Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2007, 20:19   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
je bent werkloos,remenber?Of dan moet je consekwent zijn en je uitkering weigeren.
aah ja hoezo ? ik ben geen anarchist he. die moeten dat wel als ze consequent willen zijn. dat klopt. en werk trouwens ook en nog vanalles dat jij niet zou kunnen missen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 20:21   #42
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
aah ja hoezo ? ik ben geen anarchist he. die moeten dat wel als ze consequent willen zijn. dat klopt. en werk trouwens ook en nog vanalles dat jij niet zou kunnen missen.
Als je werk hebt hoefje toch geen werkloosheidsuitkering!Wat is dat nu?
Oud 27 september 2007, 20:21   #43
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
ik heb van mijn hobby al heel lang geleden mijn beroep gemaakt .
je hebt dus een beroep....

Laatst gewijzigd door guerin : 27 september 2007 om 20:22.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 20:23   #44

Standaard

Citaat:
Als je werk hebt hoefje toch geen werkloosheidsuitkering!Wat is dat nu?
als je als anarchist tegen de rechtstaat bent lijkt het me vrij evident dat je niet eet uit de hand van die rechtstaat. op geen enkel manier.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 september 2007 om 20:24.
Oud 27 september 2007, 20:26   #45
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
als je als anarchist tegen de rechtstaat bent lijkt het me vrij evident dat je niet eet uit de hand van die rechtstaat. op geen enkel manier.
Ik ben een anarcho-syndicalist dat werkt waar hij zin in heeft zoals zovelen andere anarcho-syndicalisten.
Oud 27 september 2007, 20:28   #46

Standaard

Citaat:
Ik ben een anarcho-syndicalist dat werkt waar hij zin in heeft zoals zovelen andere anarcho-syndicalisten.
ja en dan ? ga nu eens wat andere armen stalken jong jouw theoretisch anarchosyndicalistisch gezeik interesseert mij en alle armen geen ene reet

je hebt het wel veel over je ik trouwens he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 september 2007 om 20:28.
Oud 28 september 2007, 06:02   #47
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
ja en dan ? ga nu eens wat andere armen stalken jong jouw theoretisch anarchosyndicalistisch gezeik interesseert mij en alle armen geen ene reet

je hebt het wel veel over je ik trouwens he
Je zegt dat IK alsanarchist(...) wat betekend dat IK mij moett verdedigen.Oorzaak en gevolg!

Laatst gewijzigd door guerin : 28 september 2007 om 06:02.
Oud 28 september 2007, 09:56   #48
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Niemand is trouwens verplicht om via een interim te werken. Je kan evengoed alle interimkantoors aan de kant laten liggen en zelf bij de bedrijven solliciteren voor werk.
Lees mijn openingspost.
Interimkantoren wringen zich tussen werkgever en werkzoekende. Ze belemmeren op die manier de normale onderhandelingen tussen werkgever en kandidaat werknemer..
Dat is wat ik aanklaag

Citaat:
Maar langs de andere kant, bedrijven zijn ook niet verplicht u aan te nemen.
Nee, natuurlijk niet

Citaat:
Toch erg hé, die vrijheden
Welke vrijheden?
Ongevraagde inperkingen van vrijheden zul je bedoelen?
Ik ervaar enkel onvrijheid als die interims ongevraagd in mijn vaarwater komen.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 10:09   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Soms heb ik ook wel de indruk dat de site van de VDAB door de interimkantoren gesponsord worden..
(en dat is niet om te lachen)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 17:32   #50
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Interimkantoren wringen zich tussen werkgever en werkzoekende. Ze belemmeren op die manier de normale onderhandelingen tussen werkgever en kandidaat werknemer..
Dat is wat ik aanklaag
Maar je loopt straal voorbij aan het feit dat het helemaal niet zo is dat bedrijven zomaar kunnen kiezen om mensen in dienst te nemen, of dat bedrijven zomaar mensen vast in dienst zouden nemen gewoon omdat een momentopname dat zou rechtvaardigen.

