Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 14:42   #41
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ec8or Bekijk bericht
hahaha - jij bent zeker zo'n nu-skool verdraagzame tolerante progressieveling? it shows iig met je o zo typische uitlating voor hen die zichzelf tolerant durven noemen.
en jij bent zeker zo'n hippe politiek incorrecte nieuwrechtse uilenspiegel met een goed hart en een slecht karakter?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:44   #42
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en jij bent zeker zo'n hippe politiek incorrecte nieuwrechtse uilenspiegel met een goed hart en een slecht karakter?
bijna juist, mijn hart is zoals mijn karakter, maar nog erger - en weet je wat de kers op de taart is? ik trek het mij niet eens aan

ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:53   #43
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ec8or Bekijk bericht
bijna juist, mijn hart is zoals mijn karakter, maar nog erger - en weet je wat de kers op de taart is? ik trek het mij niet eens aan

Wat een stoere taal zeg... Wauw!

Je krijgt een pluim van mij...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:57   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
euhm wath?

"f. Politie: meer blauw op straat.

Het Vlaams Belang is nog de enige geloofwaardige voorstander van méér politie..."
http://www.vlaamsbelang.be/21/6/

Nuja over het onderwerp; ik zat dernet hiernaar te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=V0vPz...related&search= waarom laten de mannen van het vb zich gewoon niet pakken zoals de rest? Waarom moet hij tegenstribbelen?

ah ja want meer blauw op straat is
Citaat:
Trouwens, ik dacht dat het VB zelf vóór een politiestaat was?
manmanman ... echt genuanceerd van u ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:07   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Een partij met een voormalig agent veroordeeld voor mishandeling in haar rangen die zelfs pleit voor meer robocops zoals de man in kwestie, lijkt mij inderdaad voorstander van een politiestaat. Zolang ze zelf kunnen beslissen tegen wie de politie moet optreden welteverstaan.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 oktober 2007 om 15:10.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:08   #46
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat een stoere taal zeg... Wauw!

Je krijgt een pluim van mij...
een mooie toch mag ik hopen? (y)

/edit : en voor de rest van diegenenen die verstandelijk wat minder bedeeld zijn - every action starts sthg reactionary, if you don't hit it it won't fall. als je niet tegen het self-confronting antwoord kunt lok het dan ook niet uit.

Laatst gewijzigd door ec8or : 1 oktober 2007 om 15:15.
ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:10   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een partij met een voormalig agent veroordeeld voor mishandeling in haar rangen heeft die zelfs pleit voor meer robocops zoals de man in kwestie, lijkt mij inderdaad voorstander van een politiestaat. Zolang ze zelf kunnen beslissen tegen wie de politie moet optreden welteverstaan.

dat zal dan toch zijn met een arsenaal wetten en instellingen die paars zelf gecreëerd heeft ...

terrorismewetgeving
afluisterpraktijken
cgkr

een boeiend concept in combinatie hoor ! ... en gene linkie winkie die daar comments op heeft (of t moest Pelgrim zijn) ... maar geduld kinders, ze zullen gebruikt worden na reformatie komt contra-reformatie ...
Oud 1 oktober 2007, 15:13   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zal dan toch zijn met een arsenaal wetten en instellingen die paars zelf gecreëerd heeft ...

terrorismewetgeving
afluisterpraktijken
cgkr

een boeiend concept in combinatie hoor ! ... en gene linkie winkie die daar comments op heeft (of t moest Pelgrim zijn) ... maar geduld kinders, ze zullen gebruikt worden na reformatie komt contra-reformatie ...
Dan ben je of een selectieve lezer of heb je problemen met je geheugen, want ik ken alvast niet veel "linkiewinkies" die de terrorsiemwetgeving of de afluisterpraktijken niet hebben bekritiseerd.

Maar mag ik uit bovenstaande reactie afleiden dat je niet echt argumenten hebt om te weerleggen dat het VB voorstander is van een politiestaat?
Oud 1 oktober 2007, 15:15   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ben je of een selectieve lezer of heb je problemen met je geheugen, want ik ken alvast niet veel "linkiewinkies" die de terrorsiemwetgeving of de afluisterpraktijken niet hebben bekritiseerd.

Maar mag ik uit bovenstaande reactie afleiden dat je niet echt argumenten hebt om te weerleggen dat het VB voorstander is van een politiestaat?
ah ik moet een gefantaseerde stelling die jullie lanceren ontkrachten ?!

nergens, in geen enkel geschrift geen enkel programma of in geen enkele speech pleit het VB voor het creëren van een politiestaat ... daar zal je t mee moeten doen ... aan jou dus om je eigen fantasierijke stelling te bewijzen
Oud 1 oktober 2007, 15:20   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nergens, in geen enkel geschrift geen enkel programma of in geen enkele speech pleit het VB voor het creëren van een politiestaat ... daar zal je t mee moeten doen ... aan jou dus om je eigen fantasierijke stelling te bewijzen
Het is nochtans simpel: als je pleit voor meer blauw op straat en er dan nog eens bij zegt dat je van die agenten graag hebt dat het robocops zijn als een Bart Debie, dan hoop ik dat je begrijpt dat dit een pleidooi voor een politiestaat is. Want wat is een politiestaat anders dan een staat waar je letterlijk overal politie tegenkomt die bovendien straffeloos de wet mag overtreden door o.a. geweld te gebruiken en valse PV's op te stellen?

Laatst gewijzigd door Edina : 1 oktober 2007 om 15:21.
Oud 1 oktober 2007, 15:30   #51
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nochtans simpel: als je pleit voor meer blauw op straat en er dan nog eens bij zegt dat je van die agenten graag hebt dat het robocops zijn als een Bart Debie, dan hoop ik dat je begrijpt dat dit een pleidooi voor een politiestaat is. Want wat is een politiestaat anders dan een staat waar je letterlijk overal politie tegenkomt die bovendien straffeloos de wet mag overtreden door o.a. geweld te gebruiken en valse PV's op te stellen?
Neen, dat is in de verste verte geen omschrijving van een politiestaat. Je had moeten in de ex-Sowjetunie leven, dan wist je wat een politiestaat is.

Maar eigenlijk toon je in bovenstaand bericht duidelijk aan dat je geen nuance kent. Omdat het VB pleit voor meer blauw op straat, zie jij in je warrige hersenpan een staat verrijzen "waar je letterlijk overal politie tegenkomt".

@ Anna List: Onmogelijk om met zo'n mensen te discussiëren. Ze zijn kwaadwillig.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:40   #52
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Neen, dat is in de verste verte geen omschrijving van een politiestaat. Je had moeten in de ex-Sowjetunie leven, dan wist je wat een politiestaat is.
Hoe dacht je dat het er in de ex-Sovjetunie aan toe ging? Nagenoeg overal politie die straffeloos misbruiken konden plegen. Straffeloos impliceert met toestemming van de overheid hé !

Citaat:
Maar eigenlijk toon je in bovenstaand bericht duidelijk aan dat je geen nuance kent. Omdat het VB pleit voor meer blauw op straat, zie jij in je warrige hersenpan een staat verrijzen "waar je letterlijk overal politie tegenkomt".
Ik weet niet hoe vaak jij buitenkomt of in welk boerengat jij woont, maar hier in Antwerpen is er alvast meer dan genoeg blauw op straat. Zoveel dat ze voor het kleinste bagatel met 4 combi's met loeiende sirenes ter plaatse komen. De kans dat ik geen politie tegen zie wanneer ik even buiten kom om boodschappen te doen is nu al nagenoeg nul. Nog meer blauw op straat, betekent dus de facto overal politie.
Oud 1 oktober 2007, 15:47   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fantasie is echt niet nodig. Leg me trouwens maar eens uit waarom het VB het opportuun achtte om een politieman als B. De Bie (veroordeeld voor buitensporig politiegeweld EN voor het opstellen van ELF VALSE PV's) in haar rangen op te nemen. Of zie je die veroordeling als een vorm van "kwaliteit" ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 16:19   #54
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe dacht je dat het er in de ex-Sovjetunie aan toe ging? Nagenoeg overal politie die straffeloos misbruiken konden plegen. Straffeloos impliceert met toestemming van de overheid hé !

