Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 17:52   #41
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
SYDNEY - Een lesbisch koppel in Australië heeft een aanklacht ingediend tegen een arts omdat het door kunstmatige inseminatie een tweeling kreeg in plaats van één kind, zoals het had gewenst. Dat meldden Australische media dinsdag.

Het koppel wil bijna 240.000 euro schadevergoeding van arts Robert Armellin, die per ongeluk twee embryo's in plaats van een implanteerde. Een van de vrouwen beviel van twee meisjes die inmiddels drie jaar oud
De vrouwen eisen een vergoeding voor de medische uitgaven, opvoeding en scholing van een van de kinderen. Ook willen ze een compensatie voor de tijd die ze door het extra kind niet aan hun werk kunnen besteden.

nu.nl

Nu weet ik het zeker: geen k.i. meer voor alle lesbische vrouwen!
Een kind heeft recht op een vader en een moeder!

Bah! Twee vuile smerige paratiserende bitchen. Ze zouden hen de kinderen moeten afnemen, ze verdienen niet beter!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 17:55   #42
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja daarom, laat de dokter betalen en hem een kind uitkiezen. Want ze willen geen twee kinderen, zo is dat toch opgelost.

Of als ze de twee kinderen willen houden, ja dan moeten ze stoppen met zeveren.
Het gaat om een contract. Indien dat contract niet juist is nageleefd langs de zijde van de arts, is een schadevergoeding gerechtigd. De vraag is enkel; wat voor schadevergoeding?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 17:57   #43
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het gaat om een contract. Indien dat contract niet juist is nageleefd langs de zijde van de arts, is een schadevergoeding gerechtigd. De vraag is enkel; wat voor schadevergoeding?
ja, dat is toch wat ik zeg. Ze hebben er 2 en ze willen er maar een. Dus dokter betalen en 1 kind meenemen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 17:58   #44
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is toch niet dat ze in een spoedafdeling terechtkwam om IVF te krijgen zeker?
Enkel een paar minuten voor ze in slaap ging heeft ze het over "ik wil er slechts één".

Hoe hadden die dames gereageerd als er één gehandicapped kind uitkwam?

Iets van "hoooo nu past het niet bij het behangpapier"?

en nogmaals: zulke mensen worden op de voet gevolgd bij een (eventuele) gelukt IVF. Ze wisten dus zeer vroeg dat het er twee waren; dat ze dan abortus hadden laten plegen hé. Als je zulke mentaliteit hebt (we overwogen om er eentje te laten adopteren, amai nu moet ik nog een kinderwagen kopen, oeps.. nu moet ik wat extra werk doen) dan ga je toch volgende keer nog eens shoppen zeker: haal die boel eruit en try again (met één embryo dan liefst)!

Geef mij dan maar dat homokoppel die netjes ieder hun eigen sperma afleverden bij de draagmoeder en samen in volle verwachting "hun" kindje afwachtten, zelfs indien het er twee zouden geweest zijn. (en er staat me zelfs iets van voor d�*t het er twee waren, maar ben niet meer zeker). Ze wilden evenmin weten wiens spermatozoide het hem nu geflikt had.
Je blijft maar ronddraaien in een argumentering van waardeoordeel. Jij kan dat allemaal wel vinden, circe, maar daarmee heb je nog niets gezegd over de wettelijke juistheid van de claim van beide vrouwen.
Oud 18 september 2007, 17:59   #45
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Bah! Twee vuile smerige paratiserende bitchen. Ze zouden hen de kinderen moeten afnemen, ze verdienen niet beter!
Dat gaat me te ver.
Maar op een ander forum hoorde ik een verhaal dat een lesbies stel per abuis een zoon kreeg, terwijl hun een dochter beloofd zou zijn.
Arme jongen!
Op maandagavond heb je op Ned. 1 het programma "Spoorloos', waar mensen op zoek gaan naar hun biologische roots. Vaak armen mensen die hun kinderen uit armoede aan westerse adoptiegezinnen afstaan.
Mensen hebben het recht om te weten wie hun biologische ouders zijn.
Oud 18 september 2007, 18:00   #46
Heftruck

