![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgen en 'Belgen'.. Goed om weten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En weten onze Axellen dat? ![]() Ga maar verder met het culpabiliseren van de Vlamingen... ![]() Want het zijn deVlamingen die de Vlaamse rand hebben verfranst... omdat ze zo onverdraagbaar zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Een ééntalige Vlaming in de Vlaamse Rand mag gerust ééntalig blijven. Het zal hem/haar misschien niet altijd even goed vooruithelpen, maar NIEMAND kan hem/haar dwingen méértalig te worden. Al doet die ééntalige Vlaming er natuurlijk wel GOED aan zijn best te doen toch minstens een beetje Engels of Duits te leren. Dat is nu toch niet echt een onoverkomelijk probleem? En voor de rest : strategisch inkopen doen. Als een winkelier in de Vlaamse Rand het vertikt mij in het Nederlands te woord te staan, is hij een klant kwijt. Onmiddellijk. En voorgoed. In Brussel krijgt-ie, enkele maanden later, vaak nog een tweede kans (dat hangt van de persoon in kwestie af). Als het de tweede keer eveneens misgaat, kom ik er ook niet meer over de vloer. Ik ben niet gek. 3) OK. Laten we het dan op 'kielhalen', 'brandmerken', 'met schuldgevoelens opzadelen', 'aan de schandpaal nagelen' of 'spitsroeden laten lopen' houden. Dat zijn meestal wel wat meer letters dan 'culpabiliseren' bevat, maar dat zou toch geen bezwaar mogen zijn, vind ik. 4) Waarom dan die ' ' voor de 'Vlamingen' ?? Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ge zijt wèl zèlf begonnen. ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ontken niet dat er Vlamingen rondlopen die er betreurenswaardige gedachten op nahouden, maar ik durf te betwijfelen dat het er 'véél' zijn. Ik 'bestrijd' het separatisme - ook dat van 1830, by the way ![]() D�*�*r is mijn 'strijd' allerminst bij gebaat. En dat neemt allemaal nog niet weg dat ik een staatshervorming wenselijk acht, hoewel ik niet dezelfde weg uitwil als de 'separatisten' of zelfs de 'federalisten'. Maar dat is een andere discussie. Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Respect is het sleutelwoord als jullie België willen laten bestaan. Zo lang de francofone partijen Vlaamse gemeenten opeisen, luister ik zelfs niet naar wat ze te zeggen hebben. Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 september 2007 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van die "champignons" dacht er zelfs één dat er shampoo bedoeld werd... Is het een gebrek aan intellectuele capaciteiten of is het gewoon racisme? Sorry hoor, maar zolang dit soort toestanden schering en inslag is, zijn alle "red de solidariteit" initiatieven naast de kwestie en zullen ze niets uithalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet akkoord.
De houding die Djimi hier beschrijft is integendeel een zeer krachtig instrument, en als er in Brussel al iets veranderd is, is het door Vlamingen die zo optreden. Het is niet door weg te vluchten dat je het racisme bestrijdt maar wel door er hen met hun neus in te duwen. Overigens verhindert zo'n dagdagelijks optreden niet dat men tegelijk opkomt voor duidelijke grenzen, volledig zelfbestuur, afschaffing van de faciliteiten en een stringente toepassing van de taalwetgeving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het hoog tijd worden dat een politieke beweging opstaat die ingaat op die vraag uit Franstalig België. Djimi? Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 september 2007 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burger
|
![]() Citaat:
