Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2007, 11:08   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het motief 'wraak' is m.i. vooral een perceptie-probleem langs Franstalige kant.

Er zijn slechts enkele rabiate nationalisten die ècht wraak willen nemen, hoor.

Ik kan heel goed begrijpen dat sommige 'Vlamingen' het systematisch gebrek aan respect en de systematische onwil om naar argumenten te luisteren van sommige 'Franstaligen' BEU worden.
Daarom hoef ik hen nog niet te volgen in hun reactie daarop, al juich ik het wèl toe dat ze tenminste reageren.

Aan een 'volk van schapen' heeft niemand iets. Dat geldt zelfs voor de meest belgicistische 'Belgen'. Ik kan alleen maar hopen dat ook zij dat vroeg of laat beseffen.
Zijn er dan Franstaligen en 'Franstaligen'?
Belgen en 'Belgen'..

Goed om weten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:12   #42
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik denk en ik hoor & lees het vaak:
voor veel Vlamingen gaat het niet om staatshervorming (ze weten amper waarover het gaat); maar eindelijk is het uur van de wrak voor alle onrust van de laatse honderd jaar aangebroken.
Eindelijk kan hun (over-)grootvader zijn gram halen na de IJzer in Diksmuide.
En U weet waar de staatshervorming over gaat..

En weten onze Axellen dat?

Ga maar verder met het culpabiliseren van de Vlamingen...
Want het zijn deVlamingen die de Vlaamse rand hebben verfranst... omdat ze zo onverdraagbaar zijn...
Oud 28 september 2007, 11:13   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

1) Dat is het wel...

2)Welke strategie moet een eentalige Vlaming in zijn rand toepassen?
Of mogen die daar niet leven?

3) Het is veel erger dan met de vinder wijzen... Culpa=schuld(gevoel)... Maar dat wist U wel...

4) Idd.. Zijn er geen Brusselaars en Brusselaars... Amerikanen en Amerikanen?
1) Dat is nochtans niet zo. Beleefde assertiviteit levert altijd méér op dan brutale agressie of beschamende zelfvernedering. Probeer het maar eens.

2) Een ééntalige Vlaming in de Vlaamse Rand mag gerust ééntalig blijven. Het zal hem/haar misschien niet altijd even goed vooruithelpen, maar NIEMAND kan hem/haar dwingen méértalig te worden.

Al doet die ééntalige Vlaming er natuurlijk wel GOED aan zijn best te doen toch minstens een beetje Engels of Duits te leren. Dat is nu toch niet echt een onoverkomelijk probleem?
En voor de rest : strategisch inkopen doen.
Als een winkelier in de Vlaamse Rand het vertikt mij in het Nederlands te woord te staan, is hij een klant kwijt. Onmiddellijk. En voorgoed.

In Brussel krijgt-ie, enkele maanden later, vaak nog een tweede kans (dat hangt van de persoon in kwestie af).
Als het de tweede keer eveneens misgaat, kom ik er ook niet meer over de vloer. Ik ben niet gek.

3) OK. Laten we het dan op 'kielhalen', 'brandmerken', 'met schuldgevoelens opzadelen', 'aan de schandpaal nagelen' of 'spitsroeden laten lopen' houden. Dat zijn meestal wel wat meer letters dan 'culpabiliseren' bevat, maar dat zou toch geen bezwaar mogen zijn, vind ik.

4) Waarom dan die ' ' voor de 'Vlamingen' ??

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:32.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:16   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgen en 'Belgen'..

Goed om weten...
You have a point, dear Watson.

Maar ge zijt wèl zèlf begonnen.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:20.
Oud 28 september 2007, 11:29   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voor veel Vlamingen gaat het niet om staatshervorming (ze weten amper waarover het gaat); maar eindelijk is het uur van de wrak voor alle onrust van de laatse honderd jaar aangebroken.
Wie zegt Wat? En Waar? En Wanneer? En Waarom? En tegen wie? En met welk doel voor ogen?

Ik ontken niet dat er Vlamingen rondlopen die er betreurenswaardige gedachten op nahouden, maar ik durf te betwijfelen dat het er 'véél' zijn.