Zeker bij grote bedrijven moeten er zogenaamde "slots" vrijkomen dat moet goedgekeurd zijn vanuit een of personeelmanagment (al dan niet in het buitenland). Waar ik nu werk is dat alvast in een orde van 1 of 2 vaste plaatsen PER JAAR, voor 4 of 5 "trainees" PER JAAR. En met "trainees" bedoel ik mensen die schijnvast werken via een interim kantoor of consultancy.

Van vast personeel, en de term expliceert zichzelf, moet je zeker zijn dat je ze zal blijven nodig hebben, zelfs in geval van een economische tegenslag. Via standaardprocedures van 6 maand iedereen maar in dienst blijven nemen is vragen om sociale drama's van talloze ontslagen moesten de Amerikaanse hypotheken maar weer eens niet betaald worden. En mensen 6 maand in dienst nemen maar hun proefcontract niet verlengen zal u allicht ook op uw achterste poten doen staan.

Zoals ik eerder zei, "like it or lump it". Je kan perfect interimkantoors negeren en rechtstreeks solliciteren. Maar als je echt iets wil veranderen aan het gebruik ervan, sta dan bv. toe dat de lakse voorwaarden van het proefcontract permanent zijn.
Oud 28 september 2007, 17:36   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Interimkantoren maken het mogelijk voor bedrijven om plaatsen op te vullen die niet vast op te vullen zijn.

In die zin maken interimkantoren juist jobs bij omdat ze de bedenkingen met vaste aanwerving (en ik heb er u in m'n bovenstaande post al enkele gegeven) weten te overbruggen. Daarzonder zouden vele jobs, nu opgevult via interim, gewoonweg niet bestaan.
Oud 28 september 2007, 17:39   #52

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Je kan perfect interimkantoors negeren en rechtstreeks solliciteren. Maar als je echt iets wil veranderen aan het gebruik ervan, sta dan bv. toe dat de lakse voorwaarden van het proefcontract permanent zijn.
een vrijheidsinkomen zou wel meer ruimte maken voor wat je pleegt te noemen, laksere ontslagvoorwaarden in arbeidscontracten van langere duur.
De strikte bestaanszekerheid valt dan immers buiten het arbeidscontract, en zelfs buiten gans het arbeidsrecht - men zou in voorkomend geval niet meer arbeiden voor brood maar wel voor beleg. Zonder beleg kan een mens leven. Zonder brood niet.

de inmenging vd interimkantoren op de arbeidsmarkt zou in dat geval minder agitatie opwekken

en de individuele onderhandelingspositie vd arbeider zou groter zijn - een beroep doen op interimkantoren zou daardoor terug worden tot wat de bedoeling er uiteindelijk van was nl een extra optie, een extra mogelijkheid voor de arbeider om gemakkelijker werk te vinden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 september 2007 om 17:44.
Oud 28 september 2007, 18:26   #53
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Die arbeiden continue...
En de vogels die niet hoeven werken voor hun eten hebben een vrij bestaan zeker?????
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 19:14   #54
guerin
Minister

Standaard

Economiche gelijkheid en vrijheid staat niet garant voor politieke vrijheid!De economische vrijheid stopt daar waar er een staat is dat automatisch overgaat naar corruptie en dus de nodige 'in eigen zak'geld transfers.

