Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 06:29   #41
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Racisme is geen mening; racisme is een misdrijf.
Daar heb je groot gelijk in. Daar zal elke weldenkende mens hetmee eens zijn.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 06:30   #42
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou ook redelijk absurd zijn. Er is maar één organisatie die racisme verkondigt. Te veel mensen beschouwen het Vlaams Blok nog steeds als een min of meer aanvaardbare politieke partij, terwijl het niet meer is dan een criminele organisatie. Zo lang men er niet toe komt die criminele bende definitief op te rollen, zullen de samenlevingsproblemen met allochtonen aanhouden.
Dit is dan weer de dikste zever die ik in jaren gelezen heb! (op de zever van Kallikles na, natuurlijk). Toon om te beginnen eens waar het VB racisme verkondigt.
Oud 2 oktober 2007, 06:42   #43
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo lang men er niet toe komt die criminele bende definitief op te rollen, zullen de samenlevingsproblemen met allochtonen aanhouden.
We gaan elkaar nog vinden, Raf. Ik vind dat ook, alleen verschilt onze "doelgroep": jij noemt het VB een criminele bende.
Ik zeg dat het allochtoons gespuis (DUS ZEKER NIET ALLE ALLOCHTONEN, alleen het crapuul), dat die criminele bende, die praktisch ongestraft hun wandaden mogen blijven begaan, en hun linkse beschermheren de oorzaak zijn. (lees artikel over het pesten in De Cirkel: het slachtoffer moet weg, de pesters blijven ongestraft waar ze zijn!!!)(Lees
het artikel over het Verdi-park, waar oude dametjes geterroriseerd worden en in angst leven, en waar de overheid ook maar laat betijen, UIT SCHRIK VOOR TEGENREACTIES: beschuldigingen van racisme, rellen (want bij de minste vonk ontploft de boel).
ZULKE ZAKEN ZETTEN KWAAD BLOED. En het is verdorie een minderheid van kut-marokkaantjes. Ik geloof dat de meeste Marokkanen hier gewoon willen leven. Maar door het linkse beleid is het zover gekomen dat we de overlast-bezorgers daarop zelfs niet meer mogen/durven aanspreken. Dat leidt tot woede en frustratie bij de gewone mensen. De meesten kunnen daar mee omgaan, maar als bij sommigen de stoppen dooorslaan,moet je geen andere schuldige gaan zoeken dan diegenen die de boel JARENLANG hebben laten verrotten. Je moet zeker diegenen die al JARENLANG wijzen op het probleem gaan aanduiden als medeschuldig, want dan zet je de wereld helemaal op zijn kop.

Laatst gewijzigd door sn00py : 2 oktober 2007 om 06:44.
Oud 2 oktober 2007, 08:17   #44
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou ook redelijk absurd zijn. Er is maar één organisatie die racisme verkondigt. Te veel mensen beschouwen het Vlaams Blok nog steeds als een min of meer aanvaardbare politieke partij, terwijl het niet meer is dan een criminele organisatie. Zo lang men er niet toe komt die criminele bende definitief op te rollen, zullen de samenlevingsproblemen met allochtonen aanhouden.
Het zijn allemaal VB-ers die de criminele feiten in België plegen....toch raar dat er in de gevangenissen meer buitenlandse VB-ers zitten dat autochtone.
Oud 2 oktober 2007, 08:44   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie in dit betoog enkele overeenkomsten met wat wijlen A.Hitler vertelde: Voor Adolf waren de joden van alles de schuld. Voor Raf & "Vrienden" het V.B.
Een beetje simplistisch, niet? Een beetje genuanceerd leren denken zou geen luxe zijn, zeker voor iemand die zo graag lesjes geeft aan anderen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 08:46   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zeker en vast. Als je van kleinsaf de afkeer voor het "andere" en alles wat vreemd is met de moedermelk binnenkrijgt, beschouw je bepaalde zaken als "gelegitimeerd" en dat laat sporen na.
Kleine kinderen die dag in dag uit verteld word dat het Vlaams Belang allemaal nazi-criminelen zijn kunnen dus niet anders als dit geloven?

Laatst gewijzigd door forumspook : 2 oktober 2007 om 08:48.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 08:46   #47
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt. Ze hadden het Vlaams Blok al j�*ren geleden moeten verbieden.
VB verbieden, alle problemen opgelost? Voor jou, misschien ook de communautaire en economische.....
Gelukkig tot op heden kanaliseert het VB het vele ongenoegen en misnoegen van veel mensen.
Als er teveel vergif in ons eten zit, gooi jij gewoon de inspecteurs op straat die het probleem aankaarten, probleem van de baan hé?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:05   #48
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker en vast. Als je van kleinsaf de afkeer voor het "andere" en alles wat vreemd is met de moedermelk binnenkrijgt, beschouw je bepaalde zaken als "gelegitimeerd" en dat laat sporen na.
Hoor... Hoor.. En dat maakt alle ondernemers uit voor het vuil van de straat...
En dat laat natuurlijk sporen na (al is het in zijn onderbroek)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:05   #49
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan zou dat omgekeerd ook moeten werken, mijn ouders hebben mij héél katholiek opgevoed en stemden afwisselend VLD en GROEN!...
Trouwens, Van Themse z'n tante zat bij het VB, ik denk niet dat zij veel inspraak had in z'n opvoeding.
Oud 2 oktober 2007, 09:11   #50
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Maar dat doe ik toch niet. Ik vind het ook verschrikkeljk erg wat die rotzak gedaan heeft...
Weinig overtuigend wanneer je gisteren nog een topic opent waarin je hoopt dat er nog eens een paar "doorflippen".
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:12   #51
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, ik voed mijn kinderen op met verdraagzaamheid en openheid tov "anderen" als basiswaarden. Zij krijgen zeker geen afkeer voor het "andere" ingelepeld. Integendeel,als ze naar huis komen met een verhaal over racisme of racistisch schelden, dan leggen we hen uit dat dat het laagste van het laagste is. We leren hen dat racisme een misdrijf is.

We steken echter ook niet onder stoelen of banken dat er problemen zijn met BEPAALDE groepen van "jongeren". We moeten die problemen zelfs niet zelf aanhalen. Mijn oudste (11 jaar) kijkt ook op nieuws-sites en ziet ook:
- jongen van 14 door jongere gestoken in de hals: vecht voor zijn leven
- reportages over hoe Molenbeek tot no-go zone verworden is
- ...
Ik duw hem zulke reportages niet in de handen, maar als hij er vragen over stelt, zeg ik hem wel dat er idd problemen zijn met bepaalde groepen binnen de allochtoonse gemeenschap, de zgn "jongeren", waar niemand nog vat op heeft, noch hun ouders, noch de school, de politie,... niemand.
Zet ik nu aan tot haat?
Oud 2 oktober 2007, 09:21   #52
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geef ons eens een verklaring hoe in godsnaam in landen zonder VB, bv Rwanda, Burundië....zo'n extreme moordpartijen kunnen plaatsvinden , dan nog onder eigen mensen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:22   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
De moordenaar Hans Vantemsche en de mmatschappij is verantwoordelijk voor die moorden in Antwerpen ,waarom daar moeten wij eens goed over
nadenken
zonder een of ander te willen nuanceren of betwisten ...

uit een flits van de eerste procesdag leer ik

HVT wilde dood ...

ik vraag mij af of heel de maatschappij/justitie zich niet vergalopeert in deze zaak.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:43   #54
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat ik merk dat het VB institutioneel racisme verkondigt, aanmoedigt of zelfs goedpraat, draai ik de partij mijn rug toe. Dat is uit eigenbelang. Mijn eigen vrouw is 'allochtoon'. Maar binnen het VB merk ik niets van jouw absurde argumenten, integendeel.
Met hoeveel mensen van het VB heb je al écht gesproken, een grondige discussie mee gehad, etc..? Over welke criminele feiten heb je het? Smeergeld bij de aankoop van legermateriaal? Smeergeld bij de aankoop van milieuboxen? Illegale villa's in Frankrijk? Fraude bij het gebruik van overheidskredietkaarten?

Of bedoel je de uitspraak dat, wie zich niet wil aanpassen aan onze maatschappij, het land zou moeten verlaten? Als het dit laatste is, mag je me een aanhanger van een criminele organisatie noemen.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:45   #55
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kijk, ik voed mijn kinderen op met verdraagzaamheid en openheid tov "anderen" als basiswaarden. Zij krijgen zeker geen afkeer voor het "andere" ingelepeld. Integendeel,als ze naar huis komen met een verhaal over racisme of racistisch schelden, dan leggen we hen uit dat dat het laagste van het laagste is. We leren hen dat racisme een misdrijf is.

We steken echter ook niet onder stoelen of banken dat er problemen zijn met BEPAALDE groepen van "jongeren". We moeten die problemen zelfs niet zelf aanhalen. Mijn oudste (11 jaar) kijkt ook op nieuws-sites en ziet ook:
- jongen van 14 door jongere gestoken in de hals: vecht voor zijn leven
- reportages over hoe Molenbeek tot no-go zone verworden is
- ...
Ik duw hem zulke reportages niet in de handen, maar als hij er vragen over stelt, zeg ik hem wel dat er idd problemen zijn met bepaalde groepen binnen de allochtoonse gemeenschap, de zgn "jongeren", waar niemand nog vat op heeft, noch hun ouders, noch de school, de politie,... niemand.
Zet ik nu aan tot haat?
Uiteindelijk wel want je geeft aan je zoon aan dat het enkel gaat om allochtonen... maar wat met de jongeren die andere jongeren neersteken in pakweg londen dat zijn niet enkel allochtonen hoor... Of dichterbij jongen verkrachtte meisje in Sint niklaas... was geen allochtoon