Ik 'bestrijd' het separatisme - ook dat van 1830, by the way - met �*lle plezier, maar trap liever niet in de val mijn politieke tegenstander(s) te negeren, te onderschatten, in het wilde weg te beschuldigen of te ontmenselijken.

D�*�*r is mijn 'strijd' allerminst bij gebaat.

En dat neemt allemaal nog niet weg dat ik een staatshervorming wenselijk acht, hoewel ik niet dezelfde weg uitwil als de 'separatisten' of zelfs de 'federalisten'. Maar dat is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:35.
Oud 28 september 2007, 11:32   #46
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Komense initiatief bewijst net dat niet elke activiteit van de ene gemeenschap op het grondgebied van de andere per se vijandig hoeft te zijn. Zolang de betrokken overheden maar volwassen met elkaar omgaan.
Eenmaal elk zijn eigen huishouden heeft, en er een natuurlijk respect van de ene voor het territorium van de andere bestaat, zal dat allemaal geen probleem zijn. Vlaanderen subsidieert ook initiatieven in Nederland of Duitsland, nietwaar. Alleen eisen die geen grondgebied van ons op of willen die hun taal niet opdringen.

Respect is het sleutelwoord als jullie België willen laten bestaan. Zo lang de francofone partijen Vlaamse gemeenten opeisen, luister ik zelfs niet naar wat ze te zeggen hebben.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 september 2007 om 11:33.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:38   #47
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heb ik ook gehoord. Hemeltergend gewoon. Er werd ons honderd keer op het hart gedrukt dat we maar geduldig en assertief moesten zijn. Enig woordje over respect vanuit de andere kant kon er niet af.
"Je parle Français" is zowat het vriendelijkste wat nogal wat francofonen in die uitzending konden bedenken op de vraag "een halve kilo champignons alstublieft".

Van die "champignons" dacht er zelfs één dat er shampoo bedoeld werd...

Is het een gebrek aan intellectuele capaciteiten of is het gewoon racisme?

Sorry hoor, maar zolang dit soort toestanden schering en inslag is, zijn alle "red de solidariteit" initiatieven naast de kwestie en zullen ze niets uithalen.
Oud 28 september 2007, 11:42   #48
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk larie...

En dat weet U ook...
Niet akkoord.

De houding die Djimi hier beschrijft is integendeel een zeer krachtig instrument, en als er in Brussel al iets veranderd is, is het door Vlamingen die zo optreden.

Het is niet door weg te vluchten dat je het racisme bestrijdt maar wel door er hen met hun neus in te duwen.

Overigens verhindert zo'n dagdagelijks optreden niet dat men tegelijk opkomt voor duidelijke grenzen, volledig zelfbestuur, afschaffing van de faciliteiten en een stringente toepassing van de taalwetgeving.
Oud 28 september 2007, 11:44   #49
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en er zijn er ook nogal wat die vol bewondering toekijken hoe sommige van die voormalige uitgeperste lijfeigenen, mijnwerkers, boerenknechten, ... de touwtjes in handen nemen en zich niet laten kisten, en toegeven dat ze ook wel zo zelfzeker en kordaat zouden willen zijn.
Inderdaad, en met dat gegeven wordt politiek nog steeds niets aangevangen in Vlaanderen.

Ik vind het hoog tijd worden dat een politieke beweging opstaat die ingaat op die vraag uit Franstalig België.

Djimi?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 september 2007 om 11:44.
Oud 28 september 2007, 11:48   #50
Orangist
Burger

Orangist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diegene Bekijk bericht
Politieke hysterie (27/09/07 - De Standaard)

De actie van La Libre Belgique, de 'Red de solidariteit'-actie, de gekleurde berichtgeving op ZDF... Men kan niet anders dan vaststellen dat er een operatie 'culpabiliseer de Vlamingen' is begonnen.

