![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel autochtone mannen zijn er niet die een (jongere) bruid in het buitenland zoeken ? Ondanks alle clichés moet ik vaststellen dat die koppels er niet zo ongelukkig uitzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (***) oeps, dubbel gepost.
Laatst gewijzigd door Rudy : 25 september 2007 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Serieus nu, ik vind jouw antwoord getuigen van zin voor realiteit en vermogen tot relativeren en het belangrijkste: goede wil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Akkoord... maar we hadden het hier over een moslim/belgische andersgelovige relatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je berichten goed heb gelezen heb je geen kinderen. Of vergis ik mij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 25 jaar geleden, tijdens een les moraal waar over het huwelijk werd gesproken en gediscussieerd, waarschuwde de leerkracht voor huwelijken tussen partners met verschillende levensbeschouwing. Ik vergeet die "les" nooit. Die man heeft gelijk. Vooral, in het begin is alles koeken ei. Maar eens er kinderen zijn, en dus opvoeding op de proppen komt. Vergeet ookniet dat met ouder te worden de verdraagzamheid er niet beter op wordt. Tenzij er een van de partners begint te berusten in het lot. Goed ja, hierover kan uren worden gediscussieerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Schepen
|
![]() Welke vader kan zijn kind zoiets aandoen?
Het kereltje werd zaterdag rond 14 uur door zijn 29 jarige vader in zonhoven meegenomen toen de moeder en de grootmoeder met het kind op bezoek gingen bij de overgrootmoeder. “dat was elke week zo” verteld Franco, de vader van Erika (de moeder). Getouwtrek Juridisch getouwtrek over het bezoekrecht van Dilan, die de naam van de moeder draagt, zou aan de basis van de ontvoering hebben gelegen. Een vonnis in kortgeding kent Dilan van zaterdagochtend tot zondagavond aan de vader toe. Moeder Erica: “Op een slinkse wijze heeft hij tijdens mijn afwezigheid de eenzijdige procedure in gang gezet om bezoekrecht te krijgen. Dilan was toen twee maanden oud. Ik heb tegen het vonnis verzet aangetekend maar de zaak wordt pas dertien maanden later in november opnieuw behandeld.” … “hoe dan ook, ik vertrouw mijn zoontje die overigens nooit door mijn vriend is erkend, geen uur aan hem toe… ik ga nog liever in de gevangenis zitten dan mijn kind maar één minuut aan hem toe te vertrouwen. “ „Mijn cliënt was tot wanhoop gedreven“ Hasselt- “Moe gesard door de moeder, mijn client was tot wanhoop gedreven”, reageert meester Durnez, raadsman van Gungor U. de vader van Dilan. “Mijn client heeft al verschillende pogingen ondernomen om bezoekrecht af te dwingen, maar stootte elke keer op onwil van de tegenpartij. De vrees van de moeder dat hij met zijn zoontje naar turkije zou trekken is onterecht. Dat is nooit de bedoeling geweest.” De raadsman pleit voor een herziening van de maatregelen die het parket-generaal aan de gerechtsdeurwaarders gaf. “Die maatregelen bepalen via vonnissen een gedwongen afhaling van het kind. Het wordt niet meer gedaan, men rekent op de welwillendheid van de betrokken partijen. Een gedwongen afhaling had hier veel ellende bespaard, aldus de raadsman. “Ook de bemiddeling van de diensten van het parket zou beter kunnen. Ik heb meermaals de vinger in de wonde gelegd om escalatie te voorkomen maar het parket argumenteert dan dat het over weinig slagkracht en middelen beschikt” De advocaat merkt tot slot op dat vandaag het vonnis valt over de erkenning van het vaderschap van gungor U. De man zit sinds zijn arrestatie zondagnacht in een Nederlandse cel. België heeft om zijn uitlevering gevraagd. NV HBVL |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het loont de moeite om uit te zoeken welke huwelijken het langst stand houden. Gemengde huwelijken, huwelijken van allochtonen onder elkaar, huwelijken van autochtonen onder elkaar. Bovendien dekt de titel van uw topic de inhoud niet. Er staat namelijk 'gemengde huwelijken' in het algemeen, en in uw topic begint u weer te zaniken over moslims. Terwijl iedereen weet dat moslims van vreemde origine een minderheid vormen van �*lle burgers van allochtone origine. M.a.w. uw veralgemening slaat nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En toch begrijp je me niet goed. Ik heb me niet uitgesproken over huisvrouwen of -mannen in het algemeen maar over moslimvrouwen die opgevoed worden om hun man te dienen, nooit tegen te spreken, onderdanig te zijn. Die nooit in discussie zullen gaan met hun man. Vrouwen die totaal geen sociaal leven hebben naast hun gezin. Of is dat het beeld wat je hebt over een huisvrouw? Dan moet ik mijn woorden intrekken en ben ik nooit een huisvrouw geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En is het niet zo dat opvoeding van kinderen in élk gezin voor strubbelingen zorgt? Bij gemengde huwelijken is het probleem vaak dat ze denken 'we lossen dat probleem wel op als het zich stelt'. De vader heeft veelal een strenge islamitische opvoeding in gedachten en de moeder knikt ja maar denkt 'als het erop aankomt ben ik het die opvoed en ik doe er mijn zin mee' Er worden geen duidelijke afspraken gemaakt of men houd zich er nadien niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Dus als ik het goed begrijp heeft de moeder steeds omgangsrecht geweigerd aan de vader.