Laatst gewijzigd door guerin : 28 september 2007 om 19:17.
Oud 29 september 2007, 08:17   #55
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Interim kantoren tja het lukt wel eens daar niet van maar ze zeggen kwazi altijd dat kans is op vast contract, toch als je heel goed je best doet. Echter eens ingeschakeld merk je dat je een collega vervangt die op vakantie is of wegens ziekte. Na een tijd word je aan de deur gezet. "je evolueerde niet snel genoeg" of "het interim contract loopt ten einde"
Misschien omdat als interim zegt dat het tijdelijk is voor een week of twee dat niemand daar op in wilt gaan en ze daarom doelbewust liegen ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 10:41   #56
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je bent werkloos,remenber?Of dan moet je consekwent zijn en je uitkering weigeren.
Verkoopt hij geen pijpen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 11:33   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
En de vogels die niet hoeven werken voor hun eten hebben een vrij bestaan zeker?????
Zeg ik dat dan? Of maak jij dat ervan?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 12:31   #58
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Vandaag ben ik eens naar de VDAB-banenmarkt geweest in Genk!Je moest je uitnodiging laten zien die je als werkzoekende van de VDAB hebt gekregen en dan mocht je binnen.
Het eerste dat me opviel was dat er bijna geen bedrijven aanwezig waren maar interims met hopen!
Ik arme dwaas,die ervan uit ging dat ik mezelf rechtstreeks kon wenden tot een personeelschef van een firma kwam bedrogen uit .
Het beste voorbeeld is dit,ik ging naar een stand waar een bepaald bedrijf(dus één van die weinigen die er waren)en gaf daar mijn CV af en diverse certificaten van heftruckchauffeur en ADR-getuigschrift),het gesprek was leuk en de vertegenwoordiger van het bedrijf zei dat hij me maar al te graag had omwille van mijn werkervaring en certificaten en persoonlijke referenties.
Prachtig hoor ik U al zeggen en ja idd,prachtig.
Maar nu komt het!Op een bepaald moment vraagt hij mij bij welk uitzendkantoor ik ben ingeschreven ,waarop ik antwoord dat ik bij verschillende ben ingeschreven."Ideaal zegt de brave man maar wij werken alleen maar met Start People en die staan net langs ons,dus gelieve U daar in te schrijven en kom dan maar terug"!
Dat riep bij mij de vraag op waarom ik niet rechtstreeks kon beginnen en waarom het per sé via een uitzendkantoor moest?
Is het niet zo dat uitzendkantoren toegestaan zijn bij:
a.vervanging van een zieke.
b;tijdelijke vermeerdering van werk;
Maar nu zijn ze ook tegelijk een soort van selectiekantoor geworden die beslissen of je al dan niet bij een firma past.Dan vraag ik me af op welke criteria zij zich baseren en of ze hiervoor wel gequalificeerd zijn.
Dus in mijn ogen zijn interims hun doel voorbijgeschoten en wordt er te pas en onpas ge(mis)bruik van gemaakt.
Ik schrijf me dus in bij het desbetreffende interim bureau en daar krijg ik te horen dat ik als brildrager niet in aanmerking kom voor die functie terwijl ik net 10 minuten geleden al een goedkeuring had gekregen om daar te mogen beginnen en er werd toen met geen woord over gerept.
Het uitzendbureau bleef voet bij stuk houden dat ik "contactlenzen"moest dragen zelfs nadat de man van de firma beweerde dat ik een veiligheidsbril over mijn bril kon dragen!Na bijna een half uur over en weer gepraat zei ik dat ik wel naar Pearl Opticiens zou gaan om me contactlenzen aan te schaffen.
Begrijpe wie kan maar zo toestanden kom je wel vaker tegen!
En voor diegene die hier beweren dat je beter rechtstreeks gaat solliciteren kan ik maar 2 dingen zeggen:
1.vorige week ben ik bij een firma gaan solliciteren naar aanleiding van een vacature die buiten de firma stond op een plakkaat en daar waren ze zeeeeeeeer tevreden over me maar ik moest via uitzendkantoor gaan!Net een uitzendkantoor waar ik in het verleden eens problemen had ivm het niet correct uitbetalen van overuren dus je kan het al raden,weg vacature.