Wie dezer dagen in Brussel en sommige delen van de Rand rondloopt, kan er onmogelijk naast kijken: vele honderden, misschien al duizenden, inwoners van onze hoofdstad en de gemeenten errond vinden het nodig om de nationale driekleur te laten wapperen uit het slaapkamerraam van hun villa of vanop het balkon van hun flat. La Dernière Heure, een van de populairste kranten in Brussel en Wallonië, schreeuwde gisteren op de voorpagina uit: Aidez-nous �* sauver la Belgique. De krant besloot naar eigen zeggen om een 'grote stunt te lanceren' en verspreidt vanaf vandaag stickers waarmee de lezers kunnen getuigen van hun 'aanhankelijkheid aan België' en hun 'weigering van het separatisme'. Un pour TOUS, tous pour EEN! roepen de zwart-geel-rode stickers die we straks op auto's zien verschijnen. Gisteren raakte bekend dat vierhonderd prominente landgenoten - onder wie nogal wat BV's - een petitie ondertekenden 'voor solidariteit' en 'tegen splitsing'. De voor zijn kwaliteit zo gewaardeerde Duitse openbare televisieomroep verspreidt zonder blozen het nieuws dat de rijke Vlamingen niet langer wensen te betalen voor de arme Walen. Elio Di Rupo zelve bespeurt een 'onzegbare triestheid' in de Franstalige publieke opinie. Terwijl de verkenner nu echt lijkt te onderhandelen, de aandacht verlegd wordt naar het parlement dat nu de wildste voorstellen over Brussel-Halle-Vilvoorde in ogenschouw neemt, en de koning van dit land na de vele bezoeken ten paleize dringend aan rust toe is, slaat de politieke hysterie in dit land toe. Want je kan niet anders dan vaststellen dat er een operatie 'culpabiliseer de Vlamingen' is begonnen. Die Vlamingen willen de correcte toepassing van het arrest van het Grondwettelijk Hof betreffende Brussel-Halle-Vilvoorde? Dan moeten het wel imperialisten zijn die geen minderheden dulden op hun grondgebied. Die Vlamingen wensen meer bevoegdheden inzake de organisatie van de arbeidsmarkt? Dan zijn het gewetenloze egoïsten die vergeten zijn dat er ooit een periode was waarin Wallonië rijk en Vlaanderen arm was. Die Vlamingen hopen dat ze extra geld kunnen investeren in de NMBS? Dan moet dat wel het einde van alle solidariteit zijn. We hebben goed nieuws voor de Franstaligen die vandaag het Feest van de Franse Gemeenschap vieren: Vlaanderen wil geenszins de zo broodnodige solidariteit met Franstalig België opzeggen. Vlaanderen heeft er namelijk alle belang bij dat het grenst aan voorspoedige en dynamische regio's en het heeft daar veel geld en inspanningen voor over. Zij die, in de huidige politieke crisis, bewust dergelijke nonsens verspreiden, wakkeren enkel het vuur van de onverdraagzaamheid aan. En dat is niet enkel jammer en dom. Het is, midden in een politiek vacuüm, gevaarlijk....

Peter Vandermeersch
Nagel op de kop. Wat je de afgelopen weken leest, tart alle verbeelding. Een Nederlandsonkundige burgemeester van een randgemeente, die doodgemoedereerd op de Franse TV verklaart dat de Vlaamse overheid geen franstaligen meer in overheidsfuncties toelaat. Alsof bij een sollicitate de "Vlaamse Gestapo" voor- en achternaam van de sollicitant nagaat, zijn wortels doorlicht en hem met een spot in de ogen intervieuws afneemt. Wat de respectabele burgermoeder vergat te melden is dat Vlaanderen geen franstalige NEDERLANDSONKUNDIGE ambtenaren accepteert. Niets meer, niets minder. Dat lijkt me nochtans de logica zelve : in Italië zet men toch ook geen Italiaans onkundige op een overheidsbureau in Rome. En toch, in Wallonië en diverse van onze buurlanden wordt het als zoete koek geslikt. De fascistische, rijke Vlaming die zijn verpauperde, menslievende franstalige medeburger koeioneert. En alles wat we eigenlijk willen, is dat er een rechtlijnigheid in het kiessysteem komt. Geen franstalige Brusselaars op kieslijsten in Vlaams grondgebied (ofwel ook Vlaams-Brabantse politieke zwaargewichten op lijsten in Waals-Brabant), het recht onze eigen arbeidsmarkt te organiseren, te investeren voor ons eigen spoornet waar nodig en betere afspraken in de financiën van het land (lees : als er al transfers zijn, dat deze dan goed besteed worden). De reactie aan de andere kant :
- Geen franstalige Brusselaars op lijsten in Vlaams grondgebied is een aanslag op de franstaligen waar op zijn minst iets moet tegenover staan;
- Als wij niet kunnen investeren, jullie ook niet;
- wat getransfereerd wordt, is van ons en daar hebben jullie geen zaken mee; zelfs al verkwisten we het helemaal.
Tuurlijk zijn er pur sang Vlaamse separatisten die meer willen en voor wie een onafhankelijk Vlaanderen ideologisch de meest natte droom is. Hé, in Wallonië zijn er ook rattachisten. Het gros van de 46% Vlamingen die een scheiding nu genegen is, wil echter niets meer of minder dan de hierboven uiteengezette punten. Reactie aan de overkant : Ja, maar die kleine stappen zijn bedoeld om de staat uit te hollen en te ontbinden. Dan wordt het echt wel een slecht huwelijk als je je eigen partner niet meer vertrouwt en in zo'n geval moet je scheiden. Ik kan maar meehopen met het gros van de posters hier dat de Vlaamse partijen het been toch stijf houden.
Orangist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:51   #51
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En daar is wat exact mis mee?

