Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 september 2007, 18:46   #41
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

Maar alle gekheid op een stokje : Een Vlaming is iemand die in Vlaanderen woont en liefst zich nog Vlaming voelt ook.

Enkel wie in Vlaanderen woont=Vlaming?

Stel: iemand gaat gedurende 25 jaar in Berlijn wonen om daar correspondent voor de VRT te worden. Dan is ie 25 jaar gedurende geen Vlaming meer?
straatrue is offline  
Oud 18 september 2007, 20:48   #42
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arwin Rummel Bekijk bericht
En omgekeerd, misschien willen vele Walen wel op SP.a stemmen.
Dat kan nu al hoor. Niets belet de PS om in Antwerpen op te komen. Het VB is trouwens in Waals Brabant opgekomen waar het 5000 stemmen heeft gehaald. Ik bedoel maar dat het systeem het toelaat. Je kan echter een partij niet verplichten om overal op te komen.

Citaat:
Ik zie dit alles als een vlucht voor de werkelijkheid, het is gemakzuchtig bestaande problemen te weigeren oplossen, en er dan nieuwe bij te creeren.
U begrijpt het niet. Er zijn tal van problemen die in de Belgische context niet opgelost geraken, omdat de twee gemeenschappen totaal andere visies hebben. Zoals Bart Somers vanavond nog op Terzake zei : het is net omdat wij het sociaal economische willen "oplossen" dat wij een staatshervorming moeten hebben.

De patstelling was *ook* compleet binnen de paarse regering hoor : er werd niets hervormd, de vergrijzing werd niet voorbereid, men kon zelfs geen akkoord sluiten over geluidsnormen rond Zaventem.

Het is die vaststelling dat het Belgisch kader geen ruimte meer biedt om oplossingen te vinden dat veel Vlamingen uit pragmatische redenen kiezen voor een verregaande staatshervorming. Op zich kunnen de klassieke Vlaams-nationalisten België niet doen barsten. Zij zijn niet talrijk genoeg. Zij krijgen nu wel steun van pragmatische separatisten en confederalisten die enkel oog hebben voor goed bestuur.

Veel franstaligen kijklen naar die mensen en concluderen maar gauw dat het ook vendelzwaaiers zijn. Dat is een inschattingsfout.
Kaal is offline  
Oud 18 september 2007, 20:50   #43
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

Stel: iemand gaat gedurende 25 jaar in Berlijn wonen om daar correspondent voor de VRT te worden. Dan is ie 25 jaar gedurende geen Vlaming meer?
Moeten wij jouw berichten nog ernstig nemen of heb je liever dan we op kleuterniveau zakken?
Kaal is offline  
Oud 18 september 2007, 21:17   #44
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat kan nu al hoor. Niets belet de PS om in Antwerpen op te komen. Het VB is trouwens in Waals Brabant opgekomen waar het 5000 stemmen heeft gehaald.
1367 stemmen zal je bedoelen!!
speurneus is offline  
Oud 18 september 2007, 21:26   #45
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat "de sociale partners" aan het grommen zijn omdat hun "heilige huisjes" in gevaar aan het komen zijn wegens het ontbreken van een regering om te chanteren.(jawel,ik bedoel daar zowel het patronaat als de vakbond mee!).Maar politici moeten daarmee geen rekening houden gezien hun rekening,zonder falen,om de 4 jaar gepresenteerd wordt door de gewone mensen,niet door de "sociale partners".
Hoe ga je zonder de steun van de sociale partners socio-economische hervormingen doorvoeren?
speurneus is offline  
Oud 18 september 2007, 22:06   #46
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat mochten we opnieuw naar de stembus moeten om uit deze impasse te geraken... Leterme geen 500.000 stemmen meer haalt en het kartel CD&V-NVA terug naar de oppositie gekelderd wordt.
De meerderheid wil geen communautaire strubbelingen maar een land dat draait.
De CD&V stemmers hebben zeker niet voor NVA gestemd, een partij die niet verder zou kunnen blijven bestaan buiten het 'kartel'
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline  
Oud 18 september 2007, 23:31   #47
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

Flauwe plezante!