Ik begrijp haar ergens wel hoor, omdat de kans er nu eenmaal inzit dat op een dag de vader het kind niet meer terugbrengt. Aan de andere kant kan ik er dan weer inkomen dat hij er dan alles gaat aan doen om het kind van de moeder weg te halen... Wij hebben dat ook besproken, mijn man zegt dat hij zoiets niet zal doen als ik hem verzeker dat ik ons kind islamitisch opvoed. Dat kan ik niet in eer en geweten beloven. Zijn beide ouders niet in de schuld door onbezonnen aan kinderen te beginnen in een gemengd huwelijk? Je moet er toch rekening mee houden dat het fout kan gaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Te weten dat een gemiddeld huwelijk in België 11 jaar en maanden standhoudt, zou je dan uberhaupt nog wel aan kinderen beginnen want.. "je moet er toch rekening mee houden dat het fout kan gaan?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mocht ik een kind hebben met mijn huidige (moslim) man en het gaat verkeerd, kan ik ofwel dat kind tegen mijn zin islamitisch opvoeden (wat ik niet zal doen) ofwel weet ik zo goed als zeker dat hij dat kind uit mijn handen zal 'redden' en het bij zijn familie in Syrië zal onderbrengen. Dat zijn dingen die je van tevoren weet als je met een moslim trouwt en kinderen krijgt, daar moet je nadien dan niet komen over zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar kom, das mijn 'indruk' die ook verkeerd kan zijn... Als het huwelijk maar werkt en iedereen tevreden is, is ales zoals het moest en moet zijn... Toch niet direct iets voor mij als ik uw tekst lees, samenleven met een gelovige.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wij hebben dat ook besproken, mijn man zegt dat hij zoiets niet zal doen als ik hem verzeker dat ik ons kind islamitisch opvoed. Dat kan ik niet in eer en geweten beloven. ![]() Is het trouwens niet aan je kind om te beslissen of hij wil geloven, en in wat, ALS hij daartoe de juiste leeftijd heeft? Laatst gewijzigd door Zyp : 26 september 2007 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is daar niet te begrijpen aan? Ik zie mezelf geen kind islamitisch opvoeden enkel en alleen omdat de papa moslim is. Zeker niet als die papa er niet meer zou zijn. Heeft niets met respect te maken. Ik weet dat je bij een scheiding serieus kan verschieten van de persoon waar je jaren mee hebt samengeleefd. Liefde en haat liggen soms dicht bij elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mocht je die "als" vervangen door "ondanks", dan pas zijn wij gezond bezig. Dus de man mag, indien het opvoedingsproces hem niet bevalt, het kind gaan (?)afnemen(?) of (??!)redden(??!) Dit is te stom voor woorden!
Laatst gewijzigd door bentje : 26 september 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onbezonnen? Als je huwt doe je dat toch met de liefde van je leven. Moet de kinderwens binnen een gemengd huwelijk dan echt in functie zijn van de mogelijkheid dat iemand wel eens met het kind zou kunnen verdwijnen? Als je daarmee rekening houdt, als wantrouwen een rol moet spelen, kan de liefde toch niet zo intens (geweest) zijn.
|
![]() |
![]() |