zijn, maar niet meer dan dat natuurlijk. Alles is nog mogelijk. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Zou Wilfried ook niet een ietwat beginnen twijfelen aan België? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Minister-President
|
Ik heb dat gemist. Maar ik kan er wel inkomen dat het op zijn zenuwen moet gewerkt hebben.
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik hoop dat onze B-Plussers hun meest prominente lid aan het werk gezien hebben. Martens heeft weinig nodig om separatist te worden. |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Deze week heeft de RTBF een tsjechische professor aan het woord gelaten : die man vertelde dat de snelle scheiding van zijn land het grote voordeel bood dat zij niet 10 jaar lang uitsluitend bezig zijn geweest met institutionele periekelen. Ik viel bijna van mijn stoel. Waarom konden Martens & co die evidentie toen niet zien? Wat hebben zij gewonnen met hun "compromissen", hun "dialoog" en hun "water in de wijn". Er werden bergen geld verspild, massa's tijd verloren en alles werd extra moeilijk en ondoorzichtelijk gemaakt, en wat heeft het opgebracht? De twee gemeenschappen staan nog altijd mijnrecht tegen elkaar opgesteld en er is niets opgelost, niets. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In Tsjecho-Slowakije had je twee volwassen, min of meer evenwaardige volkeren. Daardoor was een propere & snelle scheiding mogelijk. |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik zou nog liever willen zien dat Martens minder dan weinig nodig heeft om separatist te worden. Niets meer namelijk, maar NU tot scheidingsmaatregelen oproepen!
|