Standaard

Citaat:
ja, dat is toch wat ik zeg. Ze hebben er 2 en ze willen er maar een. Dus dokter betalen en 1 kind meenemen.
Daar is geen enkele basis voor! De arts, indien schuldig, moet een schadevergoeding leveren voor foutief geleverde diensten! Wat beide vrouwen met de kinderen doen, is hun beslissing.
Oud 18 september 2007, 18:01   #47
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme jongen!
.
Gelukkig meisje dan weer.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 18 september 2007 om 18:01.
Oud 18 september 2007, 18:02   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is geen enkele basis voor! De arts, indien schuldig, moet een schadevergoeding leveren voor foutief geleverde diensten! Wat beide vrouwen met de kinderen doen, is hun beslissing.
Het zijn geen kittens!
Oud 18 september 2007, 18:02   #49
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Laat die lesbo's een keer echte man gebruiken.!

Ik geef toch de voorkeur aan een man-vrouw relatie als het om kinderen gaat. Ik ben gewoon conservatiever geworden de afgelopen jaren.
En donor wil ik niet zijn, zelfs niets als het om 2 mooie lesbo's gaat!

Maar je moet ook voldoen aan de eisen die de toekomstige moeder voor haar kinderen verwacht.

Ze willen bv geen conservatief kind. Geen Hollands kind. Geen homofoob kind.
Oud 18 september 2007, 18:02   #50
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, dan ben ik verkeerd, ik dacht dat dat juist het probleem was. Ze wilden 1 kind en ze kregen er 1 + 1 dat ze niet wilden.

Verschaeve
Oud 18 september 2007, 18:05   #51
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Dat gaat me te ver.
Maar op een ander forum hoorde ik een verhaal dat een lesbies stel per abuis een zoon kreeg, terwijl hun een dochter beloofd zou zijn.
Arme jongen!
Op maandagavond heb je op Ned. 1 het programma "Spoorloos', waar mensen op zoek gaan naar hun biologische roots. Vaak armen mensen die hun kinderen uit armoede aan westerse adoptiegezinnen afstaan.
Mensen hebben het recht om te weten wie hun biologische ouders zijn.
Ben ik volledig mee akkoord. En daarmee heb ik het moeilijk dat bv 2 mannen voor een kind kiezen via draagmoeder en dus de kinderen hun moeder ontzeggen. En eigenlijk ook wel lesbische paartjes en bommoeders die hun toekomstig kind een vader ontzeggen.
Oud 18 september 2007, 18:15   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is het al gebeurd dat een homo koppel een tweeling kreeg?
GEVONDEN! en o zo leuk dat mijn geheugen nog correct werkt!
--------------------------------------------------------------------------

Thursday, 1 June, 2000, 15:04 GMT 16:04 UK
Gay couple to have third child

Britain's first gay fathers are planning to have a third child.

Barrie Drewitt, 32, and Tony Barlow, 35, of Bicknacre, Essex, have agreed the details with an unnamed Californian woman who has agreed to be the surrogate mother.
Mr Drewitt spoke of their determination to have a family of three, and he said: "We want a girl and we will call her Jasmine. We love having children."

We love having children

Barrie Drewitt

Last year he and Mr Barlow spent £200,000 arranging a surrogate birth to an American mother after an application to adopt a child in Britain was rejected, and had twins, Aspen and Saffron.
They said they had holidayed in North Africa with the new surrogate mother to finalise arrangements privately.
"We arranged for her and her family to fly over to Africa and met them in Tunisia and had a really good week," said Mr Drewitt.
"We did have a traumatic time with Aspen and Saffron, but it has made us wiser. We are determined to go for a family of three children, and then that's the end of it.
Biological sibling
"If it turns out to be twins again it will be even more wonderful."
The couple will use some of the 24 embryos they had frozen before the birth of the twins, and eggs donated by the twins' biological mother.
They will aim to transfer the cells to the surrogate mother in November, after she has completed a course of drugs.
"The new baby will be a biological brother or sister to Aspen and Saffron," said Mr Drewitt. "The only difference will be the surrogate mother."
In a legal first for British children, a US Supreme Court judge ruled in October that the two self-made millionaires will be registered as parent one and parent two on the twin's birth certificates.