Ik weet niet hoe vaak jij buitenkomt of in welk boerengat jij woont, maar hier in Antwerpen is er alvast meer dan genoeg blauw op straat. Zoveel dat ze voor het kleinste bagatel met 4 combi's met loeiende sirenes ter plaatse komen. De kans dat ik geen politie tegen zie wanneer ik even buiten kom om boodschappen te doen is nu al nagenoeg nul. Nog meer blauw op straat, betekent dus de facto overal politie.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vrees dat je last hebt van waanbeelden. Ik woon weliswaar niet in Antwerpen, maar als ik op de Meir loop, en ik loop er toch wel een keer per maand, heb ik nooit het gevoel dat er genoeg blauw op straat is. Ik ben nog nooit terug naar huis gereden, terwijl ik bij mezelf dacht: godver, hier is toch echt wel meer dan genoeg blauw op straat, de maat is vol. Het valt mij niet op. Goh, er zullen er altijd wel een paar lopen als je er op let, maar in een stad van 460.000 inwoners met ochgot, wat is het, 2100 politieagenten, waarvan 1 op 12 al commissaris is en dus niet buitenkomt?
Het arrondissement Antwerpen telt 948.858 inwoners en 2988 agenten. Da's één agent per 317.56 inwoners. In Luik is dat één per 306, in Charleroi één per 256, in Brussel één per 190 en in Gent één per 333.

http://www.brugouverneur.irisnet.be/...NL/Annexe4.pdf

Je ziet dat het boven de taalgrens nogal meevalt nietwaar? Het wordt pas erg in Wallonië, en ronduit schrikwekkend onleefbaar in Brussel.
Mogelijk woon jij ergens in de buurt van het Schipperskwartier en zeg je er dat weer niet bij, dan kan ik begrijpen dat je alle vijf voet over een agent struikelt. Mij is die overweldigende aanwezigheid van politie in Antwerpen alvast nog niet opgevallen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 1 oktober 2007, 16:30   #55
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Fantasie is echt niet nodig.
Maar Pietje, het is toch fantasie? Je gaat dat toch niet ontkennen? Sommigen op dit forum lijden volgens mij aan een irrationele, buitensporige angst voor politie. Eerst vertelt Edina hoe ze op weg van haar huis tot haar Spar tweehonderd meter verder, werkelijk stapvoets, tegen de gevels van de huizen gedrukt, vooruit moet schuifelen om niet omver te worden geduwd door een aanstormend agent die met bloeddoorlopen ogen op jacht is naar overtreders, en enkel nu en dan even blijft stilstaan om een angstaanjagend, weerwolfachtig gehuil aan zijn lippen te laten ontsnappen. Je kan in Antwerpen welhaast de straat niet oversteken zonder ondersteboven te worden gereden door een voorbijrazende combi (de kans dat als je omvergereden wordt in Antwerpen de aanrijdende wagen een politiecombi is, is één op drie). Sta je tegen een muurtje te plassen komen er van vier verschillende kanten combi's met loeiende sirenes aanzetten, en als je dan per toeval net in de weg loopt...). Wat zeg ik, als je tegen een muurtje plast? Voor het kleinste bagatel ja! Durf eens in Antwerpen een fluim op straat achter te laten!
En nu kom jij vertellen dat je niet eens fantasie nodig hebt om Edina's blauwvrees te plaatsen...

