![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet ineens denken aan die foto van het bezoek van Albert en Paola aan, ik dacht, Sint-Niklaas.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Zie je wel, zelfs de geïnteresseerde burgers weten niet waarover het gaat.
![]() |
#44 |
|
![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 21 september 2007 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht. Iemand die op Lord Snooty wilt antwoorden? Ik zie het niet meer zitten.
En EddyB; ik noem een dode niet triviaal. Een steekpartij wel. En daarbij is een dode triviaal nieuws voor op het 7 uur journaal. Of moet elke dode daarop komen? Dat maakthet natuurlijk niet minder erg voor de betrokken personen, maar het moet wel relevante nieuwswaarde hebben. Niet elke dode heeft dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Het pure feit dat er inmiddels al burgers in dit land bestaan, die een steekaprtij 'triviaal' vinden, is angstwekkend. Zo'n traumatiserende vorm van geweld 'triviaal' noemen toont aan hoe snel we afglijden naar complete chaos. Het is niet omdat het aantal steekpartijen de laatste decennia dramatisch is toegenomen, dat het daarom triviaal zou zijn. Zelfs bedreigd worden met een mes, zonder gestoken te worden, is afschuwelijk. Dat zulke feiten moedwillig worden achtergehouden bij politie-persbriefings is ook tekenend voor de manier waarop dit soort misdrijven onder de mat wordt geveegd. De valse indruk van veiligheid die zo bij de burger wordt gewekt, is koren op de molen van rechts. Immers, die burger is ook niet blind en doof en hoort en ziet in zijn omgeving ook wel hoe het er écht aan toe gaat. Dit struisvogelgedrag zal onze zogenaamd 'politiek correcte' bewindsvoerders zuur opbreken. Ze dragen ook een verpletterende verantwoordelijkheid.
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Zo gemanipuleerd als onze nieuwsberichten"????? Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2007 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan eerder 'zo rood als de VRT' ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De posting van Jukes is een zeer mooi en verklarend statement dat naadloos aansluit bij mijn posting. Hij is alleen een béétje liever dan ik... Ik vrees echter dat dat pseudo-intellectuelen van het klootzakkerige type zoals jij niet genoeg op hun plaats zet dus behoud ik mijn stijl capiche ? *knip* Gelieve niet persoonlijk te worden. Als dat uw stijl is, dan raad ik u toch dringend aan die te veranderen. Zoniet zal u geen lang leven beschoren zijn op dit forum.
Laatst gewijzigd door Akira : 21 september 2007 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Hier hebben ze 2 of 3 weken terug in de Vennestraat nog ene neergeschoten.
Heb ik ook niks van gezien in het nieuws. Het bleken Belgen te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik trouwens de enige die dit soort gedrag erover vind? Gelieve dergelijke posts niet te quoten. Dat bespaart de moderatie tijd en moeite.
Laatst gewijzigd door Akira : 21 september 2007 om 16:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er worden al duizenden jaren mensen bedreigd en neergestoken. En dat zal no wel een tijdje zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar is je bewijs? Citaat:
Citaat:
Citaat:
De omgekeerde redenering is btw ook waar. Een onveiligheidsgevoel aankloppen om aan de macht te komen en extra veel macht te krijgen om zich te bemoeien met de burger zijn leven. Of ligt geen verpletterende verantwoordelijkheid? Ik zei _nergens_ (dat woord begrijp je?) dat een steekpartij triviaal was voor de individuele burger die het ondergaat. Het is wél triviaal als nieuwswaarde. Als elke keer dat een mes wordt getrokken op het nieuws dient te komen, ... Je snapt toch zélf dat het gewoon idioot zou zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 21 september 2007 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind derhalve dat elke keer dat een allochtoon werk vindt, dat het in het nieuws moet komen, want ik vind het een vrij belangrijke maatschappelijke trend dat allochtonen meer betrokken worden bij de arbeidsmarkt. Enfin, het argument is dus niet zo sterk, als je het een beetje toetst. Citaat:
Het is echter wenselijk dat ze de actualiteit weergeven op een objectief mogelijke manier. 'k wil gerust om de zoveel tijd een grafiekje zien dat zegt dat deze en gene misdaad is gestegen en gedaald. Maar niet elke triviaal actje van geweld in de samenleving. Dat is simpelweg niet haalbaar, noch wenselijk. 't is dus dé manier om onverschilligheid te creeëren en een vals onveiligheidsgevoel aan te praten. Of vind jij een (on)veiligheidsgevoel dat is gebasseerd op het simpele feit dat men van meer misdaden weet heeft en niét op het simpele feit dat er meer misdaden zijn, een terecht (on)veiligheidsgevoel?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mag de politie zo'n messentrekker meteen door zijn kop schieten, allochtoon of autochtoon, en hoeft het ook niet op tv te komen. Maar men laat ze liever lopen, of kweekt ze verder op de kosten van de maatschappij, eventjes in de gevangenis en dan weer de straat op met een mes op zak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover je redenering dus. Citaat:
Zou je dat werkelijk willen? Een wereld waarin de politie je door de kop mag schieten als je een messentrekker bent? Ht is niet zo moeilijk een mes te leggen bij een lijk, hoor. Heb je daar al bij nagedacht? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 21 september 2007 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niét élke keer dat een allochtoon aan werk geraakt. En niét elke keer dat er een mes wordt getrokken. Snap je? Als je dat snapt, dan zitten we op dezelfde golflengte. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |