![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben tegen het samenvallen omdat je dan te lang moet wachten om " een appeltje te schillen "
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In deze staat de CD&V voor een hartverscheurende keuze: of een onverteerbaar compromis of de the way of no return. De Crem heeft het al geweten, die is als eerste onder de lat moeten gaan, dat zal hem niet afgaan. In het eerste geval betekent dit een genadeloze afstraffing in 2009 , waar bij een 50%+1 wel eens de vlaamse onafhankelijkheid aan de orde zou kunnen zijn. Bepaald onfris is de rol van de VLD , die zijn blijkbaar met alles akkoord. Nergens willen zij de hete aardappels uit de pan halen. Vlaanderen is OK, België is OK , wat de indruk versterkt dat het hen om de "postjes" te doen is. Maar alles bijeen staan we verder dan ooit: de vlaamse agenda beheerst het nieuws, oude belgicisten worden ter plaatse met pek overgoten , pluimen erop en de stad uit (zie Lucky Luck). De vlaamse publieke opinie wordt met de dag radicaler, elke dag komen er berichten dat het anders moet: vandaag blijkt weer dat het waalse Marshall-plan niets voorstelt,...... En mocht er al wat compromis in de maak zijn dan is daar gelukkig Olivier Maingain nog om de vlamingen wat tegen de schenen te stampen, dit op aanstoken van Didier XIV. onze rol is zeer eenvoudig: blijven roepen en tieren zodat ze bij de CD&V duidelijk weten dat het ons menens blijft en wij niet in slaap gewiegd worden door nog maar eens een commissie van wijzen: Martens, Claes, Tobback, De Croo,...... Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 september 2007 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF28092007_070
mooi zo. Open VLD schept ook duidelijkheid. Het spelletje van de walen wil dus niet pakken (" we zijn er bijna") |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus zo duidelijk vind ik VLD ook niet, die willen van alle walletjes meeëten. Maar we blijven schoppen/stoken dat ze het ook in de VLD stilaan begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen België, wel een (con)federale staat die goed functioneert. Dat is dus niét het hysterische alles federaliseren.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dat geen België moet je dan maar eens gaan uitleggen aan De Croo en zijn trawanten. Van het confederale programmapunt heb ik trouwens even veel (of even weinig) gemerkt als van de 'belastings'verlagingen
![]() |
#49 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probeer jij maar eens belastingsverlagingen door te voeren met de sossen in de regering. Ik was al lang en breed blij met de optrekking van het belastbaar inkomen en een verschuiving van de belastingsdruk naar goederen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. Welke Vlaamsgezinde partij die zich bindt aan de sossen kan je au serieux nemen over het Vlaamse standpunt? Vergeet niet dat SPIRIT slechts op het hele laatste nippertje gewetensbezwaren kreeg of er was van een splitsing van BHV geen sprake maar was Vlaanderen al volledig verkracht, uitgemolken en uitegeleverd aan di rupo.
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jeweetwel, om de persoon waar je straks mee moet spreken niet het gevoel te geven dat je niet aan hen denkt. Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De inefficiëntie van de belgische staat wordt geschat op € 10 miljard per jaar, na 8 jaar de Guy, geen millimeter beterschap. Begrijp jij een beetje mijn argwaan of is dat "er over"? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 september 2007 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan hier de meest gruwelijke analyses zetten van België (ik doe dat ook soms, hoor). Maar als je dat niet vergelijkt met andere landen, wat heb je daar dan aan? Dat is als zeggen 'ik ben groot', terwijl je geen enkele ander emens hebt om mee te vergelijken. Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kerel zou ik eerder een crimineel willen noemen inplaats van wijs. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Ik vrees door aan de zijlijn te gaan staan er ook geen potten gebroken zullen worden. Hoe je het ook draait of keert er zal steeds iemand iets moeten doen. Wanneer je een Vlaamse meerderheid moet hebben om de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen zal je wis en zeker moeten onderhandelen met andre Vlaamse partijen. Anders kom je vandaag nooit aan die Vlaamse meerderheid. En je mag er zeker van zijn hier of daar zal iedreen (rechtstreeks of onrechtstreeks) toegevingen moeten doen.
|
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit neerbuigend toontje over de "niveanen" bewijst feitelijk dat je de N-VA minacht. Ik heb het nooit over "Vlaamse Behangers". In beide partijen zijn waardevolle mensen aanwezig en je bericht bewijst dat je van Vlaamse éénheid niet het minste benul hebt.
|
![]() |