.
Eddy B is offline  
Oud 19 september 2007, 01:11   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het systeem nu helemaal niet democratisch en geeft het vooral een fout beeld van Vlaamse stemmers, aangezien zij in de meerderheid zijn.

Met niet democratisch bedoel je dat één Waalse stem zwaarder weegt dan één Vlaamse stem?
daiwa is offline  
Oud 19 september 2007, 05:55   #49
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het onakseptabel maken van Leterme is een verborgen agenda-punt van de franstalige pers.
Zij spelen een zeer vuil spelleke.
Het is een zeer doorzichtige tactiek van Franstalige politici, hierin gesteund door de Fr media.
Het komt erop neer de Vlamingen te doen 'afdokken' voor Letermes premierschap.
Oud 19 september 2007, 08:03   #50
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een Vlaming? Graag had ik daar een defenitie van. Mij heeft niemand iets gevraagd, trouwens.
Wat is een Belg? Graag had ik daar een definitie van. Mij heeft niemand iets gevraagd, trouwens.
Kortaf is offline  
Oud 19 september 2007, 08:10   #51
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat is een Belg? Graag had ik daar een definitie van. Mij heeft niemand iets gevraagd, trouwens.
Een onbestaande kunstmatige entiteit, het is een kunstmatig verzamelnaam voor Limburgers, Vlamingen, Walen, Brabanders, Luxemburgers en Duitsers die als gevolg van een historisch ongeluk beschouwd worden als "Belg."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 19 september 2007, 08:15   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
1367 stemmen zal je bedoelen!!
Ik dacht dat ik ergens 5000 had gelezen maar ik kan mij vergissen. 1367 dan maar !
Kaal is offline  
Oud 20 september 2007, 18:09   #53
Arwin Rummel
Vreemdeling

Arwin Rummel's schermafbeelding

Standaard

Kortaf,
Citaat:
Een Belg is een natuurlijk persoon die (waarschijnlijk) in België woont, de Belgische nationaliteit heeft, en dient te leven naar de Belgische wet, en voor die persoon is de Belgische grondwet geschreven.
Wiki:
Citaat:
'Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt.'
Wiki vertaling,
Citaat:
Van hen allemaal zijn de Belgen de dappersten, omdat ze het verst verwijderd wonen van de cultuur en de beschaving van de provincia, omdat er slechts zelden kooplui tot bij hen komen en dingen invoeren die bijdragen tot het ontvoogden van de geesten, en ze vlakbij de Germanen zijn, die over de Rijn wonen, en met wie ze voortdurend oorlog voeren.
Volledige tekst:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgen

Nu eens over Vlamingen. Vlaanderen is altijd een administratief gebied geweest, en de inwoners van dat gebied werden (en worden) Vlamingen genoemd. Het vlamingen bestaan niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaanderen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...van_Vlaanderen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlamingen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaanderengouw
Arwin Rummel is offline  
Oud 20 september 2007, 21:09   #54
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David1977 Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk niks tegen Dhr. Leterme, maar ik denk dat zijn credibiliteit als premier toch wel sterk in het gedrang komt.

dit zegt alles over u.

de eersten die aan iemands kunnen (of "credibiliteit") twijfelen zijn zij die er nooit aangetwijfeld hebben.

omdat ze er nooit in geloofd hebben.
Trajanu$ is offline  
Oud 26 september 2007, 14:29   #55
Arwin Rummel
Vreemdeling

