Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 20:40   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Langs de andere kant zou ik de mensen geen eten willen geven die DM kopen enkel en alleen omdat er iets wat hun wel interesseert gratis bij zit.

Mijn vader kocht geregeld DM omdat er een of ander boek bijzat dat hem interesseerde maar de gazet zelf belande rechtstreeks in de vuilbak en zo zijn er volgens mij veel.
Klopt.
Op die manier ben ik 'De Morgen' beginnen lezen. Om een boek compleet te krijgen over religieën. Dat was rond de tijd dat een boek uitkwam over 'gesprekken in Jeruzalem' van Yves Desmet en Staf Nimmegeers.

Wat was ik toen nog groen....
Oud 18 september 2007, 09:14   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
1) Als ik NV-A-achtige mensen zich zie misdragen tegenover Franstaligen ben ik geneigd de zondebok te steunen.

2) Je moet enkel de ruggegraat hebben over de ideologische grens te kijken en niet de primitieve holenmens te worden.

3) Ik wil enkel zeggen dat P.be niet representatief is voor Vlaanderen, en dat extremisten hier talrijker zijn.
1) Als VB-er vind ik dat NVA-achtige mensen soms te slap zijn.
Alhoewel we tegenwoordig niet mogen klagen. Laat ons hopen dat het zo blijft;
2) volledig akkoord
3) De belgische geschiedenis kennende vind ik dat de vlamingen het verdraagzaamste volk ter wereld zijn. ik heb weinig sympatie voor (echte) extremisten of geweldenaars. Maar ik ben niet verdraagzaam tov onrecht.
ik eis van iedereen respect voor mijn taal en grondgebied. en gun dat even graag aan alle anderen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 september 2007 om 09:25.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 09:19   #43
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Spreek niet te vlug. De Franstaligen zijn het meer en meer beu met de Vlamingen en hun anti-Franstalige houding. Ik zie het elke middag op het werk : Franstaligen eten onder Franstaligen en Vlamingen eten onder Vlamingen alsof/omdat men elkaar niets meer te zeggen hebt. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal de haat tussen Vlamingen en Franstaligen nog meer groeien. Vous voulez la guerre? Vous l'aurez.
Zolang Franstaligen of gelijk wie onze taal en grondgebied miskennen, zolang Vlaanderen zichzelf niet kan besturen naar eigen inzicht, en zolang die onredelijk hoge tansfers gehandhaafd blijven zullen de problemen groter worden en onvermijdelijk leiden tot totale splitsing.

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 september 2007 om 09:26.
Oud 18 september 2007, 09:23   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Stel dat Wallonië uit het dal klautert en op een normaal niveau komt, dan zal het ook nog 10 jaar duren voor alle Vlamingen beseffen dat Wallonië veranderd is.
Er werden zopas cijfers bekend gemaakt over de jeugdwerkloosheid:
Vl 12%
W 31%
Br 35%

Hoe lang zal het nog duren eer W & Br uit het dal zijn?
Oud 18 september 2007, 09:24   #45
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Bijna alles aan de site van DM is betalend, dat is een grote factor. En de website biedt geen enkele meerwaarde
Het online lezen van de krant van de dag en het archief zijn bij De Morgen betalend, net zoals bij De Standaard. Je moet er namelijk abonnee voor zijn (of een dagkaart nemen, maar wie betaalt er nu voor één artikel?). Dus is het aantal mensen die de website raadplegen een goede aanduiding voor het echte aantal abonnees.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 september 2007 om 09:25.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 10:37   #46
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het online lezen van de krant van de dag en het archief zijn bij De Morgen betalend, net zoals bij De Standaard. Je moet er namelijk abonnee voor zijn (of een dagkaart nemen, maar wie betaalt er nu voor één artikel?). Dus is het aantal mensen die de website raadplegen een goede aanduiding voor het echte aantal abonnees.
Met DS kan je dagelijks gratis nieuws opsnorren, bij DM haast niet. Ik ken vrij veel studenten die dit doen zonder een abonnement te hebben.
Oud 19 september 2007, 12:18   #47
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Spreek niet te vlug. De Franstaligen zijn het meer en meer beu met de Vlamingen en hun anti-Franstalige houding. Ik zie het elke middag op het werk : Franstaligen eten onder Franstaligen en Vlamingen eten onder Vlamingen alsof/omdat men elkaar niets meer te zeggen hebt. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal de haat tussen Vlamingen en Franstaligen nog meer groeien. Vous voulez la guerre? Vous l'aurez.
En wat is dan de motivatie van de franstalige oorlogsverklaring? Omdat Vlaanderen geen grondgebied meer wil afstaan? Omdat Vlaanderen niet meer bereid is om hun communistische economie te ondersteunen?

Graag wat verduidelijking waarom ons dan precies de oorlog verklaard moet worden.

En btw: ik haat walen net zo min als ik Fransen haat. Ik zie geen enkele reden waarom we geen goede buren zouden kunnen zijn...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 13:58   #48
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
De franstaligen zien hun grootste bron van inkomsten zachtjes aan opdrogen

Laatst gewijzigd door rookie : 19 september 2007 om 13:59.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 14:21   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Sinds de verkiezingen m.i. toch wel de meest rabiate anti-Vlaamse haatkrant van het land. Blijkbaar werpt het geen vruchten af.
Le Soir verliest z'n lezers aan La DH en Echo. DH is een sensatiekrant die handig (mis)bruik heeft gemaakt van de huidige politieke toestand.
Het verlies aan lezers bij Le Soir heeft niets met de kwaliteit van de krant te maken of de standpunten van Béatrice Delveaux tegenover Vlaanderen. Eerder met het feit dat in Walonië de laatste maanden de sensatie het wint op de kwaliteit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be