Rosalind Bellamy, 32, had the embryos of another woman and the sperm of one of the men placed in her uterus.
News that the two men are planning another child prompted immediate criticism.
Valerie Riches, director of pressure group Family and Youth Concern, said: "Children born to a homosexual couple in this way may be given all the material things they want, but they will be living in an extremely unbalanced situation and for emotional and sexual development, it will be bad for them."
Dr Adrian Rogers, of the Family Focus group, said: "Every child deserves to be raised by its genetic mother and father."
But Stonewall, the gay and lesbian lobby group, said the gender of parents was not important.
"The sexuality of a person is not an indication of how good a parent they are or would be," said a spokeswoman.
"Lesbian and gay people have children, that should come as no surprise to anyone. They have proved they can be as good parents as anyone else."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/771628.stm

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 18:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 18:20   #53
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het zijn geen kittens!
Daarom dat ik in ga tegen HAMC die "simpelweg" een van beide kinderen wil gebruiken als compensatiegoed (dat zou zelfs een eigendomsrecht impliceren op andermans lichaam en geest!), of wacht dacht je?
Oud 18 september 2007, 18:40   #54
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik in ga tegen HAMC die "simpelweg" een van beide kinderen wil gebruiken als compensatiegoed (dat zou zelfs een eigendomsrecht impliceren op andermans lichaam en geest!), of wacht dacht je?
neenee, misschien heb ik me niet goed uigedrukt. ik dacht dat het probleem erin bestond dat ze 1 kind besteld hadden en er 2 kregen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 18 september 2007 om 18:41.
Oud 18 september 2007, 18:51   #55
Heftruck

Standaard

Citaat:
"1 besteld hadden en er 2 kregen"
Je drukt het verkeerd uit. De vrouwen hebben, als ik het goed heb, een contract aangegaan om één embryo te laten inplanten. De arts heeft er twee ingeplant.

Wat er later gebeurt, namelijk de ontwikkeling van die embryo's en de bevalling, kan niet terugvallen op dat contract.

Het enige waar de arts aan schuldig kan gesteld worden, is het teveel plaatsen van een embryo. In die zin kan je de kinderen niet koppelen aan een eventuele compensatie maar de ingreep wel. De kinderen zelf kunnen dus nooit direct betrokken worden ter compensatie door uitwisseling.

Enfin, zo zie ik het.
Oud 18 september 2007, 18:56   #56
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar je moet ook voldoen aan de eisen die de toekomstige moeder voor haar kinderen verwacht.

Ze willen bv geen conservatief kind. Geen Hollands kind. Geen homofoob kind.
Meteen ook een politieke gezindheid inbouwen.

Maar het moet eenvoudiger worden, gewoon een bouwpakketje uit de doe-markt.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 september 2007 om 18:59.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 19:10   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je drukt het verkeerd uit. De vrouwen hebben, als ik het goed heb, een contract aangegaan om één embryo te laten inplanten. De arts heeft er twee ingeplant.
NOPE! ze wilden een in vitro fertilizatie.
Blijkbaar hadden ze zich niet voldoende geinformeerd en dachten ze dat het gewoon één embryo was dat ze kregen ingepland (volgens Edina ondertussen standaard - volgens mijn info toen nog geen standaard) waarbij men mogelijkheid heeft tot meerlingen.
Daar had "moeder" niet bij stilgestaan, dus heeft ze dat slechts EEN PAAR MINUTEN voordat ze in slaap werd gedaan gemeld: ze wou slechts één embryo, geen twee (om de mogelijkheid tot zwangerschap groter te maken).
Deze last-minute-act werd niet doorgegeven aan de persoon die de beide embryo's reeds in zijn pipet had zitten, en bingo, ze werden beiden ingebracht.
Misschien dacht mevrouw dat ze op koopjesjacht ging of zo?