Dus je kan bijna niet meer rechtstreeks in contact komen met een potentiele werkgever!
2.Dat interimwerk als sprinkplank dient voor een vaste baan dat is larie en apekool en de misbruiken zijn legio!Veel beloven maar als dan puntje bij paaltje komt niets ,nada,rien,nothing want dan blijkt dat je maar een invaller was voor een vaste terwijl ze je beloofden dat als je je best deed er een contract in zit.
Dus brave landgenoten,voor sommigen is interimwerk goed om ervaring op te doen zoals schoolverlaters en zo maar in mijn ogen zijn interimkantoren een echte pest aan het worden.
Zie de website van de vdab maar eens,één grote gratis advertentieruimte voor onbestaande of reeds bezette vacatures en ga zo maar door!Daar moesten ze eens een halt aan moeten toeroepen!
Groetjes aan iedereen hier van een moegetergde magazijnier!
Oud 29 september 2007, 19:26   #59
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Tuuttuut,

- -Vele voordelen langs werkgeverskant.

--Voor echte werkzoekers ook tal van voordelen.
Ervaring opdoen.
Je kan zelf ook gemakkelijk opzeggen zonder dat je met de RVA in problemen komt.
Kans op vaste aanwerving.
Je kan er tijdelijk eens uitstappen.
Je hebt meer afwisseling.(en krijgt dus een bredere ervaring)

Zoekt meneer Ipha een job?

Zoja welke?
Het is u duidelijk nooit overkomen dat u urenlang moest zitten wachten op een C4-tje wanneer uw opdracht eindigde. Mij wel en meer dan eens.
En na jarenlang goed geld te hebben verdiend voor een interimkantoor, doen ze plots niets meer voor u wanneer er nieuwe consulenten zijn.
Het is overigens heel vreemd hoe frekwent de consulenten wisselen in uitzendkantoren, vroeger gebeurde dit weinig, nu lijkt het een soort taktiek waardoor men het gevoel krijgt dat er geen persoonlijke band tussen consulent en werknemer mag ontstaan.
Eenmaal heb ik een interim op een interimkantoor gedaan. Nooit in mijn leven heb ik een dergelijke opgefokte sfeer meegemaakt. Is het u ook al opgevallen hoe dikwijls ze van naam veranderen en hoe dikwijls twee of meer uitzendkantoren fusioneren om dan onder een andere naam verder te gaan.
Dat er met de werknemer gesold wordt, kan ik u uit eigen ervaring vertellen. Na 2 jaar werkloosheid was ik bereid alles aan te nemen. Ik werk nu als interim bij een bedrijf dat mij als contractor geplaatst heeft bij een multinational. Er zijn dus 3 bedrijven baas over mij. Begrijpe wie kan. Ik heb het opgegeven - het trachten te begrijpen, bedoel ik - en hoop dat ik spoedig de lotto win want op deze manier voortsukkelen tot aan mijn pensioentje, dat wordt stilaan teveel.
Oud 30 september 2007, 07:33   #60
Don Quichote
Banneling

Standaard

Het is u duidelijk nooit overkomen dat u urenlang moest zitten wachten op een C4-tje wanneer uw opdracht eindigde.
-----------------------------------

Daar hebt u gelijk in....nooit voor een interim gewerkt.
Maar ook nooit problemen gehad om een job te vinden.

Ik ben er zeker van dat vele bonafide bedrijven ernstig op zoek zijn naar geschikte kandidaten, maar ze niet vinden.
Moet je dus niet verwonderd zijn dat meer en meer het interimsysteem ingeschakeld wordt.
Als dus dat bedrijf, via interim, een goede werknemer ontdekt, zal men hem een vast contract aanbieden.

Niet alle bedrijven en interimkantoren zijn zuiver op de graad.
Het merendeel wel.

Zijn alle (zogenaamde) werkzoekenden zuiver op de graad?
Of kan daar ook wel eens kritiek op gegeven worden.
Waarbij we zoals steeds moeten vaststellen dat zelfkritiek uiterst moeilijk blijkt?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be