Arwin Rummel's schermafbeelding

Standaard

Kaal, u zegt hier;
Citaat:
Je kan echter een partij niet verplichten om overal op te komen.
Waarom niet, het is nu eenmaal een Nationale verkiezing? Hoe komt men er eigenlijk op die te splitsen in taalgroepen? Ik weet dat in het verleden er problemen waren op dat vlak, en ik vind het wel ok dat we nu nederlandstalige politici kunnen verkiezen. Maar nu is de situatie op die manier volgens mij NIET democratisch. Mijn punt is dat in een Democratie, men MOET kunnen kiezen voor ALLE ideen en strekkingen, in welke landsstaal dan ook. België is een drietalig land, dus dient de verkiezing in dit geval, in die drie talen gevoerd worden, OVERAL in het land, zodat iedereen met voorkeur en taal kan stemmen.
Arwin Rummel is offline  
Oud 27 september 2007, 21:49   #56
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat mochten we opnieuw naar de stembus moeten om uit deze impasse te geraken... Leterme geen 500.000 stemmen meer haalt en het kartel CD&V-NVA terug naar de oppositie gekelderd wordt.
De meerderheid wil geen communautaire strubbelingen maar een land dat draait.
De CD&V stemmers hebben zeker niet voor NVA gestemd, een partij die niet verder zou kunnen blijven bestaan buiten het 'kartel'
Stel dat Leterme moet kiezen tussen nieuwe verkiezingen (met risico op verlies, zowel richting VB als SP.A en VLD) of het premierschap van een regering met minimale inbreng van de NVA.
Zadeh is offline  
Oud 27 september 2007, 21:54   #57
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Stel dat Leterme moet kiezen tussen nieuwe verkiezingen (met risico op verlies, zowel richting VB als SP.A en VLD) of het premierschap van een regering met minimale inbreng van de NVA.
Als het NU nieuwe verkiezingen zijn, wint hij stemmen BIJ! Zolang hij het been stijfhoud, zullen de Vlamingen hem apprecieren. Dit is nooit gezien in de Vlaamse geschiedenis! Hij zal zeker niet kieen om de NVA te laten vallen, hij zou wel gek zijn! Je doet alsof de NVA verantwoordelijk is voor de standpunten van Leterme. Nochtans heeft hijzelf er voor gekozen en dit duidelijk gemaakt in de aa,loop naar de verkiezingen.
Nu kak intrekken = groot verlies!

.
Eddy B is offline  
Oud 27 september 2007, 22:18   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als het NU nieuwe verkiezingen zijn, wint hij stemmen BIJ! Zolang hij het been stijfhoud, zullen de Vlamingen hem apprecieren. Dit is nooit gezien in de Vlaamse geschiedenis! Hij zal zeker niet kieen om de NVA te laten vallen, hij zou wel gek zijn! Je doet alsof de NVA verantwoordelijk is voor de standpunten van Leterme. Nochtans heeft hijzelf er voor gekozen en dit duidelijk gemaakt in de aa,loop naar de verkiezingen.
Nu kak intrekken = groot verlies!
die kak was al ingetrokken toen hij niet met de 5 resoluties naar de onderhandeling trok maar met een kleiner pakket. TOEN is hij zijn credibiliteit verspeeld ...
Anna List is offline  
Oud 27 september 2007, 22:33   #59
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Leterme is een machtspoliticus - wat niet per definitie slecht is - en zal zich dus pragmatisch opstellen. Als je het interview met Wilfried Martens in Humo leest, heb je een goed idee welke richting Leterme zal uitgaan. Binnen de CD&V zijn de federalisten - en dit is wel per definitie - aan zet. Het kartel met de NVA is in eerste instantie strategisch, niet ideologisch. Dit geld ten dele ook voor de positie van het FDF binnen de MR. Als het er echt op aan komt laten ze De Wever en Mangain wel antichambreren.
Superlux is offline  
Oud 28 september 2007, 15:42   #60
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Leterme is een machtspoliticus - wat niet per definitie slecht is - en zal zich dus pragmatisch opstellen. Als je het interview met Wilfried Martens in Humo leest, heb je een goed idee welke richting Leterme zal uitgaan. Binnen de CD&V zijn de federalisten - en dit is wel per definitie - aan zet. Het kartel met de NVA is in eerste instantie strategisch, niet ideologisch. Dit geld ten dele ook voor de positie van het FDF binnen de MR. Als het er echt op aan komt laten ze De Wever en Mangain wel antichambreren.
Euhm, een of ander congres van de CD&V heeft begin dit jaar dus wel eventjes het omvormen van een federaal belgië naar een confederaal belgie in hun programma opgenomen.
Ofwel weten de meeste kiezers niet waar ze op stemmen ofwel zijn de belgicistische leugens weer aan het grossieren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be