Citaat:
Wat er later gebeurt, namelijk de ontwikkeling van die embryo's en de bevalling, kan niet terugvallen op dat contract.
Exactly: ze had het volste recht om een abortus te laten uitvoeren. Of ze nu dat embryo in het pipetje liet creperen of via een carretage maakt weinig verschil uit.

Citaat:
Het enige waar de arts aan schuldig kan gesteld worden, is het teveel plaatsen van een embryo. In die zin kan je de kinderen niet koppelen aan een eventuele compensatie maar de ingreep wel. De kinderen zelf kunnen dus nooit direct betrokken worden ter compensatie door uitwisseling.
zoiets, desnoods. En welke compensatie moet die arts dan geven?
In mijn visie is het gevolg dat ze beide kinderen moeten laten plaatsen. Ouders die op zulke manier over hun kinderen denken zijn geen rechtmatige en verantwoordelijke ouders.
Hoe hadden ze gereageerd indien haar éne embryo zich alsnog had gesplitst? Ook de andere helft wegens "schade" laten compenseren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 19:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 19:39   #58
Heftruck

Standaard

Citaat:
NOPE! ze wilden een in vitro fertilizatie.
Blijkbaar hadden ze zich niet voldoende geinformeerd en dachten ze dat het gewoon één embryo was dat ze kregen ingepland (volgens Edina ondertussen standaard - volgens mijn info toen nog geen standaard) waarbij men mogelijkheid heeft tot meerlingen.
Daar had "moeder" niet bij stilgestaan, dus heeft ze dat slechts EEN PAAR MINUTEN voordat ze in slaap werd gedaan gemeld: ze wou slechts één embryo, geen twee (om de mogelijkheid tot zwangerschap groter te maken).
Deze last-minute-act werd niet doorgegeven aan de persoon die de beide embryo's reeds in zijn pipet had zitten, en bingo, ze werden beiden ingebracht.
Misschien dacht mevrouw dat ze op koopjesjacht ging of zo?
Ik moet toegeven dat ik op dat vlak een grote nul ben. Maar aan de implicaties op rechtsvlak verandert er dus niet.
Oud 18 september 2007, 19:50   #59
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden standaard verschillende embryo's teruggeplaatst bij IVF. Gewoonlijk DRIE om correct te zijn!
Brabbel brabbel.

In belgië is het verboden om meer dan 1 embryo terug te plaatsen bij vrouwen onder de 36, en maximum 2 bij vrouwen tussen 36 en 42.
Onder héél specifieke voorwaarden worden er 3 teruggeplaatst.

In Australië is het maximum 2, tenzij in uitzonderingssituaties.
Natuurlijk is het de keuze van de vrouw hoeveel er terug worden geplaatst. Veel vrouwen kiezen ervoor om slechts 1 in te planten en de overige in te vriezen.
Oud 18 september 2007, 19:52   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
SYDNEY - Een lesbisch koppel in Australië heeft een aanklacht ingediend tegen een arts omdat het door kunstmatige inseminatie een tweeling kreeg in plaats van één kind, zoals het had gewenst. Dat meldden Australische media dinsdag.

Het koppel wil bijna 240.000 euro schadevergoeding van arts Robert Armellin, die per ongeluk twee embryo's in plaats van een implanteerde. Een van de vrouwen beviel van twee meisjes die inmiddels drie jaar oud
De vrouwen eisen een vergoeding voor de medische uitgaven, opvoeding en scholing van een van de kinderen. Ook willen ze een compensatie voor de tijd die ze door het extra kind niet aan hun werk kunnen besteden.
Ik krijg toch wel kriebels als ik dit lees. Hoe sterk was de kinderwens als ze door het dolle heen zijn nu het een tweeling blijkt te zijn? In een man-vrouw relatie hadden ze dat ook kunnen voorhebben. En gaan ze later tegen 1 van de twee kinderen vertellen dat ze de arts goed uitgeschud hebben omdat het ongewenst was? Nu ja, het is wereldnieuws, dus daar komen die kids toch achter.

Nee, ik heb begrip voor schadeclaims bij medische blunders, maar dit verhaaltje geeft me toch kriebels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 september 2007 om 19:52.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be