Laatst gewijzigd door Nierika : 1 oktober 2007 om 16:31.
Oud 1 oktober 2007, 17:09   #56
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we moeten maar eens afstappen van die angst dat elke aanval op het VB 'publiciteit' voor het VB is. dat houdt de politiek al jaren monddood als het over het VB gaat.
gewoon de stormram ertegen. publiciteit of niet.
zo moet dat.
Mogen wij dan ook op onze migrantjes met de stormram ertegen gaan , of bent u alleen tegen mensen die migraten en walen via alerlei kanalen onderhouden?!
Oud 1 oktober 2007, 17:13   #57
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Het is jarenlang VB-bashen (o.a. door het CGKR) dat er voor gezorgd heeft dat deze partij veel media aandacht heeft gekregen. Om dit even op dit voorbeeld toe te passen:

Indien men de betoging gewoon had laten doorgaan (ocharme enkele honderden betogers in Brussel) dan had dit een neiuwsitem van maximaal 30 seconden geweest met weinig opwindende beelden en waarschijnlijk al helemaal geen intervieuws.
Nu hebben alle 'grave manne' nog maar eens hun zeg kunnen doen op nationale televisie. Daarbij de slachtofferrol (rijkelijk aangeboden door de Luikse cavelarie) in de verf zettend.
moest de betoging niet "ferboten" zijn , waren er een paar DUIZEND man geweest daar kan je van opaan!
Oud 1 oktober 2007, 17:16   #58
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik vind dat die agenten nog mild geweest zijn voor die relschoppers.
ze hadden voor mij gerust hun matrakken nog eens mogen gebruiken. om het stof wat uit die nette italiaanse design-maatpakjes te kloppen.
dat is tenminste demokratie...Het ziet er lief uit voor europa als de rode hogepriesters aan de macht komen.Myamaar lijkt dan zéér dichtbij.
Oud 1 oktober 2007, 17:26   #59
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Fantasie is echt niet nodig. Leg me trouwens maar eens uit waarom het VB het opportuun achtte om een politieman als B. De Bie (veroordeeld voor buitensporig politiegeweld EN voor het opstellen van ELF VALSE PV's) in haar rangen op te nemen. Of zie je die veroordeling als een vorm van "kwaliteit" ???
Zeg Pietje, was Bart niet in beroep gegaan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 21:21   #60
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op 11 september 2007 verbood Burgemeester en Islamvriend Thielemans een betoging tegen de Islamisering wegens "te risicovol". Meer dan 150 vreedzame burgers waaronder parlementairen werden in regelrechte Gestapostijl aangehouden. Een kaakslag voor de democratie. Op 13 september werd door de linkse burgemeester Patrick Janssens een steunbetoging voor de terroristische DHKPC in Antwerpen wel toegelaten. En wat dan te zeggen over gisteren? Meer dan 6.000 Koerden uit gans Europa waren welkom om een steunbetoging te doen voor Abdullah Ocalan, leider van de PKK (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6) . Deze organisatie staat op de lijst van de terroristische organisaties in Europa en de Verenigde staten, en is verantwoordelijk voor de dood van duizenden mensenlevens. Onder het mom van een zucht naar onafhankelijkheid, worden mensen in koelen bloede vermoord, worden bomaanslagen gepleegd enz. Diezelfde Koerden waren mee verantwoordelijk voor de genocide van de Armeniërs begin van de twintigste eeuw. Diezelfde Koerden hebben de Assyrische Christenen in de streek rond Hassana (ZO Turkije) helpen verdrijven, omdat het lastige "pottenkijkers" waren in de bloedige oorlog tegen de Turkse staat. En een betoging om deze moordenaars te steunen wordt wel toegelaten in Brussel, door de linkse burgemeester Thielemans. Links, steunpunt voor terroristen en zij die genocide plegen....
Hurce.

bron soswatch.be

Laatst gewijzigd door benji : 1 oktober 2007 om 21:24.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be