Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 28 september 2007, 11:47   #41
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dit heeft ook geen zin want als de federale regering na 2 jaar overkop gaat zit je automatisch terug in hetzelfde schuitje.
Ik ben tegen het samenvallen omdat je dan te lang moet wachten om " een appeltje te schillen "
Oud 28 september 2007, 12:21   #42
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik ben tegen het samenvallen omdat je dan te lang moet wachten om " een appeltje te schillen "
hmmm appels
vrijevlaming is offline  
Oud 28 september 2007, 12:30   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En de Vlaamse 'contentieux' terug uitsluitend naar voor laten brengen door het VB...?
LDD, misschien?

Maar je hebt gelijk, het NVA hoeft niet te barsten, al zie ik dat met België nog minder graag gebeuren.
djimi is offline  
Oud 28 september 2007, 12:44   #44
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
the plot thickens ...

Dit zijn echt cruciale momenten ... Ik hoop dat we eindelijk eens kloten aan ons lijf gekregen hebben en stand blijven houden ...

En dat ze de verkiezingen maar niet laten samenvallen, nu staat er tenminste een electorale stok achter de deur ...
Tja, de politiekers worden plots wakker van hun eigen hervormingen.
In deze staat de CD&V voor een hartverscheurende keuze: of een onverteerbaar compromis of de the way of no return.
De Crem heeft het al geweten, die is als eerste onder de lat moeten gaan, dat zal hem niet afgaan.
In het eerste geval betekent dit een genadeloze afstraffing in 2009 , waar bij een 50%+1 wel eens de vlaamse onafhankelijkheid aan de orde zou kunnen zijn.
Bepaald onfris is de rol van de VLD , die zijn blijkbaar met alles akkoord.
Nergens willen zij de hete aardappels uit de pan halen.
Vlaanderen is OK, België is OK , wat de indruk versterkt dat het hen om de "postjes" te doen is.
Maar alles bijeen staan we verder dan ooit: de vlaamse agenda beheerst het nieuws, oude belgicisten worden ter plaatse met pek overgoten , pluimen erop en de stad uit (zie Lucky Luck).
De vlaamse publieke opinie wordt met de dag radicaler, elke dag komen er berichten dat het anders moet: vandaag blijkt weer dat het waalse Marshall-plan niets voorstelt,......
En mocht er al wat compromis in de maak zijn dan is daar gelukkig Olivier Maingain nog om de vlamingen wat tegen de schenen te stampen, dit op aanstoken van Didier XIV.
onze rol is zeer eenvoudig: blijven roepen en tieren zodat ze bij de CD&V duidelijk weten dat het ons menens blijft en wij niet in slaap gewiegd worden door nog maar eens een commissie van wijzen: Martens, Claes, Tobback, De Croo,......

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 september 2007 om 12:46.
boerenverstand is offline  
Oud 28 september 2007, 15:03   #45
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF28092007_070

mooi zo. Open VLD schept ook duidelijkheid. Het spelletje van de walen wil dus niet pakken (" we zijn er bijna")
vrijevlaming is offline  
Oud 28 september 2007, 15:09   #46
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF28092007_070

mooi zo. Open VLD schept ook duidelijkheid. Het spelletje van de walen wil dus niet pakken (" we zijn er bijna")
Anderzijds is er ook De Gucht, Belgiê zal niet verdwijnen, De Croo,.....
Dus zo duidelijk vind ik VLD ook niet, die willen van alle walletjes meeëten.
Maar we blijven schoppen/stoken dat ze het ook in de VLD stilaan begrijpen.
Oud 28 september 2007, 15:27   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Anderzijds is er ook De Gucht, Belgiê zal niet verdwijnen, De Croo,.....
Dus zo duidelijk vind ik VLD ook niet, die willen van alle walletjes meeëten.
Maar we blijven schoppen/stoken dat ze het ook in de VLD stilaan begrijpen.
Het VLD is nochtans zeer duidelijk.
Geen België, wel een (con)federale staat die goed functioneert. Dat is dus niét het hysterische alles federaliseren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 28 september 2007, 15:32   #48
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Geen België, wel een (con)federale staat die goed functioneert. Dat is dus niét het hysterische alles federaliseren.
de VLD, is het trouwens niet open VLD, is zeer duidelijk?
Dat geen België moet je dan maar eens gaan uitleggen aan De Croo en zijn trawanten. Van het confederale programmapunt heb ik trouwens even veel (of even weinig) gemerkt als van de 'belastings'verlagingen
Oud 28 september 2007, 15:37   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
de VLD, is het trouwens niet open VLD, is zeer duidelijk?
Ik hou mij niet bezig met zo'n triviale naamsveranderingskes bij te houden. Maar in feite hebde wel gelijk. Kan jou het wat schelen?

Citaat:
Dat geen België
Dat is géén standpunt.

Citaat:
moet je dan maar eens gaan uitleggen aan De Croo en zijn trawanten.
Dus moet ik ook niet gaan uitleggen. Aan wie buiten De Croo bedoel je dan?

Citaat:
Van het confederale programmapunt heb ik trouwens even veel (of even weinig) gemerkt als van de 'belastings'verlagingen
Ik heb ook nog niets gemerkt van het confederale standpunt van Spirit of CD&V. Betekent dan dat het er niet is?

Probeer jij maar eens belastingsverlagingen door te voeren met de sossen in de regering. Ik was al lang en breed blij met de optrekking van het belastbaar inkomen en een verschuiving van de belastingsdruk naar goederen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 28 september 2007, 15:47   #50
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nog niets gemerkt van het confederale standpunt van Spirit of CD&V. Betekent dan dat het er niet is?
1. Leterme heeft in de aanloop naar de verkiezingen duidelijk gesteld waar het op stond. Bovendien is het overhevelen van bevoegdheden naar de gemeenschappen/gewesten een eerste onderdeel om tot een confederale staat te komen.
2. Welke Vlaamsgezinde partij die zich bindt aan de sossen kan je au serieux nemen over het Vlaamse standpunt? Vergeet niet dat SPIRIT slechts op het hele laatste nippertje gewetensbezwaren kreeg of er was van een splitsing van BHV geen sprake maar was Vlaanderen al volledig verkracht, uitgemolken en uitegeleverd aan di rupo.
Oud 28 september 2007, 15:52   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
1. Leterme heeft in de aanloop naar de verkiezingen duidelijk gesteld waar het op stond. Bovendien is het overhevelen van bevoegdheden naar de gemeenschappen/gewesten een eerste onderdeel om tot een confederale staat te komen.
De VLD ook. Alleen, zij deden dat voorzichtiger en zwaaiden niet met Vlaamse vlaggen bij de verkiezingen.
Jeweetwel, om de persoon waar je straks mee moet spreken niet het gevoel te geven dat je niet aan hen denkt.

Citaat:
2. Welke Vlaamsgezinde partij die zich bindt aan de sossen kan je au serieux nemen over het Vlaamse standpunt? Vergeet niet dat SPIRIT slechts op het hele laatste nippertje gewetensbezwaren kreeg of er was van een splitsing van BHV geen sprake maar was Vlaanderen al volledig verkracht, uitgemolken en uitegeleverd aan di rupo.
Wat ik hier van onthou 'het heeft wat lang geduurd, maar uiteindelijk koos spirit voor Vlaanderen'. Het punt is?
AdrianHealey is offline  
Oud 28 september 2007, 15:54   #52
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een tussendoortje: weet je nog , de Guy ging de staat "ontvetten".
De inefficiëntie van de belgische staat wordt geschat op € 10 miljard per jaar, na 8 jaar de Guy, geen millimeter beterschap.
Begrijp jij een beetje mijn argwaan of is dat "er over"?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 september 2007 om 15:56.
Oud 28 september 2007, 15:56   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een tussendoortje: weet je nog , de Guy ging de staat "ontvetten".
Ja, geloofde je dat werkelijk?

Citaat:
De inefficiëntie van de belgische staat wordt geschat op € 10 miljard per jaar, na 8 jaar de Guy, geen millimeter beterschap.
Zie, dit klinkt heel ronkend. Maar vergelijk dat eens met het buitenland?

Ik kan hier de meest gruwelijke analyses zetten van België (ik doe dat ook soms, hoor). Maar als je dat niet vergelijkt met andere landen, wat heb je daar dan aan?

Dat is als zeggen 'ik ben groot', terwijl je geen enkele ander emens hebt om mee te vergelijken.

Citaat:
Begrijp jij een beetje mijn argwaan ?
Jep, dat kan ik zeer goed begrijpen
AdrianHealey is offline  
Oud 28 september 2007, 19:03   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onze rol is zeer eenvoudig: blijven roepen en tieren zodat ze bij de CD&V duidelijk weten dat het ons menens blijft en wij niet in slaap gewiegd worden door nog maar eens een commissie van wijzen: Martens, Claes, Tobback, De Croo,......

Die kerel zou ik eerder een crimineel willen noemen inplaats van wijs.
daiwa is offline  
Oud 29 september 2007, 13:33   #55
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Eens benieuwd naar wat de niveanen gaan schrijven. Kapituleren ze mee ? Of zullen ze nu eindelijk toegeven dat het VB gelijk heeft om aan de zijlijn te staan en dat er via onderhandelingen en regeringsdeelname niets voor Vlaanderen te bereiken is ?
Ik vrees door aan de zijlijn te gaan staan er ook geen potten gebroken zullen worden. Hoe je het ook draait of keert er zal steeds iemand iets moeten doen. Wanneer je een Vlaamse meerderheid moet hebben om de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen zal je wis en zeker moeten onderhandelen met andre Vlaamse partijen. Anders kom je vandaag nooit aan die Vlaamse meerderheid. En je mag er zeker van zijn hier of daar zal iedreen (rechtstreeks of onrechtstreeks) toegevingen moeten doen.
Den Bal is offline  
Oud 29 september 2007, 13:56   #56
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Eens benieuwd naar wat de niveanen gaan schrijven. Kapituleren ze mee ? Of zullen ze nu eindelijk toegeven dat het VB gelijk heeft om aan de zijlijn te staan en dat er via onderhandelingen en regeringsdeelname niets voor Vlaanderen te bereiken is ?
Dit neerbuigend toontje over de "niveanen" bewijst feitelijk dat je de N-VA minacht. Ik heb het nooit over "Vlaamse Behangers". In beide partijen zijn waardevolle mensen aanwezig en je bericht bewijst dat je van Vlaamse éénheid niet het minste benul hebt.
robert t is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be