Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2007, 12:52   #41
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Mooi gedaan. Het is een boeiende vraag: Is de culturele veramerikanisering een groter "gevaar" voor onze maatschappij dan de demografische islamisering? Zonder op het antwoord van deze vraag in te gaan, kan ik wel zeggen dat het vreemd is dat er bijna geen tegenbeweging is tegen de veramerikanisering, terwijl de weerstand tegen de islamisering zeer groot is.
De Amerikaanse bevolking bestaat voor het grootste deel uit uitgeweken Europeanen die daar de ideën van de verlichting in een nieuwe staat gegoten hebben.
Daarnaast heb je de zwarte bevolking, die ook volgens diezelde ideën leeft, en enkel een andere huidskleur hebben.
Dan heb je ook nog immigranten of illegale Mexicanen in Amerika, die weliswaar ook uit een armer land komen, maar ook afstammelingen zijn van Europese (spaanse) inwijkelingen, die ook uit een christelijke traditie komen.
Allemaal groepen met een Europese, Christelijke achtergrond, en die beginselen van de Verlichting kennen.
Bovendien zijn de Verenigde Staten een Westers land. Weliswaar hebben ze andere gewoonten dan wij, maar dat hebben Italianen, Polen of Britten ook.

Het gevaar van deze 'veramerikanisering' zie ik echt niet in, het zijn onze neven en nichten aan de andere kant van de oceaan.

Wat je hier hebt zijn inwijkelingen uit woestijnlanden, met een Islamitische traditie, opvattingen van meer dan 1000 jaar geleden, die de Verlichting nooit hebben meegemaakt. (Ik ben mij ervan bewust dat er hier natuurlijk uitzonderingen op zijn, en het is niet de bedoeling om iedereen over dezelfde kant te scheren.)

Om op de vraag te antwoorden: NEEN, de veramerikanisering is geen groter gevaar, dan die van de islamisering. Integendeel, ze is al aan de hang sinds het einde van WOII, en ze is volledig complementair met onze Europese opvattingen.

Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 12:54.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 12:58   #42
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Hoe wil je dan een serieuze discussie in een thread die begint met 'Stop de islam' en dan een lijst met 'Amerikaanse invloeden op onze samenleving geeft'?
Dat is anders een normale discussietechniek die Pelgrim hier toepast. De deur binnenvallen met iets wat de meeste mensen negatief vinden (islamisering) om vervolgens te wijzen op een ander gelijkaardig probleem (de veramerikanisering).

Citaat:
Serieus nu, brandaan: ik zou niet zonder Desperate Housewives, Seinfeld, mijn pc, internet, reizen naar NYC, goeie films uit Hollywood, Amerikaanse moderne kunstenaars (schilders, architecten, schrijvers, dichters en zelfs denkers) willen! Ik houd ook van de Amerikaanse freedom of Speech.
Dan bent u een mooi voorbeeld van die veramerikanisering. Let wel, dat is geen waardeoordeel, maar enkel een constatering.

Waarom zijn wij hier niet gek op Duitse of Franse films? Ze zijn echt niet slechter dan hun Amerikaanse tegenhangers, maar er wordt simpelweg weinig aandacht aan gegeven. Hoe komt zoiets?
Oud 22 september 2007, 13:07   #43
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dualisten zien niet veel neen...
Tsja, we zitten niet allemaal met een puberale kramp, Bairav...

Evengoed, toon ze mij eens: die moslim-winnaars van jou.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 13:21   #44
Don Quichote
Banneling

Standaard

Waarom zijn wij hier niet gek op Duitse of Franse films? Ze zijn echt niet slechter dan hun Amerikaanse tegenhangers, maar er wordt simpelweg weinig aandacht aan gegeven. Hoe komt zoiets?
---------------------------------------
Amerika is veruit de grootste producent van films.

Daarom een massa pulp ...maar ook pareltjes.
(VB... De Peetvader 1 & 2 -- Dokter Jivago)

De Franse en Duitse films vind ik haast allemaal pulp.

Uitzondering... Das Boot (Dts)
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 13:38   #45
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Amerika is veruit de grootste producent van films.
Dat is niet waar, in Europa worden er meer films gemaakt.

Citaat:
Daarom een massa pulp ...maar ook pareltjes.
(VB... De Peetvader 1 & 2 -- Dokter Jivago)
Er zitten zeker pareltjes tussen, ookal zou ik The Godfather-trilogie daar niet tussen plaatsen. We zenden hier echter niet alleen de pareltjes uit, we zenden ook veel van de Amerikaanse pulp uit en vreemd genoeg lijkt niemand dit erg te vinden. Waarom is er vanuit het publiek geen vraag naar de Franse/Duitse/Nederlandse topfilms naast de Amerikaanse topfilms? Waarom zendt men liever nog meer Amerikaanse films uit?

Citaat:
De Franse en Duitse films vind ik haast allemaal pulp.

Uitzondering... Das Boot (Dts)
Hoeveel andere Duitse films heeft u in uw leven gezien?

Om maar eens een paar andere Duitse topfilms te noemen: "Das Untergang", "Das Leben der Anderen", "Good bye, lenin!" en natuurlijk de topper "Nirgendwo in Afrika" Dit soort films komt men amper tegen op onze tv-zenders en dat vind ik zeer jammer.
Oud 22 september 2007, 13:43   #46
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

In Europa worden zeker goede films gemaakt, maar deze zijn in de meeste gevallen voor een beperkter publiek. (en worden bij ons bijna enkel op Canvas of Arte uitgezonden)
De meeste Amerikaanse films zijn 'blockbusters', en hiervoor is er in Europa geen budget.

(Eigen europese favorieten: Goodbye Lenin, meeste films van Lars von Trier, Amelie Poulain, L'Auberge Espanol, Pan's Labyrinth,...)

Wat die films daarentegen zo belangrijk maakt in deze discussie is mij wel een raadsel???

Als het slechts om films gaat, die je naar eigen keuze bekijkt of niet bekijkt, waarom is er dan eigenlijk een discussie?

Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 13:44.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 13:47   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om maar eens een paar andere Duitse topfilms te noemen: "Das Untergang", "Das Leben der Anderen", "Good bye, lenin!" en natuurlijk de topper "Nirgendwo in Afrika" Dit soort films komt men amper tegen op onze tv-zenders en dat vind ik zeer jammer.
'Good bye, Lenin' suckt een pak. Overhypte film tot en met die na een beetje analyse eigenlijk zo slecht is als iets.
Maar goed.

Als jij je druk maakt over een te kort aan Duitse films op tv, doe er iets aan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 14:04   #48
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is anders een normale discussietechniek die Pelgrim hier toepast. De deur binnenvallen met iets wat de meeste mensen negatief vinden (islamisering) om vervolgens te wijzen op een ander gelijkaardig probleem (de veramerikanisering).

Dan bent u een mooi voorbeeld van die veramerikanisering. Let wel, dat is geen waardeoordeel, maar enkel een constatering.

Ik heb het geprobeerd hoor, Brand!

Eergisteren nog zitten kouwen op een taaie Almodovar. Enkel de kleuren konden me enigszins wakker houden. Fransen vind ik wel te pruimen, wanneer Isabelle Huppert meedoet, want dat is een fantabulatische actrice. En die Amélie Poulain is een pareltje. Maar verder? Wanneer ze doen alsof ze humor hebben word ik helemaal depressief. En Duits? Welke films vindt jij aanraders? Laat me weten en ik probeer te loeren. Ik ben zelf fan van Wim Wenders. Vooral zijn Amerikaanse producties, want die hebben de kunst én de middelen en tegenwoordig ook de acteurs, met zo'n Sam Shephard en Jessica Lange.

Laat die Pelgrim maar eens een goeie Arabische film aanraden anders.
En hedendaagse literatuur. Of gewoon 'Kunst'. Kijken wat dat oplevert.
En aub niet aankomen met door Europese architecten gebouwde decadenten gedrochten in die Emiraten.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 14:06   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
be my guest, brandaap!

kiesch uw beschaving: zijn we (nog steeds) westers of (reeds) gearabiseerd?

Mijn keuze is snel gemaakt en die zal ik tot het uiterste blijven verdedigen.

Allah snakbar!
je pretendeert de grote beschermer van onze Vlaamse cultuur te zijn maar eigenlijk ben jij net zelf een 'volksverrader'. Ik wens namelijk noch arabisering noch amerikanisering, jij zit te zeiken over moslims terwijl je de pletwals van McWorld met open armen ontvangt. Dat heet hypocriet zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 14:07   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hela, ge gaat mijnen McDonalds toch niet afpakken, hé. :/
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 22 september 2007, 14:09   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een draad starten die haast iedereen belachelijk vindt, en daarna de forummers nog een gebrek aan intellect verwijten is inderdaad weinig uitnodigend tot een ernstig debat.

Weet nog altijd niet waar de starter naartoe wil.

Misschien wil hij eens opsommen wat de voordelen van de westerse maatschappij zijn , en uiteraard ook de voordelen van het islamdenken.
mijn verwijt van gebrek aan intellect is blijkbaar heel legitiem, want de moslimbashers-yankeebuttkissers hier zijn nog niet eens in staat te bergijpen dat ik hen op hun hypocriete houding wijs.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 22 september 2007 om 14:09.
Oud 22 september 2007, 14:09   #52
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je pretendeert de grote beschermer van onze Vlaamse cultuur te zijn maar eigenlijk ben jij net zelf een 'volksverrader'. Ik wens namelijk noch arabisering noch amerikanisering, jij zit te zeiken over moslims terwijl je de pletwals van McWorld met open armen ontvangt. Dat heet hypocriet zijn.

Ik ben niet eens een Vlaming, laat staan Belg !
En ik eet geen McDonalds!

Vooringenomen = Pelgrim, QED.
Oud 22 september 2007, 14:10   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Juist ja. Niet in Europa. Want hier wordt Theo Van Gogh reeds vermoord, en anderen leven onder constante bedreiging.

Dag!
Salu.

Welk land heeft quasi alle grote oorlogen van de voorbije jaren begonnen?
Welk land voerde nu weer de patriot acts in?

Dag!
Oud 22 september 2007, 14:11   #54
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Een draad starten die haast iedereen belachelijk vindt, en daarna de forummers nog een gebrek aan intellect verwijten is inderdaad weinig uitnodigend tot een ernstig debat.

Weet nog altijd niet waar de starter naartoe wil.

Misschien wil hij eens opsommen wat de voordelen van de westerse maatschappij zijn , en uiteraard ook de voordelen van het islamdenken.

Oud 22 september 2007, 14:12   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Als het slechts om films gaat, die je naar eigen keuze bekijkt of niet bekijkt, waarom is er dan eigenlijk een discussie?
Interessant dat je daar mee afkomt.

Wie heeft jou ooit bevolen de koran te lezen en naar de moskee te gaan en arabische films te zien?

NIEMAND.
Oud 22 september 2007, 14:14   #56
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Oeioei... seffens verdwijnt er weer iemand in de Pelgrim zijn vuilbak en ik heb daar nu al zo weinig plaats...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 14:34   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het geprobeerd hoor, Brand!

Eergisteren nog zitten kouwen op een taaie Almodovar. Enkel de kleuren konden me enigszins wakker houden. Fransen vind ik wel te pruimen, wanneer Isabelle Huppert meedoet, want dat is een fantabulatische actrice. En die Amélie Poulain is een pareltje. Maar verder? Wanneer ze doen alsof ze humor hebben word ik helemaal depressief. En Duits? Welke films vindt jij aanraders? Laat me weten en ik probeer te loeren. Ik ben zelf fan van Wim Wenders. Vooral zijn Amerikaanse producties, want die hebben de kunst én de middelen en tegenwoordig ook de acteurs, met zo'n Sam Shephard en Jessica Lange.

Laat die Pelgrim maar eens een goeie Arabische film aanraden anders.
En hedendaagse literatuur. Of gewoon 'Kunst'. Kijken wat dat oplevert.
En aub niet aankomen met door Europese architecten gebouwde decadenten gedrochten in die Emiraten.

't is wel duidelijk dat gij totaal niet begrepen hebt wat ik wil zeggen eh.
Ik verdedig de islamcultuur helemaal niet, daar ging het niet eens over.

Jij denkt dat we verislamiseert worden. Wijs me de recentste arabische blokbuster eens aan, of het laatste arabische nummer dat in de top tien terecht kwam.
Oud 22 september 2007, 14:35   #58
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet eens een Vlaming, laat staan Belg !
En ik eet geen McDonalds!

Vooringenomen = Pelgrim, QED.
lol, gast, ge wordt grappiger met elke post die ge plaatst. Ge bewijst alleen maar mijn stelling.
Oud 22 september 2007, 14:41   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij denkt dat we verislamiseert worden. Wijs me de recentste arabische blokbuster eens aan, of het laatste arabische nummer dat in de top tien terecht kwam.
Sterke argumentering, feitelijk. Ik ga die onthouden. Dankje!
Oud 22 september 2007, 14:49   #60
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als binnen enkele jaren Antwerpen voor meer dan de helft uit moslims bestaat en er een moslimburgemeester aan het hoofd van deze stad staat,... dan zal de kans op verislaminisering volgens onze pelgrim nog onbestaande zijn...

Die commies zijn wel rare tisten... Als ze nog niet aan de macht zijn, zijn het de vedraagzaamste wezens van het heelal... Maar eenmaal aan de macht.. oei oei oei zegt ons koei...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be