België heeft twee eeuwen lang een hele catalogus van onrechtvaardigheid, discriminatie, roof en vernedering, en zelfs geweld tegen Vlaanderen opgebouwd.

Daar kan nu een eind aan komen, maar als men wil dat dat op een gezonde manier gebeurt en dat er verzoening komt, dan moeten de fouten erkend worden en ingrijpende maatregelen goedgekeurd worden die de toekomst beter maken. Dat moet openlijk, duidelijk en krachtig gebeuren, op het politieke forum. Een beetje analoog met de Waarheidscommissie in Zuid-Afrika, of verzoeningsdebatten in sommige ex-communistische landen.

Zonder dat zal het op een ongezonde manier gebeuren.
Oud 28 september 2007, 11:57   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

1) De houding die Djimi hier beschrijft is integendeel een zeer krachtig instrument, en als er in Brussel al iets veranderd is, is het door Vlamingen die zo optreden.

2) Het is niet door weg te vluchten dat je het racisme bestrijdt maar wel door er hen met hun neus in te duwen.

3) Overigens verhindert zo'n dagdagelijks optreden niet dat men tegelijk opkomt voor duidelijke grenzen, volledig zelfbestuur, afschaffing van de faciliteiten en een stringente toepassing van de taalwetgeving.
1) Dank u, dank u

2) Inderdaad, en dan liefst nog wat rondwrijven ook, hé hé !

'Inpeperen' maakt rottend vlees soms nog wel eens eetbaar.

3) Het één sluit het ander inderdaad niet uit.

Het sluit ook �*ndere stellingnames - veralgemeende meertaligheid met voorrang voor het Nederlands in een Referendumrepubliek der Verenigde Nederlanden, gepaard aan culturele autonomie en beschermingsmaatregelen voor de diverse minderheden, bijvoorbeeld - niet uit.

Het gaat er mij uitsluitend om het respect waar ik eigenlijk gewoon recht op heb, ook daadwerkelijk af te dwingen.

Net zoals een Franstalige/Duitstalige/nog-anders-talige Belg dat ook moet doen, wil hij/zij mijn respect krijgen.

Voor wat, hoort wat.

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 11:58.
Oud 28 september 2007, 16:56   #53
straatrue
Minister-President

Standaard Vlaanderen struikelt over eigen territorialitieitsbeginsel.

Nadat ik het artikel nog eens gelezen heb, moet de titel eigenlijk zijn:

Vlaanderen struikelt over eigen territorialitieitsbeginsel.

Dat is een heilig principe voor de Vlamingen, zelfs wanneer de Franstalligen geen bezwaar hebben tegen die avondlessen, toch zelf afschaffen wegens dat principe.

Stel: een Waalse gemeente Petite Hollande die net aan de Waalse kant van de taalgrens ligt; om de 1 of andere reden wordt die gemeente 100% Nederlandstalig. Wallonië wil van die gemeente af; de inwoners van Petite Hollande willen ansluiten bij Vlaanderen.

Dan nog zal de Vlaamse regeing zeggen: sorry jongens en meisjes, maar het territorialitieitsbeginsel is heilig voor ons; dus bij Wallonië blijven!!!
Absurd hé?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 17:02   #54
Chipie
Banneling

Standaard

Goe bezig...
Oud 28 september 2007, 17:43   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is een heilig principe voor de Vlamingen, zelfs wanneer de Franstalligen geen bezwaar hebben tegen die avondlessen, toch zelf afschaffen wegens dat principe.

Stel: een Waalse gemeente Petite Hollande die net aan de Waalse kant van de taalgrens ligt; om de 1 of andere reden wordt die gemeente 100% Nederlandstalig. Wallonië wil van die gemeente af; de inwoners van Petite Hollande willen ansluiten bij Vlaanderen.

Dan nog zal de Vlaamse regeing zeggen: sorry jongens en meisjes, maar het territorialitieitsbeginsel is heilig voor ons; dus bij Wallonië blijven!!!
Absurd hé?
neen.

Niet absurd.
Het staat de Vlamingen in Wallonie vrij zich te verenigen in een partij die HUN belangen verdedigd in Namen.(ik heb overigens de indruk dat er zoveel Nederlandstaligen in Wallonie wonen dat dit potentieel een "partij-op-de-wip" zou kunnen zijn.

Vlaanderen heeft geen territoriale eisen aangaande Brussel en Wallonie.

En ja,in Vlaanderen zijn er Franstaligen,en zelfs al andere,grotere "minderheden"....

Hebben Franstaligen iets "speciaals" dat ze meer mogen dan anderen,inclusief territorium inpikken en specifieke reglementjes.
Ontbreekt er iets zodat,zoals ik regelmatig merk,mensen uit vrijwel gans Afrika en Azie zeer behoorlijk Nederlands spreken en Franstaligen,in dezelfde werkomgeving,en van amper 15 kilometer ver amper?

kolonialisme: weg ermee!

Laatst gewijzigd door kelt : 28 september 2007 om 17:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 17:52   #56
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse noodhulp voor overstroomd Midden-Adrika 24/09/07 Minister Bourgeois trekt onmiddellijk € 150.000 uit voor noodhulp aan de slachtoffers van de overstromingen in Midden-Afrika. De hulp wordt verstrekt via het Wereld Voedsel Programma van de VN (WFP), die actief is in de getroffen gebieden. De overstromingen bestrijken een gebied van Mauretanië in het westen tot Kenya in het oosten van het continent en troffen tot nu toe al meer dan 1,5 miljoen mensen.
Dit zijn mensen die het echt nodig hebben deze mensne moeten van niks af beginnen. Deze mensen zijn jarenlang het slachtoffer geworden van oorlogen en wanbestuur in de ergste graad.
Oud 28 september 2007, 18:59   #57
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Absurd hé?
Leer je geschiedenis

Het territorialitieitsbeginsel was een EIS van de Franstaligen, om het daarna dagelijks grondig te verkrachten...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 19:09   #58
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Leer je geschiedenis

Het territorialitieitsbeginsel was een EIS van de Franstaligen, om het daarna dagelijks grondig te verkrachten...
Ja, maar enkel een ezel verandert niet van gedacht.

Niet dat ik mordicus tegen dat principe ben hoor, maar te principieel zijn, kan soms tot eigenaardige gevolgen leiden.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 20:00   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
1) Dat is het niét, en dat weet ù maar al te goed!

2) In mijn versie van het tweedelige Woordenboek Hedendaags Nederlands dat ik ooit dankzij 'De Standaard' in mijn bezit kreeg, komt dat lelijke onwoord 'culpabiliseren' gelukkig niet voor.

Is 'met de vinger wijzen' soms geen mooi Nederlands ?

3) Er zijn dus Vlamingen en 'Vlamingen'. Goed om weten.

En een reden te meer om dan toch maar liever 'Belg' te blijven.
culpabiliseren is wel iets meer dan met de vinger wijzen, beschuldigen is dan weer iets te sterk, maar gaat eerder die richting uit.

Mea Culpa... mijn schuld
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 20:02   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Belgen en 'Belgen'..

Goed om weten...
Vlamingen plooien en buigen voor de franstaligen en belges...

'Vlamingen' niet, dat zijn flaminganten en extremisten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be