ik wijt het ook aan de lakse opvoeding van vorige generatie... laat ze maar doen, geef ze alles wat ze willen, geef ze ongeremdheid op internet en je creert zulke toestanden....
Bij mij ik heb een eerste kindje maar de regels staan al vast :
GEEN internet op de kamer , wel beneden waar ik het kan zien en af en toe een blik kan werpen. GSM zal gelimiteerd worden....

De generatie na mij en zelfs tijdens mijn opvoeding kreeg alles wat het wou en voila nu heb je losgeslagen jongeren aan beide kanten en niet alleen bij de allochtonen !
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:48   #56
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
De dag dat ik merk dat het VB institutioneel racisme verkondigt, aanmoedigt of zelfs goedpraat, draai ik de partij mijn rug toe. Dat is uit eigenbelang. Mijn eigen vrouw is 'allochtoon'. Maar binnen het VB merk ik niets van jouw absurde argumenten, integendeel.
Met hoeveel mensen van het VB heb je al écht gesproken, een grondige discussie mee gehad, etc..? Over welke criminele feiten heb je het? Smeergeld bij de aankoop van legermateriaal? Smeergeld bij de aankoop van milieuboxen? Illegale villa's in Frankrijk? Fraude bij het gebruik van overheidskredietkaarten?

Of bedoel je de uitspraak dat, wie zich niet wil aanpassen aan onze maatschappij, het land zou moeten verlaten? Als het dit laatste is, mag je me een aanhanger van een criminele organisatie noemen.
Een partij die zoiets als het veroordeelde 70-punten plan opgesteld heeft is voor mij een racistisch verkondigende partij. Het is niet omdat je van naam verandert dat je van instelling verandert... Een partij waarvan ondervoorzitters verkondigen door vertaling van een boek dat holocaust niet gebeurd is , is voor mij een racistische partij en tenslotte een partij dat freedom of speech verkondigt en negationisme niet als misdrijf erkent maar als vrije mening is voor mij nog altijd een racistich ingestelde partij....
Oud 2 oktober 2007, 09:48   #57
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Uiteindelijk wel want je geeft aan je zoon aan dat het enkel gaat om allochtonen...
Heeft ie toch niet gezegd?
Oud 2 oktober 2007, 09:49   #58
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zet ik nu aan tot haat?
Binnen de allochtone gemeenschap zet ie toch wel....

Is binnen allochtone EN autochtone
Oud 2 oktober 2007, 09:50   #59
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Weinig overtuigend wanneer je gisteren nog een topic opent waarin je hoopt dat er nog eens een paar "doorflippen".
Dat heb ik inderdaad geschreven, als reactie op de wantoestand dat allochtoonse jongeren blijkbaar ongestraft mogen stelen, vernielen,...
Dan hoop ik idd dat er iemand begint te flippen. Met zulk crapuul dat ZELF geen enkel respect vertoont , heb ik geen medelijden. Echt waar, er moet eens een teken gegeven worden dat we het niet meer slikken.
Het z�*l gebeuren, daar ben ik zeker van (alleen: wanneer?), en het is nodig ook, want blijkbaar willen sommigen hun ogen echt niet openen voor de problemen. IK hoop dat ze dan WEL zullen opengaan, hoewel de kans groter is dat ze weer het VB zullen blameren....
Oud 2 oktober 2007, 09:55   #60
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik inderdaad geschreven, als reactie op de wantoestand dat allochtoonse jongeren blijkbaar ongestraft mogen stelen, vernielen,...
Dan hoop ik idd dat er iemand begint te flippen. Met zulk crapuul dat ZELF geen enkel respect vertoont , heb ik geen medelijden. Echt waar, er moet eens een teken gegeven worden dat we het niet meer slikken.
Het z�*l gebeuren, daar ben ik zeker van (alleen: wanneer?), en het is nodig ook, want blijkbaar willen sommigen hun ogen echt niet openen voor de problemen. IK hoop dat ze dan WEL zullen opengaan, hoewel de kans groter is dat ze weer het VB zullen blameren....
Je bent er blijkbaar nog trots op ook! Gefeliciteerd. Grappig dat je je tegelijkertijd afvraagt waarom er met een beschuldigende vinger wordt gewezen naar extreem-rechts in deze zaak. Het is dankzij uitspraken zoals de jouwe hierboven dat mensen zoals een HVT zich gesterkt voelen wanneer ze tot daden overgaan. Het is maar dat je het weet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be