- Geen franstalige Brusselaars op lijsten in Vlaams grondgebied is een aanslag op de franstaligen waar op zijn minst iets moet tegenover staan; - Als wij niet kunnen investeren, jullie ook niet; - wat getransfereerd wordt, is van ons en daar hebben jullie geen zaken mee; zelfs al verkwisten we het helemaal. Tuurlijk zijn er pur sang Vlaamse separatisten die meer willen en voor wie een onafhankelijk Vlaanderen ideologisch de meest natte droom is. Hé, in Wallonië zijn er ook rattachisten. Het gros van de 46% Vlamingen die een scheiding nu genegen is, wil echter niets meer of minder dan de hierboven uiteengezette punten. Reactie aan de overkant : Ja, maar die kleine stappen zijn bedoeld om de staat uit te hollen en te ontbinden. Dan wordt het echt wel een slecht huwelijk als je je eigen partner niet meer vertrouwt en in zo'n geval moet je scheiden. Ik kan maar meehopen met het gros van de posters hier dat de Vlaamse partijen het been toch stijf houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België heeft twee eeuwen lang een hele catalogus van onrechtvaardigheid, discriminatie, roof en vernedering, en zelfs geweld tegen Vlaanderen opgebouwd. Daar kan nu een eind aan komen, maar als men wil dat dat op een gezonde manier gebeurt en dat er verzoening komt, dan moeten de fouten erkend worden en ingrijpende maatregelen goedgekeurd worden die de toekomst beter maken. Dat moet openlijk, duidelijk en krachtig gebeuren, op het politieke forum. Een beetje analoog met de Waarheidscommissie in Zuid-Afrika, of verzoeningsdebatten in sommige ex-communistische landen. Zonder dat zal het op een ongezonde manier gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() 2) Inderdaad, en dan liefst nog wat rondwrijven ook, hé hé ![]() 'Inpeperen' maakt rottend vlees soms nog wel eens eetbaar. 3) Het één sluit het ander inderdaad niet uit. Het sluit ook �*ndere stellingnames - veralgemeende meertaligheid met voorrang voor het Nederlands in een Referendumrepubliek der Verenigde Nederlanden, gepaard aan culturele autonomie en beschermingsmaatregelen voor de diverse minderheden, bijvoorbeeld ![]() Het gaat er mij uitsluitend om het respect waar ik eigenlijk gewoon recht op heb, ook daadwerkelijk af te dwingen. Net zoals een Franstalige/Duitstalige/nog-anders-talige Belg dat ook moet doen, wil hij/zij mijn respect krijgen. Voor wat, hoort wat. Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Nadat ik het artikel nog eens gelezen heb, moet de titel eigenlijk zijn:
Vlaanderen struikelt over eigen territorialitieitsbeginsel. Dat is een heilig principe voor de Vlamingen, zelfs wanneer de Franstalligen geen bezwaar hebben tegen die avondlessen, toch zelf afschaffen wegens dat principe. Stel: een Waalse gemeente Petite Hollande die net aan de Waalse kant van de taalgrens ligt; om de 1 of andere reden wordt die gemeente 100% Nederlandstalig. Wallonië wil van die gemeente af; de inwoners van Petite Hollande willen ansluiten bij Vlaanderen. Dan nog zal de Vlaamse regeing zeggen: sorry jongens en meisjes, maar het territorialitieitsbeginsel is heilig voor ons; dus bij Wallonië blijven!!! Absurd hé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Goe bezig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet absurd. Het staat de Vlamingen in Wallonie vrij zich te verenigen in een partij die HUN belangen verdedigd in Namen.(ik heb overigens de indruk dat er zoveel Nederlandstaligen in Wallonie wonen dat dit potentieel een "partij-op-de-wip" zou kunnen zijn. Vlaanderen heeft geen territoriale eisen aangaande Brussel en Wallonie. En ja,in Vlaanderen zijn er Franstaligen,en zelfs al andere,grotere "minderheden".... Hebben Franstaligen iets "speciaals" dat ze meer mogen dan anderen,inclusief territorium inpikken en specifieke reglementjes. Ontbreekt er iets zodat,zoals ik regelmatig merk,mensen uit vrijwel gans Afrika en Azie zeer behoorlijk Nederlands spreken en Franstaligen,in dezelfde werkomgeving,en van amper 15 kilometer ver amper? kolonialisme: weg ermee! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 28 september 2007 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het territorialitieitsbeginsel was een EIS van de Franstaligen, om het daarna dagelijks grondig te verkrachten... ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet dat ik mordicus tegen dat principe ben hoor, maar te principieel zijn, kan soms tot eigenaardige gevolgen leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mea Culpa... mijn schuld ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Vlamingen' niet, dat zijn flaminganten en extremisten ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |