![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Particratie of Democratie | |||
Particratie |
![]() ![]() ![]() |
16 | 57,14% |
Democratie |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits het dezelfde (vlaamse) politici zijn die in Vlaanderen aan de macht gaan komen als nu in de Vlaamse (en federale) regering, zie ik geen enkele noodzaak of aanwijzing om een verandering van de spelregels van het beleid te voorspellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan ook moeilijk anders vermits de machthebbers in Vlaanderen dezelfden zullen zijn als vandaag in Belgique. Zij zullen evengoed in Vlaanderen proberen om het CS in stand te houden en om het BROV niet in te voeren. Maar er zal geen onverkozen, Franstalige minderheid meer zijn die via sleutels en grendels zijn wil aan Vlaanderen kan opdringen. Er is dus geen reden om een nog ondemocratischer Belgique overeind te houden. Vlaanderen zal tenminste in staat zijn de ondemocratische Belgische vlooien af te schudden waarmee het 177 jaar lang werd besmet. In Belgique is dat onmogelijk omdat het geen democratie verdraagt.
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vrees dat u volkomen gelijk heeft! Wat niet wil zeggen dat er niet effe mag gebrainstormd worden, toch? Iedereen heeft toch de mond vol van de anti-politiek, de verzuring, de "kloof", het democratisch deficit... Dat men (=politici) maar eens dringend voor eigen deur begint te vegen want de eigen werking (zowel in de diverse partijen als in de parlementaire assemblées) kan echt wel een flink stuk beter. En ja, dit staat los van een Belgische of Vlaamse staatsstructuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek afschaffen. En als dat niet kan, referenda.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() zie je dan wel de noodzakelijkheid van onafhankelijkheid in ? (zie mijn vorige post) of zie jij onafhankelijkheid als doel op zich ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gewoon één CEO kiezen, die zijn mensen om het land te besturen zelf uitkiest. Hij kan die naar slecht funcioneren, of op aanvraag van de bevolking, ontslaan en andere in dienst nemen. Via referendum kunnen we eventueel de CEO aan de deur zetten en een andere kiezen. Goed bestuur gegarandeerd! Of het gezond is, dat moet bezien worden, maar ik denk dat er sterke punten voor te vinden zijn. Normaal kom ik via andere wegen tot deze soortgelijke vorm, maar dit zou misschien ook kunnen.
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, we mogen al blij zijn dat internet bestaat, wat ervoor zorgt dat zo'n zaken minder gaan gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zelfs met een BROV.
Citaat:
1. De CEO zou absolute macht moeten hebben om zijn beleid natuurlijk zo goed en zo kwaad mogelijk te doen. 2. Dat BROV duurt per definitie een bepaalde tijd om te doen en te laten wat hij wilt. 3. Het enige wat hij nodig heeft is een meerderheid van de bevolking achter zich. Niet iedereen. Dat is altijd een groot gevaar. 4. Er is geen sprake van verkozen en georganiseerde oppositie, geen parlement, geen senaat, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraagje : WIE is de minister-president van de Vlaamse regering en hoeveel stemmen had hij?
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 18 september 2007 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Eddy B;2939143]Jij stelt werkvoorwaarden voor die CEO waar IK niet voor getekend heb he. Stond dat in mijn voorstel? Nee toch?[quote]
Daar kwam het iig op neer. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de invoering van de € zou er nooit gekomen zijn met referenda. Ik was een groot voorstander van de €, zelfs al zeiden mijn oude moeder en mijn brave echtgenote dat ze liever niet omschakelden omwille van "dat ze het niet gewend zouden geraken, met die rare getallen". Vergeet niet dat de demokratie niet de beste staatsvorm is. Demokratie is enkel de minst slechte staatsvorm. Maar het is niet omdat het dansen is op een slappe koord, dat je mij ondemokratische neigingen mag toedichten, of ik trakteer je nooit meer, zelfs niet als ge dorst zoudt hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga hier niet het hele systeem uitleggen, ga maar eens kijken op onze webstek als je wil, en ook op die van democratie.nu. Zij gaan niet zover als wij ![]() Vooral omdat op de duur de bewuste kiezer (stemrecht versus stemplicht) zijn stem laat gelden, zal het systeem beter werken dan je denkt. ![]() Oh, BTW : wanneer betaalde je me een pint??? ![]() Ik zei trouwens dat ik het zou kunnen vermoeden. Niet dat ik dat deed! ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 18 september 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |